Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #4 (The Beatles)!
zoeken in:
1
geplaatst: 15 maart 2019, 21:17 uur
6. A Certain Romance - 134 punten / 23 noteringen
Afkomstig van het album: Whatever People Say I Am, That's What I'm Not
Nummer één van: Johnny Marr, arcade monkeys, Sandokan-veld, Dance Lover & Gretz
Het hoogste nummer dat niet afkomstig uit de startlijst vinden we op plek nummer zes. Vijf eerste plaatsen helpen natuurlijk wel mee voor zo'n mooie eindscore. Er is maar één nummer dat nog vaker bovenaan de lijstjes eindigde. Volgens Alex Turner is A Certain Romance het enige nummer op het debuutalbum dat niet over één specifieke situatie gaat. "Het is meer een reflectie en een opsomming van het album. Dit nummer is voor ons erg speciaal en de enige juiste afsluiter".
Nummer één van: Johnny Marr, arcade monkeys, Sandokan-veld, Dance Lover & Gretz
Het hoogste nummer dat niet afkomstig uit de startlijst vinden we op plek nummer zes. Vijf eerste plaatsen helpen natuurlijk wel mee voor zo'n mooie eindscore. Er is maar één nummer dat nog vaker bovenaan de lijstjes eindigde. Volgens Alex Turner is A Certain Romance het enige nummer op het debuutalbum dat niet over één specifieke situatie gaat. "Het is meer een reflectie en een opsomming van het album. Dit nummer is voor ons erg speciaal en de enige juiste afsluiter".
0
geplaatst: 15 maart 2019, 21:23 uur
Mooie quote over A Certain Romance. Voor mij heeft het altijd aangevoeld als een soort manifest, het nummer waarin Alex Turner je echt een inkijkje geeft in zijn gedachtewereld. Dat blijkt dus wel te kloppen.
0
geplaatst: 15 maart 2019, 21:25 uur
5. The View from the Afternoon - 140 punten / 24 noteringen
Nummer één van: Arno
De top vijf wordt geopend door de opener van het debuutalbum. Een liedje waar menig (jonge) man zich in zal herkennen. Je gaat op stap, hebt zin in een leuke avond en het volle vertrouwen dat je tijdens het stappen ook nog een knappe vlam aan de haak zult slaan. De vorige keren lukte het niet maar nu zal de missie toch echt wel een keer slagen. Toch? Maar helaas, weer niet. Een illusie armer keer je diep in de nacht huiswaarts. Knap liedje en een mooie vijfde plek.
Nummer één van: Arno
De top vijf wordt geopend door de opener van het debuutalbum. Een liedje waar menig (jonge) man zich in zal herkennen. Je gaat op stap, hebt zin in een leuke avond en het volle vertrouwen dat je tijdens het stappen ook nog een knappe vlam aan de haak zult slaan. De vorige keren lukte het niet maar nu zal de missie toch echt wel een keer slagen. Toch? Maar helaas, weer niet. Een illusie armer keer je diep in de nacht huiswaarts. Knap liedje en een mooie vijfde plek.
1
geplaatst: 15 maart 2019, 21:36 uur
4. Fluorescent Adolescent - 148 punten / 28 noteringen
Afkomstig van het album: Favourite Worst Nightmare
Nummer één van: wendyvortax
Het woord is aan 'de altijd lastige tweede'. Veel bands hebben het lastig om na een weergaloos debuut opnieuw kwaliteit te leveren. De Monkeys hadden daar wat mij betreft geen last van want Favourite Worst Nightmare is minstens zo krachtig als het debuut, getuige ook de twee hoge posities voor de albumfavorieten. Fluorescent Adolescent werd van alle liedjes in de finale het vaakst genoemd in een toplijstje. Toch blijkt het niet genoeg voor het podium. Fluorescent Adolescent is een ballad over ouder worden en ontdekken dat het leven niet meer zo leuk is als het ooit was.
"You used to get it in your fishnets, now you only get it in your night dress"
Nummer één van: wendyvortax
Het woord is aan 'de altijd lastige tweede'. Veel bands hebben het lastig om na een weergaloos debuut opnieuw kwaliteit te leveren. De Monkeys hadden daar wat mij betreft geen last van want Favourite Worst Nightmare is minstens zo krachtig als het debuut, getuige ook de twee hoge posities voor de albumfavorieten. Fluorescent Adolescent werd van alle liedjes in de finale het vaakst genoemd in een toplijstje. Toch blijkt het niet genoeg voor het podium. Fluorescent Adolescent is een ballad over ouder worden en ontdekken dat het leven niet meer zo leuk is als het ooit was.
