MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #4 (The Beatles)!

zoeken in:
E-Clect-Eddy schreef:
addio...

Casco presents BWH - Stop
Charlie - Spacer Woman
Clio - Faces
Doctor's Cat - Feel the Drive
Gino Soccio - Dancer
Klein, MBO - Dirty Talk
Koto - Visitors
My Mine - Hypnotic Tango
P. Lion - Happy Children
Scotch - Disco Band

Je weet dat je deze ronde de minste 10 nummers moet nomineren?

BWH - Stop
Charlie - Spacer Woman
Gino Soccio - Dancer
Ken Laszlo - Tonight
Klein, MBO - Dirty Talk
Moses - We Just
P. Lion - Happy Children
Scotch - Disco Band
Trans-X - Living On Video

Het valt op dat veel van deze nummers al jaren '90 klinken, terwijl ze jaren '80 zijn.

vigil schreef:
(quote)

Helaas ineens erg actueel, u heeft nog 10 maanden om goed in te luisteren!

Kan je m niet eerder organiseren?

Arbeidsdeskundige
BWH - Stop
Gazebo - I Like Chopin
Ken Laszlo - Tonight
Klein, MBO - Dirty Talk
Mr. Flagio - Take A Chance
Raff - Self Control
Ryan Paris - Dolce Vita
Scotch - Disco Band
Valerie Dore - Get Closer

Superbitch schreef:
BWH - Stop
Charlie - Spacer Woman
Gino Soccio - Dancer
Ken Laszlo - Tonight
Klein, MBO - Dirty Talk
Moses - We Just
P. Lion - Happy Children
Scotch - Disco Band

Het valt op dat veel van deze nummers al jaren '90 klinken, terwijl ze jaren '80 zijn.

Da's toch geen reden om ze dan maar weg te sturen?

Titmeister schreef:
Je weet dat je deze ronde de minste 10 nummers moet nomineren?

addio... = vaarwel

vele van de nummers die ik wegstem zijn erg fijne kennismakingen, maar klinken ook als reguliere Disco. En ik kies eerder voor acts / nummers die ik al kende en dat zijn deze dus niet.

Verder ben ik niet zo van die hele lange nummers, Italo is wmb compacter, meer Pop/Synthpop -format.

Titmeister schreef:
(quote)

Da's toch geen reden om ze dan maar weg te sturen?

Klinkt me eerder als een compliment in de oren.

Stop met BWH te elimineren

En Clio en Klein komen ook wel verrassend vaak langs, niet verwacht!

jordidj1 schreef:
(quote)

Kan je m niet eerder organiseren?

Alles kan maar er zijn ook andere natuurlijk die er vanuit gaan binnenkort aan de beurt te zijn

Ik vind het prima om met je te ruilen hoor; ben hierna, sympathieke band Roxette. En vanwege de actualiteit kunnen de FOALS ook prima over 8 maanden aan de beurt komen.

Dance Lover schreef:
Ik vind het prima om met je te ruilen hoor; ben hierna, sympathieke band Roxette. En vanwege de actualiteit nu kunnen de FOALS ook prima over 8 maanden aan de beurt komen.

Prima doen we dat

Moet ik enkel de komende dagen even de tijd vinden om een startlijst in elkaar te flansen

Maar dat komt vast goed

E-Clect-Eddy schreef:
(quote)

addio... = vaarwel

vele van de nummers die ik wegstem zijn erg fijne kennismakingen, maar klinken ook als reguliere Disco. En ik kies eerder voor acts / nummers die ik al kende en dat zijn deze dus niet.

Verder ben ik niet zo van die hele lange nummers, Italo is wmb compacter, meer Pop/Synthpop -format.

Voor mij zijn juist de nummers die jij voornamelijk wegstuurt degene die italodisco voor mij als genre maken; de creatieve brug tussen de disco/synthpop en de dancemuziek van de jaren '90. De wat meligere popzijde van het italo-spectrum (Sabrina, Fun Fun) vind ik op zich wel geinig om eens in de zoveel tijd te draaien, maar doet me toch aanzienlijk minder. Sta er wel van te kijken dat ik daarmee in de ruime minderheid lijk hier. Zou wel eens een hele pijnlijke finale kunnen worden...

Één van de leukste GH's tot dusver. Paar ekte parels maar man man man wat staat er toch ook een partij teringzooi tussen

Baltimora - Tarzan Boy
Bandolero - Paris Latino
Fun Fun - Color My Love
Gazebo - I Like Chopin
La Bionda - One for You, One for Me
Righeira - No Tengo Dinero
Righeira - Vamos a la Playa
Sabrina - Boys
Silver Pozzoli - Around My Dream
Spagna - Call Me

Righeira en Sabrina zijn dieptepunten in de muziekgeschiedenis. Valereally Doe is ook vrij slecht trouwens maar heeft nog wel de gunfactor

123poetertjes schreef:
Righeira en Sabrina zijn dieptepunten in de muziekgeschiedenis.

