menu

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of # (The Beatles)!

zoeken in:
geplaatst:
1. Hot Dog
2. A Rockin' Good Way (feat. Bonnie Tyler)
3. This Ole House
4. The Shape I'm in*
5. I'm Knocking*
6. Revenue Man*
7. A Love Worth Waiting For
8. You Drive Me Crazy
9. Don't Tell Me Your Troubles*
10. It's Raining

geplaatst:
1. Oh Julie
2. You Drive Me Crazy
3. This Ole House
4. I'm Knocking*
5. Don't Tell Me Your Troubles*
6. Green Door
7. Hot Dog
8. A Rockin' Good Way (feat. Bonnie Tyler)
9. It's Raining
10. Teardrops

geplaatst:
Helaas is I Might afgevallen, die had bij mij zeker top3 gehaald. Diddle I had ook zeker de top10 gehaald, maar verder ben ik wel tevreden met de finalelijst.
De volgende 10 staan voor mij net een treetje hoger dan de andere 11:

1. The Shape I'm in*
2. Marie, Marie
3. It's Late*
4. Cry Just a Little Bit
5. This Ole House
6. You Drive Me Crazy
7. Oh Julie
8. Green Door
9. Don't Tell Me Your Troubles*
10. Hot Dog

A Rockin' Good Way viel als laatste nummer af.

Arbeidsdeskundige
geplaatst:
1. This Ole House
2. A Love Worth Waiting For
3. Hot Dog
4. Oh Julie
5. Green Door
6. Cry Just a Little Bit
7. You Drive Me Crazy
9. It's Raining
10. The Shape I'm in*

geplaatst:
1. It's Raining
2. This Ole House
3. You Drive Me Crazy
4. I'll Be Satisfied
5. Don't Bug Me Baby*
6. I'm Knocking*
7. Don't Tell Me Your Troubles*
8. Shirley
9. Green Door
10. Shame, Shame, Shame*

Eigenlijk 3 nummers 1 voor mij. En Shame, Shame, Shame was me op voorhand nooit echt opgevallen, maar nu toch mijn top 10 binnen geslopen.

geplaatst:
1. You drive me crazy
2. This Ole House
3. Cry Just a Little Bit
4. Green Door
5. A Rockin' Good Way (feat. Bonnie Tyler)
6. Revenue Man*
7. It's Raining
8. The Shape I'm in*
9. Don't Bug Me Baby*
10. Marie, Marie

geplaatst:
1 Green Door
2 This Ole House
3 A Rockin' Good Way (feat. Bonnie Tyler)
4 You Drive Me Crazy
5 Shirley
6 Oh Julie
7 It's Raining
8 Teardrops
9 It's Late*
10 Cry Just a Little Bit

geplaatst:
1. This Ole House
2. Oh Julie
3. A Rockin' Good Way (feat. Bonnie Tyler)
4. Green Door
5. Don't Bug Me Baby*
6. Marie, Marie
7. Hot Dog
8. I'm Knocking*
9. I'll Be Satisfied
10. Shame, Shame, Shame*

Hij blijkt meer goede liedjes te hebben dan ik dacht. Ik herinnerde mij vooral de kersthit, maar die is dus weggestemd. Het is opmerkelijk dat iemand in de jaren '80 zoveel succes had met een stijl die uit de jaren '50 komt. Op z'n best is hij in z'n energieke rocknummers.

This Ole House is een cover van o.a. Rosemary Clooney, maar de originele versie uit 1954 klinkt meer als een komisch liedje. Shakin' Stevens maakt er meer rockabilly van, met wat Elvisimitatie in z'n stem en z'n heupbewegingen.

geplaatst:
Veel jeugdsentiment:

1. It's Raining
2. Shirley
3. You Drive Me Crazy
4. It's Late*  
5. Revenue Man*
6. This Ole House
7. Green Door
8. Don't Tell Me Your Troubles*
9. Teardrops
10. Don't Bug Me Baby* 

geplaatst:
1: It's raining
2: Green door
3: This ole house
4: Don't tell me your troubles*
5: Don't bug me baby*
6: You drive me crazy
7: I'm knocking*
8: Oh Julie
9: Revenue man*
10: It's late*

geplaatst:
Shaky schreef:
en welk album favoriet is, wordt ook meteen overduidelijk. Ik snap het wel; fijne naam
Die andere naam is ook heel fijn. Want het is ook duidelijk welk album de op één na meest favo is.
The Rob won't stop.