"You used to get it in your fishnets, now you only get it in your night dress"
4
geplaatst: 15 maart 2019, 21:50 uur
3. Brianstorm - 151 punten / 24 noteringen
Nummer één van: ranja, Shaky, MRDammann
Drie schamele puntjes, dat is het verschil tussen de albumvriendjes Fluorescent Adolescent en Brianstorm. Die drie punten is overigens hetzelfde verschil waarmee Brianstorm naast de tweede plek in dit spel grijpt. Oftewel, het zat bovenin verdraaide dicht bij elkaar. En waar ik net schreef dat Do I Wanna Know? de enige koploper was naast de eindwinnaar daar kom ik er net achter dat Brianstorm ook even aan kop ging. Na dertien lijstjes pakte Brianstorm de kop om die het lijstje erna gelijk weer af te geven. Vanaf toen hebben de eindwinnaar echt niet meer teruggezien. Brianstorm, het liedje over Brian. Een man die de Monkeys ontmoeten terwijl ze in Tokyo waren en die een behoorlijke indruk op hen maakte.
"When he left the room, we were a bit in awe of his presence. So we did a brainstorm for what he was like, drew a little picture and wrote things about him,"
Voor mij persoonlijk is Brianstorm vooral een liedje waar een tomeloze energie vanuit gaat. Vanaf de allereerste noot wordt het gaspedaal vol ingedrukt om pas na een kleine drie minuten weer los te laten.
Nummer één van: ranja, Shaky, MRDammann
Drie schamele puntjes, dat is het verschil tussen de albumvriendjes Fluorescent Adolescent en Brianstorm. Die drie punten is overigens hetzelfde verschil waarmee Brianstorm naast de tweede plek in dit spel grijpt. Oftewel, het zat bovenin verdraaide dicht bij elkaar. En waar ik net schreef dat Do I Wanna Know? de enige koploper was naast de eindwinnaar daar kom ik er net achter dat Brianstorm ook even aan kop ging. Na dertien lijstjes pakte Brianstorm de kop om die het lijstje erna gelijk weer af te geven. Vanaf toen hebben de eindwinnaar echt niet meer teruggezien. Brianstorm, het liedje over Brian. Een man die de Monkeys ontmoeten terwijl ze in Tokyo waren en die een behoorlijke indruk op hen maakte.
"When he left the room, we were a bit in awe of his presence. So we did a brainstorm for what he was like, drew a little picture and wrote things about him,"
Voor mij persoonlijk is Brianstorm vooral een liedje waar een tomeloze energie vanuit gaat. Vanaf de allereerste noot wordt het gaspedaal vol ingedrukt om pas na een kleine drie minuten weer los te laten.
2
geplaatst: 15 maart 2019, 22:16 uur
2. When the Sun Goes Down 154 punten / 23 noteringen
Nummer één van: jordidj1, west, Simon77, Titmeister, dumb_helicopter & mijzelf
Met een perfect eindsprintje (vijftig punten uit de laatste zeven lijstjes) pakt When the Sun Goes Down de tweede plek in deze greatest hits editie. De zes nummer één noteringen zijn meer dan welk nummer ook maar het totaal aantal noteringen is net te weinig om een serieuze bedreiging te vormen voor de eindwinnaar. When the Sun Goes Down is een nummer rondom het thema prostitutie in de wijk Neepsend in Sheffield. Het verhaal wordt verteld door een toeschouwer die zich zorgen maakt over het lot van een hoertje dat 's nachts met weinig kleding aan op straat bivakkeert en haar diensten aanbiedt. De band repeteerde in de wijk Neepsend en werd regelmatig gewaarschuwd om extra op te passen als het donker werd want: "They said it changes when the sun goes down"
1. I Bet You Look Good on the Dancefloor - 177 punten / 26 noteringen
Nummer één van: aERodynamIC, ArthurDZ, nelis & 50tracks
De eindwinnaar van deze greatest hits editie is debuutsingle I Bet You Look Good on the Dancefloor! Dat I Bet deze editie zou winnen zal voor velen geen grote verrassing zijn maar het verschil is kleiner dan ik vooraf vermoedde. Met deze debuutsingle scoorden de aapjes direct een nummer één hit in de Britse hitlijsten en knalden zo het Britse (en internationale) muzieklandschap binnen. Het nummer gaat over de uitgaanscultuur in de Britse suburbs, waar 'I bet you look good on the dancefloor' een mogelijke openingszin is. Het nummer is echter voornamelijk bedoeld om deze cultuur te bekritiseren, omdat de diepgang en de romantiek er geheel zouden ontbreken. Het nummer verhaalt over het ontmoeten van een meisje in een alledaagse situatie, je daarbij afvragend hoe ze eruit zou zien tijdens een avond uit.
