MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #4 (The Beatles)!

zoeken in:
Arbeidsdeskundige
Dan nomineer ik nog Terrorist Threats (Ab-Soul)

CHECK

Dance In The Water
Detroit187
Float On
From The Ground
Golddust
Oh Hail No! (El-P)
Pac Blood
Side A [Old]
Squeeze Precisely
Tell Me What I Don't Know

1Train
Beach [Petite Noir]
Dance in the Water
Golddust
Hey Kids (Bumaye) [RTJ]
High [Freddie Gibbs & Madlib]
Lost
Six Degrees [BADBADNOTGOOD]
White Lines
XXX

Arbeidsdeskundige
Zoek de verschillen. En dan heb ik het niet over de lijsten.

Ik sluit normaal ook aan in de finale. XXX

Dance in the Water
Dubstep
Ego Death (Busdriver)
From the Ground
Golddust
I Will
Lie4
Nosebleeds
Six Degrees (BADBADNOTGOOD & Ghostface Killah)
Terrorist Threats (Ab-Soul)

CHECK

Er is niet veel tijd voor zo'n jolige tiebreak dus laten we alle nummers met drie stemmen of meer meenemen. Het zijn toch korte bopz.

Ome Danny's features bleken populair te zijn. De volgende lijst plaatst zich voor de semis

6 Terrorist Threats (Ab-Soul)
5 High (Freddie Gibbs & Madlib)
5 Savage Nomad
5 Six Degrees (BADBADNOTGOOD)
5 Tell Me What I Don't Know
4 Dance in the Water
4 Golddust
4 Lost
4 XXX
3 1Train (A$AP)
3 Beach (Petite Noir)
3 Blunt After Blunt
3 DNA
3 Hey Kids (Bumaye) (Run The Jewels)

Ik zet direct de tweede ronde op x

CHECK
https://media1.tenor.com/images/8ec8baf0ab920c83ddf34915036bb85a/tenor.gif?itemid=5790926

Ronde 2 (it's a combat zone)

Met de volgende 34 nummers spelen we de eliminatie. 1 uur en 53 minuten aan Danny, misschien wel drie keer zo lang als dat ie in de Melkweg deed, die rukker. En dan heeft ie ook nog wat matties uitgenodigd om met hem mee te kwaken. Jullie bleken een flinke voorkeur voor Atrocity Exhibition te hebben en gaven ook gul aan drie kusjes. Houd daarmee wel de anderhalve meter in acht he? xxx

1Train (A$AP Rocky)
25 Bucks
3 Tearz
30
Ain't It Funny
Beach (Petite Noir)
Best Life
Black and Brown
Blunt After Blunt
Combat
Dance
Dance in the Water
Die Like A Rockstar
Dip
Dirty Laundry
DNA
Frankie Sinatra (The Avalanches)
Golddust
Greatest Rapper Ever
Grown Up
Hey Kids (Bumaye) (Run The Jewels)
High (Freddie Gibbs & Madlib)
Kush Coma
Lost
Monopoly
Pneumonia
Really Doe
Savage Nomad
Six Degrees (BADBADNOTGOOD)
Smokin & Drinkin
When It Rain
XXX

Maak een selectie van 12 (TWAALF) nummers die je graag bij je dirty laundry wilt stouwen. Deadline: donderdag 19:00

Danny Brown startlijst with a nose drip on Spotify - open.spotify.com

De startlijst is bijgewerkt, de blunts zijn ontstoken.

Weer de track "30" vergeten..

Overigens heb ik Danny Brown, 3 keer in Nederland gezien. Eerste keer op Appelsap, was legendary. Boks gekregen van de beste man alles. (Nooit meer mijn hand gewassen daarna, zelfs niet in de coronatijd ). Daarna nog een kaar na "Old" en een keer in 2016, beiden in Melkweg.

