menu

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of # (The Beatles)!

zoeken in:
Wel een interessante ontdekking met veel avant-garde-invloed. Ik heb meer dan eens moeten luisteren om er een volgorde in te krijgen.

1. The Festival of Death
2. Constantinople
3. Six Things to a Cycle
4. You Yesyesyes*
5. Santa Dog '78
6. Rest Aria*
7. Amber
8. Diskomo
9. Sinister Exaggerator
10. My Second Wife

ik zie ondanks het herbeluisteren deze week nog tracks hoog vermeld waarvan ik denk och... die vind ik ook zo mooi... (Constantinople, You yesyesyes) maar ik hou mn lijst zo.

zaaf schreef:
ik zie ondanks het herbeluisteren deze week nog tracks hoog vermeld waarvan ik denk och... die vind ik ook zo mooi... (Constantinople, You yesyesyes) maar ik hou mn lijst zo.
Dan moet het maar weer van Marzi komen.

1 You Yesyesyes
2 Constantinople
3 Double Shot (of My Baby's Love)
4 Amber
5 Diskomo
6 Benny the Bouncing Bump
7 Sinister Exaggerator
8 Kiss of Flesh
9 My Second Wife
10 Moisture

https://www.whitefungus.com/sites/default/files/styles/max_width_768px_/public/images/GGBridgeAlt.jpg?itok=o1b4Yvr0

The Residents: Greatest Hits Top 21

21. This Is a Man's Man's Man's World (1 punt)
20. Moisture (3 punten)
19. The Telescope* (5 punten)
18. My Second Wife* (8 punten)
17. Santa Dog '78 (11 punten)
16. Rest Aria* (11 punten)
15. The Festival of Death (11 punten) favoriet van: Superbitch

En nummer 15 is een hele mooie keuze van het onwaarschijnlijk toch zeer populaire Eskimo-album uit 1979. Het was de tijd van punk, new wave en post-punk, The Residents besloten aan wereldmuziek te gaan doen en stuiten op de Eskimo's ... en ja ga even op zoek naar Eskimo-muziek en daar blijkt niet zo veel van te vinden te zijn. Gat in de markt voor The Residents! Gaan jullie mee naar de Noordpool?

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=OEaKaXlZ3K4

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

14. Six Things to a Cycle (13 punten)
13. Benny the Bouncing Bump (14 punten)
12. Kaw-Liga [Prairie Mix] (15 punten)

Verrassend dat nummer 12 net buiten de top 10 viel. Toch wel een hit uit de alternatieve dixo rond 1986.
Hank Williams song met hey is dat niet ... inderdaad Billie Jean.
Niet helemaal toevallig Billie Jean was de echtgenote van Hank Williams.

https://www.youtube.com/watch?v=2_PXOAco-x4

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

11. Fire Fall* (16 punten) favoriet van zaaf

Redelijk recent nummer in deze lijst! Van het album Wormwood uit 1998.
The Residents doen de Bijbel. Dit is: Genesis 19

https://www.youtube.com/watch?v=kigXtaFWov0

10. Kiss of Flesh (18 punten)

God in 3 Persons (1988) dat was mijn instap-moment. Dit werd gewoon op Hilversum 3 gedraaid. Althans 's avonds bij de VPRO. Andere tijden indeed!

The Residents waren net in rouw, gitarist Snakefinger die op veel van het platen meedoet was net plotseling overleden. Dit was ook het net het begin van de storyteller-albums, hele verhalen werden er verteld. God in 3 Persons ging over een Colonel Tom Parker-style manager die hier niet op Elvis stuit, maar op een zingende Siamese tweeling.

https://www.youtube.com/watch?v=qeOORAAu_mw

9. Edweena (19 punten)

Na hun debuut Meet the Residents (1974) werd hun tweede plaat opgenomen, die werd niet uitgebracht maar in een kluis gestopt. Pas als The Residents het hele ding waren vergeten zou het album pas uitgebracht worden. Tot die tijd: Not Available.

Gelukkig was het geheugen van The Residents niet zo heel goed en werd het album in 1978 alsnog uitgebracht.

https://www.youtube.com/watch?v=LUhPjMuAvPQ

8. Act of Being Polite* (21 punten)

Van Commercial Album (1980). Toen mijn kameraad B. hoorde dat ik The Residents leuk vond, gooide hij meteen albums voor me op een cassettebandje. Het toen uitgekomen The King and Eye (1989) en de volgens hem grootste must uit 1980. De liefde voor The Residents was daarna een feit!

