Muziek / Muziekgames / De eeuwig voortdurende MuMeMuziekquiz #2
zoeken in:
0
geplaatst: 27 juli 2018, 12:59 uur
Ik heb er maar 2 opgelost, en denk niet dat ik er meer kan vinden. Met name vragen 6 t/m 8: geen flauw idee.
Ook geen idee welke fameuze sportschoolclip bedoeld wordt, al schijn ik hem nog wel te kennen; en dus ook geen idee van het origineel...
Ook geen idee welke fameuze sportschoolclip bedoeld wordt, al schijn ik hem nog wel te kennen; en dus ook geen idee van het origineel...

0
geplaatst: 27 juli 2018, 13:13 uur
ranboy schreef:
Ik heb er maar 2 opgelost, en denk niet dat ik er meer kan vinden. Met name vragen 6 t/m 8: geen flauw idee.
Ik had er eerst nog voor staan: mensen van mijn generatie. Wellicht iets van na jouw tijd, maar dit was een grote hit 14 jaar geleden, dus je kent het nummer sowieso wel

Verder helpt het inderdaad als je het thema volgt

0
geplaatst: 27 juli 2018, 13:45 uur
ranboy schreef:
Same here, behalve dat ik de sportschoolclip wel ken en er dus 3 heb opgelost.
0
geplaatst: 27 juli 2018, 16:18 uur
Goede gok denk ik! Ik kwam ook tot zes maar kon van de letters nog niks maken. Ik heb wel een "L" gevonden maar die kan natuurlijk fout zijn.
1
geplaatst: 27 juli 2018, 16:35 uur
Negri heeft hem gekraakt, de letters bij elkaar vormen Rhiannon en de vraag daarbij is natuurlijk: will you ever win?
Ik zal zo de antwoorden op de vragen geven.
Ik zal zo de antwoorden op de vragen geven.
0
geplaatst: 27 juli 2018, 16:44 uur
ranboy schreef:
Hier juist vraag 3, 4 en 5... 6 (Katrien) en 7 (Gyro Gearloose -> Topgear -> Jessica) weet ik wel. 8 werkelijk geen flauw idee.
Bij 3 wel wat opties natuurlijk.
...
Dit bericht had ik al getijpt, maar vergeten te verzenden en nu is het antwoord daar. Ik kon er niet opkomen, zat met Rihanna in mijn hoofd, maar dat was een letter te weinig.
0
geplaatst: 27 juli 2018, 16:48 uur
Vragen:
1. Vraag het op straat en 9/10 van de mensen zal zeggen Africa. Toch was Stop Loving You de grootste hit van Toto. Weten jullie nog wat hun 3e grootste hit was, die toevalligerwijs ook tot plek 3 kwam? (6e letter van het antwoord)
2. Jullie kennen de fameuze sportschoolclip van deze Zweedse producer nog wel, maar hoe heet het origineel van dit nummer, uit 1982? (5)
3. Deze presidentsvrouw werd bezongen in Glasgow en Liverpool. (5)
4. Dit bijbelfiguur werd bezongen in Chicago en Pontypridd. (4)
5. We blijven nog even bij de mythische figuren. Deze femme fatale met een hart van steen werd bezongen in het land van vraag 3, de stad van vraag 4 en het land, waar deze mythe vandaan komt. (2)
6. Welk stripfiguur figureert op het debuutalbum van Mogwai? (7)
7. In dezelfde hoek: als je weet wat de Engelse naam van Willie Wortel is, weet je ook welke tv-showtune ik zoek. (7)
8. Voor de comedy-liefhebbers, maak de volgende zin af: My eyes, my mouth, my back, my begonia, my ... (2)
Antwoorden:
1. Rosanna (N)
2. Ik doelde natuurlijk op de clip van Call On Me van Eric Prydz, dat een bewerking is van Steve Winwoods Valerie (R)
3. The Beatles uit Liverpool en Franz Ferdinand uit Glasgow bezongen beiden Eleanor, tevens voornaam van First Lady Roosevelt (N)
4. Delilah werd bezongen door Plain White T's (Chicago) en Tom Jones (Pontypridd) (I)
5. Lorelei door Styx (Chicago), Cocteau Twins (Schotland) en Scorpions (Duitsland) (O)
6. Katrien (N)
7. Willie Wortel heet in het Engels Gyro Gearloose, dat doet denken aan Top Gear. De tune daarvan is Jessica van Allman Brothers Band (A)
8. Dit is van een aankondigingsfilmpje van American Dad. Hierin krijgt Stan pepperspray in zijn ogen, waardoor hij van alles stoot en per ongeluk de radio aanzet, waar My Sharona speelt (N)
Het thema was dus songtitels met 7-letterige vrouwennamen en dat leidde tot een songtitel met een 8-letterige vrouwennaam: Rhiannon (Will You Ever Win?).
