menu

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of # (The Beatles)!

zoeken in:
Het idee dat we wel rond de 7 afvallers zouden hebben aan het einde van ronde 2, bleek een utopie. Ofwel vallen er 10 nummers af (elk nummer dat 2 of meer keer genoemd is), ofwel 4 (elk nummer dat 3 of meer keer genoemd is). Ach, hoe meer zielen, hoe meer vreugd.

Deze liedjes vallen af:

Homeless*
Paradise Circus
Spaceape*
Subtemple

En met deze 23 pareltjes gaan we de finaleronde in. Opdracht is nu om een top 10 te maken met liedjes uit deze lijst. Deadline is vrijdag om middernacht, dan kan ik zaterdagochtend de eindstand bekendmaken.

Archangel
Ashtray Wasp
Come Down to Us*
Distant Lights
Etched Headplate
Ghost Hardware
Kindred*
Loner*
Moth (met Four Tet)
Mønic - Deep Summer (Burial Remix)*
Near Dark*
Nightmarket
Raver
Rival Dealer
Rough Sleeper*
Shutta*
South London Boroughs
Southern Comfort*
Stolen Dog*
Street Halo
Truant
U Hurt Me
Untrue*

Dit gaat echt krankzinnig moeilijk worden.

Toepasselijke deadline voor deze greatest hits. Nu maar hopen dat het ook nog gaat regenen vrijdagavond.

Ja inderdaad, dan zal ik buiten effe wat rondslenteren langs een oud fabriekscomplex met een kap over m'n hoofd ofzo.

jordidj1 (moderator)
Word prachtig weer, dus dan maar douchen met de oordopjes in en het licht uit.

Snel even een lijst, want ik duik bijna onder in het Konijnenhol.

Nightmarket en zijn remix van Monic waren weer tekenen van leven na 5 mindere jaren voor deze beste man van de nacht en inderdaad verlaten industrieterreinen.

1. Come Down to Us*
2. Ashtray Wasp
3. Street Halo
4. Raver
5. Loner*
6. Etched Headplate
7. Moth (met Four Tet)
8. Rival Dealer
9. Rough Sleeper*
10. Mønic - Deep Summer (Burial Remix)*

1. Ashtray Wasp
2. Stolen Dog*
3. Near Dark*
4. Ghost Hardware
5. Come Down to Us*
6. Nightmarket
7. Kindred
8. Etched Headplate
9. Raver
10. Rival Dealer

11. Loner*
12. Untrue*
13. Archangel
14. Street Halo
15. U Hurt Me

1. U Hurt Me
2. Stolen Dog*
3. Rough Sleeper*
4. Archangel
5. Kindred*
6. Mønic - Deep Summer (Burial Remix)*
7. Rival Dealer
8. Ashtray Wasp
9. Raver
10. Come Down to Us*

1. Raver
2. Loner*
3. Ghost Hardware
4. Southern Comfort*
5. Ashtray Wasp
6. Near Dark*
7. Kindred*
8. Archangel
9. Untrue*
10. Distant Lights

1. Ashtray Wasp
2. Etched Headplate
3. Nightmarket
4. Archangel
5. Loner*
6. Street Halo
7. Come Down to Us*
8. South London Boroughs
9. Ghost Hardware
10. Southern Comfort*

1. Ghost Hardware
2. Archangel
3. Kindred*
4. Untrue*
5. Distant Lights
6. Ashtray Wasp
7. Come Down to Us*
8. Raver
9. Rough Sleeper*
10. South London Boroughs

Mooi uiteenlopende lijstjes tot nu toe, nice!

-SprayIt-, herman, Titmeister, jordidj1 en eventuele stil meelezende Burial-liefhebbers: jullie hebben nog tot 12 uur vannacht om een lijstje in te dienen!

Archangel
Come Down to Us*
Etched Headplate
Kindred*
Loner*
Rival Dealer
Shutta*
South London Boroughs
Stolen Dog*
Untrue*

Bedankt voor je lijst, -SprayIt-! Ik merk dat je je lijst op alfabetische volgorde hebt gezet, maar in deze ronde is het de bedoeling om te rangschikken van 1 tot 10. Kan je dat nog aanpassen? Tenzij dit je bedoeling was, natuurlijk.

1. Archangel
2. Ashtray Wasp
3. Loner*
4. Come Down to Us*
5. Ghost Hardware
6. Raver
7. Untrue*
8. Near Dark*
9. Rival Dealer
10. Nightmarket

1. Ashtray Wasp
2. Loner*
3. U Hurt Me
4. Southern Comfort*
5. South London Boroughs
6. Archangel
7. Kindred*
8. Street Halo
9. Mønic - Deep Summer (Burial Remix)*
10. Near Dark*

Ik ga de nacht in met Ashtray Wasp, blijft toch één van de mooiste nummers van de jaren '00...

jordidj1 (moderator)
Glad vergeten, reken maar niet meer op mij

De stemmen zijn geteld! Laten we van start gaan met de nummers die buiten de top 20 vielen, a.k.a. de kneusjes:

21/22. Moth (met Four Tet) (4) (1)
21/22. Shutta* (4) (1)
23. Truant (0) (0)

Samenwerkingen deden het niet al te goed deze editie. Paradise Circus met Massive Attack haalde ronde 3 niet, en ook Moth kon geen potten breken. Shutta is de laagstgenoteerde nominatie en kreeg pas helemaal op het einde wat punten, en Truant werd al helemaal door iedereen genegeerd.

