menu

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of # (The Beatles)!

zoeken in:
Dank voor het stemmen allemaal!
De finalepresentatie komt morgenochtend!

Ik kijk er naar uit. Het is mij daarnaast vooral opgevallen hoeveel Disney albums hier eigenlijk ontbreken op MusicMeter. Daar moet maar eens werk van gemaakt worden.

1. Circle of Life (The Lion King)
2. Beauty & the Beast (Beauty and the Beast)
3. Colors of the Wind (Pocahontas)
4. Everybody Wants to be a Cat (The Aristocats)
5. Hakuna Matata (The Lion King)
6. Arabian Nights (Aladdin)
7. A Whole New World (Aladdin)
8. Under the Sea (The Little Mermaid)
9. You've Got a Friend In Me (Toy Story)
10. The Bare Necessities (The Jungle Book)

Voor wie zich wil verdiepen in de oudere Disney scores.

Dazzling through the world of Walt Disney.

Jullie kunnen niet meer stemmen, ik ga zo met de finale beginnen.

Bij deze de finalelijst van 23 songs, ze hebben uiteindelijk allemaal punten gekregen!
Ik vond het erg leuk om jullie verhalen bij de nummers te lezen. Het is toch vooral een 'walk down memory lane'.
De eerste 13 songs zal ik kort vermelden, bij de top 10 zal ik wat uitgebreider verslag doen.

23. Poor Unfortunate Souls (The Little Mermaid): 8 punten/2 noteringen
22. Almost There (The Princess and the Frog): 10 punten/2 noteringen
21. Why Should I Worry (Oliver and Company): 11 punten/3 noteringen
20. Once Upon a Dream (Sleeping Beauty): 13 punten/3 noteringen
19. You've Got a Friend In Me (Toy Story): 16 punten/5 noteringen
18. Reflection (Mulan): 20 punten/3 noteringen
17. Cruella De Vil (101 Dalmations): 20 punten/4 noteringen
16. I'll Make A Man Out Of You (Mulan): 24 punten/3 noteringen (nummer 1 van arcade monkeys)
15. A Whole New World (Aladdin): 25 punten/6 noteringen (nummer 1 van Superbitch)
14. Hakuna Matata (The Lion King): 26 punten/6 noteringen
13. Part of Your World (The Little Mermaid): 27 punten/6 noteringen
12. Some Day My Prince Will Come (Snow White): 28 punten/5 noteringen (nummer 1 van dazzler)
11. Colors of the Wind (Pocahontas): 29 punten/4 noteringen

Er loopt nu een vriendin binnen, dus ik ga straks verder met de uitgebreide top 10.
Als degene die na mij is al graag wil starten, ga je gang!

Some Day maar op twaalf, toch wel laag voor zo’n iconische song.

Zes liedjes uit mijn top tien komen hier al langs. Staat zeker een hoop Lion King/ Belle in de top tien.

charlotte2807 schreef:

Ik zal nog even wachten met de editie van Florence and the Machine op te starten tot na de eindpresentatie van Disney, maar ik deel nu alvast een spotifylijst met nummers die niet in de startlijst staan zodat wie wil al kan beginnen luisteren:

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://open.spotify.com/user/117933738/playlist/7gKMHcAamoikiLB9o80zKo?si=rVEw531kRhWbKSshMLFEwg

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

charlotte2807 schreef:

Er loopt nu een vriendin binnen, dus ik ga straks verder met de uitgebreide top 10.

Smijt die eens buiten, je moet je prioriteiten kennen he
Haha nee, doe op je gemak, ben heel benieuwd!

10. Be Prepared (The Lion King): 30 punten/6 noteringen (nummer 1 van wendyvortex)

https://i.ytimg.com/vi/XkU23m6yX04/maxresdefault.jpg

Dit nummer kwam als eerste uit in de animatiefilm The Lion King in 1994. Momenteel wordt hij ook gebruikt in de musicalversie op Broadway en daarbuiten. Uiteraard geschreven door het befaamde duo Elton John & Tim Rice. Het nummer wordt gezongen door de acteur Jeremy Irons ofwel de leeuw Scar; de evil brother van koning Mufasa. Hij zingt het samen met zijn leger van hongerige hyena's.

