menu

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #4 (The Beatles)!

zoeken in:
avatar van Arrie
4. N.E.R.D - She Wants to Move (89 punten, 14 stemmers)




Zoals gezegd doen de andere twee N.E.R.D het uitstekend in de finale, en de band haalt zelfs twee keer de top 4!

Het eerste album was dus oorspronkelijk op elektronsiche apparatuur gemaakt, en later opnieuw ingespeeld door een band. Voor het tweede album besloten ze weer voor de 'echte instrumenten'-aanpak te gaan, maar ditmaal alles zelf in te spelen. Chad gaf in een interview uit 2003 aan dat ie net het vorige jaar begonnen was met gitaar te leren spelen, talentvolle kerel. Pharrell hoor je op de drums. De band die In Search Of... heeft ingespeeld, Spymob, heeft ze er wel wat bij geholpen omdat ze wat krap bij de tijd zaten. Ook Lenny Kravitz en Questlove kwamen nog langs in de studio om dingen in te spelen.

De leadsingle werd een top 10-hit in Nederland, en de naam van Pharrell begon toen wel echt gevestigd te worden. Produceert vette R&B, zomerhitjes, en is gewoon de frontman van een rockband! En wat een groove ook, die bas, die gitaar! Maar ook een hele fijne dynamiek in het nummer. Het zit wel op het randje van cheesy als Pharrell zingt: "her ass is a spaceship I want to ride", maar vooruit. De mannen waren dan ook wel zeer geïnteresseerd in ruimtevaart en science fiction. Ze noemden hun label niet voor niets Star Trak, en op de hoes van dit album doet Chad Hugo een handgebaar dat afkomstig is uit Star Trek. Stelletje nerds. In dit vermakelijke interview is Pharrell ook heel enthousiast als de interviewer hem een LP geeft van Carl Sagan, Music of the Cosmos.

Anyway, ware feesttrack dus en daar komt er nog één van aan van N.E.R.D.

avatar van catdog
Mét de heerlijke Alesha Dixon (Mis-Teeq / The Boy Does Nothing) in de video!

avatar van Arrie
3. Madonna - Give It 2 Me (90 punten, 12 stemmers)




De twee allergrootste Pharrell-hits, Happy en Blurred Lines, zijn weggestemd, maar gelukkig hebben we nog deze megahit. En deze dikke nummer 1-hit haalt ook gewoon de top 3 in ons spel. Volledig terecht, toevallig heb ik hem vijf jaar geleden nog in mijn persoonlijke top 100 gezet. Wat een banger is het ook. Madonna was 50 maar wilde nog steeds hits scoren dus wie schakel je dan in: Pharrell en Timba, de bazen uit Virginia. Met Timba had ze eerst de nummer 1-hit 4 Minutes en toen kwam deze er nog achteraan.

Het is zo'n track waar ik nooit stil op kan blijven zitten maar het hoogtepunt vind ik de gekke bridge die Pharrell er dan nog in stopt. Volgens Wikipedia heeft ie West-Afrikaans percussie en cowbell gebruikt. Ik zeg: more cowbell! Verder is dit gewoon een heerlijke clubbanger, was eigenlijk perfect voor de vrijdagavond geweest.

jordidj1 schreef:
Partymodussssss! Fijn dit zeg, wat een klasbakkenproductie is dit zeg. Geen speld tussen te krijgen. Tijdens de Gay Pride kan het nog wel eens uit de hand lopen als dit wordt ingezet.

avatar van jordidj1
Gaat Lapdance nou winnen? Nee toch :s

avatar van Choconas
Ik denk van wel!

avatar van 123poetertjes
Zou terecht zijn tho. Kende hem volgens mij nog niet maar wat een modderfokking harde banger is het toch

avatar van jordidj1
Ik heb er wel een mooi stukje erbij geschreven x

avatar van Arrie
2. N.E.R.D ft. Lee Harvey & Vita - Lapdance (94 punten, 17 stemmers)




Nou, jongens, Lapdance leek heel lang voor de overwinning te gaan... tijdens het bijhouden van de lijstjes was er eerst een strijd tussen Lapdance en Give It 2 Me maar laatstgenoemde zakte weg en niks leek Lapdance meer tegen te houden. Maar met de finish al in zicht is het nummer nog ingehaald!