1. Vraag het op straat en 9/10 van de mensen zal zeggen Africa. Toch was Stop Loving You de grootste hit van Toto. Weten jullie nog wat hun 3e grootste hit was, die toevalligerwijs ook tot plek 3 kwam? (6e letter van het antwoord)
2. Jullie kennen de fameuze sportschoolclip van deze Zweedse producer nog wel, maar hoe heet het origineel van dit nummer, uit 1982? (5)
3. Deze presidentsvrouw werd bezongen in Glasgow en Liverpool. (5)
4. Dit bijbelfiguur werd bezongen in Chicago en Pontypridd. (4)
5. We blijven nog even bij de mythische figuren. Deze femme fatale met een hart van steen werd bezongen in het land van vraag 3, de stad van vraag 4 en het land, waar deze mythe vandaan komt. (2)
6. Welk stripfiguur figureert op het debuutalbum van Mogwai? (7)
7. In dezelfde hoek: als je weet wat de Engelse naam van Willie Wortel is, weet je ook welke tv-showtune ik zoek. (7)
8. Voor de comedy-liefhebbers, maak de volgende zin af: My eyes, my mouth, my back, my begonia, my ... (2)
Antwoorden:
1. Rosanna (N)
2. Ik doelde natuurlijk op de clip van Call On Me van Eric Prydz, dat een bewerking is van Steve Winwoods Valerie (R)
3. The Beatles uit Liverpool en Franz Ferdinand uit Glasgow bezongen beiden Eleanor, tevens voornaam van First Lady Roosevelt (N)
4. Delilah werd bezongen door Plain White T's (Chicago) en Tom Jones (Pontypridd) (I)
5. Lorelei door Styx (Chicago), Cocteau Twins (Schotland) en Scorpions (Duitsland) (O)
6. Katrien (N)
7. Willie Wortel heet in het Engels Gyro Gearloose, dat doet denken aan Top Gear. De tune daarvan is Jessica van Allman Brothers Band (A)
8. Dit is van een aankondigingsfilmpje van American Dad. Hierin krijgt Stan pepperspray in zijn ogen, waardoor hij van alles stoot en per ongeluk de radio aanzet, waar My Sharona speelt (N)
Het thema was dus songtitels met 7-letterige vrouwennamen en dat leidde tot een songtitel met een 8-letterige vrouwennaam: Rhiannon (Will You Ever Win?).
0
geplaatst: 27 juli 2018, 17:00 uur
Voor mij was het helaas te moeilijk. Bij 3 had ik NB Michelle bedacht (vrouw van Obama, en song van The Beatles, dat Glasgow geloofde ik verder wel), en dat blijkt ook nog fout.
Dat Call on me op Valerie van Steve Winwood gebaseerd is, wist ik natuurlijk wel, maar ja, die clip... Verder zou ik 4 t/m 8 nooit raden. Hoe kan Katrien op het debuutalbum van Mogwai staan? (met Nederlandse spelling nog wel)
Dat Call on me op Valerie van Steve Winwood gebaseerd is, wist ik natuurlijk wel, maar ja, die clip... Verder zou ik 4 t/m 8 nooit raden. Hoe kan Katrien op het debuutalbum van Mogwai staan? (met Nederlandse spelling nog wel)
0
geplaatst: 27 juli 2018, 17:10 uur
Ach, ik had wel aan Lorelei gedacht maar ik ken alleen het Cocteau Twins-nummer.
Dat stukje uit American Dad heb ik weleens gezien, besef ik nu, maar ik had daar niet aan gedacht.
Voor 3 had ik precies hetzelfde als Rob. Wel aan Franz Ferdinand gedacht, die ook op een nummer ene Jacqueline bezingen, wat ik associeerde met Jackie Kennedy. Maar daar kon ik dan weer geen Liverpools nummer aan koppelen.
4 vond ik dan weer heel goed te doen. Ik ben niet zo’n Bijbelkenner, maar ik kon toch vrij snel op Delilah komen, wat ook meteen de Welshe plaatsnaam verklaarde.
Dat stukje uit American Dad heb ik weleens gezien, besef ik nu, maar ik had daar niet aan gedacht.
Voor 3 had ik precies hetzelfde als Rob. Wel aan Franz Ferdinand gedacht, die ook op een nummer ene Jacqueline bezingen, wat ik associeerde met Jackie Kennedy. Maar daar kon ik dan weer geen Liverpools nummer aan koppelen.
4 vond ik dan weer heel goed te doen. Ik ben niet zo’n Bijbelkenner, maar ik kon toch vrij snel op Delilah komen, wat ook meteen de Welshe plaatsnaam verklaarde.
0
geplaatst: 27 juli 2018, 17:19 uur
ranboy schreef:
Hoe kan Katrien op het debuutalbum van Mogwai staan? (met Nederlandse spelling nog wel)
Hoe kan Katrien op het debuutalbum van Mogwai staan? (met Nederlandse spelling nog wel)
Haha geen idee, maar het is echt zo. Misschien is het ook een Schotse naam?

