menu

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of # (The Beatles)!

zoeken in:
1. Blue Chicago Moon
2. Lioness
3. Tigress
4. Didn't It Rain
5. The Black Crow
6. Coxcomb Red*
7. The Dark Don't Hide It (Magnolia Electric Co.)
8. Captain Badass
9. The Ocean's Nerves*
10. Hold on Magnolia

Johnny Marr

jordidj1 schreef:
(quote)

Probeer gewoon een lijstje, die jongen moet toch bijkomen van Rock Werchter.

Inderdaad ja, vooral van The Cure en Tool, phoeh wat een wereldshows waren dat zeg. Maar nu ben ik weer min of meer bij m'n positieven en ga ik beginnen met de uitslag te berekenen

Oeh, wat spannend, ik kan haast niet wachten!

- An Ace Unable to Change: 7x genoemd
- Two Blue Lights*: 7x genoemd
- Being in Love: 6x genoemd
- Not Just a Ghost's Heart: 5x genoemd
- Farewell Transmission
Dit eruit en middelmaat als Coxcomb Red en Nervous Bride erin laten?

De kogel is door de kerk, de uitslag is berekend! Eerst en vooral wil ik jullie allemaal bedanken voor de toch wel vrij grote opkomst en vele lijstjes! Dat doet mij veel plezier Verder ga ik er niet al te veel woorden meer aan vuilmaken en de top 20 presenteren, hier zijn de eerste 10:

20. IT'S EASIER NOW| 8 punten | Nummer 1 van: niemand

Het enige nummer van Jason Molina onder z'n eigen naam dat de finale heeft gehaald. Amper één keer genoemd door ondergetekende, op de derde plaats. Dat het nummer het zo slecht doet doet mij dan ook heel veel pijn, net als het nummer zelf. Wat snijdt de stem van Jason hier toch diep, door merg en been gaat dit. Luister allemaal maar nog eens heel goed!

19. STEVE ALBINI'S BLUES | 12 punten | Nummer 1 van: niemand

Dit nummer genoemd naar producer Steve Albini werd door 5 mensen in zijn of haar top 10 opgenomen, maar telkens vrij laag wat deze teleurstellende positie oplevert. Schitterend nummer dat net niet m'n top 10 haalde.

18. THE OCEAN'S NERVES | 19 punten | Nummer 1 van: niemand

Ook maar door 5 mensen genoemd, waaronder m'n homeboyz Gretz en jordidj1. Dit nummer kende ik nog niet. Best aardig enzo.

17. THE DARK DON'T HIDE IT | 20 punten | Nummer 1 van: niemand

Het enige nummer van de Magnolia Electric Co., de band van Jason na Songs: Ohia, die de finale haalde. En daarmee is alles ook zowat gezegd.

16. CAPTAIN BADASS | 21 punten | Nummer 1 van: niemand

Net zoals Steve Albini's Blues door 5 mensen genoemd, maar dan net wat hoger (één keer op de vierde plaats). Eén van de enige nummers in de finale die ik nog niet op voorhand kende, net zoals The Ocean's Nerves. Leuke ontdekking maar geen absolute favoriet van mij geworden ofzo.

15. HOLD ON MAGNOLIA | 22 punten | Nummer 1 van: niemand

Zie vorige... Schitterende afsluiter van het album Magnolia Electric Co.

14. JOHN HENRY SPLIT MY HEART | 26 punten | Nummer 1 van: niemand

Krachtig nummer dat vooral live goed uit de verf komt, zoals ik afgelopen september mocht meemaken in de Roma Grote favoriet van mij. Staat te laag

13. ALMOST WAS GOOD ENOUGH | 27 punten | Nummer 1 van: Shaky

En met één puntje meer dan de vorige hebben we hier het eerste nummer met een nummer 1 notering! Hoera, hoezee! Verder kan ik niet zoveel kwijt over dit liedje.

12. LIGHTNING RISKED IT ALL | 34 punten | Nummer 1 van: Marco dB

Dit nummer kende ik eigenlijk ook nog niet. Ghost Tropic moet ik dringend eens integraal goed beluisteren, want het lijkt me wel een topper. Net zoals dit nummer, zoals ook Marco heeft bevonden. Hij beloonde het nummer met een eerste plaats.

