Muziek / Muziekgames / The Fallmeter (1976-2018)
zoeken in:
4
geplaatst: 24 januari 2018, 22:23 uur
'If it's me and your granny on bongos, it's The Fall'
Dat was tot vandaag
... maar we gaan het een plekje geven hier op mume 
Met enige regelmaat, de rest van het decennium of voor zolang het leuk blijft... een track uit dat fantastische en kolossale oeuvre. Plaatsing is voorbehouden aan ondergetekende en aan mijn sidekick voor dit topic. Hij zal morgenochtend vroeg zijn eerste stem geven en deze vanaf dan ook regelmatig laten horen. Vanzelfsprekend is het topic gebaat bij duidelijke regelgeving. Een nieuw nummer van The Fall wordt steeds om en om door uw duo-presentatoren en door niemand anders geplaatst. Dit zullen zij doen wanneer:
- Het geplaatste liedje afgelopen is
- Het geplaatste liedje de duo-presentator niet bevalt
- Het geplaatste liedje niet de score lijkt te gaan krijgen die het verdient
- Het geplaatste liedje té populair blijkt te zijn
- Er nieuwe feiten aan de oppervlakte komen
Geheel in de geest van MES geven wij jullie mee dat suggesties niet op prijs worden gesteld. Stemmen gaat op basis van cijfers van 1 tot 10. Stemmen onder de 1 zijn niet serieus te nemen en doen daarom niet mee voor het gemiddelde. The Fall was immers nooit slechter dan slecht. Stemmen 10+ en hoger zijn welkom als adhesiebetuiging of aanmoediging, maar worden eveneens genegeerd bij het bepalen van het gemiddelde.
We beginnen met een soort van beginselverklaring, 30 jaar geleden op plaat gezet en nog steeds dwars:
Repetition
Dat was tot vandaag
... maar we gaan het een plekje geven hier op mume 
Met enige regelmaat, de rest van het decennium of voor zolang het leuk blijft... een track uit dat fantastische en kolossale oeuvre. Plaatsing is voorbehouden aan ondergetekende en aan mijn sidekick voor dit topic. Hij zal morgenochtend vroeg zijn eerste stem geven en deze vanaf dan ook regelmatig laten horen. Vanzelfsprekend is het topic gebaat bij duidelijke regelgeving. Een nieuw nummer van The Fall wordt steeds om en om door uw duo-presentatoren en door niemand anders geplaatst. Dit zullen zij doen wanneer:
- Het geplaatste liedje afgelopen is
- Het geplaatste liedje de duo-presentator niet bevalt
- Het geplaatste liedje niet de score lijkt te gaan krijgen die het verdient
- Het geplaatste liedje té populair blijkt te zijn
- Er nieuwe feiten aan de oppervlakte komen
Geheel in de geest van MES geven wij jullie mee dat suggesties niet op prijs worden gesteld. Stemmen gaat op basis van cijfers van 1 tot 10. Stemmen onder de 1 zijn niet serieus te nemen en doen daarom niet mee voor het gemiddelde. The Fall was immers nooit slechter dan slecht. Stemmen 10+ en hoger zijn welkom als adhesiebetuiging of aanmoediging, maar worden eveneens genegeerd bij het bepalen van het gemiddelde.
We beginnen met een soort van beginselverklaring, 30 jaar geleden op plaat gezet en nog steeds dwars:
Repetition
0
geplaatst: 25 januari 2018, 00:59 uur
Voor mij is Repetition vooral een alarmbel. Wacht op wat er zoal nog gaat komen...
7,5
7,5
0
geplaatst: 25 januari 2018, 07:01 uur
Niet het leukste Fall-nummer, wel één van de belangrijkste
7
7
0
geplaatst: 25 januari 2018, 10:56 uur
https://www.musicmeter.nl/images/cover/3000/3473.300.jpg
Mooiste hoes ooit gemaakt.
Mooiste hoes ooit gemaakt.
0
geplaatst: 25 januari 2018, 14:26 uur
7.0
Repetition. Repetition.
John Peel zei het al:
“Always different, Always the same”
Repetition. Repetition.
John Peel zei het al:
“Always different, Always the same”
0
geplaatst: 25 januari 2018, 16:24 uur
8
Lekker! Ik ken letterlijk niks van The Fall. Welja, nu 1 nummer, deze dus, en da's niet bepaald verkeerd
Lekker! Ik ken letterlijk niks van The Fall. Welja, nu 1 nummer, deze dus, en da's niet bepaald verkeerd

0
geplaatst: 25 januari 2018, 17:10 uur
Genoeg repetitie voor nu, ik trek het niet meer!
1. Repetition 7,05 (12)
Check the guy's track record... 31 albums (afhankelijk van wie telt), allerlei EP's, dozijnen singles, tientallen Peel-sessies, tracks op verzamelalbums, verzamelabums in diverse stadia van vaagheid, boxen, de erfenis is enorm, the guy is not appreciated.
