MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Maak kennis met Metal anno 2018

zoeken in:
Dag medemetalliefhebbers!

Een nieuw jaar is ook een nieuw topic voor Maak kennis met Metal anno... !

Hierin gaan we op zoek naar de opvolger van het beste metalnummer van 2013 (Deafheaven - Dream House), 2014 (Deafheaven - From the Kettle onto the Coil), 2015 (My Dying Bride - And My Father Left Forever), 2016 (Zeal and Ardor - Come on Down) en 2017 (Amenra - A Solitary Reign).

Nog even de spelregels op een rijtje zetten voor mogelijke nieuwkomers:

Om de 2 dagen plaatst iemand een metalnummer dat de komende (minstens) 48 uur beoordeeld wordt op een schaal van 0 tot 10 (eventueel met toelichting). Degene die het volgende nummer plaatst, updatet ook het overzicht en berekent dus het stemgemiddelde van het vorige nummer.

Aan het eind van elke maand wordt dan de top 10 van het afgelopen jaar geplaatst en een nieuw overzicht geplaatst voor die maand.

Het nummer moet uit 2018 zijn ofwel door de singlerelease ofwel door de albumrelease. Een band mag ook maar 1 keer langskomen per jaar om de diversiteit te promoten.

De editie van 2017 voor de liefhebbers.

Veel plezier en als iemand een goed nummer heeft om 2018 met aan te vatten dan mag die dat direct posten hieronder!

Nog even wat spelers uit voorgaande editie taggen of wellicht potentiële spelers voor de nieuwe editie:

crosskip, JSPR_G, Don Cappuccino, The_CrY, odi, AOVV, Rudi S,
eightynine, buizen, Môrthul, Zephyr, wizard, trebremmit, Henri-S, Wolfmother, HezzardNL, Dieter, aslan, ranboy, ASman, laboomzaa, ...

02/01: Watain - Nuclear Alchemy (AOVV / / )

De eerste van het nieuwe jaar!

Watain kiest na wat experimenteren voor de weg rechtdoor, als je op deze single mag voortgaan. Lekker bruut en thrashy, naar de Duitse school (Kreator schiet me te binnen), en een likje black meets death metal op z'n Marduks.

8

Mja, mij net iets té. Of dat teveel black of te veel death is geen idee, ik ben in beide genre's niet helemaal thuis dus.

5

Watain is wel een ok band, maar ze hebben mij persoonlijk toch nooit helemaal weten te veroveren. Solide, dat dan weer wel.

7

Watain is een naam die ik ken, maar waarvan ik nog nooit wat geluisterd heb. Tot nu toe dus, maar het blijft bij dit ene nummer.

5

Dit jaar zou minder hectisch moeten worden dan 2017, dus ik ben van plan aan dit topic mee te doen.

aslan (crew)
Zoals AOVV reeds aangeeft was dat ook het eerste waar ik bij dit nr aan dacht: Duitse jaren 90 thrash (ik dacht naast Kreator ook nog aan Destruction en Sodom) meets black/death. Prima!

8

02/01: Watain - Nuclear Alchemy (AOVV / 10 / 6,45)
04/01: Weedpecker - Liquid Sky (Dieter / / )

Fijn plaatje

7,5

Best een fijne track, hoewel het niet echt metal is. Hun derde plaat, met de niet al te vergezochte titel III komt overigens uit op het label Stickman, waar Motorpsycho bekend van is. En deze song doet me eigenlijk wel wat aan de Noren denken.

7,8

04/01: Weedpecker - Liquid Sky (Dieter / 5 / 7,20)
07/01: Judas Priest - Lightning Strike (The_CrY / /)

Sir Spamalot (crew)
Producersteam is Andy Sneap en... Tom Allom. Dit doet het hartje sneller kloppen, afwachten.

8

aslan (crew)
6

Goeie single!

7,5

Klinkt goed!
7,5

Lekker hoor 7,5

odi
4

Niet aan mij besteed.

04/01: Weedpecker - Liquid Sky (Dieter / 5 / 7,20)
07/01: Judas Priest - Lightning Strike (The_CrY / 9 / 6,98)
09/01: River of Souls - Unmanifest (Don Cappuccino)

Gast
geplaatst: vandaag om 04:40 uur

geplaatst: vandaag om 04:40 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.