Eigenlijk ben ik altijd te spreken geweest over zijn shows. Ook al staat hij bekend als party animal, heb ik altijd zijn werkethiek op het podium geprezen.

Maar ik lees nu al een aantal keer dat dit niet voor iedereen dezelfde ervaring is geweest.

& ik ben zeer, zeer, zeer teleurgesteld dat Attak & Blueberry niet zijn opgenomen in de eindlijst. Meer chillers dan ravers neem ik aan, want dat zijn 2 van de hardste partytracks ooit gemaakt.

overmars89 schreef:
Boks gekregen van de beste man alles.

Dopeness.

overmars89 schreef:
Maar ik lees nu al een aantal keer dat dit niet voor iedereen dezelfde ervaring is geweest.

Ik heb de beste man eens gezien in het voorprogramma van Run the Jewels, en dat was hoewel erg fijn toch voornamelijk wel erg kort. Nog net geen halfuur dacht ik, ArthurDZ?

Johnny Marr schreef:
(quote)

Dopeness.

(quote)

Ik heb de beste man eens gezien in het voorprogramma van Run the Jewels, en dat was hoewel erg fijn toch voornamelijk wel erg kort. Nog net geen halfuur dacht ik, ArthurDZ?

Bij een voorprogramma is dat niet heel gek toch?

overmars89 schreef:
(quote)

Bij een voorprogramma is dat niet heel gek toch?

Tja, voorprogramma, was eerder een double-bill. Sowieso bij een naam als DB is een halfuur veel te kort toch?

Ja eens! Zijn discografie spreekt boekdelen.

Zelf heb ik de man twee keer live aan het werk gezien, beide in de Melkweg. Eerste keer, na Atrocity Exhibition, was misschien krap aan drie kwartier. Maar wel een geweldige drie kwartier. Hij stuiterde het podium op en werkte zijn setlist af zonder enig contact met het publiek te maken, maar hij stopte ook nauwelijks met stuiteren. Moshpit na moshpit. Hij deed ook alleen maar de knallers.

De tweede keer was vlak voor uknowhatimsayin? en toen had hij duidelijk iets anders op (of juist iets niet op): hij was juist hartstikke mellow en maakte wél contact. We kregen zorgvuldiger uitgevoerde versies van zijn tracks, het was allemaal wat minder lomp maar dus ook wat minder energiek.

Ik vind het wel tof dat het twee behoorlijk andere ervaringen waren.

niels94 schreef:
Zelf heb ik de man twee keer live aan het werk gezien, beide in de Melkweg. Eerste keer, na Atrocity Exhibition, was misschien krap aan drie kwartier. Maar wel een geweldige drie kwartier. Hij stuiterde het podium op en werkte zijn setlist af zonder enig contact met het publiek te maken, maar hij stopte ook nauwelijks met stuiteren. Moshpit na moshpit. Hij deed ook alleen maar de knallers.

De tweede keer was vlak voor uknowhatimsayin? en toen had hij duidelijk iets anders op (of juist iets niet op): hij was juist hartstikke mellow en maakte wél contact. We kregen zorgvuldiger uitgevoerde versies van zijn tracks, het was allemaal wat minder lomp maar dus ook wat minder energiek.

Ik vind het wel tof dat het twee behoorlijk andere ervaringen waren.

Toen dat concert na atrocity Exhibition in Melkweg werkte hij zijn discografie chronologisch af toch? En hij deed opmerkelijk weinig tracks van Atrocity?

Johnny Marr schreef:
(quote)

Dopeness.

(quote)

Ja, zoiets. En bij Really Doe kwam Kendrick het refrein ook al niet doen

Wel een lekker concert maar ik herinner me van die avond RTJ beter.

overmars89 schreef:
(quote)

Toen dat concert na atrocity Exhibition in Melkweg werkte hij zijn discografie chronologisch af toch? En hij deed opmerkelijk weinig tracks van Atrocity?

