menu

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of # (The Beatles)!

zoeken in:
Superbitch, may I have your votes please?

4.5 The Saga Begins 1.5
4 eBay 3
3.5 I Lost on Jeopardy 1.5

De punten van Gretz:

7 eBay 3
6 The Saga Begins 1.5
5 I Lost on Jeopardy 1.5

Poekpunten:

8.5 eBay 1.5
8 I Lost on Jeopardy 3
7.5 The Saga Begins 1.5

Op de valreep ook nog de punten van Gebruiker43757:

10.5 The Saga Begins 3
10 eBay 1.5
9.5 I Lost on Jeopardy 1.5

The Saga begins door! Samen met Polkarama! en Party In The CIA.

Afgevallen zijn Word Crimes, Bedrock Anthem, eBay en I lost on Jeopardy.

En zo zijn we in de finale beland. Maak van onderstaande twintig nummers van "Weird Al" Yankovic een top 10 en post die hier voor vrijdag 26 oktober 20:00.

Angry White Boy Polka
Another One Rides the Bus
Amish Paradise
Bohemian Polka
Canadian Idiot
Couch Potato
Don't Download this Song
Eat It
Fat
Foil
It's All about the Pentiums
Like a Surgeon
Living with a Hernia
Party In The CIA
Perform This Way
Polkarama!
Smells Like Nirvana
The Saga Begins
Trapped in the Drive-Thru
White & Nerdy

Youtube Playlist

en als alternatief. Een chronologische afspeellijst op Spotify

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://open.spotify.com/user/e-clect-eddy/playlist/4ZoPP0MtbseCiZGrG6mG70

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

Die supertiebreak was behoorlijk weird, maar ik zou toch geen van de drie in mijn top 10 gezet hebben.

Wow waar ben ik net getuige van geweest?
Een super tiebreak? Weird stuff.

Weird Al is de koning van de parodie. Het lijkt me best wel moeilijk om dat allemaal na te spelen en te bewerken tot polka of wat dan ook. Ik vind vooral zijn vroege periode goed, al hebben een paar recente liedjes ook goede teksten.

1. Eat It
2. Like a Surgeon
3. Smells Like Nirvana
4. Party In The CIA
5. Bohemian Polka*
6. Fat
7. Living with a Hernia*
8. Foil
9. Canadian Idiot
10. It's All About the Pentiums*

Eerlijk gezegd, de parodieën op nummers die ik al goed ken en waardeer scoren ook hoog in mijn lijstje.

Je hoort dat Weird Al over de jaren wel beter heeft leren zingen en schrijven. Waardoor het minder geforceerd klinkt.. daardoor lijkt het dan weer minder parodie en meer een regulier nummer op een bekende melodie. Minder fan van zijn medleys.

1. It's All about the Pentiums
2. Amish Paradise
3. Smells Like Nirvana
4. Bohemian Polka
5. Fat
6. The Saga Begins
7. Another One Rides the Bus
8. Eat It
9. Living with a Hernia
10. Like a Surgeon

Canadian Idiot
Polkarama!
Couch Potato
Don't Download this Song
Party In The CIA
White & Nerdy
Angry White Boy Polka
Trapped in the Drive-Thru
Foil

1. Eat It
2. Amish Paradise
3. Couch Potato
4. Like a Surgeon
5. Angry White Boy Polka
6. White & Nerdy
7. Foil
8. Trapped in the Drive-Thru
9. Smells Like Nirvana
10. Polkarama!

1. White and Nerdy
2. Angry White Boy Polka
3. Eat It
4. Another One Rides the Bus
5. It's All About the Pentiums
6. Couch Potato
7. Living with a Hernia
8. The Saga Begins
9. Perform This Way
10. Trapped in the Drive-Thru

1. White & Nerdy
2. Angry White Boy Polka
3. Smells Like Nirvana
4. Eat It
5. Trapped In The Drive-Thru
6. Amish Paradise
7. Polkarama!
8. Living With A Hernia
9. Foil
10. Another One Rides the Bus

Wat een fijne muziek
Smells Like Nirvana was mijn kennismaking met Weird Al en is altijd een favoriet gebleven.
Amish Paradise en Couch Potato zijn heerlijke parodieën. Trapped in the Drive-Thru kende ik niet, maar steeg bijna elke minuut een plekje (briljant )

1. Smells Like Nirvana
2. Amish Paradise
3. Trapped in the Drive-Thru
4. Couch Potato
5. Angry White Boy Polka
6. Eat It
7. It's All about the Pentiums
8. Like a Surgeon
9. Don't Download this Song
10. Polkarama!

Simon77 schreef:
Trapped in the Drive-Thru kende ik niet, maar steeg bijna elke minuut een plekje (briljant )

Ken je het origineel? DIe is mogelijk nog weirder dan alles wat Yankovic gemaakt heeft... Nog geparodieerd in de Scientology-aflevering van Southpark trouwens. En Bonnie 'Prince' Billy speelt erin!