11. I'VE BEEN RIDING WITH THE GHOST | 36 punten | Nummer 1 van: niemand

Veel genoemd en vaak ook hoog, maar door niemand op 1. Wel een classic in z'n oeuvre en ook de titel van z'n biografie.

https://m.media-amazon.com/images/S/aplus-media/vc/d4ca77d1-21f3-4fd0-bfac-942b68be0d13.png

DE TOP 10 (10 tot 4):

10. THE BODY BURNED AWAY | 41 punten | Nummer 1 van: niemand

Dit nummer zei mij ook niks. Blijkbaar wel een classic want het haalt de top 10!

9. NERVOUS BRIDE | 44 punten | Nummer 1 van: EttaJamesBrown

Dit nummer kwam traag op gang, maar uiteindelijk knalde ie toch recht de top 10 in want hij werd toch nog best vaak genoemd. Zelfs één keer op 1 door Etta.

8. BLUE FACTORY FLAME | 54 punten | Nummer 1 van: niemand

Mooie prestatie van Blue Factory Flame hoor. Gelukkig staat het andere blauwe nummer nog wat hoger, stiekem toch m'n favoriet van de twee.

7. COXCOMB RED | 54 punten | Nummer 1 van: Edgar18

Coxcomb Red heeft hetzelfde aantal punten als Blue Factory Flame, maar scoort één positie hoger omwille van een eerste plaats door Edgar. chevy93 zal het niet graag zien, want zowel Nervous Bride als deze halen met gemak de top 10

6. INCANTATION | 67 punten | Nummer 1 van: shinybeast

Incantation scoort goed zeg! Niet zien aankomen. Best wel een aardig riedeltje inderdaad.

5. TIGRESS | 71 punten | Nummer 1 van: niemand

Vaak genoemd en hoog ook, deze klepper van The Lioness. De leeuwin haalt het wel van de tijgerin.

4. DIDN'T IT RAIN | 71 punten | Nummer 1 van: Superbitch

En dan, komen we nu aan die eckte eckte kleppers. Want oooooh, wat is en blijft dit toch bloed- en bloedjemooi zeg

https://static.spin.com/files/130318-jason-molina-640x426.png

DE TOP 3 !!!!

3. BLUE CHICAGO MOON | 78 punten | Nummer 1 van: hoi123, Choconas en Gretzieboy

Ja hoor, zeer mooi dat deze de top 3 haalt. Verrassend ook. Net als voorganger Didn't It Rain een torenhoge favoriet van mij, deze twee nummers konden ook zomaar op 1 hebben gestaan bij mij.

2. THE BLACK CROW | 101 punten | Nummer 1 van: wendyvortex en mezelf

Het ging in het begin al hard voor de kraai. Deze en de winnaar waren van in het begin al favoriet en sprokkelden de meeste punten. Dit nummer is zoooo ontzettend mooi, zo breekbaar en gewoon voor mij z'n allerbeste song ooit

1. LIONESS | 129 punten | Nummer 1 van: Circe, zaaf, MRDammann, likeahurricane en jordidj1

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/0/04/SC30big.jpg/220px-SC30big.jpg

Maar de absolute favoriet blijkt toch ook gewoon de favoriet die ook al enkele jaren de finale van de MuMeladder haalt: Lioness ofwel de leeuwin. De kraai en de leeuwin. Overduidelijk de twee beste nummers van Jason voor jullie, de luisteraars van MusicMeter.nl

Dan rest mij nu gewoon nog om jullie te bedanken voor de interesse in de muziek van Songs: Ohia en Jason en de deelname. Tot de volgende, dat zal zijn in april 2020 (!) met Def Leppard! Iets helemaal anders, ik weet het. Maar vervandering van spijs...

Nu draag ik het stokje over aan Gretzieboy met Vampire Weekend! Leuk zeg! Heerlijk zomers ook. Ik kijk ernaar uit en ik doe zeker mee!!

Dank je, Johnny Marr voor die fijne introductie in Ohio.
Op donkere dagen ga ik dit vast herbeluisteren.

Overigens moest ik bij de eerste kennismaking deze week vooral hier aan denken:

https://www.musicmeter.nl/images/cover/7000/7118.jpg

In treurnis een waardige compaan.