Eerlijk is eerlijk: ik had het nummer zelf totaal over het hoofd gezien. Ik had hem op het laatste moment nog in de startlijst gezet als tweede N.E.R.D-nummer in plaats van Beautiful, het derde Snoop-nummer, maar wel met de gedachte: er hoort een extra N.E.R.D bij maar hij zal er wel worden uitgestemd. Boy, was I wrong. Komt doordat ik hem zelf niet zo heel leuk vind, eerlijk is eerlijk, nogal een lomp nummer, maar ik ben hem nu wel meer gaan waarderen.

Uiteindelijk is het een vrij lompe track maar ook gewoon een kapotharde banger. Als je de gitaarlijn hoort weet je het al: we kunnen losgaan! En de video waardoor ik besefte dat het wel écht een banger is, is deze live-uitvoering op Pinkpop:




Holy shit, dat gaat hard. Wat een energie. Daar had ik bij willen zijn! Deze video zegt eigenlijk alles al. Ook geinig: de dansers op het podium zijn WIll.I.Am en Taboo van de Black Eyed Peas. Will.I.Am doet aan het eind nog even een verse, maar blijkbaar is een geluidsman vergeten om die microfooon open te zetten en die wordt pas halverwege de verse wakker. Het is niet eens zo erg, er is genoeg energie om het te compenseren.

Overigens is de tekst niet seksueel bedoeld maar als kritiek op de leugens van de overheid die je lekker maken met gratis lapdances, maar uiteindelijk zwaar corrupt zijn.

avatar van Arrie
jordidj1 schreef:
Ik heb er wel een mooi stukje erbij geschreven x


jordidj1 schreef:
Ik zou wel eens een lapdance van Niek Peters willen krijgen.


xxx

avatar van Arno
26 juli - Arrie (Pharrell/The Neptunes)
2 augustus - AstroStart (Jens Lekman)
9 augustus - wendyvortex (The Residents)
16 augustus - Poek (Sia)
23 augustus - dix (Laibach)
30 augustus Les de Groot (the Paladins)
6 september - AstroStart (Lucy Dacus)
13 september - Gretz (The National)
20 september - jordidj1 & 123poetertjes (BROCKHAMPTON)
27 september - dynamo d (Herbert Grönemeyer)
4 oktober - Dance Lover (The Field )
11 oktober - Shaky ('Kings' of the Blues: Albert / BB / Freddie)
18 oktober - jordidj1 & Gretz (Lana Del Rey)
25 oktober - Superbitch (Billie Holiday)
1 november - wendyvortex (Frits Spits Steunplaat)
8 november - arcade monkeys (Our Band Could Be Your Life)
15 november - herman (Sparklehorse/Mark Linkous)
22 november - Motel Matches (Paisley Underground)
29 november - dazzler (Boney M.)
6 december - Gretz (Cœur de Pirate)
13 december - Dance Lover (David Bowie)
20 december - dumb_helicopter (Oasis)
27 december - wendyvortex (Greatest Hits Finale 2019)
3 januari - jordidj1 (David Guetta)
10 januari - TornadoEF5 (Grimes)
17 januari - 123poetertjes (Franz Ferdinand/FFS)
24 januari - Bonk (Counting Crows)
31 januari - ArthurDZ (Madness)
7 februari - Plastic Beach House (Run The Jewels)
14 februari - Rudi S (Richard Thompson)
21 februari - Shaky ('The Day the Music Died': Buddy Holly / Ritchie Valens / The Big Bopper)
28 februari - Motel Matches (nederbeat: Shocking Blue, Outsiders, Motions, Tee Set & Q65)
6 maart - Superbitch (Christina Aguilera)
13 maart - vigil (Sting)
20 maart - dynamo d (Kayak)
27 maart - esteban (Samson & Gert)
3 april - Johnny Marr (Def Leppard)
10 april - Choconas (Sade)
17 april - Teunnis (The Second Summer of Love)
24 april - Poek (60's Girl Groups)
1 mei - ArthurDZ (Japan/David Sylvian)
8 mei - Shaky (Shakin' Stevens)
15 mei - dynamo d (Roger Waters)
22 mei - herman (Africa)
29 mei - hoi123 (Perfume Genius)
5 juni - jordidj1 & Johnny Marr (Radiohead)
12 juni - cosmic kid (The Beatles)
19 juni - Choconas (Led Zeppelin)
26 juni - Casartelli (IQ)
3 juli - Arno (XTC)
....
14 aug E-Clect-Eddy (Ike & Tina Turner) > blijkbaar niet eerder gedaan
Mocht er in november een gaatje vallen in agenda dan spring ik graag in, dan heeft het duo hun verjaardagen [/quote]

avatar van jordidj1
Ja anders ga je even midden in een presentatie zo’n intekenlijst posten

avatar van Arrie
1. Kendrick Lamar - Alright (100 punten, 14 stemmers)