Mijn top 10
1. This Ole House
2. Green Door
3. I'll Be Satisfied
4. It's raining
5. Shame, Shame, Shame
6. Oh Julie
7. Don't Bug Me Baby
8. Shirley
9. Don't Tell Me Your Troubles
10. The Shape I'm in

geplaatst:
Ken toch meer nummers van de man dan vooraf gedacht voor ik aan de finale lijst begon. En hier en daar nog een paar leuke nummers tegengekomen die ik nog niet kende.

Wel altijd meer een kleine fan geweest van de Rockabilly revivalists Stray Cats al zit de Rock and Roll revival van Shaky er soms toch dicht bij in de buurt.

1. This Ole House
2. You Drive Me Crazy
3. A Rockin' Good Way (feat. Bonnie Tyler)
4. Oh Julie
5. Green Door

6. Don't Tell Me Your Troubles*
7. Cry Just a Little Bit
8. Hot Dog
9. It's Raining
10. Marie, Marie

Ast
geplaatst:
1. This Old House
2. Marie, Marie
3. You Drive Me Crazy
4. Green Door
5. Don't Tell Me Your Troubles
6. It's Raining
7. Oh Julie
8. Shirley
9. I'll Be Satisfied
10. Cry Just a Little Bit

geplaatst:
https://i.makeagif.com/media/3-09-2017/YnJB3H.gif

Nog maar twee uurtjes voordat de deadline bereikt is. Er zijn al behoorlijk wat lijsten ingediend, super! Mensen die nog een top 10 willen insturen, be my guest. Jullie zijn meer dan welkom.

Om 20.00 plaats ik mijn lijstje om daar de lijnen mee te sluiten.

geplaatst:
In de 80s vond ik Shaky wel leuk al had hij z'n grootste hits net voor ik echt top 40 begon te luisteren.
Ik denk dat Lipstick, Powder & Paint bij mij op 2 of 3 had gestaan.

1. This Ole House
2. Oh Julie
3. Marie, Marie
4. You Drive Me Crazy
5. Hot Dog
6. Don't Bug Me Baby*
7. Green Door
8. Vanessa*
9. A Rockin' Good Way (feat. Bonnie Tyler)
10. Don't Tell Me Your Troubles*

geplaatst:
Dit is een schier onmogelijke taak voor mij. Shakin' Stevens was één van mijn eerste muziekidolen en zijn nummers in een volgorde zetten, is niet te doen. Echte persoonlijke favorieten ontbreken veel in deze finale, maar wat er wel nog inzit vind ik ook geweldig. Vandaag wordt dit de volgorde:

1. Vanessa*
2. Marie, Marie
3. It's Raining
4. I'll Be Satisfied
5. Oh Julie
6. You Drive Me Crazy
7. Don't Bug Me Baby*
9. Cry Just a Little Bit
10. This Ole House

De lijnen zijn gesloten!

geplaatst:
PRESENTATIE UITSLAG THE GREATEST HITS OF... SHAKIN' STEVENS

https://strathdee.files.wordpress.com/2009/12/shakinstevenspink.jpg

Bedankt voor het meespelen allemaal. Het moeilijke gedeelte zit er nu op. Just sit back, relax en laten we nog één keer deze week genieten van niets anders dan Shakin' Stevens platen. Er zijn in totaal 15 lijstjes ingediend en iedere plaat is tenminste 2x genoemd.

Zullen we eerst nog wat weetjes / anekdotes doen? Nou, vooruit.

We waren gebleven bij de opmerking dat Shaky de best verkopende artiest van de jaren 80 was in de UK en ook nog eens van alle artiesten het langst in de UK-hitlijsten stond in datzelfde decennium; maar liefst 254 weken.