Klopt, Oldham en Molina hebben vaak samengewerkt dacht ik. Graag gedaan, EttaJamesBrown

Johnny Marr schreef:
Coxcomb Red heeft hetzelfde aantal punten als Blue Factory Flame, maar scoort één positie hoger omwille van een eerste plaats door Edgar. chevy93 zal het niet graag zien, want zowel Nervous Bride als deze halen met gemak de top 10
Ach, aldus iemand die over Lightning Risked It All zegt dat 'ie het nog niet kende. Bekend maakt bemind blijkt weer.

Verder wel mooie nummers enzo.

Johnny Marr schreef:
Klopt, Oldham en Molina hebben vaak samengewerkt dacht ik.

Ja, ze hebben inderdaad samengewerkt en er was veel wederzijds respect. Ze werden ook vaak met elkaar vergeleken, tot vervelens toe wellicht.

Johnny Marr schreef:
Dan rest mij nu gewoon nog om jullie te bedanken voor de interesse in de muziek van Songs: Ohia en Jason en de deelname.

Dank voor het organiseren, JM! Het was een mooi weekje zo, met wat verrassende uitschakelingen onderweg, maar niettemin een bijzonder fraaie top 10. Lioness was natuurlijk geen grote verrassing, maar ik ben bijzonder in mijn nopjes met de derde plaats van Blue Chicago moon.

Choconas schreef:
(quote)

Ja, ze hebben inderdaad samengewerkt en er was veel wederzijds respect. Ze werden ook vaak met elkaar vergeleken, tot vervelens toe wellicht.

Had niet de intentie vervelend te zijn. Soms ontdek je dingen die al 100 keer ontdekt zijn. Dat had ik dus.

GREATEST HITS OF VAMPIRE WEEKEND
https://www.glastofestfeed.com/wp-content/uploads/2019/01/Vampire-Weekend-1500x950-740x469.jpg

Vampire Weekend brak in 2008 door met hun gelijknamige debuutalbum, dat zich laat kenmerken door bijzondere combinatie van indiepop, afropop en kamermuziek. Met hun vrolijke, springerige, verfrissende en aanstekelijke nummers vergaarden ze binnen een korte tijd wereldwijde erkenning. Ook de opvolgers Contra (2010) en Vampires of the Modern City (2013) werden een commercieel succes, zij het in iets mindere mate. Daarna bleeft het lang stil rondom de band, die door formatiewisselingen steeds meer weg kreeg van een soloproject van Ezra Koenig. Na 6 jaar wachten kwamen ze dan eindelijk afgelopen mei eindelijk met hun vierde langspeler Father of the Bride. Hoog tijd om nu eens op MuMe te peilen wat de beste nummers zijn!

Edit: we gaan het toch anders doen dan het eerste voorgestelde plan!

De opzet is iets anders dan de meeste GH-edities. Dit heeft voornamelijk te maken met persoonlijk tijdgebrek en een matige planning van de organisator ? Vrijdag begint voor mij Down the Rabbit Hole (waar Vampire Weekend subheadliner zal zijn) en voor die tijd moeten we de finale gespeeld hebben. Dit betekent dat ik besloten heb om de eliminatieronde te schrappen. We houden dan nu een vrije nominatieronde over en uiteraard de finale, die zoals vertrouwd gespeeld zal worden. De finale zal ik uiterlijk in de loop van donderdag presenteren.

Greatest Hits of Vampire Weekend (July 19) on Spotify - open.spotify.com

Zou panjoe, bennerd, FlyLo of -SprayIt- de topictitel kunnen aanpassen naar Vampire Weekend? Alvast dank!

Eliminatie:
Kies uit de startlijst van 33 nummers maximaal 10 songs die niet goed genoeg zijn voor de eindstrijd. We zullen rond de 20 nummers overhouden waarmee we de finale gaan spelen.

Deadline: maandag 1 juli 21:00

Geen nominaties met name het laatste album heeft hier nog wel favorieten en ook bv California English, I Think ur a contra,Taxi Cab en don't Lie.

Ik kende Vampire Weekend wel van naam en had daar in mijn hoofd bepaalde muziek aan gelinkt, maar ik blijk helemaal verkeerd te zitten. Wat een leuke sound. Ik herken veel nummers waarvan ik eigenlijk niet wist dat het van Vampire Weekend was. Dit gaat de komende week (hopelijk) vaak weerklinken, denk ik.

