MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / De Strijd der Nederlandstalige Platen

zoeken in:

2-5

63. De Dijk - Bloedend hart vs. Boudewijn de Groot - Verdronken vlinder

0-1

Casartelli (moderator)
0-3

64. Boudewijn de Groot & Ellie Nieman - Meester prikkebeen - Raymond van ’t Groenewoud - Twee meisjes

0-1

1-2

Martial
2-2

4-2

Casartelli (moderator)
5-2

Casartelli (moderator)
Even uitzoeken waar de volgende ladders staan. Ok, op pagina 32. O, dit was de laatste...

Ik vind deze laatste uitslag weer behoorlijk jammer eerlijk gezegd. Een van de ultieme Belgische klassiekers. Dat kan van Prikkebeen niet bepaald gezegd worden.

Casartelli schreef:
Even uitzoeken waar de volgende ladders staan. Ok, op pagina 32. O, dit was de laatste...

Wat wil je precies zeggen met deze ietwat sarcastische reactie?

Edgar18 schreef:
Ik vind deze laatste uitslag weer behoorlijk jammer eerlijk gezegd. Een van de ultieme Belgische klassiekers. Dat kan van Prikkebeen niet bepaald gezegd worden.
Eens, Prikkebeen is zeker geen Belgische klassieker.

Ha ha ha.....

Wel gewoon een Nederlandse klassieker lijkt me toch?

Nou... ik zou Prikkebeen niet meteen tot Bo's klassiekers rekenen.

Dan denk ik eerder aan Verdronken Vlinder, Testament, Mijnheer de President en Avond. Persoonlijk vind ik albumgenoot Eva ook veel mooier.

Ja dat laatste ben ik ook voor 100% met je eens.

Verder vind ik het altijd pijnlijk om te lezen dat Avond een De Groot klassieker is maar ja de massa beslist

Haha, de massa beslist ja. Mijn Bo top twintig zal ie ook niet halen.

Van 't Groenewoud is wel een beetje de Belgische De Groot. Twee meisjes vind ik zijn mooiste nummer, volgens mij staat het ook standaard in de top tien van beste Belgische liedjes in allerhande hitlijsten.

Prikkebeen uiteraard een De Groot-classic pur sang. B-side Eva idd ook een juweel.
Die zit er hopelijk ook nog in.

Die lootte tegen De Waarheid van Marco B. dus ik heb goede hoop dat Eva er nog inzit ja. Al weet je het met sommige hier nooit.

Casartelli (moderator)
Edgar18 schreef:
Nou... ik zou Prikkebeen niet meteen tot Bo's klassiekers rekenen.
Een van zijn vier top-10-hits in eigen land. Voor mij dus niet alleen een grote persoonlijke favoriet, maar voor een keer vind ik de hitlijst ook aan mijn kant.

Twee Meisjes is ook best mooi, maar veel Boudewijnnummers tot medio jaren '80 zal die bij mij sowieso niet verslaan.

Dat had ik ook niet meteen verwacht met Picknick op twee in je top tien .

Ik ben wel benieuwd hoe de verhouding NL/BE zich verhoudt. Wellicht kan onze spelleider daar straks een inkijkje in geven?

Ik ben bang dat de Belgen dik in de minderheid zijn. Zelfs als Prikkebeen daar meegeteld wordt (sorry, sorry...)

Bij het voorbereiden van de loting ben ik op een onvolkomendheid gestuit. Het Goede Doel - België is tweemaal in de loting terechtgekomen en Herman van Veen - Hilversum III, dat op basis van de uitslag in de laddercompetitie recht had op een plek in deze ronde, niet. Dus heb ik het volgende bedacht. Zowel de 2 tegenstanders van België als Hilversum III kunnen nog 1 keer meedingen naar de allerlaatste plek bij de laatste 64.

Iedereen mag 1 punt uitdelen. De plaat die als eerste 5 punten heeft, gaat door, anders degene met de meeste punten na 24 uur.

Correctieronde. Deel 1 punt uit aan 1 van de onderstaande nummers. Eerste nummer met 5 punten wint.

Herman van Veen - Hilversum III
Frank Boeijen Groep - Zeg me dat het niet zo is
Kadanz - Intimiteit

1 Herman van Veen - Hilversum III
0 Frank Boeijen Groep - Zeg me dat het niet zo is
0 Kadanz - Intimiteit

2 Herman van Veen - Hilversum III
0 Frank Boeijen Groep - Zeg me dat het niet zo is
0 Kadanz - Intimiteit

Gast
geplaatst: vandaag om 03:55 uur

geplaatst: vandaag om 03:55 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.