Dat hij succesvol was / is, dat is duidelijk. Zijn vele hits zijn echter niet het enige waar Shakin' Stevens om bekend staat. Hij staat ook te boek als een nogal 'interessante' gast voor televisieshows. Shaky heeft vaker aangegeven dat hij helemaal gek werd van al die interviewers die hem slechte vragen stelden, hun huiswerk niet eerst deden of hem automatisch vergeleken met Elvis zonder zijn muziek echt geluisterd te hebben. Dit resulteerde dan ook geregeld in zeer vermakelijke interviews of bijzonder awkward interviews zoals:

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=XI3n_7xnSPY

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

Maar zijn allerbekendste/ beruchtste tv-optreden was in 1980 toen hij het he-le-maal gehad had met presentator Richard Madeley van het programma Calendar Goes Pop. Later verklaarde Shaky dat hij aan de lopende band domme vragen kreeg en dat hij het na meerdere pogingen zinloos vond om nog met woorden te antwoorden... Het resultaat was een stukje opmerkelijke televisie:

https://www.youtube.com/watch?v=jpjxfQDHnyo

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

Shakin' Stevens had wellicht nog veel meer in het collectief geheugen gegrift kunnen staan als hij had kunnen meedoen aan Bob Geldoffs Live Aid. Maar waarom deed hij eigenlijk niet mee aangezien hij op dat moment de nr. 1 artiest was? Het verhaal is vrij simpel, maar ook een beetje treurig. Het grote succes van Shaky in de UK sloeg over naar de rest van de wereld en in 1984 deed hij niet veel anders meer dan non-stop touren. Geldof nodigde hem op dat moment uit om deel te nemen aan de benefietsingle Do They Know It's Christmas? Shaky, die elders in de wereld was, zag hier vanaf omdat hij liever zijn wereldtournee afmaakte. Oei, dit viel verkeerd bij Geldof en diens ego. Shaky kwam op zijn zwarte lijst te staan en als straf nodigde hij Shakin' Stevens een jaar later ook niet uit voor Live Aid.

Het ging overigens heus niet altijd goed met de carrière van Shakin' Stevens. In 2002 werd hij opgepakt voor rijden onder invloed, in 2010 kreeg hij een zware hartaanval en moest 2 maanden in het ziekenhuis blijven, in 2016 scheidde hij van de vrouw met wie hij 42 jaar lang getrouwd was, hij werd in datzelfde jaar aangeklaagd voor fysieke geweldpleging en onderging op persoonlijk vlak een existentiële crisis nadat hij erachter kwam dat de naam van een andere vrouw dan zijn moeder op zijn geboortecertificaat stond naast de naam van zijn vader. Shaky bleek een broer te hebben waar hij niet van af wist. Ook onthulde Shaky dat er vele familieproblemen speelden in zijn jeugd; zo werd de kant van zijn vader volledig genegeerd in zijn jeugd en mocht hij geen contact met ze hebben ook al kwam hij langs het huis van zijn familie op weg naar school.

Al deze ellende zorgde echter wel voor nieuwe inspiratie en hij schreef en zong alle ellende van zich af op het album Echoes of Our Time dat in 2016 uitkwam nadat het bijna tien jaar stil was geweest rondom Shaky op muziekgebied.

Laat ik voor nu even eindigen met het imago vs de identiteit van Shakin’ Stevens. Shaky had een hekel aan de marketingmachine rondom hem heen. Hij wilde zijn vak uitoefenen en niet als marionet dienen.
’ Everything changed with his Ole House, the starting pistol on a five-year spree of hits and spectacularly silly dancing. I didn’t particularly relish being plastered on the bedroom walls of teenage girls though, or being ‘wacky’ on Saturday-morning telly.'