En wat leuk dat de nummer 1 precies one zero zero punten heeft! Lapdance is overigens wel duidelijk het breedst gedragen nummer maar Alright doet het beter qua topposities, waaronder drie nummer 1-posities

jordidj1 schreef:
Op de twee klassiekers van Kenny heeft Pharrell steeds één track geproduceerd. Ze vallen beiden niet uit de toon en zijn echt in dienst van het album. Deze wordt zelfs nog vaak live gespeeld door K-Dot en terecht, dikke banger natuurlijk. Niggu we gonnu be alritttt.


Pharrell maakte de beat en schreef het refrein en ging er naar verluid eerst mee naar de rapper Fabolous. Die schreef er wel een nummer over maar dat werd hem blijkbaar niet, en dus kwam het bij Kendrick terecht die meteen geïnspireerd was door de lyric '"we gon' be alright". Hij ging ermee aan de slag en schreef een nummer dat een soort theme song van de black rights movement werd. Fabolous heeft later trouwens alsnog zijn eigen versie uitgebracht, maar het is de versie van Kendrick waarbij het refrein echt zijn kracht krijgt.

Eigenlijk doet Pharrell iets wat ie ook op good kid doet, hij geeft alle ruimte aan Kendrick maar zet tegelijkertijd ook een prachtige beat neer. Vaste Kendrick-producer Sounwave heeft er overigens nog een finishing touch aan gegeven, ik gok op de blazers die je hoort en die echt in de sound van het album passen. Maar uiteindelijk is dit toch wel één van de finest moments in de carrière van Pharrell Williams. Dit is nu al een klassieker, en gaat vast alleen nog maar een grotere klassieker worden. Prachtige winnaar als je het mij vraagt!

avatar van Arrie
Bedankt voor het meedoen allemaal, ik heb me zeer vermaakt met een weekje Skateboard P x

avatar van Choconas
Aiiiiight!!! Uitstekende winnaar! Dank voor de sublieme presentatie, Arrie! =)

avatar van GrafGantz
Leuk dit, had graag ook nog een lijstje in willen leveren, maar had geen tijd voor (her)beluisteren. Ik behoor overigens tot die vreemde groep mensen die de oorspronkelijke debuutplaat van N.E.R.D. een pak beter vindt dan de latere rockversie met Spymob. Of zijn er hier nog meer van dat soort types?

avatar van jordidj1
GrafGantz schreef:
Leuk dit, had graag ook nog een lijstje in willen leveren, maar had geen tijd voor (her)beluisteren. Ik behoor overigens tot die vreemde groep mensen die de oorspronkelijke debuutplaat van N.E.R.D. een pak beter vindt dan de latere rockversie met Spymob. Of zijn er hier nog meer van dat soort types?


Nee, je bent gewoon vreemd.

avatar van GrafGantz
Ja, dat sowieso.

avatar van 123poetertjes
Arrie schreef:
(quote)


(quote)


xxx
Alleen als ik ook bodyshots mag doen x

avatar van 123poetertjes
Dank voor dit weekje Arrr

avatar van esteban
Ik kan mij meer vinden in de 20-10 dan de TOP 10 zelf en ben toch wel ietwat teleurgesteld dat Frontin' de top 5 niet haalde en She Wants to Move niet op 1 staat. Dat laatste had ik eerlijk gezegd wel verwacht. Die positie van Madonna had ik ook helemaal niet zien aankomen. De #1 is één van mijn minst favoriete Pharrell producties, maar dat kan de pret niet bederven. 't Was fijn om een weekje Pharrell te luisteren, zeker omdat ik enkele favoriete nummers uit mijn prille jaren als twintiger aan een lijstje heb kunnen toevoegen. En het is nooit een straf om naar Williams te kijken, waar ik destijds toch een boontje voor had. Ik ben zichtbaar 15 jaar ouder geworden, hij helemaal niet.