Ik moet nou mezelf heel erg inhouden om niet een hele voordehandliggende grap over Sabrina en hoogtepunten te maken

Volgens mij heeft 123poetertjes geen geld om met de jongens naar het strand te gaan.

Gatver, had net zo uitgekeken naar FOALS. Waarom nog 8 maanden wachten? Kunnen we ze niet na Roxette doen?

Ik wil wel wisselen ?

Poek schreef:
Volgens mij heeft 123poetertjes geen geld om met de jongens naar het strand te gaan.

Echt wel, Ex On The Plastic Bitch House ftw.

Baltimora - Tarzan Boy
BWH - Stop
Charlie - Spacer Woman
Doctor's Cate - Feel the Drive
Gazebo - I Like Chopin
Matia Bazar - Ti Sento
Raff - Self Control
Valerie Dore - The Night

BWH - Stop
Charlie - Spacer Woman
Gino Soccio - Dancer
Klein, MBO - Dirty Talk
Matia Bazar - Ti Sento
Pino d'Angio - Ma' Quale Idea
Scotch - Disco Band
Valerie Dore - The Night

Charlie viel helaas als laatste af, de rest is Italo onwaardig. Zeker Valerie Dore, wat is die slecht.

Titmeister schreef:
Sta er wel van te kijken dat ik daarmee in de ruime minderheid lijk hier. Zou wel eens een hele pijnlijke finale kunnen worden...

Ja, ben er ook bang voor. Eddie noemt driekwart van mijn top 10 en hij is niet de enige Zitten we straks nog met die lauwe popdeuntjes opgescheept.

herman schreef:
(quote)

Ja, ben er ook bang voor. Eddie noemt driekwart van mijn top 10 en hij is niet de enige Zitten we straks nog met die lauwe popdeuntjes opgescheept.

Tja... dat gaat toch vaak zo? Bij franstalig was het beste er voor mij ook vrijwel uit (of had überhaupt nooit meegedaan) en bij Suzanne Vega en Bangles om zo eens 2 te noemen was ook al een hoop weg wat ik hoog had willen zetten.
Zo'n toernooi als dit gaat over de grote gemene deler, daar passen zelden persoonlijke favorieten in.

De deadlines voor de tweede ronde van dit toernooi is 20:00

Baltimora - Tarzan Boy
Doctor's Cate - Feel the Drive
Pino d'Angio - Ma' Quale Idea
Gazebo - I Like Chopin
Sabrina - Boys
Matia Bazar - Ti Sento
Righeira - Vamos a la Playa
Scotch - Disco Band
Spagna - Call Me

Het is wel een grote klaagzang hier zeg

In ieder geval heet dit topic Greatest Hits of Italo Disco en ja dan sneuvelen er wel eens obscuurdere persoonlijk favorieten maar dat wil niet gelijk zeggen dat er met de smaak van een ander iets heel erg mis is

ranja schreef:
(quote)

Tja... dat gaat toch vaak zo? Bij franstalig was het beste er voor mij ook vrijwel uit (of had überhaupt nooit meegedaan) en bij Suzanne Vega en Bangles om zo eens 2 te noemen was ook al een hoop weg wat ik hoog had willen zetten.
Zo'n toernooi als dit gaat over de grote gemene deler, daar passen zelden persoonlijke favorieten in.

Met een artiest is het anders, dat hoort bij het spel. Maar dan is het ook niet leuk als je je hele top 10 kwijtraakt.
Met talen is het wel heel extreem, daarbij vraag ik me wel eens af in hoeverre de nominatieronde zin heeft als de kans dat een nominatie het haalt nihil is. Ik had hier gehoopt op muziek in de stijl van de italodisco-topics. Dan is het wel opvallend dat de nummers die daar alom bejubeld worden hier ineens tegengas krijgen.
Maar goed, misschien valt het uiteindelijk allemaal wel mee en valt er toch nog een leuke top 10 te maken. En misschien is het toch het verschil tussen de mensen die het destijds via de hitlijsten hebben leren kennen en jongere generaties die het met terugwerkende kracht via mixplaten als die van I-F hebben leren kennen.

Pfff, moeilijk, blijven toch wel toppers staan.

Baltimora - Tarzan Boy
Charlie - Spacer Woman
Fun Fun - Color My Love
Fun Fun - Happy Station
Gazebo - I Like Chopin
My Mine - Hypnotic Tango
Righeira - No Tengo Dinero
Silver Pozzoli - Around My Dream
Spagna - Call Me

Bijna klaar? Wil zo de finale opstarten, 20:15 uiterlijk.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:06 uur

geplaatst: vandaag om 18:06 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.