Edit: Ow, ik zie toch wel een paar nummers die nog genomineerd zouden moeten worden. Komt die ronde nog?

jordidj1 (moderator)
Nomineren is toch het doel van dit spel

Rudi S schreef:
(quote)

Geen nominaties met name het laatste album heeft hier nog wel favorieten en ook bv California English, I Think ur a contra,Taxi Cab en don't Lie.

Ik plaats er nog wel 2 van het laatste album bij, dan beginnen we met 35. Ik zou het liefst zien dat we ook nog konden nomineren, maar ik wil de luistertijd niet te kort maken voor de finale. Vandaar de grotere startlijst dan normaal.

jordidj1 schreef:
Nomineren is toch het doel van dit spel

Ik vind het ook niet ideaal, maar wil voorkomen dat de presentatie in het honderd loopt omdat ik er geen tijd meer voor heb. Was vergeten dat het VW-weekje samen zou vallen met DTRH, had het anders beter kunnen verzetten.

EDIT: VERGEET BOVENSTAAND, OPZET ALSNOG AANGEPAST

Gretz schreef:
Ik zou het liefst zien dat we ook nog konden nomineren,

Van het debuut wordt moeilijk

Dank voor de tag, Gretz. Ik ben me ervan bewust dat we over een week waarschijnlijk in hetzelfde publiek bij deze band staan, maar als er al iets aardigs aan deze band is, zal ik dat op zijn vroegst daar ontdekken. Nu aan een Greatest Hits meedoen voelt onnatuurlijk, net als Peter Gabriel.

Het argument tijdsgebrek snap ik zeker wel, maar had je dan niet beter de nominatieronde behouden en de eliminatieronde geschrapt ipv omgekeerd?

Verder wil ik niet al te veel zeuren, want op deze manier komen we zeker ook tot een mooie finalelijst. Van mij mag je zeker nog een lijstje verwachten!

ArthurDZ schreef:
Het argument tijdsgebrek snap ik zeker wel, maar had je dan niet beter de nominatieronde behouden en de eliminatieronde geschrapt ipv omgekeerd?

Dan hadden we met 30 nummers de finale moeten spelen, dat heeft voor de meesten ook niet de voorkeur. Ik heb in ieder geval getracht om vrijwel alle usual suspects nu in de startlijst te laten belanden. Ik kan me niet voorstellen dat er nog veel (minder populaire) albumtracks die er hier niet bij staan een serieuze gooi kunnen doen naar de finale.

EDIT: OPZET AANGEPAST

ArthurDZ schreef:
Het argument tijdsgebrek snap ik zeker wel,

Valt reuze mee, nomineren tot maandag 20:00 en elimineren tot woensdagavond, vanaf donderdag top 10en.

Rudi S schreef:
(quote)

Valt reuze mee, nomineren tot maandag 20:00 en elimineren tot woensdagavond, vanaf donderdag top 10en.

Ik ben mogelijk donderdagavond al weg van huis Sorry, ik weet dat ik het niet handig heb gepland.

EttaJamesBrown schreef:
(quote)

Had niet de intentie vervelend te zijn. Soms ontdek je dingen die al 100 keer ontdekt zijn. Dat had ik dus.

Vind je verre van vervelend, hoor! En het is evident dat Molina zich er sowieso niet meer aan kan storen.

ArthurDZ schreef:
Het argument tijdsgebrek snap ik zeker wel!

Nou ja als t spel pas op zondag na t middaguur opgestart wordt dan creëer je dat ook wel een beetje zelf toch

haak waarschijnlijk pas bij de finale aan

Casartelli schreef:
Dank voor de tag, Gretz. Ik ben me ervan bewust dat we over een week waarschijnlijk in hetzelfde publiek bij deze band staan, maar als er al iets aardigs aan deze band is, zal ik dat op zijn vroegst daar ontdekken. Nu aan een Greatest Hits meedoen voelt onnatuurlijk, net als Peter Gabriel.

Hahaha, heb deze zin nu tien keer gelezen, maar ik snap niet zo goed wat je bedoelt. Wat is er zo onnatuurlijk aan Peter Gabriel? =P

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:11 uur

geplaatst: vandaag om 13:11 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.