En het was vooral de manier waarop Shaky gepresenteerd werd in de media die zelfs tot de dag van vandaag ervoor zorgt dat er mensen rondlopen die bij het horen van de naam Shakin' Stevens denken aan 'Elvis imitator' of ‘nep artiest’.
‘That was me being naive. I wish I knew then what I know now. I didn’t have much say in the merchandise – there were balloons and all sorts – and they had a fixation with image, which can undermine the music. DJs used to mickey-take, have a real poke at Shakin’ Stevens.’

Jammer en zwaar onterecht, zoals wij met ons allen ook wel realiseren of zijn achter gekomen door deze Greatest Hits.

Mensen, ik bedank jullie alvast voor het meedoen en om jullie de kans te geven nog even die linkjes te bekijken, wat te drinken te pakken, etc. zal ik rond half 9 beginnen met de presentatie van de eindlijst.

geplaatst:
21. Teardrops (1984)

Uit de startlijst

Aantal punten: 6
Aantal keren genoemd: 3
Aantal nr. 3 noteringen: -
Aantal nr. 2 noteringen: -
Aantal nr. 1 noteringen: -

Album: Greatest Hits

Sentimentaliteit ten top en Shakin’ Stevens is niet bang om zijn kwetsbare kant te tonen:
You'll never know how much I need you.
Teardrops will fall if you don't need me

Waar het b-kantje van de singles bijna altijd door Shaky zelf werd geschreven, was het bij deze single anders. B-kant You Shake Me Up werd geschreven door Sulsh & Leadwood, maar Teardrops werd geschreven door Shakin’ Stevens zelf. Hij schakelde de hulp van Hank Marvin in om de gitaarpartijen in te spelen. Dit nummer werd een top 5 hit voor Shaky.

Samen met het populaire A Letter to You (dat verassend de finale niet wist te halen) werd Teardrops uitgebracht op het album Greatest Hits uit 1984. Teardrops zelf wist zich overigens met de hakken over de sloot te kwalificeren voor deze finale en sprokkelt in de eindlijstjes slechts een handjevol punten bij elkaar.

https://www.youtube.com/watch?v=b03ZfflLNzY

geplaatst:
20. Shame, Shame, Shame (1980)

Nominatie

Aantal punten: 8
Aantal keren genoemd: 3

Album: Take One!

De Smiley Lewis-klassieker die in 1980 door Shakin’ Stevens werd opgenomen. Normaal gesproken wordt dit nummer vooral gecoverd in het bluesrock circuit, maar Shaky wist hier ook wel raad mee.

Shame, Shame, Shame was geen single en geen b-kantje, maar verscheen op het album Take One!

Zijn de kids naar bed? Want dit nummer is niet voor de allerjongsten bedoeld.

Well... you made me sweat and talk
'Til I was skin & bones
You oughta eat my words down on your knees... aar

Shame, Shame, Shame vloog er in ronde 2 bijna uit en kan ook in de finale geen hoge ogen gooien. Dat maakt het geen slecht nummer natuurlijk: die zitten er sowieso niet tussen tijdens deze Greatest Hits.

https://www.youtube.com/watch?v=eSH3zXBZHf8

geplaatst:
19. A Love Worth Waiting For (1984)

Uit de startlijst

Aantal punten: 13
Aantal keren genoemd: 2
Aantal nr. 2 noteringen: 1

Album: The Bop Won’t Stop

Het album The Bop Won’t Stop was een nieuwe mijlpaal in de carrière van Shaky: het was namelijk zijn eerste album dat als Compact Disc werd uitgebracht. Als we het hebben over commercieel succes dan is dit album een vreemd verhaal. Drie singles van dit album waren enorme hits (3x top 5), maar het album zelf verkocht stukken minder. Waar zijn vorige twee albums tot de 1e en 3e plek in de albumcharts kwamen, bleef dit album steken op plek 21. Critici kennen dit toe aan de pop-sound die wat prominenter aanwezig is op The Bop Won’t Stop in vergelijking met zijn eerdere materiaal.

A Love Worth Waiting For was een knaller in Engeland en bereikte de 2e plek in de hitlijsten. Shaky gaat duidelijk hoorbaar die popkant op en laat het rockabilly / rock’n’roll geluid iets meer naar de achtergrond verdwijnen. Toch heeft het nummer schwung, sja.. je kan Shaky wel uit de rock’n’roll halen, maar je haalt de rock’n’roll nooit uit Shaky.

