menu

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of # (The Beatles)!

zoeken in:
1. Phil Collins - In the Air Tonight *
2. Talk Talk - Such a Shame
3. Ultravox - Vienna *
4. Klein Orkest - Over de Muur
5. A Flock of Seagulls - I Ran *
6. Talking Heads - Once in a Lifetime *
7. ABC - The Look of Love
8. The Human League - Don't You Want Me *
9. BAP - Kristallnaach
10. The Waterboys - A Girl Called Johnny *

herman schreef:
Ach, Prince was al mijn reserve #1. Ik ben mijn hele top 3 wel kwijt zo niet meer.

Maar goed, zelfs Phil Collins heeft hier nog meer medestanders blijkbaar.

Met dank aan de grootheid die het nummer coverde in Live Lounge, waardoor ik het herontdekte.

01. The Waterboys - A Girl Called Johnny *
02. XTC - Making Plans for Nigel
03. Talk Talk - Such a Shame
04. Ryuichi Sakamoto & David Sylvian - Forbidden Colours *
05. Tubeway Army - Are 'Friends' Electric?
06. Klein Orkest - Over de Muur
07. The Smiths - Heaven Knows I'm Miserable Now
08. The Cars - Drive *
09. Nits - Nescio
10. BAP - Kristallnaach

Gretz schreef:
(quote)

Met dank aan de grootheid die het nummer coverde in Live Lounge, waardoor ik het herontdekte.

Grootheid? Ik maar verwachten dat je naar Mike Tyson had gelinkt.

Poek schreef:
Grootheid? Ik maar verwachten dat je naar Mike Tyson had gelinkt.

Exact! Ik was ook net een linkje aan het zoeken! =P

Gretz schreef:
(quote)

Ben niet zo'n enorme fan van Lorde al vond ik de eerste EP zeker leuk. Maar de spanningsboog zit er wel mooi in hier, eigenlijk beter dan bij ome Phil. Doet me wel een beetje aan The XX denken.

Die van ome Phil is van wereldklasse, belangrijk verschil.

1. Klein Orkest - Over de Muur
2. Ultravox - Vienna *
3. Phil Collins - In the Air Tonight *
4. Talk Talk - Such a Shame
5. Talking Heads - Once in a Lifetime *
6. BAP - Kristallnaach
7. A Flock of Seagulls - I Ran *
8. The Specials - Ghost Town
9. Tubeway Army - Are 'Friends' Electric?
10. The Cars - Drive *

Jammer dat Mama eruit geknikkerd is, die had anders bovenaan gestaan.

Gretz schreef:

2. Phil Collins - In the Air Tonight *

Ah, vers van de pers hier nog een fan

Lucy Dacus - 2019 (2019)

Ik heb even op een rijtje gezet wat tot nu toe hier gemeld is wat de positie van Controversy van Prince zou zijn geweest:
5x nummer 1
3x top 3

Ere wie ere toekomt. Straks natuurlijk de officiële uitslag zonder Prince, want die ligt eruit. Zo werkt dit spelletje.

Tja in dit spelletje vallen wel eens nummers af...

Genesis - Mama had bij mij ook Top 3 behaald... zo heeft iedereen wel zijn verlies maar om daar nou een halve week in te blijven hangen

vigil schreef:
Tja in dit spelletje vallen wel eens nummers af...
.. zo heeft iedereen wel zijn verlies maar om daar nou een halve week in te blijven hangen

8 verschillende deelnemers kwamen er in 2 dagen op terug en dat zag ik net. Ik blijf daar niet in hangen, ben jij gek. Daarom schreef ik ook: zo werkt dit spelletje. Maar een beetje discussie mag toch wel?

west schreef:
(quote)

8 verschillende deelnemers kwamen er in 2 dagen op terug en dat zag ik net. Ik blijf daar niet in hangen, ben jij gek.

Ow maar het is ook zeker niet persoonlijk hoor

vigil schreef:
(quote)

Ow maar het is ook zeker niet persoonlijk hoor

Nee, maar dat weet ik toch!

dix
Poeha schreef:
Die van ome Phil is van wereldklasse, belangrijk verschil.

Lorde bezingt zichzelf, belangrijk verschil. Oh Lorde ...

Rudi S schreef:
(quote)

Ah, vers van de pers hier nog een fan

Lucy Dacus - 2019 (2019)

Grappig, wist niet dat deze er was. Maar helaas is haar In The Air Tonight-cover niet zo boeiend, i.t.t. die van Dancing In The Dark.

Had ik trouwens al gezegd dat het jammer is dat Controversy er niet meer bij is? Wat de uitslag ook wordt, dit was wel een leuke set nummers om eens een GH mee te spelen.

Daar gaan we mensen: de uitslag van de steeeeeeeuuuuuuunnnnnnn-plaaaaaaaat.

21. XTC - Making Plans for Nigel
80 punten
Steunplaat: 22 oktober 1979
Toppositie: 32e plaats in De Nederlandse Top 40

Senses Working Overtime kwam net tekort in de voorronde, hun andere Nederlandse hit is hier de hekkensluiter.