Een popsong bestaat uit een couplet en een refrein, laat alle poespas weg en iedere popsong duurt precies 1 minuut. Mooi dan kan je er dus 40 kwijt op een LP van 40 minuten!

https://www.youtube.com/watch?v=18GBiJhI4Jw

wendyvortex schreef:
8. Act of Being Polite* (21 punten)
Die had ik hoger ingeschat. Vloog er nog bijna uit vlgs mij...

7. Sinister Exaggerator

We gaan naar die andere populaire The Residents (mini-)LP: Duck Stab (1978)

https://www.youtube.com/watch?v=5IsW4_NecjY

6. Double Shot (of My Baby's Love)* (26 punten)

Een Nederlandse bijdrage! Deze werd namelijk alleen in Nederland uitgebracht als 7" single. Door het Torso-label van de Amsterdamse platenzaak Boudisque, waar ik als provinciaaltje natuurlijk altijd meteen naar toe ging als ik eens in Amsterdam kwam.

Cover van de hit van The Swingin' Medallions uit 1966, plaat kreeg destijds een ban te pakken qua airplay "she loved me so hard" nee dat mocht niet op de radio, de hoes van God in Three Persons laat nog een mogelijke innuendo zien. Nummer was inspiratie voor dit album, maar was verder alleen een losse single-release, buiten Nederland zagen de platenmaatschappijen er geen brood in om naast het album ook nog eens een aparte single uit te gaan brengen.

https://www.youtube.com/watch?v=BXVoat2KBh8

5. Amber
Favoriet van: EttaJamesBrown

Hoogst genoteerde van Commercial Album. We gaan weer even naar 1980.

https://www.youtube.com/watch?v=K9kQJabutuA

4. Diskomo (30 punten)

Disco will never die! Speciale 12"disco hit gebasseerd op het Eskimo-album.

https://www.youtube.com/watch?v=9z2ABPHmU8U

Het is hier even tijd voor de huisdiertjes. Zo rond 22:30 volgt de Top 3!

3. Constantinople (34 punten)

Hoogst genoteerde van Duck Stab (1978). Kennen we natuurlijk ook nog van Primus als bonustrack op Frizzle Fry (1990).

https://www.youtube.com/watch?v=fcI5rNR5TGM

2. You Yesyesyes*
Favoriet van: catchup en Marzipaintree

Fingerprince (1977) 3e LP-release van The Residents, het openingsnummer.
Oorspronkelijk zou het een dubbel-LP met drie bespeelde kanten worden, maar dat werd te kostbaar.

https://www.youtube.com/watch?v=uEHxu7VfA_E

1. Hello Skinny (40 punten)
Favoriet van: shinybeast en mijzelf

Dank jullie allemaal voor het meedoen! We waren met een klein groepje deze week. Beetje edgy misschien deze greatest hits, heel veel nieuwe zieltjes zullen we ook niet gewonnen hebben, maar zo'n legendarische band moet natuurlijk ooit voorbij gaan komen.

We gaan naar Duck Stab / Buster & Glen (1978), ja de Duck Stab-mini kreeg opeens gezelschap van een tweede kant. Daarop onze nummer 1 van deze week. Ja die kwam dus net als de nummer 3 voorbij bij Primus. Met de legendarische videoclip!

Straks neemt Poek het over en gaan we naar Sia, dat is voor mij dan weer totaal onbekend terrein. Veel plezier ermee! Voor de week daarna staat Laibach in de steigers, deden het ook altijd goed met covers, hadden ze natuurlijk een beetje van The Residents afgekeken.

Maar dan nu: Hello Skinny

https://www.youtube.com/watch?v=AvJiyOPmsJs

Top 3 beluisterd en edgy inderdaad! Niet erg toegankelijk dus, en wellicht daarom niet zo veel stemmers, maar het heeft wel wat.

Ik kom zo met Sia!

catchup
Dank je wendyvortex voor de fijne presentatie. Primus zegt me niets, maar deze Residents' trip down memory lane' was fijn. Dit topic weer even op mijn radar. Beetje benieuwd naar Sia, die tegenwoordig alleen maar 'commercial albums' maakt, maar ooit best genietbare muziek maakte.