"I get the impression a lot of people imagine an evening scene when they hear this song but it conjures up daytime images for me. ‘Lustful’ is perhaps a good word to describe it. It’s far from our finest work but I’m not gonna bang on about that again." - Alex Turner
Nummer één van: jordidj1, west, Simon77, Titmeister, dumb_helicopter & mijzelf
Met een perfect eindsprintje (vijftig punten uit de laatste zeven lijstjes) pakt When the Sun Goes Down de tweede plek in deze greatest hits editie. De zes nummer één noteringen zijn meer dan welk nummer ook maar het totaal aantal noteringen is net te weinig om een serieuze bedreiging te vormen voor de eindwinnaar. When the Sun Goes Down is een nummer rondom het thema prostitutie in de wijk Neepsend in Sheffield. Het verhaal wordt verteld door een toeschouwer die zich zorgen maakt over het lot van een hoertje dat 's nachts met weinig kleding aan op straat bivakkeert en haar diensten aanbiedt. De band repeteerde in de wijk Neepsend en werd regelmatig gewaarschuwd om extra op te passen als het donker werd want: "They said it changes when the sun goes down"
1. I Bet You Look Good on the Dancefloor - 177 punten / 26 noteringen
Nummer één van: aERodynamIC, ArthurDZ, nelis & 50tracks
De eindwinnaar van deze greatest hits editie is debuutsingle I Bet You Look Good on the Dancefloor! Dat I Bet deze editie zou winnen zal voor velen geen grote verrassing zijn maar het verschil is kleiner dan ik vooraf vermoedde. Met deze debuutsingle scoorden de aapjes direct een nummer één hit in de Britse hitlijsten en knalden zo het Britse (en internationale) muzieklandschap binnen. Het nummer gaat over de uitgaanscultuur in de Britse suburbs, waar 'I bet you look good on the dancefloor' een mogelijke openingszin is. Het nummer is echter voornamelijk bedoeld om deze cultuur te bekritiseren, omdat de diepgang en de romantiek er geheel zouden ontbreken. Het nummer verhaalt over het ontmoeten van een meisje in een alledaagse situatie, je daarbij afvragend hoe ze eruit zou zien tijdens een avond uit.
"I get the impression a lot of people imagine an evening scene when they hear this song but it conjures up daytime images for me. ‘Lustful’ is perhaps a good word to describe it. It’s far from our finest work but I’m not gonna bang on about that again." - Alex Turner
6
geplaatst: 15 maart 2019, 22:21 uur
En met I Bet You Look Good on the Dancefloor zijn we aan het einde gekomen van deze Arctic Monkeys greatest hits. Ik bedank jullie allemaal hartelijk voor het meespelen!
Als ik het wel heb gaan we nu over naar andere aapjes. Die uit Jungle Book en The Lion King.
Als ik het wel heb gaan we nu over naar andere aapjes. Die uit Jungle Book en The Lion King.
0
geplaatst: 15 maart 2019, 22:26 uur
Heel gek dat I Bet heeft gewonnen, vind dat een van de minste nummers van hun debuut. Wel bedankt voor het organiseren Edgar, het was een geslaagde editie! 

0
geplaatst: 15 maart 2019, 22:30 uur
Altijd fijn om weer eens een weekje aan de Arctic Monkeys te besteden. Thanks Edgar!
0
geplaatst: 15 maart 2019, 22:31 uur
Nou zo gek is het niet, de winst van I Bet You Look Good on the Dancefloor. Het staat als tweede aangevinkt bij hun debuutplaat, net achter When the Sun Goes Down. Bedankt Edgar18
0
geplaatst: 16 maart 2019, 09:41 uur
west schreef:
Nou zo gek is het niet, de winst van I Bet You Look Good on the Dancefloor. Het staat als tweede aangevinkt bij hun debuutplaat, net achter When the Sun Goes Down. Bedankt Edgar18
Reden te meer dat het veel betere When The Sun Goes Down had moeten winnen.
