Muziek / Muziekgames / Maak kennis met Metal anno 2017
zoeken in:
0
geplaatst: 1 januari 2017, 20:17 uur
Dag medemetalliefhebbers!
Een nieuw jaar is ook een nieuw topic voor Maak kennis met Metal anno... !
Nog even de spelregels op een rijtje zetten voor mogelijke nieuwkomers:
Om de 2 dagen plaats iemand een metalnummer dat de komende (minstens) 48 uur beoordeeld wordt op een schaal van 0 tot 10 (eventueel met toelichting). Degene die het volgende nummer plaatst, updatet ook het overzicht en berekent dus het stemgemiddelde van het vorige nummer.
Aan het eind van elke maand wordt dan de top 10 van het afgelopen jaar geplaatst en een nieuw overzicht geplaatst voor die maand.
Het nummer moet uit 2017 zijn ofwel door de singlerelease ofwel door de albumrelease. Een band mag ook maar 1 keer langskomen per jaar om de diversiteit te promoten.
De editie van 2016 voor de liefhebbers.
Veel plezier en als iemand een goed nummer heeft om 2017 met aan te vatten dan mag die dat direct posten hieronder!
Een nieuw jaar is ook een nieuw topic voor Maak kennis met Metal anno... !
Nog even de spelregels op een rijtje zetten voor mogelijke nieuwkomers:
Om de 2 dagen plaats iemand een metalnummer dat de komende (minstens) 48 uur beoordeeld wordt op een schaal van 0 tot 10 (eventueel met toelichting). Degene die het volgende nummer plaatst, updatet ook het overzicht en berekent dus het stemgemiddelde van het vorige nummer.
Aan het eind van elke maand wordt dan de top 10 van het afgelopen jaar geplaatst en een nieuw overzicht geplaatst voor die maand.
Het nummer moet uit 2017 zijn ofwel door de singlerelease ofwel door de albumrelease. Een band mag ook maar 1 keer langskomen per jaar om de diversiteit te promoten.
De editie van 2016 voor de liefhebbers.
Veel plezier en als iemand een goed nummer heeft om 2017 met aan te vatten dan mag die dat direct posten hieronder!
0
geplaatst: 1 januari 2017, 20:23 uur
Nog even wat spelers uit voorgaande editie taggen of wellicht potentiële spelers voor de nieuwe editie:
crosskip, JSPR_G, Don Cappuccino, The_CrY, odi, Metalhead99, AOVV, Rudi S,
eightynine, buizen, Môrthul, Zephyr, wizard, trebremmit, Henri-S, Wolfmother [/quote], HezzardNL, Dieter, aslan, ranboy, ASman, ...
crosskip, JSPR_G, Don Cappuccino, The_CrY, odi, Metalhead99, AOVV, Rudi S,
eightynine, buizen, Môrthul, Zephyr, wizard, trebremmit, Henri-S, Wolfmother [/quote], HezzardNL, Dieter, aslan, ranboy, ASman, ...
0
geplaatst: 1 januari 2017, 22:57 uur
01/01: Pryapisme - A la Zheuleuleu (JSPR_G / / )
We zijn weer vertrokken voor een jaartje vol muzikale ontdekkingen.
We zijn weer vertrokken voor een jaartje vol muzikale ontdekkingen.

0
geplaatst: 2 januari 2017, 19:20 uur
7,5
Ok, de eerste muzikale ontdekking is daar, hoewel ik dit niet zo snel onder metal zou scharen
Ok, de eerste muzikale ontdekking is daar, hoewel ik dit niet zo snel onder metal zou scharen

0
geplaatst: 2 januari 2017, 23:25 uur
Supervreemde track. Intrigerend spul, maar ik zou hier niet verder naar gaan luisteren, daar gaat het voor mij veel te veel van de hak op de tak voor.
6,5
6,5
0
geplaatst: 3 januari 2017, 23:06 uur
Tijd voor een nieuwe track:
01/01: Pryapisme - A la Zheuleuleu (JSPR_G / 8 / 6,25)
03/01: Code Orange - Kill the Creator (Don Cappuccino)
03/01: Code Orange - Kill the Creator (Don Cappuccino)
0
geplaatst: 4 januari 2017, 10:59 uur
Wow, best wel heel erg dik! Ook leuk dat het genre van het aankomende album nog op 'rock' staat op Musicmeter 
8

8
0
geplaatst: 4 januari 2017, 22:40 uur
Code Orange is qua inhoud helemaal niet zo vernieuwend, maar onderscheidt zich vooral in de songstructuren behoorlijk van de andere hardcorebands. Ik las ergens dat iemand het vergeleek met de manier waarop Oneohtrix Point Never electronic maakt en daar kan ik me helemaal in vinden. Superkorte fragmenten die abrupt worden afgebroken waardoor de intensiteit gruwelijk hoog blijft, maar tegelijkertijd een duidelijke rode lijn houden. Die rode lijn bij Code Orange is ronduit bloederig, spijkerhard wordt er op de luisteraar ingeramd met dissonante gitaarriffs. Deze band gaat het nog ver schoppen.
8,5
8,5
0
geplaatst: 6 januari 2017, 12:46 uur
Tijd voor een nieuwe track:
03/01: Code Orange - Kill the Creator (Don Cappuccino / 11 / 6,86)
06-01: Aversions Crown - Ophiophagy (The_CrY / /)
03/01: Code Orange - Kill the Creator (Don Cappuccino / 11 / 6,86)
06-01: Aversions Crown - Ophiophagy (The_CrY / /)
0
geplaatst: 6 januari 2017, 19:31 uur
5
Zielloos. Ik word niet warm of koud van dit soort technische deathcore.
Zielloos. Ik word niet warm of koud van dit soort technische deathcore.
0
geplaatst: 6 januari 2017, 20:11 uur
Trok m'n aandacht omdat Nuclear Blast ze wegzette als "alien metallers", wat dat ook moge betekenen.
7
7
* denotes required fields.