MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #4 (The Beatles)!

zoeken in:
16. Jacques Dutronc - Il est 5 heures, Paris s'éveille (143 punten)

De vijfde etappe gaat van Biarritz weer terug naar Parijs. Daar waren we twee dagen geleden ook al. De renners snappen er niets van.

Herbert: Wist jij dat dit nummer in 1991 door Franse muziekcritici verkozen werd tot de beste Franstalige single aller tijden? Net boven "Ne me quitte pas"

Maarten: Nou, dat is bij de muziekcritici van MuMe wel anders!

15. dEUS - Quatre Mains* (157 punten)

We gaan weer naar het noorden. Arbeidsdeskundige, dynamo d en remcodulac kunnen goed tegen regenachtig koud weer en hebben dus deze etappe uitgekozen om te vlammen. Het peloton gelooft het vandaag allemaal wel en doet geen moeite om het trio te achterhalen. Met een venijnige sprint weet dynamo d de overwinning vandaag te pakken, maar Arbeidsdeskundige mag in Antwerpen het geel aantrekken.

Herbert: Maarten, wist jij dat dit het enige nummer is dat dEUS in het Frans zingt?

Maarten: En dan meteen in de top 15, moeten ze vaker doen

14. Indila - Dernière Danse* (158 punten)

De dag begint met een spontane protestactie van het peloton. Het nieuws dat ze vandaag wederom in Parijs finishen leidt tot veel gemor en er wordt het eerste uur dan ook in een slakkengang gereden.
JoaMuse trekt zich hier niets van aan en bereikt Parijs met een historische voorspong van anderhalf uur. Het peloton was niet op de hoogte van haar ontsnapping.

Herbert: Wist jij dat dit nummer op 1 heeft gestaan in Griekenland?

Maarten: Nee, maar wist jij dat het vandaag dankzij de laatste lijstjes een spectaculaire sprong maakte?

13. Jacques Brel – Amsterdam (179 punten)

Het leek de tourorganisatie wel toepasselijk om vandaag in Amsterdam te finishen. De meeste renners hadden daarom liever gezien dat Bruxelles of Il Niege Sur Liege in de lijst had gestaan. Dit geldt niet voor ArthurDZ die vandaag de massasprint op de Dam weet te winnen.

Herbert: Wist jij dat dit nummer waarschijnlijk helemaal niet over Amsterdam gaat, maar over Antwerpen, en dat er helemaal geen studioversie van is?

Maarten: Wat weet jij toch veel

12. Jane Birkin & Serge Gainsbourg - Je T'aime Mon Non Plus (186 punten)

De negende etappe voert van Amsterdam naar……..Parijs, de geboortestad van Serge Gainsbourg. De renners gaan er langzamerhand de humor wel van inzien en vooral Wrathchld1 heeft een goede dag, want hij weet de etappe na een korte solo op zijn naam te schrijven.

Herbert: Wist je dat Brigitte Bardot op de eerste versie van dit nummer meezong, maar dat haar toenmalige echtgenoot er niet zo blij me was en de release van de single tegenhield?

Maarten: Nee, dat wist ik niet, maar wist jij dat dit nummer het meest genoemd is. Het stond in maar liefst 30 van de 40 lijstjes, maar haalt niet eens de top 10!

11. Noir Désir - Le Vent Nous Portera (191 punten)

Vandaag een tijdrit van Parijs naar Bordeaux. De specialiteit van zaaf en Frenkie! en zij eindigen met exact dezelfde tijd. De bloemen worden vandaag dus gedeeld.

Herbert: Wist je dat Manu Chao gitaar speelt op dit nummer

Maarten: Nee, maar als je het weet, dan hoor je het

Ik ben blij voor de renners dat O Marie van Daniël Lanois niet in de top 20 is beland.

9. France Gall - Ella, elle l'a* (192 punten)

En we gaan weer terug naar Parijs. De helft van de renners is uit woede daarom vandaag niet opgestapt en dat werkt in het voordeel vanSuperbitch die de massaspint van het uitgedunde peloton weet te winnen.

Herbert: Maarten, wist jij dat dit nummer over Ella Fitzgerald gaat?

Maarten: ja natuurlijk dat weet ik zelfs.

EttaJamesBrown schreef:
Ik ben blij voor de renners dat O Marie van Daniël Lanois niet in de top 20 is beland.

ze moeten niet te vroeg juichen...….

9. Coeur de Pirate - Place de la République (192 punten)

Toen de renners vanochtend de waterfietsen zagen staan, voelden ze al nattigheid. En ja hoor, vandaag moeten ze de Atlantische oceaan oversteken op weg naar Outremont in Canada. Gretz, Verweggistan, stardust_be en 123poetertjes waren hierop voorbereid en hebben het hele voorseizoen geoefend. Toen de route bekend werd, heeft met name Gretz deze etappe rood omcirkeld. Binnenkort organiseert hij zelfs een Greatest Hits voor Coeur de Pirate, dus deze moet hij winnen. En ja hoor, halverwege de etappe gaat hij er alleen vandoor. Het drietal dat achterblijft laat hem gaan, blijkbaar wordt hem deze overwinning gegund.

Herbert: Maarten, wist jij dat ze zich eerst Her Pirate Heart noemde toen ze nog in het Engels zong?

Maarten: Nee, ik had ook nog nooit van haar gehoord

Ik gun helemaal niemand niets, stuur die dude naar de dopingcontrole want dit kan echt niet.

Ah, nog meer Canadezen.