0
geplaatst: 16 maart 2019, 09:55 uur
Niet mee eens, 'When The Sun Goes Down' heb ik altijd één van hun meest saaie nummers gevonden (vooruit, live wel altijd een belevenis). 'I Bet..' zou ik ook niet direct bovenaan het toplijstje van de band zetten, maar blijft in al zijn eenvoud toch wel een sterke single.
Was weer een leuk spelletje, dank Edgar18!
0
geplaatst: 16 maart 2019, 10:18 uur
Sandokan-veld schreef:
Niet mee eens, 'When The Sun Goes Down' heb ik altijd één van hun meest saaie nummers gevonden (vooruit, live wel altijd een belevenis). 'I Bet..' zou ik ook niet direct bovenaan het toplijstje van de band zetten, maar blijft in al zijn eenvoud toch wel een sterke single.
Saai? Er gebeurt toch een stuk meer in WTSGD dan in de meeste andere, meer rechttoe rechtaan nummers van de aapjes.
3
geplaatst: 16 maart 2019, 10:25 uur
Edgar18 schreef:
20. From the Ritz to The Rubble - 33 punten / 6 noteringen
Nummer één van: 123poetertjes
De eerste van velen. Aan zijn berichten te zien is user Niek een groot Monkeys fan. Ik ben wel benieuwd naar zijn lofzang op deze vroege - maar in deze finale weinig genoemde - Arctic track.
Goed, geen tijd meer gehad om het uit te kunnen lichten maar toen herinnerde ik me mijn interview voor de V500 waarin de Aapjes ook ter sprake kwamen:20. From the Ritz to The Rubble - 33 punten / 6 noteringen
Nummer één van: 123poetertjes
De eerste van velen. Aan zijn berichten te zien is user Niek een groot Monkeys fan. Ik ben wel benieuwd naar zijn lofzang op deze vroege - maar in deze finale weinig genoemde - Arctic track.
5. Je nummer elf (de eigenlijke insteek van deze rubriek: editie elf dus een vraag over de nummer elf) is van de Arctic Monkeys en heet From Ritz To The Rubble. Waarom staat dit nummer zo relatief hoog in jouw lijst?
From The Ritz To The Rubble (ik noem hem nog even want wat een titel alleen al!) is een onweerstaanbare beschrijving van een nacht uit. Nu lijkt het alsof ik heel vaak uitga – da’s ook niet waar – maar de situatieschets is wel herkenbaar, over hoe een stad ’s nachts totaal verandert. Meisjes worden makkelijker want ALCOHOOOOL, jongens doen bizarre fratsen want NOG MEER ALCOHOOOOL en de meest bizarre gesprekken lijken logisch want… je snapt het. In principe is dat trouwens de volledige insteek van WPSIATWIAN. Wat From The Ritz vooral onderscheidt van de rest van het album is dat onweerstaanbare intro. Toen achttienjarige ik heb een een paar dagen lang praktisch alleen dat intro geluisterd puur om het vlekkeloos mee te kunnen zingen. En nu kan ik het! #trots. Last night these two bouncers…
6. Wat heb je met de Arctic Monkeys?
Aapjes! Tot mijn zeventiende ofzo luisterde ik al best graag muziek, maar wel oppervlakkig. Tot mijn zestiende was ik zelfs Q-Music-kiddo, ha! Niet veel later schroefde ik de game wat op: ik stapte over naar het toch wel iets alternatievere 3FM, maakte tegelijk een Spotifyaccount aan en ging echt op ontdekking. Hier waren Franz Ferdinand en inderdaad de Aapjes de twee bands waar het echt mee begon voor mij. Het waren de eerste artiesten die ik volledig van oeuvre kende inclusief alle b-kantjes en demo’s en ik kan er nog altijd enorm graag naar luisteren. Ik ben niet echt iemand die speciaal op teksten let ofzo, maar dat Alex Turner een fenomenaal liedjesschrijver is kon ik toen ook al wel herkennen. Hij is een echte verhalenverteller die speelt met ritmes, een eindeloze woordenschat en altijd weet hij de instrumentatie er feilloos op aan te passen. Van het opgefokte rrrrebelse van het debuut tot de wat meer mysterieuze pracht in Humbug. Ze staan in totaal vijftien keer in mijn lijst; alleen Jerry mag het met meer stellen.
Hoe de ze live zijn? Eerlijk gezegd heb ik ze met mijn korte concerthistorie nog nooit live gezien en daar moet maar eens verandering in komen!