In Nederland wist dit nummer maar net tot plek 38 te komen.

Als B-kantje werd de live-versie van As Long As gekozen. Dat nummer werd door Shakin’ Stevens zelf geschreven.

https://www.youtube.com/watch?v=ep0vWiJc6Xw

geplaatst:
18. Vanessa (1982)

Nominatie

Aantal punten: 13
Aantal keren genoemd: 2
Aantal nr. 1 noteringen: Shaky

Album: Give Me Your Heart Tonight

Evenveel punten als A Love Worth Waiting For, maar Vanessa heeft een nr. 1 notering en eindigt daarmee één plekje hoger.

Mensen, wat doen jullie me aan. Eerst vliegt dit nummer er bijna uit in de tweede ronde en dan vergeet vrijwel iedereen ook nog om Vanessa in de top 10 te zetten tijdens deze finale. Collectieve groep amnesie zullen we het maar noemen en ik zal het jullie dan ook niet kwalijk nemen.

Vanessa was geen single en ook geen b-kantje. Zes jaar voor deze versie kwam de originele versie uit van Billy Swan. Shakin’ brengt dit nummer echter met beduidend meer kracht, snelheid en gevoel.

Wat moet je hier over zeggen? Dit ademt pure rock’n’roll uit van begin tot eind. Een ongekend geluid voor popjaar 1982, één van de weinige échte ouderwetse rockers zonder al te veel ‘nieuwe’ geluiden door het nummer heen. Shaky presteert op de top van zijn kunnen en die laatste anderhalve minuut is pure bliss. V-v-v-v-v-v-v-v-v-v-v-v-v-v-Vanessa! Als dit je bloed niet sneller laat stromen….

Give Me Your Heart Tonight is het favoriete Shakin’ Stevens album van ondergetekende, dus een kleine voorliefde voor alles wat daar opstaat schemert misschien af en toe door: dat moeten jullie me maar vergeven

https://www.youtube.com/watch?v=0dccHpBGO_o

geplaatst:
17. Revenue Man (1980)

Nominatie

Aantal punten: 18
Aantal keren genoemd: 4

Album: Marie, Marie / This Ole House

Dit nummer werd voor het eerst opgenomen door Gordon Terry in 1959, maar niet uitgebracht. In 1963 was George Jones de eerste die het nummer uitbracht. Beide mannen schreven de titel als Revenooer Man, maar Shaky veranderde dit naar Revenue Man. Qua tekst past het natuurlijk voor geen meter bij een Welshman, maar dat mag de pret niet drukken want dat ritme maakt alles goed.

Het nummer werd niet als single uitgebracht, niet als b-kantje, maar weet toch zijn weg naar deze finale van de Greatest Hits te vinden. In de eerste ronde ging het nét door, in de tweede ronde vloog het er nét niet uit en in de finale moet het hard vechten om punten te sprokkelen. Fijn dat deze relatief onbekende rocker van Shaky het zover heeft weten te schoppen.

https://www.youtube.com/watch?v=5dLMaV9_y-k

geplaatst:
16. It’s Late (1983)

Nominatie

Aantal punten: 18
Aantal keren genoemd: 4
Aantal nr. 3 noteringen: 1

Evenveel punten als Revenue Man en even vaak genoemd, maar It’s Late heeft er een top 3 notering bij.

It’s Late was de eerste single die werd uitgebracht van het album The Bop Won’t Stop. Het nummer werd geschreven door Dorsey Burnette die het ook voor het eerst opnam. Het was echter de versie van Ricky Nelson die als eerste werd uitgebracht en dat is toch ook wel de bekendste versie van dit nummer.

Shaky wist hier wel weer een echte Shakin’ Stevens plaat van te maken met de karakteristieke toetsen en de kenmerkende gitaarsolo.

