Muziek / Muziekgames / De Strijd der Nederlandstalige Platen
zoeken in:
2
geplaatst: 29 maart 2018, 08:57 uur
For the record: 8-11
Dan gaan we inderdaad toe naar een Nederlands-Belgische finale. Twee in mijn ogen fantastische nummers.
1. Verdonken Vlinder
Enerzijds de heren Bo en To, de succesvolste tandem uit de Nederpop. Lennaert Nijgh die pareltjes als Testament, Welterusten mijnheer de president, Eva, Pastorale, Liefde van Later en dus ook Verdronken Vlinder aan de Nederpop toevoegde.
2. Gorky - Mia
Aan de andere kant in de ring staat een klassieker uit de Vlaamse pop- en rockmuziek. Een man die bij leven al een legende was maar die status nog eens in goud gegoten zag op de dag in 2014 dat hij veel te jong overleed aan acuut orgaanfalen. Ooit werd aan Luc de Vos gevraagd wat hij het mooiste nummer aller tijden vond. Hij schroomde het niet om daarop "Mia" te antwoorden.
Pick your battle. We gaan tot de 10, 2 verschil.
Dan gaan we inderdaad toe naar een Nederlands-Belgische finale. Twee in mijn ogen fantastische nummers.
1. Verdonken Vlinder
Enerzijds de heren Bo en To, de succesvolste tandem uit de Nederpop. Lennaert Nijgh die pareltjes als Testament, Welterusten mijnheer de president, Eva, Pastorale, Liefde van Later en dus ook Verdronken Vlinder aan de Nederpop toevoegde.
2. Gorky - Mia
Aan de andere kant in de ring staat een klassieker uit de Vlaamse pop- en rockmuziek. Een man die bij leven al een legende was maar die status nog eens in goud gegoten zag op de dag in 2014 dat hij veel te jong overleed aan acuut orgaanfalen. Ooit werd aan Luc de Vos gevraagd wat hij het mooiste nummer aller tijden vond. Hij schroomde het niet om daarop "Mia" te antwoorden.
Pick your battle. We gaan tot de 10, 2 verschil.
0
geplaatst: 29 maart 2018, 09:24 uur
2-0
Mia vind ik ook mooi maar Verdronken Vlinder is duidelijk de bovenliggende partij.
Mia vind ik ook mooi maar Verdronken Vlinder is duidelijk de bovenliggende partij.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 29 maart 2018, 09:34 uur
Leuk dat het een NL-BE-finale is en Mia is een zeer waardige tegenstander, maar niettemin
4-1
4-1
0
geplaatst: 29 maart 2018, 09:49 uur
johan de witt schreef:
Beiden 10, droomfinale
Beiden 10, droomfinale
Dan is het geen fantastische droom. Ook geen afschuwelijke nachtmerrie - meer zo'n droom waarvan je als je wakker wordt denkt: meh, het echte leven vind ik toch interessanter.
1
geplaatst: 29 maart 2018, 12:46 uur
* denotes required fields.