7. Veel fans verafschuwen hun nieuwste album. Ritz komt van een oudere, meer bejubelde plaat. Hoe kijk jij aan tegen hun laatste album?
Nee joh, je moet er eventjes doorheen maar hij is echt geweldig! Ook ik was in het begin sceptisch maar dan kijk je naar de ontwikkeling van deze band en dan is het plots nog een zeer logische opvolger ook. Los zijn de nummers wellicht wat minder toegankelijk maar alles bij elkaar is het een ideale loungeplaat die gewoon helemaal klopt. Zo gelaagd, en geen stem ter wereld die hier beter tot zijn recht komt dat die van Alex. Ontzettend dapper om als gigantische band een album uit te brengen zonder duidelijke singles.
Verder bedankt voor de presentatie! Hoewel weinig verrassend ook uiteraard een mooie winnaar met IBYLGOTD.From The Ritz To The Rubble (ik noem hem nog even want wat een titel alleen al!) is een onweerstaanbare beschrijving van een nacht uit. Nu lijkt het alsof ik heel vaak uitga – da’s ook niet waar – maar de situatieschets is wel herkenbaar, over hoe een stad ’s nachts totaal verandert. Meisjes worden makkelijker want ALCOHOOOOL, jongens doen bizarre fratsen want NOG MEER ALCOHOOOOL en de meest bizarre gesprekken lijken logisch want… je snapt het. In principe is dat trouwens de volledige insteek van WPSIATWIAN. Wat From The Ritz vooral onderscheidt van de rest van het album is dat onweerstaanbare intro. Toen achttienjarige ik heb een een paar dagen lang praktisch alleen dat intro geluisterd puur om het vlekkeloos mee te kunnen zingen. En nu kan ik het! #trots. Last night these two bouncers…
6. Wat heb je met de Arctic Monkeys?
Aapjes! Tot mijn zeventiende ofzo luisterde ik al best graag muziek, maar wel oppervlakkig. Tot mijn zestiende was ik zelfs Q-Music-kiddo, ha! Niet veel later schroefde ik de game wat op: ik stapte over naar het toch wel iets alternatievere 3FM, maakte tegelijk een Spotifyaccount aan en ging echt op ontdekking. Hier waren Franz Ferdinand en inderdaad de Aapjes de twee bands waar het echt mee begon voor mij. Het waren de eerste artiesten die ik volledig van oeuvre kende inclusief alle b-kantjes en demo’s en ik kan er nog altijd enorm graag naar luisteren. Ik ben niet echt iemand die speciaal op teksten let ofzo, maar dat Alex Turner een fenomenaal liedjesschrijver is kon ik toen ook al wel herkennen. Hij is een echte verhalenverteller die speelt met ritmes, een eindeloze woordenschat en altijd weet hij de instrumentatie er feilloos op aan te passen. Van het opgefokte rrrrebelse van het debuut tot de wat meer mysterieuze pracht in Humbug. Ze staan in totaal vijftien keer in mijn lijst; alleen Jerry mag het met meer stellen.
Hoe de ze live zijn? Eerlijk gezegd heb ik ze met mijn korte concerthistorie nog nooit live gezien en daar moet maar eens verandering in komen!
7. Veel fans verafschuwen hun nieuwste album. Ritz komt van een oudere, meer bejubelde plaat. Hoe kijk jij aan tegen hun laatste album?
Nee joh, je moet er eventjes doorheen maar hij is echt geweldig! Ook ik was in het begin sceptisch maar dan kijk je naar de ontwikkeling van deze band en dan is het plots nog een zeer logische opvolger ook. Los zijn de nummers wellicht wat minder toegankelijk maar alles bij elkaar is het een ideale loungeplaat die gewoon helemaal klopt. Zo gelaagd, en geen stem ter wereld die hier beter tot zijn recht komt dat die van Alex. Ontzettend dapper om als gigantische band een album uit te brengen zonder duidelijke singles.
0
geplaatst: 16 maart 2019, 10:34 uur
dumb_helicopter schreef:
(quote)
Ja, dat vind ik inderdaad ook want dit was mijn top 5:

1. When the Sun Goes Down
2. The View from the Afternoon
3. Fake Tales of San Francisco
4. A Certain Romaince
5. I Bet You Look Good on the Dancefloor
Alleen omdat I Bet You Look Good on the Dancefloor ook hoog gewaardeerd is, is het niet heel raar, zoals hoi123 beweerde, dat het hoge ogen gooit. En bovendien heeft het hier gewoon duidelijk de meeste punten behaald.