9. Everybody Wants to be a Cat (The Aristocats): 33 punten/6 noteringen

https://vignette.wikia.nocookie.net/disney/images/c/cf/Aristocats-disneyscreencaps.com-6776.jpg/revision/latest?cb=20180531062001

Dit heerlijke jazznummer kwam uiteraard voor in de film The Aristocats, maar werd later ook uitgebracht op een zeldzame 45 toeren plaat, gezongen door Phil Harris. Ook frappant om te melden is dat de originele zinnen gezongen door de Chinese kat Shun Gon in 1996 verwijderd zijn omdat ze politiek incorrect zouden zijn.

8. Arabian Nights (Aladdin): 37 punten/7 noteringen

https://vignette.wikia.nocookie.net/disney/images/6/65/Arabian_Nights.png/revision/latest?cb=20160320175621

Met deze pakkende song opent de film uit 1992. Muziek gecomponeerd door de bekende Alan Menken. Het melodielijntje komt in de verdere film regelmatig terug, vooral als thema voor de schurk Jafar. Binnenkort komt de live-action versie uit en wordt Jafar gespeeld door de NL acteur Marwan Kenzari!

7. When You Wish Upon a Star (Pinocchio): 37 punten/7 noteringen

https://i.pinimg.com/originals/73/c8/cb/73c8cbbc2643fc63859214f1cb5b1a96.png

Wat mij betreft dé Disney-klassieker, maar hij haalde hier niet de top 5. Hij werd gebruikt in de film Pinocchio uit 1940. Het origineel werd gezongen door Jiminy Cricket (Japie Krekel) en is in de loop der jaren het lied geworden dat Disney representeert. Tevens was dit de eerste Disney song die ooit een Oscar won.

6.Beauty & the Beast (Beauty and the Beast): 48 punten/10 noteringen

https://www.syfy.com/sites/syfy/files/styles/1200x1200/public/beauty_and_the_beast_stock_image.jpg?itok=2N0nhzkE×tamp=1520875510

En daar is Alan Menken weer, ook deze song componeerde hij. Het is het moment in de film waar Belle en het Beest echt nader tot elkaar komen (vlak hierna besluit het Beest dat hij Belle moet laten gaan, omdat hij van haar houdt). Het nummer is uit 1991 en werd gezongen door het personage van Mevrouw Pot (de theepot). Tijdens de aftiteling van de film is de tevens vrij bekende versie van Céline Dion en Peabo Bryson te horen.

5. Belle (Beauty and the Beast): 55 punten/10 noteringen

https://www.youtube.com/watch?v=tTUZswZHsWQ

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

Oh, isn't this amazing?
It's my fav'rite part because --- you'll see
Here's where she meets Prince Charming
But she won't discover that it's him 'til chapter three!

Dit nummer, geschreven door u weet wel wie, heeft duidelijk Broadwaymusical invloeden.
Het komt uit 1991 en had bijna een Academy Award gewonnen, ware het niet dat die prijs werd weg gekaapt door onze nummer 6. De song zit tevens in de musical én de live-action versie van de film (de laatste versie gezongen door Emma Watson, door weinigen hier gewaardeerd ).

4. The Bare Necessities (The Jungle Book): 56 punten/12 noteringen (nummer 1 van remcodulac)

https://www.youtube.com/watch?v=9ogQ0uge06o

Look for the, bare necessities.
The simple bare necessities.
Forget about your worries and your strife.
I mean the, bare necessities.
Of mother natures recipies,
that bring the bare necessities to life.

Deze song, gezongen door de beer Baloo in The Jungle Book, komt uit 1967. Tevens is het ooit gezongen door Louis Armstrong. Grappig is dat de bekende Britse supermarktketen Sainsbury's het nummer in 2011 gebruikte als advertentie voor de slogan 'Live Well For Less'.

3. Under the Sea (The Little Mermaid): 61 punten/9 noteringen (nummer 1 van ArthurDZ)

https://www.youtube.com/watch?v=GC_mV1IpjWA

Under the sea
Under the sea
Darling it's better
Down where it's wetter
Take it from me
Up on the shore they work all day
Out in the sun they slave away
While we devotin'
Full time to floatin'
Under the sea

In deze song uit de film The Little Mermaid probeert Sebastian zeemeermin Ariel ervan te overtuigen onder water te blijven, omdat het leven daar veel beter is dan aan land.
Hij beweert dat al het zeevolk zonder twijfel op de borden van de mensen belandt zodra ze één vin aan wal zetten. Ariel is echter zó verliefd op de mensenprins Eric dat ze voor het einde van het lied al verdwenen is.
Het nummer won in 1989 zowel een Academy Award voor Best Original Song als een Golden Globe in die categorie.

