MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #4 (The Beatles)!

zoeken in:
Superbitch schreef:
Gaat het uitsluitend om de pure animatiefilms? Je hebt ook nog films met live action, zoals Mary Poppins en Song of the South.

Live action lijkt me ook helemaal goed! ?

Shaky schreef:
(quote)

Nooit gedacht dat ik dit ooit zou zeggen, maar ik heb ook voornamelijk de Nederlandstalige versies in mijn hoofd merk ik

Same ?

esteban schreef:
Dit had ik nooit gespot zonder jouw tag, Pepino. Merci! Alleen ben ik niet zeker of ik 100% mee ben met het verhaal. Is het de bedoeling dat ik nog (10) nummers nomineer die niet eerder genoemd zijn?

Het gaat om 10 nummers die niet in mijn startlijst staan, verder mag je alles kiezen wat je maar wilt (ook als ze al door andere spelers genoemd zijn). ?

E-Clect-Eddy

Moet dat nou gelijk zo onaardig? Laten we in de Disney spirit blijven alsjeblieft ?

Allereerst is het niet aan jou om iets over mijn voorbereiding te zeggen, want je weet helemaal niet wat ik wel of niet gedaan heb.
En volgens mij kan iedereen prima zelf de nummers opzoeken en zijn daar meer middelen voor beschikbaar dan alleen je eigen geheugen (Spotify, YouTube enz.).

Verder dank voor je links naar de verschillende lijstjes, erg bruikbaar! ?

charlotte2807 schreef:
Het gaat om 10 nummers die niet in mijn startlijst staan, verder mag je alles kiezen wat je maar wilt (ook als ze al door andere spelers genoemd zijn). ?

Ondertussen was het mij duidelijk, héhé. Maar ik ben voor nummers gegaan die nog niet genoemd werden, anders leek het mij weinig zin te hebben, zo zijn er meer genomineerden.

"Denk jij dat iemand zo'n klein en lelijk meisje zoals jij zou willen hebben!"

"Okay, ik ga al"

Dat is mijn Disney. Nu nog liedjes erbij.

Enkel de nummers die het vaakst genoemd worden gaan door esteban. Kan dus vaak juist positief zijn om nummers vaker genoemd te zien.

EttaJamesBrown schreef:
"Denk jij dat iemand zo'n klein en lelijk meisje zoals jij zou willen hebben!"

"Okay, ik ga al"

Dat is mijn Disney. Nu nog liedjes erbij.

Tomorrow is Another Day, misschien?

En juist: Lion King II heeft met "He Lives in You" echt een prachtnummer. Heb spijt dat ik die niet in mijn lijstje gezet heb, want ik betrap mij erop dat ik dat nummer enorm veel beluister. Zou ik misschien op gelijke hoogte met Circle of Life kunnen zetten.

Misschien dat ik automatisch het idee had dat sequels niet mogen, ik weet het niet.. toeme

EDIT: Omdat ik het bericht nog kon aanpassen en de volgende ronde nog niet was begonnen, heb ik het lijstje toch nog aangepast. "The Gospel Truth" van Hercules weg en "He Lives in You" in de plaats. Het spijt me zeer, Alan Menken Ook heb ik binnen Hunchback of Notre Dame het nummer "Out There" vervangen met "The Bells of Notre Dame". Beide ijzersterke nummers, maar "Out There" stond al in mijn top 100 bij een ander topic én "The Bells" wordt misschien wat te weinig genoemd of opgemerkt dan zou mogen.

Shaky schreef:
Enkel de nummers die het vaakst genoemd worden gaan door esteban. Kan dus vaak juist positief zijn om nummers vaker genoemd te zien.

Ahzo, dat was mij helemaal niet duidelijk. Thanks. Mogelijk pas ik de lijst nog aan dan. Still got time.

Pepino schreef:
(quote)

Tomorrow is Another Day, misschien?

En juist: Lion King II heeft met" He Lives in You" echt een prachtnummer. Heb spijt dat ik die niet in mijn lijstje gezet heb, want ik betrap mij erop dat ik dat nummer enorm veel beluister. Zou ik misschien op gelijke hoogte met Circle of Life kunnen zetten.

Misschien dat ik automatisch het idee had dat sequels niet mogen, ik weet het niet.. toeme

EDIT: Omdat ik het bericht nog kon aanpassen en de volgende ronde nog niet was begonnen, heb ik het lijstje toch nog aangepast. "The Gospel Truth" van Hercules weg en "He Lives in You" in de plaats. Het spijt me zeer, Alan Menken Ook heb ik binnen Hunchback of Notre Dame het nummer "Out There" vervangen met "The Bells of Notre Dame". Beide ijzersterke nummers, maar "Out There" stond al in mijn top 100 bij een ander topic én "The Bells" wordt misschien wat te weinig genoemd of opgemerkt dan zou mogen.