0
geplaatst: 16 maart 2019, 10:39 uur
Jammer gemist , iets te druk 
I Bet... zou overigens net als in de vorige editie bij mij weer op 1 hebben gestaan.

I Bet... zou overigens net als in de vorige editie bij mij weer op 1 hebben gestaan.
0
geplaatst: 16 maart 2019, 12:19 uur
https://www.whats-on-netflix.com/wp-content/uploads/2019/01/disney-movies-on-netflix.jpg
Hallo allemaal!
Deze week zal helemaal in het teken van Disney staan!
Wie heeft er als kind niet aan de buis of het bioscoopscherm gekluisterd gezeten toen Mufasa in de kloof viel, Assepoes haar glazen muiltje verloor en Pinokkio z'n neus tot ongekende lengte groeide?
Bij al deze prachtige films hoort vaak ook prachtige muziek.
De startlijst bestaat uit 20 Disney klassiekers. Mis je iets? Nomineer dan voor maandagavond 19u 10 andere liedjes.
Ik heb bewust niet de artiest erbij vernoemd (maar de filmtitel) omdat ieder zijn eigen versie in zijn hoofd en/of als favoriet heeft. Denk hierbij aan de versie in de film, de versie bij de aftiteling, de Broadway versie, de verse van de opnieuw uitgebrachte film enz.
Ook heb ik ervoor gekozen per film maar één liedje te selecteren.
Veel plezier!
A Whole New World (Aladdin)
Almost There (The Princess and the Frog)
Beauty & the Beast (Beauty and the Beast)
Bibbidi Bobbidi Boo (Cinderella)
Circle of Life (The Lion King)
Colors of the Wind (Pocahontas)
Cruella De Vil (101 Dalmations)
Everybody Wants to be a Cat (The Aristocats)
I Wan'na Be Like You (The Jungle Book)
Let it Go (Frozen)
Once Upon a Dream (Sleeping Beauty)
Part of Your World (The Little Mermaid)
Reflection (Mulan)
Some Day My Prince Will Come (Snow White)
The Siamese Cat Song (Lady and the Tramp)
When You Wish Upon a Star (Pinocchio)
Why Should I Worry (Oliver and Company)
You Can Fly (Peter Pan)
You'll Be in My Heart (Tarzan)
You've Got a Friend In Me (Toy Story)
When you wish upon a star. Makes no difference who you are. Anything your heart desires will come to you.
Hallo allemaal!
Deze week zal helemaal in het teken van Disney staan!
Wie heeft er als kind niet aan de buis of het bioscoopscherm gekluisterd gezeten toen Mufasa in de kloof viel, Assepoes haar glazen muiltje verloor en Pinokkio z'n neus tot ongekende lengte groeide?
Bij al deze prachtige films hoort vaak ook prachtige muziek.
De startlijst bestaat uit 20 Disney klassiekers. Mis je iets? Nomineer dan voor maandagavond 19u 10 andere liedjes.
Ik heb bewust niet de artiest erbij vernoemd (maar de filmtitel) omdat ieder zijn eigen versie in zijn hoofd en/of als favoriet heeft. Denk hierbij aan de versie in de film, de versie bij de aftiteling, de Broadway versie, de verse van de opnieuw uitgebrachte film enz.
Ook heb ik ervoor gekozen per film maar één liedje te selecteren.
Veel plezier!
A Whole New World (Aladdin)
Almost There (The Princess and the Frog)
Beauty & the Beast (Beauty and the Beast)
Bibbidi Bobbidi Boo (Cinderella)
Circle of Life (The Lion King)
Colors of the Wind (Pocahontas)
Cruella De Vil (101 Dalmations)
Everybody Wants to be a Cat (The Aristocats)
I Wan'na Be Like You (The Jungle Book)
Let it Go (Frozen)
Once Upon a Dream (Sleeping Beauty)
Part of Your World (The Little Mermaid)
Reflection (Mulan)
Some Day My Prince Will Come (Snow White)
The Siamese Cat Song (Lady and the Tramp)
When You Wish Upon a Star (Pinocchio)
Why Should I Worry (Oliver and Company)
You Can Fly (Peter Pan)
You'll Be in My Heart (Tarzan)
You've Got a Friend In Me (Toy Story)
When you wish upon a star. Makes no difference who you are. Anything your heart desires will come to you.
2
johannesA
geplaatst: 16 maart 2019, 13:00 uur
Misschien ben ik de enige, maar Let It Go kan ik heel goed hebben.