8. Mylene Farmer - Désenchantée (195 punten)

Eindelijk zit het de renners mee, want ze mogen nog een dag in Canada blijven. Sterker nog, de geboorteplaats van Mylene Farmer ligt maar op 3 km afstand van die van Béatrice Martin (Coeur de Pirate). herman wint deze kortste rit uit de geschiedenis van de tour.

Herbert: Wist je dat dit de best verkochte Franstalige plaat aller tijden is

Maarten: Nee, maar ik weet ook niet zo veel.

7. Alizée - Moi Lolita* (203 punten)

De waterfietsen kunnen weer worden gebruikt, want vandaag staat een zeer lange zeereis van Canada naar Corsica op het programma. Alizée werd namelijk (net als Napoleon) geboren in Ajaccio. jordidj1 en Edgar18 hebben vandaag de beste (zee)benen, waarbij die van jordidj1 nog net iets frisser zijn.

Herbert: Wist jij dat ze ontdekt is door Mylène Farmer?

Maarten: Dat is toevallig, die hebben we net gisteren geëerd.

6. Michel Fugain - Une Belle Histoire (205 punten)

Eindelijk is het tijd voor bergen want vandaag finishen we in Grenoble, de geboortestad van Michel Fugain. Als Pantini in zijn beste dagen fietst esteban over alle alpentoppen heen en pakt naast de dagzege ook meteen de bolletjestrui.

Herbert: Wist je dat dit nummer helemaal geen hit is geweest in Nederland?

Maarten: Dat kan ik moeilijk geloven, het klinkt zo bekend

5. Francoise Hardy - Comment Te Dire Adieu*(216 punten)

Het peloton is na de eerste 2 loodzware weken uitgedund tot een man of 10 en de zoveelste etappe die in Parijs eindigt, wordt ditmaal door jeroentjuhh gewonnen.

Herbert: Wist jij dat dit een vertaling is van het oorspronkelijk Engelstalige nummer It Hurts to Say Goodbye en dat Vera Lynn er een hit mee had?

Maarten: Nee

4. Serge Gainsbourg - Ballade de Melody Nelson (236 punten)

Eindelijk is het tijd voor een rustdag, want we blijven vandaag in Parijs. wendyvortex, dix, johan de witt en motel matches maken van de gelegenheid gebruik door het graf van Serge Gainsbourg te bezoeken.

3. Françoise Hardy - Tous les Garçons et les Filles* (248 punten)

We blijven nog een dag in Parijs dankzij de hoogste notering van een nummer dat niet in de startlijst stond. Vandaag is er een ploegentijdrit en door goed samen te werken weten Poek, aERodynamIC en teus deze op hun naam te schrijven.

Herbert: Wist jij dat dit nummer zelfs gecoverd is door de Eurythmics?

Maarten: Echt waar? Op welke plaat staat het dan?

Herbert: B-kantje van de single "It's alright - (Baby's coming back)

2. France Gall - Poupée de Cire Poupée de Son (253 punten)

Lange tijd leek dit de nummer 1 te gaan worden, maar de laatste lijstjes deden het de das om.

Na de ploegentijdrit zijn er nog maar 6 renners over. Halverwege wederom een rit door Parijs scheurt het peloton in tweeën. De voorste helft met ranja, Brunniepoo en Arno komen samen hand in hand over de finish (en worden daarom gediskwalificeerd).

Herbert: Wist je dat ze niet voor Frankrijk maar voor Luxemburg het songfestival won met dit nummer

Maarten: Wat denk je zelf?

1. Jacques Brel - Ne Me Quitte Pas (284 punten)

De tour eindigt voor het eerst niet in Parijs maar in Schaarbeek bij Brussel. Alleen El Ninjo, laxus11 en Marco dB weten dit jaar de ronde uit te rijden en in een 'massasprint' weet El Ninjo toch ook nog z'n etappe mee te pikken.

Herbert: Maarten, wist jij dat..... Maarten, waar ben jij?

Uiteindelijk toch de winnaar waar ik van te voren ook mijn geld op zou hebben gezet. Dat was bij de Vlaamstalige en Duitse edities net zo. Misschien wordt ik de volgende keer verrast (Spaans, Italiaans, Fries?). Wel een terechte winnaar want het blijft een schitterend nummer.

Bedankt motel matches voor de leuke omlijsting met de weetjes en de spannende ritten

Thanks motel matches, toffe presentatie!

Plas jij voor mij Gretz?

Toepasselijke winnaar voor deze tijd van het jaar

Hulde voor de presentatie! Afsluiten met Dalida dan maar?

Mooie editie, toffe ontdekkingen gedaan. Dezelfde nummer één als Edgar18, ook wel weer eens mooi. Bedankt MoMa!

Bedankt, leuke presentatie!

Franstalige kwaliteitsmuziek wordt blijkbaar toch vooral door vrouwen gemaakt.

Bedankt voor de originele presentatie, MoMa. Jacques Brel is een waardige winnaar. Zelf ben ik tevreden met mijn ritzege, ook al was het dan op een dag dat het halve peloton staakte.

Poek schreef:
Franstalige kwaliteitsmuziek wordt blijkbaar toch vooral door vrouwen gemaakt.

In tegenstelling tot engelstalige, in elk geval als je de mume2000, witte trui en alle jaarlijstjes van zowel de topics van Edgar18 als zaaf mag geloven

motel matches erg leuk gedaan met Herbert en Maarten (en kan me voorstellen dat die laatste er genoeg van kreeg)

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:34 uur

geplaatst: vandaag om 05:34 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.