2. Circle of Life (The Lion King): 74 punten/10 noteringen (nummer 1 van aERodynamIC, esteban, Pepino, dumb_helicopter en mijzelf)

https://www.youtube.com/watch?v=GibiNy4d4gc

It's the circle of life
And it moves us all
Through despair and hope
Through faith and love
Till we find our place
On the path unwinding
In the circle
The circle of life

Dit (naar mijn mening) prachtige nummer is de opening van The Lion King uit 1994. De kleine kroonprins van het dierenrijk genaamd Simba wordt hierin voorgesteld aan alle onderdanen van leeuwenkoing Mufasa.
Elton John componeerde het nummer en nam, naast de bestaande filmversie, een door hemzelf gezongen versie op.
Voor wie het leuk vindt; via onderstaande link kun je een stukje horen van Circle of Life gezongen door ondergetekende. Het fragment zit op 12:20

https://www.youtube.com/watch?v=RzYwkSwX4To

1. I Wan'na Be Like You (The Jungle Book): 82 punten/11 noteringen (nummer 1 van Shaky, Johnny Marr en Edgar18)

https://www.youtube.com/watch?v=9JDzlhW3XTM

Oh, oobee doo
I wanna be like you
I wanna walk like you, talk like you, too
You'll see it's true someone like me
Can learn to be like someone like you

Deze jazzgigant gezongen door de aap King Louie is onze nummer 1!
Geschreven door Robert en Richard Sherman en uitgevoerd door Louis Prima. Zij wilden de aap portretteren als 'the king of the swingers', dit is ze wat mij betreft prima gelukt!
Er zijn vele coverversies van dit nummer opgenomen, van Kenny Ball tot Fall Out Boy en Robbie Williams. Maar de originele filmversie vind ik nog steeds het sterkst.

Ik hoop dat jullie hebben genoten van deze Disney Greatest Hits!
Dank voor het meespelen en speciale dank aan JoaMuse voor het geduldig wachten tot deze top 10 erop stond! Veel plezier met Florence and the Machine.

De top twee steekt er wel duidelijk bovenuit. Een strijd tussen een van de grote 'vroege' klassiekers en het misschien wel bekendste nummer uit de voor Disney zo succesvolle jaren '90. Fijn dat ie is gewonnen door het beste nummer van de twee .

charlotte2807 schreef:
Tevens is het ooit gezongen door Louis Armstrong.
Diezelfde Louis Armstrong zou eigenlijk de rol van Scat Cat (de jazzkat) uit de Aristokatten op zich nemen maar moest de rol wegens ziekte teruggeven.

Dank voor het organiseren hiervan, charlotte2807!

Toch wel verrast dat De Aristokatten tot hier geraakt zijn, maar bovenal die Jungle Book op #1 zag ik helemaal niet aankomen. Waar volgens mij "The Bare Necessities" toch wel met kop en schouders boven dat nummer uitsteekt. "I Wan'na Be Like You" is iets dat ik als kind nooit zong en ook nu bij de kinderen nooit voorbij hoor komen, terwijl "Wat je van beren leren kan" door zowat iedereen gekend is. In dat opzicht echt verbazingwekkend voor mij, deze winnaar. Maar goed, misschien is dat anders bij andere leden ...

Verder de solide top 10 die ik had verwacht, al dacht ik dat "Be My Guest" (die niet eens genoemd werd?) potentieel TOP 3 materiaal was.

't Was in ieder geval fijn om de afgelopen dagen weer volop in de muzikale Disney catalogus te duiken.

Ah, wat gaaf dat mijn favoriet (I wanna be like you) gewonnen heeft, terwijl ik helemaal niet wist dat-ie zo populair was! (en terwijl ik niet eens heb meegedaan...)

esteban schreef:
Waar volgens mij "The Bare Necessities" toch wel met kop en schouders boven dat nummer uitsteekt. "I Wan'na Be Like You" is iets dat ik als kind nooit zong en ook nu bij de kinderen nooit voorbij hoor komen, terwijl "Wat je van beren leren kan" door zowat iedereen gekend is. In dat opzicht echt verbazingwekkend voor mij, deze winnaar. Maar goed, misschien is dat anders bij andere leden ...
Ik kan de strekking van je bericht wel begrijpen. I Wan'na Be Like You is denk ik geen Disney-klassieker zoals The Bare Necessities, The Circle of Life, Beauty and the Beast, A Whole New World etc. Het is echter (voor mij) wel een meer dan uitstekende jazzsong die ook los van de filmcontext staat als een huis.