Had ik al even opgezocht, maar had er (gelukkig) nog nooit van gehoord! Nu je het zegt, heb ik die South Park aflevering wel gezien volgens mij, maar de link had ik nog niet gelegd. Kijk ik die toch liever terug dan dat ik R. Kelly moet gaan beluisteren

Het voordeel van vakantie is dat je wat meer tijd hebt voor onzin
Vermakelijke en knap gevonden onzin, dat dan weer wel!

1. Angry White Boy Polka
2. The Saga Begins
3. Smells Like Nirvana
4. Bohemian Polka
5. White & Nerdy
6. Polkarama!
7. Another One Rides the Bus
8. Eat It
9. Canadian Idiot
10. Perform This Way

Doet Weird Al inderdaad wel erg goed op Trapped in the Drive-Thru een zeer uitgebreid / wollig verhaal van ruim 10 minuten met een punchline in de laatste seconden over een gemis aan uienringen

Nog iets meer dan twee uur voor de deadline. Ik hoop nog op lijstjes van Gretz en jordidj1 maar lijstjes van anderen zijn natuurlijk ook welkom.

Het gevaar bij zijn nummers kan zijn dat als je het "origineel" erg goed vind, je zo'n nummer van Al ook hoger gaat plaatsen. Hij is niet bang om zich te wagen aan de grote klassiekers als Bo Rap en Smells Like.
Twaalf sterke exemplaren in deze finale, de rest is voor mij duidelijk minder.

1. It's All about the Pentiums 
2. Amish Paradise
3. The Saga Begins
4. Like a Surgeon
5. Bohemian Polka 
6. Couch Potato
7. Living with a Hernia 
8. Smells Like Nirvana
9. Eat It
10. Canadian Idiot

11. White & Nerdy
12. Fat

Mis deze toch wel in de finale:

https://www.youtube.com/watch?v=-IUMCyAR6U0

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

maar vooral

https://www.youtube.com/watch?v=JE37e1eK2mY

Sauerkraut!!!!!

Heerlijk zo'n weekje Weird Al.

jordidj1 (moderator)
Poek schreef:
Nog iets meer dan twee uur voor de deadline. Ik hoop nog op lijstjes van Gretz en jordidj1 maar lijstjes van anderen zijn natuurlijk ook welkom.

Oeps vergeten sorry

jordidj1 schreef:
Oeps vergeten sorry

Tjop tjop, het kan nog!

Ik doe alles handmatig (geen Excel of zo) en punten optellen uit mijn hoofd. Na de scores geteld te hebben die allemaal optellen om te checken of het wel 8x55 is, en wat komt eruit: 440! Dan zal het wel kloppen.

20. Don't Download this Song (Straight Outta Lynwood, 2006) - 2 punten

https://www.youtube.com/watch?v=zGM8PT1eAvY

Een parodie op We are the World en vergelijkbare nummers, door Weird Al beschikbaar gesteld als gratis download Alleen Simon77 vond het punten waard.

Zie net de clip van Yoda maar die had zeker mijn top 3 gehaald!

19. Perform This Way (Alpocalypse, 2011) - 3 punten

https://www.youtube.com/watch?v=ss_BmTGv43M

Een parodie op Born This Way van Lady Gaga. Oorspronkelijk kreeg Weird Al geen toestemming voor een parodie. Dat bleek een misverstand: haar manager zei namens Lady Gaga nee, maar daar wist ze niets van en aangezien ze een groot fan is kwam die toestemming er alsnog.

18. Canadian Idiot (Straight Outta Lynwood, 2006) - 5 punten

https://www.youtube.com/watch?v=BjLQ6uCw2g8

Een parodie op American Idiot van Green Day. De video bevat diverse grappen over Canadezen, waarschijnlijk vooral voor Amerikanen leuk (en wellicht voor Canadezen zelf).

17. Party In The CIA (Alpocalypse, 2011) - 7 punten

https://www.youtube.com/watch?v=C-CG5w4YwOI

Een parodie op Party in the USA van Miley Cyrus. Alleen Superbitch gaf het punten.

16. Foil (Mandatory Fun, 2014) - 9 punten

https://www.youtube.com/watch?v=urglg3WimHA

Een parodie op Royals van Lorde. In de video leren we o.a. waar je met alu hoedjes allemaal tegen beschermd bent. Het album Mandatory Fun was trouwens veruit zijn grootste commerciele succes, maar in deze greatest hits scoort het slecht.

jordidj1 (moderator)
Poek schreef:
(quote)

Tjop tjop, het kan nog!

Shit

Ja nu niet meer. Tenzij je alleen punten geeft aan de nummers die nog moeten komen

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:33 uur

geplaatst: vandaag om 10:33 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.