menu

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of # (The Beatles)!

zoeken in:
1. Even flow
2. Black
3. Once*
4. Jeremy
5. Alive
6. Rearviewmirror
7. Garden*
8. Dissident*
9. Elderly woman behind the counter in a small town*
10. Yellow Ledbetter

1. Rearviewmirror
2. Black
3. Alive
4. Jeremy
5. Even flow
6. Nothing as it seems
7. Once*
8. Better man
9. Why go*
10. Elderly woman behind the counter in a small town*

Vooral Just Breathe wordt gemist.

Garden en Spin The Black Circle ook tof, maar net niet genoeg.

Sirens, World Wide Suicide en/of I Am Mine hadden het mogelijk ook gehaald.

1 Alive
2 Black
3 Go*
4 Nothing as it seems
5 Rearviewmirror
6 Release*
7 Jeremy
8 Even Flow
9 Once*
10 Garden

Ik mis State of Love and Trust. Zou mijn nummer 2 zijn.

1. Jeremy
2. Given to Fly
3. Alive
4. Even Flow
5. Once*
6. Black
7. Rearviewmirror
8. Dissident*
9. Spin the Black Circle*
10. Daughter

1. Yellow Ledbetter
2. Given to fly
3. Black
4. Nothing as it seems
5. Alive
6. Daughter
7. Dissident*
8. Elderly woman behind the counter in a small town*
9. Garden*
10. Better man

Had graag Crazy Mary erbij gehad.

EttaJamesBrown schreef:

Had graag Crazy Mary erbij gehad.

Die kon helaas niet komen, maar ze laat de groeten doen.

1 Black
2 Oceans*
3 Nothing as it seems
4 Given to fly
5 Jeremy
6 Alive
7 Dissident*
8 Elderly woman behind the counter in a small town*
9 Daughter
10 Go*

Superbitch schreef:
(quote)

Die kon helaas niet komen, maar ze laat de groeten doen.

Take a bottle drink it down pass it, pass it a, pass it around!

jordidj1 (moderator)
1. Black
2. Alive
3. Once*
4. Oceans*
5. Even flow
6. Animal*
7. Garden*
8. Go*
9. Daughter
10. Why go*

Leuk weekje. Zal denk ik nooit een PJ-fanboy worden, maar ze leveren puike nummers af. Black staat echter op eenzame hoogte.

Niet te doen dit, kill your darlings om tot 10 nummers te komen en dan heb ik het nog niet eens over op volgorde zetten...afijn, dit moet het dan maar worden...alleen mijn nummer 1 staat wel vast, Alive is voor mij toch wel het anthem van Pearl Jam, meer dan Black. Verder is Yellow Ledbetter wel het PJ nummer dat ik in de loop der jaren steeds beter ben gaan vinden en dicht bij Alive komt (en ik mis Breath vh album Singles in de lijst, dat was ook top 3 geweest....en Just Breathe en Unthought Known waren ook top 10 kandidaten geweest)

01. Alive
02. Yellow Ledbetter
03. Release*
04. Better man
05. Rearviewmirror
06. Black
07. Given to fly
08. Daughter
09. Dissident*
10. Jeremy

Achteraf mis ik vooral Indefference hier.
Black is voor mij samen met Empty Room het allermooiste nummer over liefdesverdriet. Als ik het aan het meebleren ben, voel ik bijna weer wat ik jaaaaaaaaaaaren geleden nog eens gevoeld heb.

1 Black
2 Release*
3 Alive
4 Dissident*
5 Better man
6 Animal*
7 Yellow Ledbetter
8 Daughter
9 Nothing as it seems
10 Jeremy

1991 was een muzikaal topjaar voor een opgroeiende lichtrebelse puber. Ten, Nevermind, Metallica's 'Black Album' en de Use Your Illusion-albums behoren tot op de dag van vandaag tot mijn meest geliefde albums. Nirvana heb ik helaas nooit live kunnen bewonderen. Guns N' Roses wel in 2006 in het Goffertpark, Metallica onlangs voor de tweede keer. Pearl Jam heb ik nu vier keer gezien, de eerste twee keer ook in het Goffertpark 2007 en 2010 (als headliner op Rockin' Park) en twee keer in de Ziggo Dome in 2014 en 2018. En die laatste keer hoorde ik dan eindelijk mijn absolute nummer één allertijden live gespeeld!