In bijna alle gevallen prefereer ik de originele songs boven de Nederlandse herbewerkingen maar Als Je Van Beren Leren Kan vind ik eigenlijk leuker dan het Engelse equivalent.

Edgar18 schreef:
(quote)
Ik kan de strekking van je bericht wel begrijpen. I Wan'na Be Like You is denk ik geen Disney-klassieker zoals The Bare Necessities, The Circle of Life, Beauty and the Beast, A Whole New World etc. Het is echter (voor mij) wel een meer dan uitstekende jazzsong die ook los van de filmcontext staat als een huis.

In bijna alle gevallen prefereer ik de originele songs boven de Nederlandse herbewerkingen maar Als Je Van Beren Leren Kan vind ik eigenlijk leuker dan het Engelse equivalent.

Ik vind bijna altijd de NL versie leuker, puur omdat ik die vanuit m’n jeugd van A tot Z mee kan zingen ?

Edgar18 schreef:
Het is echter (voor mij) wel een meer dan uitstekende jazzsong die ook los van de filmcontext staat als een huis.

Inderdaad, volledig mee eens.

In bijna alle gevallen prefereer ik de originele songs boven de Nederlandse herbewerkingen.

Bij mij heel wisselend. Enerzijds omdat ik films als kind in 't Nederlands of Vlaams ontdekt heb en die versies zich in mijn hoofd genesteld hebben. Anderzijds kan het ook heel erg verschillen al naar gelang wie zingt. Zie Aladdin, die ik eerder noemde. Die Engelse stem van 't hoofdpersonage is bij de zang soms écht op 't randje van lelijk, imo. Terwijl 'onze' versie wondermooi klinkt.

De laatste 15 jaar probeer ik altijd de originele versie te bekijken, tenzij mijn petekindje de baas is. Ook omdat er de laatste jaren vaak naar de bekendheid van de namen gekeken werd, in plaats van naar de meest geschikte nasynchronisatie-stem. Althans, die indruk heb ik. Er zijn ook gewoon veel te veel grappen die in vertaling compleet op hun gat vallen of zelfs verdwijnen.

esteban, misschien een leuk weetje: A Whole New World wordt in de originele versie niet gezongen door Scott Weinger, die de normale voice-actor was voor Aladdin, maar Brad Kane. Volgens mij het enige nummer in Aladdin dat van zanger werd vervangen. Jasmine werd ook vervangen door een andere zangeres. Niet dat die wijziging voor jou een verbetering is, maar bij deze ?

Zou natuurlijk kunnen dat je dit al wist.

Persoonlijk vind ik beide versies mooi, al moet ik toegeven dat de Nederlandse zang iets heel soft en aaibaars heeft.. dus eigenlijk is 'ie inderdaad wel dat tikkeltje beter.

Waar is een Disney topic als je één nodig hebt ?

Net even 'Een nieuw begin' opgezet en die inderdaad mooi gezongen. Laura Vlasblom en....

Edit: Bart Bosch maar die naam zegt me zo gauw niets.

Pepino, ik wis het deels. Niet dat het enkel voor dat lied was. Maar nu ik er over nadenk, is dat ook het énige nummer waar Aladdin zijn personage écht moet gaan zingen. In de andere songs is het eerder 'pratend zingen'. Waarschijnlijk is dat de reden? Dubbel zo jammer dus dat het net in die fantastische song zoveel minder klinkt. Enfin, naar mijn gevoel hé. Blij dat jij de Engelse versie wel kan waarderen.

Edgar18, Bart Bosch, inderdaad. Ik moet zeggen dat ik hem achteraf enkel in Brother Bear nog meende te herkennen. Waar je David Verbeeck (Timon) werkelijk overal tussenuit haalt.

De stem van 'Aladdin' - Bart Bosch - YouTube

Ach, David Verbeeck, zijn stem (gepaard met het Antwerps accent) blijft iconisch. Eigenlijk vind ik het zelf beter passen bij Timon dan de originele Engelse stem.