0
geplaatst: 27 juli 2018, 17:20 uur
Bedankt Titmeister voor de leuke quiz. Het was meer puzzelen en daar houd ik erg van. 5 en 3 had ik zelf niet, namelijk Michelle voor 3. en Helena (van Troje) voor 5. Van 5. wist ik al dat het fout is. Erg leuk!
1
geplaatst: 27 juli 2018, 18:11 uur
Negri schreef:
Bedankt Titmeister voor de leuke quiz. Het was meer puzzelen en daar houd ik erg van. 5 en 3 had ik zelf niet, namelijk Michelle voor 3. en Helena (van Troje) voor 5. Van 5. wist ik al dat het fout is. Erg leuk!
Je weet dat jij nu een vraag moet bedenken?
0
geplaatst: 27 juli 2018, 23:12 uur
(quote)
Ze zingen toch echt "Hey there Delilah, what's it like in New York City?"
Maar ook: "I'm a thousand miles away".

0
geplaatst: 28 juli 2018, 16:43 uur
Sleutelfiguren uit de jazz
Bij jazz is het o zo belangrijk wie er precies speelt. Welke tien jazz-albums zoek ik (met artiest)?
1. QJHBSERI BGQB [Somethin' Else, Cannonball Adderley, Superbitch 2p]
2. TAJGS QSKCQ [Giant Steps, John Coltrane. Arrie 2p]
3. JTS SJ BTGIP [Out to Lunch, Eric Dolphy. Arrie 2p]
4. HJSAASTCQ EDJCOJP [Brilliant Corners, Thelonius Monk. Arrie 2p]
5. SME QMOJT IC BOZZ SI NIGT [The Shape of Jazz to Come, Ornette Coleman. Masimo 2p]
6. HJAICI [Moanin', Art Blakey. Superbitch 2p]
7. CPMGP [Karma, Pharoah Sanders. Arrie 2p]
8. PSWHJAHGR NHEHPPTP [Saxophone Colossus, Sonny Rollins. Superbitch 2p]
9. QKIB LSQ [Time Out, Dave Brubeck. Salvadore 2p]
10. QFSRLVSQ KD QNMBJ [Sketches of Spain, Miles Davis. Arrie 2p]
Overigens spelen jazz-muzikanten natuurlijk vaak in groepen, maar het gaat me alleen om de 'leider' van de groep.
Bij jazz is het o zo belangrijk wie er precies speelt. Welke tien jazz-albums zoek ik (met artiest)?
1. QJHBSERI BGQB [Somethin' Else, Cannonball Adderley, Superbitch 2p]
2. TAJGS QSKCQ [Giant Steps, John Coltrane. Arrie 2p]
3. JTS SJ BTGIP [Out to Lunch, Eric Dolphy. Arrie 2p]
4. HJSAASTCQ EDJCOJP [Brilliant Corners, Thelonius Monk. Arrie 2p]
5. SME QMOJT IC BOZZ SI NIGT [The Shape of Jazz to Come, Ornette Coleman. Masimo 2p]
6. HJAICI [Moanin', Art Blakey. Superbitch 2p]
7. CPMGP [Karma, Pharoah Sanders. Arrie 2p]
8. PSWHJAHGR NHEHPPTP [Saxophone Colossus, Sonny Rollins. Superbitch 2p]
9. QKIB LSQ [Time Out, Dave Brubeck. Salvadore 2p]
10. QFSRLVSQ KD QNMBJ [Sketches of Spain, Miles Davis. Arrie 2p]
Overigens spelen jazz-muzikanten natuurlijk vaak in groepen, maar het gaat me alleen om de 'leider' van de groep.
0
geplaatst: 28 juli 2018, 16:47 uur
Geen kijk op, maar omdat ik regelmatig een Q voorbij zie komen, verwacht ik dat het om verschillende Quartets gaat.
1
geplaatst: 28 juli 2018, 17:07 uur
SME QMOJT IC BOZZ SI NIGT
The Shape of Jazz to Come? (Ornette Coleman)
In dat geval:
S = T,
M = H,
Q = S,
O = A,
C = F,
B = J,
J = P
N = C,
I = O,
G = M
T = E
Of zou het niet zo werken?
edit: ik gok van niet.
The Shape of Jazz to Come? (Ornette Coleman)
In dat geval:
S = T,
M = H,
Q = S,
O = A,
C = F,
B = J,
J = P
N = C,
I = O,
G = M
T = E
Of zou het niet zo werken?
edit: ik gok van niet.
0
geplaatst: 28 juli 2018, 17:14 uur
Dat is correct! Misschien zijn de andere albums ook op die manier te raden, maar wellicht had je al gezien dat je, als je deze letters inwisselt, bij de andere opgaves niets zinnigs krijgt.
0
geplaatst: 28 juli 2018, 18:19 uur
Allemaal goed! Alleen zocht ik natuurlijk wel specifiek Dave Brubeck. Maar dat is geen probleem.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.