1. Black
2. Alive
3. Yellow Ledbetter
4. Better man
5. Jeremy
6. Dissident*
7. Given to fly
8. Even flow
9. Release*
10. Elderly woman behind the counter in a small town*

11. Garden*
12. Nothing as it seems
13. Once*
14. Oceans*
15. Daughter
16. Rearviewmirror
17. Why go*
18. Animal*
19. Go*
20. Spin the black circle*

21. Do the evolution*

1. Alive
2. Black
3. Jeremy
4. Even flow
5. Better man
6. Yellow Ledbetter
7. Given to fly
8. Dissident*
9. Spin the black circle*
10. Daughter

Het zijn van die belangrijke momenten in je eigen muziekontdekkingstocht. Voor het eerst echt bezig met muziek en dan als 12-jarig mannetje op de radio Alive horen. Wat een intensiteit, wat een tekst, wat een emotie en beleving, wat een bijzondere stem, wat een compositie! Dit is echt wat anders dan wat ik tot nu kende. Wat werd ik er door gegrepen en wat werd ik weggeblazen toen ik later Ten hoorde. Het was niet één geweldig nummer, maar een geweldig album! Heerlijk om hard te draaien en dan je ouders horen vragen of die 'pokkeherrie' wat zachter kan
Altijd een zwak voor deze geweldige band gehouden. Ook één van de weinige bands die zoveel emotie, uitstraling en vakmanschap tentoon spreiden bij hun live-optredens dat je het gevoel hebt dat ze speciaal voor jou zingen, al sta je tussen tienduizenden anderen, en dus ook verder weinig show nodig hebben, behalve hun muziek. Dat kunnen maar weinigen, daar moet je echt wel een baas voor zijn.

Tja, ik heb me niet beziggehouden met de voorrondes en dan mag je niet klagen, maar met name Just Breathe en World Wide Suicide worden hier duidelijk gemist.

1. Black
2. Alive
3. Dissident*
4. Even flow
5. Rearviewmirror
6. Given to fly
7. Yellow Ledbetter
8. Animal*
9. Go*
10. Nothing as it seems

Ook van mijn ontbraken er diverse favorieten in de grote finale, onder meer Other side, State of love and trust, Brother, I am mine, Insignificance, Present tense, Corduroy, Nothingman, I got ID en bovenal mijn waarschijnlijke nummer 1, Not for you. Dat neemt niet weg dat het ook met deze 21 nummers nog een behoorlijke klus was met veel wikken en wegen, want het zijn toch wel een hoop Pearl Jam-klassiekers bij elkaar! Uiteindelijk ben ik uitgekomen op de onderstaande rangschikking.

01. Rearviewmirror
02. Nothing as it seems
03. Better man
04. Alive
05. Daughter
06. Jeremy
07. Black
08. Given to fly
09. Go*
10. Why go*

11. Even flow
12. Elderly woman behind the counter in a small town*
13. Garden*
14. Release*
15. Oceans*
16. Animal*
17. Once*
18. Dissident*
19. Yellow Ledbetter
20. Spin the black circle*

21. Do the evolution*

Goed, dit spel staat nog iets minder dan een half uur open. Daarna gaan de poorten dicht en is het tijd voor de ontknoping. Spannend!

jordidj1 (moderator)
Heel spannend, inderdaad.

De lijnen zijn dicht en de stemmen zijn geteld! Het is nu dus tijd voor de ontknoping. Ik wil graag alle 33 deelnemers bedanken voor het deelnemen aan het spel!

Hieronder eerst de nummers 11-21 uit het spel:

11. Yellow Ledbetter [Lost dogs] | 68 punten | 13 x genoemd | nummer 1 van: EttaJamesBrown
12. Release* [Ten] | 63 punten | 12 x genoemd
13. Nothing as it seems [Binaural] | 59 punten | 13 x genoemd
14. Animal* [Vs.] | 57 punten | 12 x genoemd
15. Go* [Vs.] | 52 punten | 12 x genoemd | nummer 1 van: luigifort
16. Oceans* [Ten] | 50 punten | 11 x genoemd
17. Garden* [Ten] | 49 punten | 13 x genoemd
18. Elderly woman behind the counter in a small town* [Vs.] | 47 punten | 13 x genoemd
19. Spin the black circle* [Vitalogy] | 40 punten | 10 x genoemd
20. Why go* [Ten] | 27 punten | 9 x genoemd
21. Do the evolution* [Yield] | 14 punten | 3 x genoemd

Hier stranden het enige nummer van Binaural, één van de twee nummers van zowel Vitalogy als Yield en een hele reeks nummers van Ten en Vs., maar die albums zijn dan ook oververtegenwoordigd. Ook is dit het eindstation voor twee nummer ééns. In totaal werden 9 nummers door minstens één deelnemer op nummer 1 gezet, wat betekent dat we er in de top 10 nog zeven tegen zullen komen.

jordidj1 schreef:
Heel spannend, inderdaad.