Uit die ziljarden kies ik nu Big New Prinz van het album I Am Kurious Oranj, een gemiddeld Fall-album met uitschieters, dalen en dit quintessential nummer: een vinnige baslijn, hamerende drums, niet te veel variatie en een hoop gewouwel over een guy's track record. Ik ken bands wiens hele repertoire op dit nummer is gefundeerd (check een Girls Against Boys eens bijvoorbeeld).
Quiz: zegt hij in het intro nu rockin' record of broken record?
1. Repetition 7,05 (12)
Check the guy's track record... 31 albums (afhankelijk van wie telt), allerlei EP's, dozijnen singles, tientallen Peel-sessies, tracks op verzamelalbums, verzamelabums in diverse stadia van vaagheid, boxen, de erfenis is enorm, the guy is not appreciated.
Uit die ziljarden kies ik nu Big New Prinz van het album I Am Kurious Oranj, een gemiddeld Fall-album met uitschieters, dalen en dit quintessential nummer: een vinnige baslijn, hamerende drums, niet te veel variatie en een hoop gewouwel over een guy's track record. Ik ken bands wiens hele repertoire op dit nummer is gefundeerd (check een Girls Against Boys eens bijvoorbeeld).
Quiz: zegt hij in het intro nu rockin' record of broken record?
0
johannesA
geplaatst: 25 januari 2018, 17:16 uur
Leuk nummer, 7,5
Repetition nog een 7.
Mooie manier om wat muziek van The Fall te leren kennen. Een heel album uitzitten valt nog niet mee, denk ik. Wat is het meest toegankelijke album van hun?
Repetition nog een 7.
Mooie manier om wat muziek van The Fall te leren kennen. Een heel album uitzitten valt nog niet mee, denk ik. Wat is het meest toegankelijke album van hun?
1
geplaatst: 25 januari 2018, 17:33 uur
Toch wel This Nation's Saving Grace denk ik, ook al staan ook daar een paar dramnummers op.
Of anders Bend Sinister, Shift-Work, The Infotainment Scan of Fall Heads Roll.
Of anders Bend Sinister, Shift-Work, The Infotainment Scan of Fall Heads Roll.
0
geplaatst: 25 januari 2018, 17:54 uur
Ah, met ballet van Michael Clark. Toen was The Fall zelfs even Grachtengordelfähig: ze stonden met die show zelfs op het Holland Festival. Dit is natuurlijk een fantastische track van een iets minder geweldig album.
9
9
1
geplaatst: 25 januari 2018, 17:55 uur
johannesA schreef:
Ik zou die recent uitgegeven release met singles doen, gaat onder de naam The Fall 1976-2016. Daar val je je geen buil aan, singels waren altijd erg OK.
0
geplaatst: 25 januari 2018, 21:24 uur
Op I Am Kurious Oranj staan toch wel een paar prachtige stampers.
8
8
0
geplaatst: 25 januari 2018, 21:29 uur
9
Kende ik nog niet, maar ik voel wel weer die sensatie van een jaar of 20 geleden toen ik voor het eerst iets van The Fall hoorde. Geweldig nummer.
Kende ik nog niet, maar ik voel wel weer die sensatie van een jaar of 20 geleden toen ik voor het eerst iets van The Fall hoorde. Geweldig nummer.
1
geplaatst: 25 januari 2018, 23:34 uur
1 New Big Prinz 8,10 (10)
2. Repetition 7,05 (13)
Het bal is geopend, dus we gooien er nog een toegankelijk nummer achteraan in de vorm van deze Motown cover. The Fall coveren is onbegonnen werk, maar The Fall maakte zélf juist zeer verdienstelijke covers. Over Motown en over covers later vast nog meer, laten we het nu over Brix hebben. Want die was toch wel een factor in het succes halverwege jaren '80, en niet alleen door haar geweldige riffs. Zálen vol testosteron dampende mannen die zich erover mochten verbazen hoe die oerlelijke Smith toch zo'n ontzettend leuk snoepje aan de haak had geslagen. Dat kunstje herhaalde hij daarna meermalen.
There's a Ghost in my House
2. Repetition 7,05 (13)
Het bal is geopend, dus we gooien er nog een toegankelijk nummer achteraan in de vorm van deze Motown cover. The Fall coveren is onbegonnen werk, maar The Fall maakte zélf juist zeer verdienstelijke covers. Over Motown en over covers later vast nog meer, laten we het nu over Brix hebben. Want die was toch wel een factor in het succes halverwege jaren '80, en niet alleen door haar geweldige riffs. Zálen vol testosteron dampende mannen die zich erover mochten verbazen hoe die oerlelijke Smith toch zo'n ontzettend leuk snoepje aan de haak had geslagen. Dat kunstje herhaalde hij daarna meermalen.
There's a Ghost in my House
* denotes required fields.