Ja, en dan met Tineke Schouten:

https://img.discogs.com/OjQoPnQLtjUMSzCTXwHW57WCba0=/fit-in/600x600/filters:strip_icc():format(jpeg):mode_rgb():quality(90)/discogs-images/R-2969660-1387484779-3125.jpeg.jpg

Met de eerste Reddertjes ben ik nooit grootgebracht. De tweede dan weer wel. Achteraf gezien maar goed, want ik vind de sequel een stuk beter

Baby Mine (Dumbo)
Belle (Beauty and the Beast)
Can You Feel The Love Tonight (The Lion King)
Feed the Birds (Mary Poppins)
He Lives in You (The Lion King)
Hellfire ( (The Hunchback of Notre Dame)
Shadowland (The Lion King)
Shooting Star (Hercules)
Two Worlds (Tarzan)
Un Poco Loco (Coco)

Pepino schreef:
Met de eerste Reddertjes ben ik nooit grootgebracht. De tweede dan weer wel. Achteraf gezien maar goed, want ik vind de sequel een stuk beter

*fistbump* (once again) The Rescuers Down Under is één van mijn favoriete Disney Classics, tevens (imo) de meest onderschatte uit het hele WDAS oeuvre. Die hoort met grote overtuiging thuis op de korte lijst met zeldzame sequel-titels die hun origineel moeiteloos overtreffen. Tot Ralph Breaks the Internet was het zelfs de énige sequel gemaakt door Walt Disney Animation Studios. (nuja, Fantasia en Pooh tel ik niet mee) Misschien wel mijn favoriete WDAS intro aller tijden, als kind al door gefascineerd. En dan dé scène die mij ook na de 10 miljoenste keer nog kippenvel doet krijgen, Cody's Flight. De animatiefilms die hier schatplichtig aan zijn, niet op één hand te tellen. En de fabulastische muziek van Bruce Broughton maakt het helemaal af.

De twee scènes in een clip :

Rescuers Down under intro and flight - YouTube

PS: Als louter instrumentale muziek mag, nomineer ik Cody's Flight meteen.

Heel wat goede songwriters en zangers hebben ooit voor Disney gewerkt, dus is er veel keuze.

A Spoonful of Sugar (Mary Poppins)
Can You Feel the Love Tonight? (The Lion King)
Hakuna Matata (The Lion King)
Heigh-Ho (Snow White and the Seven Dwarfs)
The Phony King of England (Robin Hood)
Supercalifragilisticexpialidocious (Mary Poppins)
The Bare Necessities (The Jungle Book)
Under the Sea (The Little Mermaid)
Whistle While You Work (Snow White and the Seven Dwarfs)
Zip-a-Dee-Doo-Dah (Song of the South)

Oei, mijn favoriete Disney-liedje Under The Sea moet ik natuurlijk wel op nummer 1 kunnen zetten in mijn finalelijstje! Bij deze dus mijn nominaties:

Arabian Nights (Aladdin)
I Just Can't Wait to Be King (The Lion King)
Poor Unfortunate Souls (The Little Mermaid)
Prince Ali (Aladdin)
The Bare Necessities (The Jungle Book)
Whistle-Stop (Robin Hood)
Whistle While You Work (Snow White and the Seven Dwarfs)
Zip-a-Dee-Doo-Dah (Song of the South)

Inderdaad, de soundtrack van Bruce Broughton voor The Rescuers Down Under is om duimen en vingers bij af te likken. Ik zie mij nog het typische deuntje neuriën in een studio, waarna mijn supervisor (die een groot soundtrack-liefhebber is) meteen enthousiast vroeg "Hé... The Rescuers Down Under?"

Hier een mooie review over de film: The Rescuers Down Under - Disneycember - YouTube

esteban

Alleen instrumentaal is ook prima!

Ja zeg Voor een volgend lijstje dan maar.

Niet te veel melige liedjes in men lijstje, ik ben meer voor de leuke meezingers/fluiters. Maar het dramatische Hellfire vind ik ook wel een bijblijver:
01. Bear Necessities (Jungle Book)
02. What's This (Nightmare Before Christmas)
03. Under the Sea (The Little Mermaid)
04. Hakuna Matata (Jungle Book)
05. Be our Guest (Beauty and The Beast)
06. This is Halloween (Nightmare Before Christmas)
07. I'll Make A Man Out Of You (Mulan)
08. Hellfire (The hunchback of notre dame)
09. You're Welcome (Moana)
10. Whistle-Stop (Robin Hood)

Al die sardientjes zijn ook mijn vriendjes, jippie ja jee!