Het nummer was een succesvolle single voor Shaky waarmee hij het tot de 11e plek in de hitlijst wist te schoppen. Toch wist dit nummer hier de tweede ronde maar ternauwernood te overleven. Gelukkig waren en nog wel wat mensen die punten voor It’s Late overhadden.

Het b-kantje It’s Good For You (Baby) werd door Shaky zelf geschreven.

https://www.youtube.com/watch?v=8tsV7LTrMW0

geplaatst:
15. The Shape I’m In (1985)

Nominatie

Aantal punten: 22
Aantal keren genoemd: 5
Aantal nr. 1 noteringen: Kees-Jan

Album: Lipstick, Powder and Paint

Als je het hebt over het album Lipstick, Powder and Paint dan heb je het automatisch over de titeltrack die een enorme hit was en over Turning Away die het goed deed in de VK. Maar wat gebeurt hier in deze Greatest Hits? Lipstick, Powder and Paint wordt keihard weggestemd in de tweede ronde en Turning Away is zelfs niet één keer genomineerd in ronde 1.

Het relatief onbekende The Shape I’m In is daarmee het enige nummer van na 1984 dat nog in de race was en weet zelfs een nummer 1 positie in de wacht te slapen. Hoe mooi is het dat een spel als dit bevestigd dat een artiest meer is dan zijn/haar grootste commerciële hits?

Kenny Lee Martin was de originele artiest van dit nummer in 1958 en sindsdien is het vaak gecoverd. Bijvoorbeeld in 1991 door Showaddywaddy.

https://www.youtube.com/watch?v=z5dOGatcOgA

geplaatst:
14. Shirley (1982)

Uit de startlijst

Aantal punten: 24
Aantal nr. 2 noteringen: 1

Shirley was in 1958 een hit voor John Fred and The Playboys en liefhebber Shakin’ Stevens wilde het nummer zelf ook graag uitbrengen. Shakin’ Stevens en meisjesnamen zijn sowieso een goede combinatie. Na zijn vorige single Oh Julie wist ook dit nummer wist weer erg goed te scoren in de hitlijsten. Een top 6 notering in het VK en mateloos populair in Scandinavië.

Voor het album Give Me Your Heart Tonight verzamelde Shaky een vrijwel volledig nieuwe band om zich heen. Enkel gitarist Roger McKew bleef over van het personeel van de vorige drie albums. Het album werd zijn derde top 3 album in slechts 2 jaar tijd.

Het b-kantje I’m For You werd door Shakin’ Stevens zelf geschreven.

https://www.youtube.com/watch?v=a99dRUJc1cw

geplaatst:
13. I’m Knocking (1981)

Nominatie

Aantal punten: 25

Album: Shaky

Geschreven door Shakin’ Stevens zelf en tevens het b-kantje van Oh Julie. Hoewel Oh Julie afkomstig is van het album Give Me Your Heart Tonight, werd I’m Knocking van het album Shaky gekozen om als b-kant van Oh Julie te fungeren.

I’m Knocking was de plaat die het vaakst werd genoemd in de ronde 1, vloog er toen bijna uit in ronde 2 en scoort gemiddeld in de finale. Vreemd verloop, maar een terechte toevoeging voor dit spel. Het nummer is een vunzige rocker met Shaky die kreunt, steunt en met flinke vibrato zingt.

How do you feel baby now I've come close your door.
Well, you look plum tuckered
But, baby there's more for sure, for sure

Damn Shaky, je windt er geen doekjes om.

https://www.youtube.com/watch?v=M4Iv4uoyavE

geplaatst:
12. I’ll Be Satisfied (1982)

Uit de startlijst

Aantal punten: 26

Dit werd weer een top 10 hit voor Shaky en ook in België scoorde deze goed.

Ga er maar aan staan: een nummer van stemkunstenaar Jackie Wilson coveren. Shakin’ durfde het wel aan en met geweldig resultaat. Wat een swingend geheel is dit geworden. Stilzitten is helemaal geen optie.