Zeker mee eens, los van alles vind ik ook dat hij een prachtstem heeft en zijn articulatie is top-notch! De herkenbaarheid van zijn stem bedoelde ik zeker als compliment. Grappig hoe hij destijds gigantisch struikelde over de nu bekende Timon-lach.

Stemmen van Toen - afl. 5 'De Leeuwenkoning' - YouTube

Bedankt voor de link esteban. Ik zit nu 'Stem van toen' te kijken. Ik kende het YouTube kanaal niet maar dit is een leuk filmpje, lijkt me een sympathieke man.

Fantastisch kanaal, toen ik het pas ontdekte, enkele jaren terug, heb ik daar bijna een hele week naar gekeken.

esteban schreef:
Zeker mee eens, los van alles vind ik ook dat hij een prachtstem heeft en zijn articulatie is top-notch! De herkenbaarheid van zijn stem bedoelde ik zeker als compliment. Grappig hoe hij destijds gigantisch struikelde over de nu bekende Timon-lach.

Aah nee, ik vatte je reactie niet als iets negatief op he! Mijn "ach" werd bedoeld als een nostalgische "aaaaaah, David Verbeeck!". Ik ging dus volledig met jou akkoord

I know, I know. Had ik zo begrepen.

charlotte2807 schreef:

Voor wie het leuk vindt; via onderstaande link kun je een stukje horen van Circle of Life gezongen door ondergetekende. Het fragment zit op 12:20

Goed gedaan hoor

Leuke editie die ik vanaf de zijlijn gevolgd heb, charlotte2807

GREATEST HITS OF FLORENCE AND THE MACHINE

https://www.rollingstone.com/wp-content/uploads/2019/01/florence-and-the-machine-new-songs.jpg?crop=900:600&width=440

Van harte welkom bij de Greatest Hits van Florence and the Machine!

Van K3 tot AC/DC, sommige groepen wisselen wel eens van zanger/zangeres en gaan dan gewoon verder. Er zijn ook artiesten die je je niet met een andere frontzanger(es) kan voorstellen. Daar is Florence + the Machine een goed voorbeeld van. Ik wil geen afbreuk doen aan de kwaliteiten van de muzikanten van de band, maar Florence and the Machine zonder Florence is natuurlijk ondenkbaar. Deze groep draait helemaal rond de roodharige Florence Welch, die in 2009 met haar debuut Lungs een aanzienlijk deel van de alternatieve muziekwereld veroverde. Daarna bevestigde ze met nog enkele positief ontvangen albums, scoorde ze een aantal radiohits en bouwde ze een sterke livereputatie op waardoor ze ondertussen op de meeste festivals als headliner geafficheerd staat. Florence haar muziek wordt over het algemeen dus best goed gewaardeerd, maar soms wordt wel eens geponeerd dat het voor een heel album wat te veel van het goede is. Te veel drama en bombast onder andere. Wat gaat dat geven als we een hele week lang regelmatig naar Florence luisteren? Ikzelf zie daar alvast niet tegenop, doen jullie mee met mij?

Startlijst:

Big God
Cosmic Love
Delilah
Dog Days Are Over
Drumming Song
Hunger
Kiss With a Fist
Never Let Me Go
No Light, No Light
Only If For a Night
Patricia
Queen of Peace
Rabbit Heart (Raise It Up)
Shake It Out
Ship to Wreck
Spectrum
Stand By Me
What Kind of Man
What the Water Gave Me
You’ve Got the Love

Nomineer nog minimaal 5 en maximaal 10 songs die niet in de startlijst staan.

De deadline is maandagavond om 22u.

Spotify playlist startlijst:

https://open.spotify.com/user/117933738/playlist/2Y2QzSpbQX0iFV3J2im94N?si=6vztamJuTlCOUU5MgRMKtg

Spotify playlist nummers die niet in startlijst staan:

https://open.spotify.com/user/117933738/playlist/7gKMHcAamoikiLB9o80zKo?si=wHQtPcI9StSJbuyXAWMUJg

Past nog een moderator de topictitel aan aub? -SprayIt- is online zie ik? Edit: bedankt

Wat Florence betreft, ken ik ik eigenlijk enkel de hits. Het lijkt mij ietwat oneerlijk op basis daarvan te stemmen, dus ik ga moeten passen voor deze ronde.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:14 uur

geplaatst: vandaag om 17:14 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.