Op zaterdag en zondag, telkens als ik mijn bord had leeggegeten, keek ik wel een Disney film. We hadden er een stuk of 20 op video, dus die heb ik allemaal heel vaak gezien. De Disney renaissance films kan ik wel dromen. Mijn nominaties zijn vrij snel bij elkaar gepuzzeld en puur gebaseerd op jeugdsentiment, dus ze komen ook allemaal uit die hoek.

Mijn favoriet ging over een racistische religieuze fanaticus die zo geobsedeerd was door een vrouw dat hij haar ofwel wou verkrachten of op de brandstapel gooien en hij was bereid om heel Parijs in de as te leggen om dat te bereiken. En ondertussen hield hij ook nog een jongen gegijzeld in de klokkentoren die hij dagelijks psychisch misbruikte. Ondanks dat er in de klokkenluider een stuk of 3 scènes zaten waar ik het serieus van in mijn broek deed, heb ik die toch het meest gezien. Later nooit een fan geworden van horror, vreemd genoeg.

Mijn nr. 1 "Hellfire" vond ik als kind enorm luguber, al had ik de precieze thematiek niet helemaal door. Achteraf gezien vind ik het echt bizar dat ze zoiets in een kinderfilm (in theorie dan toch) hebben gestoken. Heb ook altijd een zwak gehad voor God Help the Outcasts, want daar zit de anti-racisme boodschap van die film toch het sterkst in verpakt.

God Help the Outcasts (The Hunchback of Notre Dame)
Hellfire (The Hunchback of Notre Dame)
I'll Make a Man Out of You (Mulan)
Just Around the Riverbend (Pocahontas)
Out There (The Hunchback of Notre Dame)
Prince Ali (Aladdin)
Son of Man (Tarzan)
Steady as the Beating Drum (Pocahontas)

Blij dat "Out There" toch nog in een lijstje staat. Top

Ik kan mijzelf trouwens op de kop slaan dat ik "Le Festin" uit Ratatouille vergeten ben... ook een prachtnummer dat ik veel opzet.

Feed the Birds - Mary Poppins
The Bare Necessities - Jungle Book
Not in Nottingham - Robin Hood
Under the Sea - Little Mermaid
Belle - Beauty and the Beast
Arabian Nights - Aladdin
Be Prepared - The Lion King
He Lives in You - The Lion King 2
Hellfire - The Hunchback of the Notre Dame
How Far I’ll Go - Vaiana

Bare Necessities (The Jungle Book)
I-2-I (A Goofy Movie)
Le Festin (Ratatouille)
Not in Nottingham (Robin Hood)
Trust in Me (The Jungle Book)
Whistle-Stop (Robin Hood) 

Nog bedankt Edgar18 voor de organisatie van de Arctic Monkeys-editie

Bella Notte (Lady And The Tramp)
Candle On The Water (Pete's Dragon)
Chim Chim Cher-ee (Mary Poppins)
Not In Nottingham (Robin Hood)
The Bare Necessisties (The Jungle Book)
The Dwarf's Yodel Song (Snowy White And The Seven Dwarfs)
The Second Star From The Right (Peter Pann)
The Unbirthday Song (Alice In Wonderland)
Under The Sea (The Little Mermaid)

In chronologische volgorde:

Pink Elephants on Parade (Dumbo)
The Bare Necessities (Jungle Book)
Arabian Nights (Aladdin)
Sally's Song (The Nightmare before Christmas)
Be Prepared (The Lion King)
I'll Make a Man out of You (Mulan)
You're Welcome (Moana)

Hoe zit het overigens met de versies die we gebruiken? Zo'n Beauty and the Beast uit de startlijst, is dat Angela uit de film zelf, Celine uit de aftiteling, of Ariana uit de remake?

Had deze gevonden en moest het delen: The Rescuers Down Under Soundtrack Suite - YouTube

remcodulac schreef:

Hoe zit het overigens met de versies die we gebruiken? Zo'n Beauty and the Beast uit de startlijst, is dat Angela uit de film zelf, Celine uit de aftiteling, of Ariana uit de remake?

Ik zou de versie in je hoofd houden die je zelf het mooist vindt. Want het is waar wat je zegt, bij Disney kan je alle kanten op met al die versies!!

Uitslag van ronde 1 over ongeveer een uurtje.

Oooooeh ik tel de minuten al af

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 02:20 uur

geplaatst: vandaag om 02:20 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.