Muziek / Muziekgames / De eeuwig voortdurende MuMeMuziekquiz #2
zoeken in:
0
geplaatst: 13 december 2017, 23:14 uur
Yesterday staat op 4. Op 2, 7 en 10 drie andere kerstnummers (die jullie ook best mogen raden voor de eer, Band Aid dus niet).
Er stond ook nog een andere Britse band in de top 10, dat vond ik wel opmerkelijk.
Er stond ook nog een andere Britse band in de top 10, dat vond ik wel opmerkelijk.
0
geplaatst: 13 december 2017, 23:16 uur
Superbitch schreef:
White Christmas op 2
White Christmas op 2
Dat klopt, en als nu de lijst opgemaakt zou worden zou die best wel eens op 1 kunnen staan.
Summertime vreemd genoeg niet in de top 10, ondanks dat er duizenden covers van zijn.
White Christmas werd trouwens in 2012 geschat op 36 miljoen dollar, de nummer 1 50 miljoen.
0
geplaatst: 13 december 2017, 23:18 uur
0
geplaatst: 13 december 2017, 23:19 uur
0
geplaatst: 13 december 2017, 23:29 uur
Nee.
Er zit trouwens door een rechterlijke uitspraak geen copyright meer op het nummer. Je mag het nu dus gratis in het openbaar zingen.
Er zit trouwens door een rechterlijke uitspraak geen copyright meer op het nummer. Je mag het nu dus gratis in het openbaar zingen.
1
geplaatst: 13 december 2017, 23:51 uur
Yep! Geschreven in de 19e eeuw, sindsdien meer dan 50 miljoen dollar opgebracht. Sinds 2015 dus onder publiek domein.
http://www.pajiba.com/seriously_random_lists/the-10-richest-songs-of-all-time.php
Opmerkelijk vind ik dat Every Breath You Take in de lijst staat (en dat mensen dat nummer op bruiloften schijnen te spelen).
http://www.pajiba.com/seriously_random_lists/the-10-richest-songs-of-all-time.php
Opmerkelijk vind ik dat Every Breath You Take in de lijst staat (en dat mensen dat nummer op bruiloften schijnen te spelen).
0
geplaatst: 14 december 2017, 08:32 uur
Dat vind ik ook bizar, nog meer dan mensen die Perfect Day op hun bruiloft spelen. Dan heb je de betekenis van het nummer echt gemist.
0
zaaf
geplaatst: 14 december 2017, 12:51 uur
Men zegt soms: dit nummer herken ik al bij de eerste toon. Dat zal misschien bluf zijn, maar ik heb het idee dat jullie zo ingevoerd zijn, dat je dat echt lukt bij de volgende 20 nummers. 1 ervan is zelfs slechts een klap op de snare.
Geef mij van de volgende eerste noten de juiste track (Artiest en titel). 1 per bericht alstublieft.
20 Noten
Geef mij van de volgende eerste noten de juiste track (Artiest en titel). 1 per bericht alstublieft.
20 Noten
1
geplaatst: 14 december 2017, 13:00 uur
20 Coolio - Gangsta paradise (of het origineel van Stevie?)
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.