Klopt beide. Hij deed volgens mij een stel tracks achter elkaar van (in die volgorde) XXX, Old, Atrocity. En ergens ook nog een klein aantal nummers die niet op zijn albums staan. Verder deed hij alleen het feestwerk, geen Lonely of Tell Me What I Don't Know bijvoorbeeld, dat vond ik wel een beetje jammer. Hij deed in mijn herinnering dan wel weer vrij veel XXX en dat is een van mijn favoriete hiphopalbums. Ik heb me hoe dan ook enorm vermaakt.

CHECK

Niks tegen Danny live. Het was kort ja, denk dat ie als HP niet eens veertig minuten aantikte, maar HARD dat ie kwam. Misschien wel het meest energieke optreden dat ik ooit heb mogen bijwonen. Ben blij dat we een paar maanden in semilockdown zitten, kan ik er eindelijk een beetje van bijkomen.

En dan lees ik hierboven dat het qua intensiteit nog peanuts was vergeleken met 2016, whoah

De show vlak na "Old" deed hij eigenlijk ook alleen maar zijn Party Tracks. Ik weet nog wel dat ik me relatief oud voelde tussen al die losgaande kinderen. Wel natuurlijk vol meegedaan.

Ok ik heb mijn lijst afgemaakt. Hoewel er zeker 4 tracks uit mijn persoonlijke top 10 niet in staan. Toch wel aardig tevreden over het eindresultaat.

Top 12

30
Ain't It Funny
Black And Brown
Blunt After Blunt
Combat
Grown Up
Monopoly
Pneumonia
Savage Nomad
Terrorist Threats
When It Rain

overmars89 schreef:
Ok ik heb mijn lijst afgemaakt. Hoewel er zeker 4 tracks uit mijn persoonlijke top 10 niet in staan. Toch wel aardig tevreden over het eindresultaat.

Ho ho, niet zo snel. Eerst nog elimineren, dus twaalf tracks noemen die je liever niet in de finaleronde ziet. Daarna mag je je top 10 maken van favoriete DB-liedjes

CHECK

ah mijn excuses, was iets te enthousiast haha

Ik dacht dat hier Dirty Laundry een positief ding was

Eliminations!

1Train (A$AP Rocky)
25 Bucks
Beach
Dance in the Water
Dip
Dirty Laundry
Golddust
Kush Coma
Really Doe
Six Degrees
Smokin & Drinkin

nedbed
25 Bucks
3 Tearz
Beach (Petite Noir)
Dance
Dance in the Water
Dip
Golddust
Kush Coma
Six Degrees (BADBADNOTGOOD)
Smokin & Drinkin

Arbeidsdeskundige
25 Bucks
3 Tearz
Beach
Dance (Petite Noir)
Dip
Dirty Laundry
Golddust
Kush Coma
Really Doe
Six Degrees
Smokin & Drinkin

Ho ho, dan hoeven jullie niet direct mijn halve top 10 al te elimineren! :O

Dat XXX op MusicMeter Danny's laagst scorende album is (op zijn debuut na) is wel merkwaardig hoor en imo zwaar onterecht. Die schurende productie, eigenzinnige lyrics en Danny die helemaal los gaat (mad underrated yo). AE is mijn fave, maar XXX er niet ver achter hoor. Die Q-tip productie op de laatste paar singles van Danny is ook echt geniaal, matched precies het soms cartooneske van Danny. Alleen Old is voor mij de enige misstap van Danny, gevuld met nummers met te voorspelbare producties en bangers die niet echt uit de verf willen komen. Dat kon hij daarvoor al veel beter en dat ging hij daarna ook weer beter doen.

Out:
1Train (A$AP Rocky)
25 Bucks
3 Tearz
Blunt After Blunt
Dance
Dip
Hey Kids (Bumaye) (Run The Jewels)
Kush Coma
Lost
Smokin & Drinkin

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:43 uur

geplaatst: vandaag om 11:43 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.