0
geplaatst: 16 maart 2019, 13:08 uur
Gaat het uitsluitend om de pure animatiefilms? Je hebt ook nog films met live action, zoals Mary Poppins en Song of the South.
1
geplaatst: 16 maart 2019, 13:11 uur
ALS JE VAN BEEEEREN LEEEEEREN KAN.
Ik ga verder ook nog even puzzelen maar die komt er zeker in
Ik ga verder ook nog even puzzelen maar die komt er zeker in
0
geplaatst: 16 maart 2019, 13:14 uur
123poetertjes schreef:
Nooit gedacht dat ik dit ooit zou zeggen, maar ik heb ook voornamelijk de Nederlandstalige versies in mijn hoofd merk ik

3
geplaatst: 16 maart 2019, 15:10 uur
Oké, hier móet ik wel aan meedoen: ik ben met Disney opgegroeid, kijk nog geregeld Disneyfilms en Disney heeft mij gemaakt wie ik nu ben: animator. 
Bedankt voor de tip, ArthurDZ!
So here goes
Belle (Beauty and the Beast)
Be Prepared (The Lion King)
Down in New Orleans (The Princess and the Frog)
He Lives in You (Lion King II)
How Far I'll Go (Moana)
I'll Make A Man Out Of You (Mulan)
I See the Light (Tangled)
Main Title - Love Is a Song (Bambi)
The Bells of Notre Dame (Hunchback of Notre Dame)
Poor Unfortunate Souls (The Little Mermaid)
Geen enkel Frozen-nummer gaat nooit of te never of te jamais mijn lijstje halen. Mijn liefde voor Frozen is helemaal gedaald, tot het mij helemaal koud liet (haha).
Hierbij tag ik ook animatie-liefhebber esteban

Bedankt voor de tip, ArthurDZ!
So here goes
He Lives in You (Lion King II)
How Far I'll Go (Moana)
I'll Make A Man Out Of You (Mulan)
I See the Light (Tangled)
Main Title - Love Is a Song (Bambi)
The Bells of Notre Dame (Hunchback of Notre Dame)
Poor Unfortunate Souls (The Little Mermaid)
Geen enkel Frozen-nummer gaat nooit of te never of te jamais mijn lijstje halen. Mijn liefde voor Frozen is helemaal gedaald, tot het mij helemaal koud liet (haha).
Hierbij tag ik ook animatie-liefhebber esteban
1
geplaatst: 16 maart 2019, 15:53 uur
Ik weet zeker dat wanneer ik de lijstjes van andere users zie dat ik denk 'och ja, die ook nog', maar ik moet een keuze maken. Deze tien zijn het geworden:
Arabian Nights (Aladdin)
Can You Feel the Love Tonight (The Lion King)
Gaston (Beauty and the Beast)
Hakuna Matata (The Lion King)
Prince Ali (Aladdin)
The Bare Necessities (The Jungle Book)
Under the Sea (The Little Mermaid)
What a Dog / He's a Tramp (Lady and the Tramp)
Arabian Nights (Aladdin)
Can You Feel the Love Tonight (The Lion King)
Gaston (Beauty and the Beast)
Hakuna Matata (The Lion King)
Prince Ali (Aladdin)
What a Dog / He's a Tramp (Lady and the Tramp)
0
geplaatst: 16 maart 2019, 16:32 uur
charlotte2807 hier had wel iets meer voorbereiding in gestoken mogen worden. Had dan tenminste een link naar een uitgebreide afspeellijst toegevoegd voor wie het geheugen niet gemakkelijk de deuntjes uit de 60s en 70s meer kunnen opvissen.
Iemand op Spotify heeft een indrukwekkende 670 nummers in een lijst gepropt... of het ze ook allemaal zijn?
All Disney songs on Spotify
En twee Top 100 lijsten voor wie bovenstaande overzicht te veel is.
Top 100 Disney songs on Spotify
Top 100 Disney Songs on Spotify 2
En een webpagina met 102 nummers geordend op populariteit (!?)
Definitive Ranking of the 102 Best Animated Disney Songs
En deze staat helaas niet op Spotify (of andere steamers) Los Lobos - Goes Disney (2009)
Iemand op Spotify heeft een indrukwekkende 670 nummers in een lijst gepropt... of het ze ook allemaal zijn?
All Disney songs on Spotify
En twee Top 100 lijsten voor wie bovenstaande overzicht te veel is.