Wel opvallend overigens, zijn grootste successen van de laatste jaren komen helemaal niet voor in de TOP 20. Dit terwijl het vooral daarvan is dat de massa hem kent.

Merci, Arrie!

avatar van pureshores
Bedankt Arrie

deze en die van Timbaland zijn overigens prima om over 2 jaar nog eens te doen om te kijken of er wat in de beleving veranderd is.
Blij dat Ape SHIT totaal niet in beeld was

avatar van catdog
Heerlijk lijstje en leuke week weer! Thnx Arrie! Volgende keer Danja producties?

avatar van NewYorkCityLight
catdog schreef:
Heerlijk lijstje en leuke week weer! Thnx Arrie! Volgende keer Danja producties?


De winnaar is al bekend:



avatar van AstroStart
https://static.spin.com/files/120607-jens-lekman-640x426.png

Arrie, bedankt voor de Pharrell-week. We gaan beginnen met The Greatest Hits of Jens Lekman. De gemiddelde Nederlander zal deze Zweed met zijn zoetgevooisde stem niet kennen, maar hier op MusicMeter is hij een graag geziene gast. Nee, hij heeft nog nooit een positie veroverd in de MuMeLadder Top 2000, maar alle albums hebben wel meer dan 3,5e ster gekregen.

We starten met een startlijst van 20 nummers. Dit zijn de vier populairste nummers van de vier studio-albums van Jens, aangevuld met de populairste nummers van andere EP's en verzamelalbums.

De startlijst:
A Postcard to Nina
A Higher Power
An Argument with Myself
Become Someone Else's
Black Cab
Erica America
Evening Prayer
Friday Night at the Drive-In Bingo
How We Met, the Long Version
I Know What Love Isn't
Pocketful of Money
The Cold Swedish Winter
The Opposite of Hallelujah
The World Moves On
Waiting for Kirsten
Wedding in Finistère
What's That Perfume That You Wear?
When I Said I Wanted to Be Your Dog
You Are The Light (By Which I Travel Into This and That)
Your Arms Around Me




Shameless copy van Arrie's post. We spelen drie rondes.
Ronde 1: iedereen nomineert 10 nummers die niet in de startlijst staan en de 10 meest genomineerde nummers worden aan de startlijst toegevoegd. Deadline: maandag 18.00 uur.
Ronde 2: iedereen stemt 10 nummers weg uit de lijst van 30 nummers en de 10 meest genoemde nummers worden doorgestreept. Deadline: woensdag: 18.00 uur.
Ronde 3: van de resterende 20 maakt iedereen een top 10 en zo komen we uiteindelijk tot een mooie top 20 die ik over een week presenteer. Deadline: vrijdag 18.00 uur.

avatar van Shaky
Deze gemiddelde Nederlander kent Jens Lekman ook inderdaad niet. Hopelijk wordt dit weekje een mooie ontdekkingsreis voor mij. In ronde 1 zal ik nog niet kunnen aanschuiven, maar ik ga wat van hem luisteren en sluit later aan.

avatar van esteban
Voor mij hetzelfde verhaal. Mogelijk ben ik in de laatste ronde van de partij. Op 't eerste gehoor klinkt het in ieder geval niet slecht.

avatar van Arrie
esteban schreef:

Wel opvallend overigens, zijn grootste successen van de laatste jaren komen helemaal niet voor in de TOP 20. Dit terwijl het vooral daarvan is dat de massa hem kent.

Ik denk dat dat deels ook wel te maken heeft met overkill. In ieder geval wat dat betreft Happy en Blurred Lines. Ik heb die nummers genoeg gehoord voor de rest van m'n leven.

avatar van esteban
Daar kan ik mij wel in vinden.

avatar van Gretz
Thanks Arrie voor de mooie week!

avatar van Gretz
Leuk dat Jens Lekman hier eens in de schijnwerpers staat, een van m'n favoriete Zweden! Van de eerste twee albums ken ik nog lang niet elke track even goed, dus ik hoop dat deze Greatest Hits me de mogelijkheid geeft om z'n oeuvre nog beter te leren kennen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:54 uur

geplaatst: vandaag om 06:54 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.