Wat leuk dat je nog wakker bent! x

10. Daughter [Vs.] | 80 punten | 19 x genoemd

Daughter gaat over een meisje dat leerproblemen heeft. Die leerproblemen werden vroeger vaak geïnterpreteerd als wangedrag, maar pas in de late 20e eeuw veranderde de kijk op zaken als dyslexie en soortgelijke aandoeningen. Kinderen kregen als gevolg van de misinterpretatie vaak te maken met klappen, soms oplopend tot kindermishandeling, wat dan weer zijn weerslag op hun verdere leven had.

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=zgUwd2Gkb-E

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

jordidj1 (moderator)
Choconas schreef:
(quote)

Wat leuk dat je nog wakker bent! x

Ja gap, hier ben ik voor wakker gebleven.

Ah, daar ben je dan toch Choconas! Maar nu moet ik echt gaan slapen. Weet ik de helft vast, succes!

09. Once* [Ten] | 82 punten | 17 x genoemd

Nummer 1 van: vigil

Once is het openingsnummer van Ten. De tekst is geschreven door Eddie Vedder en de muziek door Stone Gossard. Het nummer gaat over een man die door het lint gaat en een seriemoordenaar wordt. Vedder zingt onder meer: "You think I got my eyes closed / But I'm lookin' at you the whole fuckin' time...".

https://www.youtube.com/watch?v=7z7_NCc_gZY

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

Nou, dat zijn gelijk 2 gezellige nummers om de top 10 mee te beginnen, zo te lezen.

ik moet in bed niet verder doordenken over:
"You think I got my eyes closed / But I'm lookin' at you the whole fuckin' time...".

west schreef:
Ah, daar ben je dan toch Choconas! Maar nu moet ik echt gaan slapen. Weet ik de helft vast, succes!

Het kostte toch wat meer verwerkingstijd dan ik dacht. Maar morgenochtend zal alles hier allemaal geplaatst zijn. Slaap lekker!

jordidj1 (moderator)
Gaan we door tot diep in de nacht?!

jordidj1 schreef:
Gaan we door tot diep in de nacht?!

Net zolang totdat we de eindwinnaar weten!

jordidj1 (moderator)
Choconas schreef:
(quote)

Net zolang totdat we de eindwinnaar weten!

Black.

08. Better man [Vitalogy] | 85 punten | 16 x genoemd

1994 was voor Pearl Jam een veelbewogen jaar: Kurt Cobain overleed in april, waardoor Eddie Vedder als boegbeeld van de grungegeneratie overbleef; de band was in een (ongelijke) strijd verwikkeld met het machtige Ticketmaster (in hun ogen misbruikte Ticketmaster haar monopoliepositie, door de concertkaartje tegen onredelijk hoge prijzen te verkopen); gitarist Mike McCready werd opgenomen vanwege zijn alcoholverslaving en de band wisselde (wederom) van drummer (Jack Irons verving Dave Abbruzzese). Na twee succesalbums, het alomgeprezen Ten en het commercieel zeer geslaagde Vs., gooide de band het met Vitalogy bijna onvermijdelijk over een andere boeg. De muziek werd puurder en ontoegankelijker en de druk die roem met zich meebrengt was een centraal thema.

Net zoals alle andere nummers op Vitalogy, is de tekst van Better man geschreven door Eddie Vedder. Een stuk van de tekst schreef Vedder al tijdens zijn middelbare schooltijd. Vedder speelde het nummer eerst met de band Bad Radio en later met Pearl Jam. De bandleden, inclusief Vedder, waren huiverig om het op het album Vs. te zetten en het werd uiteindelijk geweerd vanwege de toegankelijkheid van het nummer. Het nummer gaat over “misbruik in relaties”; Vedder heeft het in het verleden opgedragen aan de “bastard that married my mum”. Hiermee refereerde hij dus aan zijn stiefvader. Better man werd een geliefd nummer voor radiostations en het meest populaire nummer van het album Vitalogy (zo ook hier, al werd het door niemand op 1 gezet).

https://www.youtube.com/watch?v=_4BObpNQqNo

07. Dissident* [Vs.] | 88 punten | 18 x genoemd

Dissident gaat volgens Vedder over een vrouw die iemand opneemt die om politieke redenen door de autoriteiten wordt gezocht. Hij is op de vlucht en zij biedt hem een toevluchtsoord. Maar ze kan de verantwoordelijkheid niet aan. Ze geeft hem aan bij de autoriteiten en moet vervolgens leven met de schuldgevoelens en het besef dat ze datgene heeft verraden wat haar leven zin heeft gegeven. Dat maakt haar leven tot een hel en dat is de tragedie van het liedje. Overigens verwijst de “holy no” in het liedje naar het gegeven dat "het woord van een vrouw heilig is, nee betekent nee ".

https://www.youtube.com/watch?v=4cpJ982JGOo

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:40 uur

geplaatst: vandaag om 12:40 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.