Vooral het einde van het nummer knalt door de speakers met Shaky die schreeuwt: that’s all I need! En toch kan ik als oplettende luisteraar niet zomaar voorbij laten gaan dat Shaky hier ook een beetje cheeky is en af en toe zijn klanken wat inslikt zodat het klinkt alsof hij daar heel wat anders zingt…. Ik kan toch niet de enige zijn die dit hoort? Reageer gerust als je ook hoort wat ik daar af en toe hoor.

Het B-kantje Don’t Be Late (Miss Kate) werd door Shakin’ Stevens zelf geschreven.

https://www.youtube.com/watch?v=cj0Ub8lou9s

geplaatst:
11. Cry Just a Little Bit (1983)

Uit de startlijst

Aantal punten: 28
Aantal keren genoemd: 7

Bob Heatlie schreef dit nummer voor Shakin’ Stevens in 1983 en dat bleek een groot succes te zijn. De single wist de 3e plek in de hitlijst te bereiken. Heatlie zou nog 3 singles voor Stevens schrijven: Breaking Up My Heart (nr. 14-hit), Woman (What Have You Done to Me) en Merry Christmas Everyone (nr. 1-hit).

Cry Just a Little Bit was de tweede single van het album The Bop Won’t Stop en de nieuwe muzikale richting die Shaky insloeg werd langzaam duidelijk. Van rockabilly in de early en mid 70’s, naar rock’n’roll in de late 70’s en early 80’s, naar een meer popachtig geluid vanaf de mid 80’s.

Waar ik bij I’ll Be Satisfied al sprak over de stiekeme uitspraak van Shaky, is dit nummer een perfect voorbeeld van zijn typische uitspraak. Shaky heeft wat moeite met de /r/-klank waardoor de refreintjes van dit nummer als 'Kwy Just a Little Bit' klinken. Storend? Ben je gek joh! Het geeft het wat kinderlijks en charmants mee.

B-kantje Love Me Tonight werd door Shakin’ Stevens zelf geschreven.

https://www.youtube.com/watch?v=87oAjeeEDlI

geplaatst:
10. Don’t Bug Me Baby (1981)

Nominatie

Aantal punten: 34
Aantal keren genoemd: 8

Album: Shaky

Ook dit nummer is afkomstig van het album Shaky en kreeg zelfs geen enkele tegenstem in de tweede ronde.

Het nummer is oorspronkelijk van Milton Allen uit 1956. Drie jaar later in 1959 bracht Cliff Richard het nummer uit, maar niemand kan tippen aan de versie van Shakin’ Stevens uit 1981. Het is toch knap hoe een versie uit 1981 veel authentiekere rock’n’roll betreft dat een versie uit 1959…

Dit nummer was overigens geen single of b-kantje, maar dat mag de pret gelukkig niet drukken. Don’t Bug Me Baby kon op de nodige liefde rekenen in deze Greatest Hits. En terecht: wat een knaller.

https://www.youtube.com/watch?v=sPWLfKRJhwI

geplaatst:
9. Hot Dog (1980)

Uit de startlijst

Aantal punten: 36
Aantal keren genoemd: 7
Aantal nr. 1 noteringen: wendyvortex

Album: Take One!

De originele versie van Hot Dog, geschreven door Buck Owens, werd uitgebracht door Corky Jones in 1956.

Hot Dog was de eerste single van Shakin’ Stevens die de Britse hitlijsten wist te bereiken. Mooi om te zien dat zijn eerste commerciële succes het goed doet in deze Greatest Hits. Hot Dog was zelfs één van de vijf platen die geen enkele tegenstem kreeg in ronde 2.

Naast het feit dat dit de eerste succes single in het VK was voor Shaky, was ook het album Take One! zijn eerste album dat de albumcharts wist te bereiken. Het wordt vaak gezegd dat dit album uit 1979 komt, maar toen werd het enkel opgenomen: het werd pas in februari 1980 uitgebracht.

Rock’n’roll-klassieker Apron Strings was het B-kantje voor deze single die zijn rise to fame in gang zette.

https://www.youtube.com/watch?v=6L-m9eHw8AA

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:52 uur

geplaatst: vandaag om 10:52 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.