MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Maak kennis met Metal anno 2017

zoeken in:
Dag medemetalliefhebbers!

Een nieuw jaar is ook een nieuw topic voor Maak kennis met Metal anno... !

Nog even de spelregels op een rijtje zetten voor mogelijke nieuwkomers:

Om de 2 dagen plaats iemand een metalnummer dat de komende (minstens) 48 uur beoordeeld wordt op een schaal van 0 tot 10 (eventueel met toelichting). Degene die het volgende nummer plaatst, updatet ook het overzicht en berekent dus het stemgemiddelde van het vorige nummer.

Aan het eind van elke maand wordt dan de top 10 van het afgelopen jaar geplaatst en een nieuw overzicht geplaatst voor die maand.

Het nummer moet uit 2017 zijn ofwel door de singlerelease ofwel door de albumrelease. Een band mag ook maar 1 keer langskomen per jaar om de diversiteit te promoten.

De editie van 2016 voor de liefhebbers.

Veel plezier en als iemand een goed nummer heeft om 2017 met aan te vatten dan mag die dat direct posten hieronder!

Nog even wat spelers uit voorgaande editie taggen of wellicht potentiële spelers voor de nieuwe editie:

crosskip, JSPR_G, Don Cappuccino, The_CrY, odi, Metalhead99, AOVV, Rudi S,
eightynine, buizen, Môrthul, Zephyr, wizard, trebremmit, Henri-S, Wolfmother [/quote], HezzardNL, Dieter, aslan, ranboy, ASman, ...

01/01: Pryapisme - A la Zheuleuleu (JSPR_G / / )

We zijn weer vertrokken voor een jaartje vol muzikale ontdekkingen.

Niet echt mijn ding

5.5

Neen. Dit is helemaal niet m'n ding. Vervelend.

4

7,5

Ok, de eerste muzikale ontdekking is daar, hoewel ik dit niet zo snel onder metal zou scharen

Liever dit dan een priapisme.

7

Supervreemde track. Intrigerend spul, maar ik zou hier niet verder naar gaan luisteren, daar gaat het voor mij veel te veel van de hak op de tak voor.

6,5

8,5

Heerlijke band.

Tijd voor een nieuwe track:

01/01: Pryapisme - A la Zheuleuleu (JSPR_G / 8 / 6,25)
03/01: Code Orange - Kill the Creator (Don Cappuccino)

Wow, best wel heel erg dik! Ook leuk dat het genre van het aankomende album nog op 'rock' staat op Musicmeter

8

Dat dissonante tintje staat me wel aan.
7

Code Orange is qua inhoud helemaal niet zo vernieuwend, maar onderscheidt zich vooral in de songstructuren behoorlijk van de andere hardcorebands. Ik las ergens dat iemand het vergeleek met de manier waarop Oneohtrix Point Never electronic maakt en daar kan ik me helemaal in vinden. Superkorte fragmenten die abrupt worden afgebroken waardoor de intensiteit gruwelijk hoog blijft, maar tegelijkertijd een duidelijke rode lijn houden. Die rode lijn bij Code Orange is ronduit bloederig, spijkerhard wordt er op de luisteraar ingeramd met dissonante gitaarriffs. Deze band gaat het nog ver schoppen.

8,5

aslan (crew)
9

Tijd voor een nieuwe track:

01/01: Pryapisme - A la Zheuleuleu (JSPR_G / 8 / 6,25)
03/01: Code Orange - Kill the Creator (Don Cappuccino / 11 / 6,86)
06-01: Aversions Crown - Ophiophagy (The_CrY / /)

5

Zielloos. Ik word niet warm of koud van dit soort technische deathcore.

Trok m'n aandacht omdat Nuclear Blast ze wegzette als "alien metallers", wat dat ook moge betekenen.

7

aslan (crew)
7,8

Gast
geplaatst: vandaag om 00:25 uur

geplaatst: vandaag om 00:25 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.