Top 100 Disney songs on Spotify
Top 100 Disney Songs on Spotify 2
En een webpagina met 102 nummers geordend op populariteit (!?)
Definitive Ranking of the 102 Best Animated Disney Songs
En deze staat helaas niet op Spotify (of andere steamers) Los Lobos - Goes Disney (2009)
0
geplaatst: 16 maart 2019, 20:25 uur
Dit had ik nooit gespot zonder jouw tag, Pepino. Merci! Alleen ben ik niet zeker of ik 100% mee ben met het verhaal. Is het de bedoeling dat ik nog (10) nummers nomineer die niet eerder genoemd zijn? 

0
geplaatst: 16 maart 2019, 20:28 uur
esteban schreef:
Dit had ik nooit gespot zonder jouw tag, Pepino. Merci! Alleen ben ik niet zeker of ik 100% mee ben met het verhaal. Is het de bedoeling dat ik nog (10) nummers nomineer die niet eerder genoemd zijn?
10 nummers die nog niet in de startlijst staan (dus de lijst die charlotte2807 hier geplaatst heeft).
0
geplaatst: 16 maart 2019, 20:31 uur
En ook nog niet door andere leden genoemd werden ... Ok, I'm in.
Er gaan nog knopen moeten doorgehakt worden.
1
geplaatst: 16 maart 2019, 20:32 uur
Hawaiian Roller Coaster Ride (Lilo & Stitch)
I Just Can't Wait to Be King (The Lion King)
I've Got No Strings (Pinocchio)
Life Is a Highway (Cars)
The Silly Song (Snow White and the Seven Dwarfs)
The Ugly Bug Ball (Summer Magic)
When I See an Elephant Fly (Dumbo)
Hawaiian Roller Coaster Ride (Lilo & Stitch)
I Just Can't Wait to Be King (The Lion King)
I've Got No Strings (Pinocchio)
Life Is a Highway (Cars)
The Silly Song (Snow White and the Seven Dwarfs)
The Ugly Bug Ball (Summer Magic)
When I See an Elephant Fly (Dumbo)
2
geplaatst: 16 maart 2019, 20:52 uur
Maar 10 ? Damn !
Ik ga er niet te lang over nadenken en reken op andere bijdragers. 
Whistle While You Work (Snow White)
Friend Like Me (Aladdin)
Something There (Beauty and the Beast)
Happy Working Song (Enchanted)
Little April Shower (Bambi)
He Lives in You (The Lion King II)
Upendi (The Lion King II)
Chim-Chim Che-ree (Mary Poppins)
That's What Makes the World Go Round (The Sword in the Stone)
Zero to Hero (Hercules)
Met The Lion King II heb ik een haat/liefde verhouding. Het verhaal kan mij absoluut niet bekoren en de film zie ik als compleet overbodig. Maar van de muziek ben ik absoluut fan.
Ooit stond "He Lives in You" genoteerd als te draaien op mijn begrafenis, lol. Ook al omdat ze over mijn lievelingsgerecht zingen. Hier staan de Disney-songs héél regelmatig eens op, altijd al verzot op geweest. Alan Menken is mijn held.
Ps: Bij mij ook geen Frozen-nominaties. Absoluut geen fan.
Ik ga er niet te lang over nadenken en reken op andere bijdragers. 
Whistle While You Work (Snow White)
Friend Like Me (Aladdin)
Something There (Beauty and the Beast)
Happy Working Song (Enchanted)
Little April Shower (Bambi)
He Lives in You (The Lion King II)
Upendi (The Lion King II)
Chim-Chim Che-ree (Mary Poppins)
That's What Makes the World Go Round (The Sword in the Stone)
Zero to Hero (Hercules)
Met The Lion King II heb ik een haat/liefde verhouding. Het verhaal kan mij absoluut niet bekoren en de film zie ik als compleet overbodig. Maar van de muziek ben ik absoluut fan.
Ooit stond "He Lives in You" genoteerd als te draaien op mijn begrafenis, lol. Ook al omdat ze over mijn lievelingsgerecht zingen. Hier staan de Disney-songs héél regelmatig eens op, altijd al verzot op geweest. Alan Menken is mijn held.Ps: Bij mij ook geen Frozen-nominaties. Absoluut geen fan.
1
geplaatst: 16 maart 2019, 20:57 uur
esteban schreef:
Er gaan nog knopen moeten doorgehakt worden. Nee nee, een nummer mag meerdere keren genoemd worden door deelnemers, zolang het maar niet al in de startlijst staat

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.