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=5bCML4TXpbA

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

20. Tears for Fears - Change
83 punten
Steunplaat: 7 februari 1983
Toppositie: Tipparade

En toen waren we allemaal bang dat het radioactieve deel van de Russische satelliet Kosmos 1402 in onze achtertuin zou neerstorten, maar gelukkig overleefde het de dampkring niet.

https://www.youtube.com/watch?v=BVa-3xmwTRA

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

19. Pretenders - Brass in Pocket
90 punten
Steunplaat: 31 december 1979
Toppositie: 7e plaats in De Nederlandse Top 40

Qua vrouwenquota gaan we het niet halen vanavond. Chrissie Hynde moet hier echt alleen doen (behalve die dames van The Human League, die Franstalige dame bij Steve Strange en Tina Weymouth dan nog). Wel een beetje karig jongens, dat had echt beter gekund.

https://www.youtube.com/watch?v=GLQRZgfASyc

18. The Cars - Drive *
100 punten
Steunplaat: 20 augustus 1984
Toppositie: 14e plaats in De Nederlandse Top 40

Leuk grapje die week van Ronald Reagan die niet door had dat de microfoon openstond:
"My fellow Americans, I'm pleased to tell you today that I've signed legislation that will outlaw Russia forever. We begin bombing in five minutes."

Lachen in de Koude Oorlog. Ook niet iedereen hier kon lachen om de nominatie van Drive. Jammer jongens hij staat er echt gewoon in!

https://www.youtube.com/watch?v=xuZA6qiJVfU

17. Nits - Nescio
101 punten
Steunplaat: 14 maart 1983
Toppositie: 8e plaats in De Nederlandse Top 40

Tutti Ragazzi en Red Tape waren al bescheiden hitjes geweest, maar nu Top 10 voor de Nits. ook hun enige Top 10 hit. In the Dutch Mountains piekte op 14.

https://www.youtube.com/watch?v=na56GrB8KX4

16. The Waterboys - A Girl Called Johnny *
103 punten
Steunplaat: 16 mei 1983

In deze week verwelkomen we de eerste Nederlandse reageerbuisbaby! Nee ze heette geen Johnny maar Stefanie.

https://www.youtube.com/watch?v=PUSDeqYYB2Q

Matige uitslag van Tears for Fears

15. BAP - Kristallnaach
105 punten
Steunplaat: 20 december 1982
Toppositie: 8e plaats in De Nederlandse Top 40

Meest ideale om van de radio te tapen was De Nationale Hitparade die woensdagmiddag de VPRO mocht onderbreken op Hilversum 3. Daar werden de platen helemaal gedraaid. Kon ik dus mooi eindelijk mooi dit prachtig nummer tapen wordt het nummer onderbroken voor een spookrijder .... ja de frustraties van illegaal downloaden in de jaren tachtig (met TDK-bandjes).

https://www.youtube.com/watch?v=7NaG-GXBnMw

Ha herkenbaar van dat tapen

Ook te laag natuurlijk

Op 1 of andere manier past zo'n spookrijdersbericht nog wel enigszins bij deze plaat

14. ABC - The Look of Love
110 punten
Steunplaat: 17 mei 1982
Toppositie: 12e plaats in De Nederlandse Top 40

De twee andere hits van The Lexicon of Love werden Alarmschijf bij Veronica. Spits kreeg de grootste hit te pakken. Trevor Horn's opmaat voor Frankie Goes to Hollywood (alleen werd dat Frankie-album niet zo geweldig als deze van ABC). Fantastisch album waar ik al sinds 1982 veel plezier van heb.

https://www.youtube.com/watch?v=cNEdxZURTaI

13. A Flock of Seagulls - I Ran *
113 punten
Steunplaat: 5 april 1982

Wie weet het nog? We zaten toen midden in een oorlog tussen Argentinië en het Verenigd Koninkrijk: De Falklandoorlog.

https://www.youtube.com/watch?v=iIpfWORQWhU

12. Visage - Fade to Grey
113 punten
Steunplaat: 5 januari 1981
Toppositie: 22e plaats in De Nederlandse Top 40

Evenveel punten als Flock of Seagulls, maar die stonden bij niemand op nummer 1. Visage 1 x op de eerste plaats. Ik ga jullie niet allemaal taggen, kijk maar even terug wie de eer toekomt. Ik was destijds helemaal weg van deze clip en wat mij betreft is deze nog steeds fantastisch.

https://www.youtube.com/watch?v=UMPC8QJF6sI

11. The Human League - Don't You Want Me *
117 punten
Steunplaat: 4 januari 1982
Toppositie: 5e plaats in De Nederlandse Top 40

We schuiven gewoon een vol jaar op naar de eerste Steunplaat van 1982. Gebeurde niet heel vaak, in principe koos iedere omroep z'n eigen troetelschijf, maar op 9 januari was het ook Veronica's Alarmschijf.
Wat betreft Dare! net zo'n fantastisch album als die van ABC. Als ik de nummer 11 nooit meer zou horen, zou ik dat geen heel groot gemis vinden, maar toegeven ik rende ook naar de winkel voor deze oorwurm. Gelukkig werd het B-kantje nog veel meer favoriet: Seconds dus een miskoop was het zeker niet.

https://www.youtube.com/watch?v=zM_T4wYZg0k

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:55 uur

geplaatst: vandaag om 17:55 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.