MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / De R&B Anthemmeter

zoeken in:
7,2

9,5 helaas vergeten tickets te halen

Ik zou dit persoonlijk onder hiphop scharen...

Arrie schreef:

Ik ook wel enigszins, maar de song won wel de Grammys voor Best Female R&B Vocal Performance en Best R&B song, dus hij mag gewoon meedoen, en vond m na vandaag wel relevant

8

7

7,5

Janet 7,5

Lauryn 9

8.5

Arrie schreef:
dit nummer

8,7

Edgar18 schreef:
(quote)
dit nummer

Wat bedoel je?

Dat dit geen hiphop is. Zelfs niet een beetje. Veel andere nummers op The Miseducation wel maar deze zeker niet.

janet jackson 7
lauryn hill 7

Sterke voldoende voor Lauryn Hill.

1. Lauryn Hill - Doo Wop (That Thing) (7,81 / 16 stemmers)
2. Janet Jackson - That's the Way Love Goes (6,96 / 18 stemmers)

We rollen door naar de 00's en doen dat met John Legend. In Nederland scoort John over het algemeen meer hits dan in bijv. de UK en de USA. Zijn eerste hit scoorde hij hier met zijn tweede single 'Ordinary People', maar wat vinden jullie van de debuutsingle (geproduceerd door Kanye)?

3. John Legend - Used to Love U

8.25

7,7

Edgar18 schreef:
Dat dit geen hiphop is. Zelfs niet een beetje. Veel andere nummers op The Miseducation wel maar deze zeker niet.

Ik hoor een hiphopbeat, ik hoor rapverses, maar het is zelfs niet een beetje hiphop? Ik vind dus van wel, al hoor ik ook de R&B-invloed.

Janet Jackson - That's the Way Love Goes: 6,3
Lauryn Hill - Doo Wop (That Thing): 8,3 (is uiteraard hiphop)
John Legend - Used to Love U: 7,9

7,5

John Legend, altijd fijn om naar te luisteren.

Save Room blijft zijn beste

Deze een 8.

5 kende m niet maar blijkbaar miste ik er ook niet veel aan

Arrie schreef:
Ik hoor een hiphopbeat, ik hoor rapverses, maar het is zelfs niet een beetje hiphop? Ik vind dus van wel, al hoor ik ook de R&B-invloed.
Rapverses gaat mij eerlijk gezegd al te ver. En wat is een hiphop beat precies? Verschilt die van een R&B beat? Het nummer wint toch niet voor niks een Grammy als beste R&B song? Anders had ie wel Best Rap gewonnen. Er zitten natuurlijk stukjes spoken word maar daar blijft het w.m.b. ook wel bij.

Je hoort geen rap maar wel spoken word? Oké, ik ben het kwijt.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:34 uur

geplaatst: vandaag om 17:34 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.