11. Near Dark* (17) (4)
12. Street Halo (16) (3)
13. Rival Dealer (15) (5)
14. Southern Comfort* (15) (3)
15. Untrue* (14) (4)
16. Nightmarket (14) (3)
17. South London Boroughs (13) (4)
18. Rough Sleeper* (12) (3)
19. Mønic - Deep Summer (Burial Remix)* (8) (3)
20. Distant Lights (7) (2)

Van hofleverancier Untrue hebben slechts twee van de zes deelnemers de top 10 niet gehaald. Near Dark strandt op 11 (het kwam op één miezerig puntje) en het titelnummer bekleedt de 15de plek. Ook de self-titled plaat verliest twee liedjes (op 14 en 20) en heeft nu nog één wapen in de strijd.

Verder staan het nieuwste en het oudste Burial-nummer in deze finale broederlijk naast elkaar op plekken 16 en 17. Erg fijn dat Nightmarket het nog gehaald heeft, daar vreesde ik op voorhand wat voor (het mag dan ook niet verbazen dat ik Nightmarket van iederen het meeste punten heb gegeven).

Verder valt de positie van Rival Dealer een beetje tegen, die had ik toch in de top 10 verwacht. Werd vaak genoemd, maar zelden echt hoog.

10. U Hurt Me* (18) (2) en de nummer 1 van EttaJamesBrown

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=v27jdRub2GQ

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

De hoogste van het albumdebuut en de eerste nummer 1 van iemand die we tegenkomen. Haalde zijn positie louter door hoge rapportcijfers van Etta en herman. We speelden deze editie dan ook met een klein, maar daarom niet minder fijn gezelschap liefhebbers van desolate stadslandschappen, motregen en melancholie

9. Stolen Dog* (20) (3)

https://www.youtube.com/watch?v=yIAh5tETh1c

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

Schoot als een pijl uit de startblokken met twee tweede plekken, daarna was het wachten op punten. Toch een 9de plek voor de hoogstgenoteerde van Street Halo (3 plekken boven het titelnummer).

8. Etched Headplate (25) (4)

https://www.youtube.com/watch?v=xZJJ09OsKY0

Mijn favoriete nummer van Untrue is het eerste nummer van die plaat in de top 10. I can't take no more tears from my eyes... prachtige weemoed.

7. Raver (29) (6) en de nummer 1 van zaaf

https://www.youtube.com/watch?v=lGkiUULeDrM

En meteen over naar de volgende Untrue, deze keer de afsluiter. Zou Burial ooit nog eens een volwaardig album uitbrengen? En zou die dan even goed zijn als zijn tweede plaat?

6. Ghost Hardware (33) (5) en de nummer 1 van Superbitch

https://www.youtube.com/watch?v=LHtNPzaHO7k

De Untrue-nummers vallen als vliegen, na deze is er nog maar eentje over (ra ra ra wie? )

5. Kindred* (33) (6)

https://www.youtube.com/watch?v=wC16FJTI6XM

We hebben het altijd maar over Untrue, maar ondertussen wist de Kindred EP alle drie diens nummer in de finale te krijgen, en nog zotter, ze staan ook allemaal in de top 5! Met het titelnummer als laagste afgevaardigde.

Het was wel een erg nipte race tussen Kindred en Ghost Hardware. Kindred dook in één lijstje meer op en won zo de tie-break.

4. Come Down To Us* (41) (7) en de nummer 1 van Dance Lover

https://www.youtube.com/watch?v=RsF0BoJSeqA

Troefde a-kant Rival Dealer volledig af door net niet in de top 3 te eindigen.

3. Loner* (44) (6)

https://www.youtube.com/watch?v=BTnLeEiGSEU

De tweede van Kindred en de hoogst geëindigde nominatie. Zou dit nummer over de heer William Bevan zelf gaan? Ik heb me wel eens afgevraagd wat die man zoal doet in het dagelijkse leven naast op zijn computer aan nieuwe muziek prutsen. Misschien wachten tot het donker wordt om dan door Londen te zwerven?

2. Archangel (51) (7) en de nummer 1 van Gretz en -SprayIt-?

https://www.youtube.com/watch?v=E2qLD9c3Gq4

De 'hit'. Mensen die zich nooit verdiept hebben in deze artiest maar wel liefhebber zijn van electronic, kennen dit nummer meestal wel, heb ik de indruk. Was ook mijn kennismaking met de beste man, via het lied van de dag-topic.

-Spraylt- stuurde zijn lijstje in alfabetische volgorde op. Ik heb ervoor gekozen het lijstje mee te nemen op die volgorde, als dat niet de goede rangschikking blijkt, dan hoor ik het wel van 'm en corrigeer ik de eindlijst wel nog.

1. Ashtray Wasp (62) (8) en de nummer 1 van Johnny Marr, herman en mezelf

https://www.youtube.com/watch?v=vUluQE4yDjA

Het vaakst genoemd, het vaakst op nummer 1 gezet, het hoogste aantal punten, kortom, een duidelijke overwinning voor de wesp. Ook mijn nummer 1, dus je kan wel zeggen dat ik de positie terecht vind. Inderdaad een van de beste nummers van de eeuw tot nu toe. Hopelijk binnenkort nog eens te bewonderen in een Witte Trui-finale.

Dan rest mij nu niets meer dan alle deelnemers te bedanken voor deze editie! We waren in totaal met 9. Kon beter op vlak van kwantiteit, maar op het vlak van kwaliteit zaten we alvast helemaal goed Op het einde van de zomer ben ik aan de beurt met The Who, hopelijk tot dan!

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:16 uur

geplaatst: vandaag om 17:16 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.