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/6/6e/Sia_Seattle_%28cropped%29.jpg/220px-Sia_Seattle_%28cropped%29.jpg

Sia Kate Isobelle Furler (18-12-1975, Adelaide, Australië) begon haar carrière midden jaren '90 in de band Crisp. Daarna bracht ze met weinig succes een solo-album uit en vertrok toen maar naar Londen. Ze mocht achtergrondzang doen bij Jamiroquai, maar werd pas echt bekend (in ieder geval bij mij) toen ze voor Zero 7 leadzang deed bij een aantal nummers. Ze kreeg ook een contract om zelf nummers en albums uit te brengen en met succes, haar eerste single kwam gelijk in de top 10 in het VK. In de jaren erna schreef en zong ze nummers die artistiek hoog beoordeeld werden, maar een echt grote doorbraak bleef uit en eigenlijk wilde ze dat ook niet, want beroemdheid vond ze maar niets. Ze ging zich daarom concentreren op een carrière als songwriter en ze heeft nummers (mede-) geschreven voor o.a. Rihanna, Birdy, Katy Perry, Jessie J, Beyonce, Kylie, Shakira en nog een heel rijtje van vooral zangeressen.

Ook Titanium was bedoeld voor een andere zangeres, maar ze zong wel zelf een demo in. Buiten haar medeweten werden die vocalen door David Guetta gebruikt en uitgebracht en helaas voor haar, het werd een grote hit. Tot zover het plan 'niet zelf beroemd worden'. Het werd nog erger, want sindsdien scoort ze de ene na de andere grote hit. Ook in haar prive-leven zat het bepaald niet mee: vriendje verongelukt, depressies, alcoholverslaving, paniekaanvallen, op de rand van zelfmoord en dan kwam de ziekte van Graves er ook nog bij. Nog wel even getrouwd geweest, maar dat duurde ook maar iets meer dan twee jaar. Of het nu beter met haar gaat vermeldt Wikipedia niet, wel dat ze veganist is. Enfin, genoeg materiaal om over te schrijven dus, en dat doet ze veel: 152 nummers volgens Wikipedia, en dat is exclusief haar eigen albums.

In de startlijst staan twintig van haar bekendste nummers. Daarin missen best nog wel wat hits en vast ook nog andere mooie nummers. Gelukkig zijn jullie vast niet te beroerd om mij daarop te wijzen door minstens vijf en maximaal tien nummers te nomineren die nog niet in de startlijst staan, waarbij het wel nummers moeten zijn waarop ze zelf zingt (en daar credits voor krijgt). De meest genoemde nummers gaan met de startlijstnummers door naar de tweede ronde. De deadline is maandag 19.00 uur.

Alive
Bang My Head (David Guetta ft. Sia)
Breathe Me
Chandelier
Cheap Thrills
Clap Your Hands
Destiny (Zero 7 ft. Sia)
Dusk Till Dawn (Zayn ft. Sia)
Elastic Heart
Flames (David Guetta & Sia
Guts Over Fear (Eminem ft. Sia)
Never Give Up
She Wolf (Falling to Pieces) (David Guetta ft. Sia)
Somersault (Zero 7 ft. Sia)
The Girl You Lost to Cocaine
The Greatest (Sia ft. Kendrick Lamar)
Thunderclouds (LSD)
Titanium (David Guetta ft. Sia)
Wild Ones (Flo Rida ft. Sia)
You've Changed

Een aantal gebruikers die zich positief over de muziek van Sia hebben uitgelaten en daarom een tag krijgen:
aERodynamIC Choconas dynamo d GrafGantz Gretz musicfriek Papartis ranja Salvadore -SprayIt- wibro

En hier alvast een linkje naar de Spotify playlist.

https://open.spotify.com/user/poek64/playlist/3Cz0A8JfIgYFRfDyUuE9aG?si=4_hDkFipTLik4POnWrmJEQ

Tusse de zaaf- en andere lijstjes door ook nog Sia... moet kunnen
Woensdag heb ik - niet echt toevallig trouwens - haar live dvd nog een keer bekeken. Blijft bijzonder om te zien hoe vrolijk ze daar op het podium staat wetend dat ze ze nauwelijks meer met haar gezicht op tv wil

Zou een van de moderators bennerd ArthurDZ of panjoe of de al genoemde -SprayIt- de titel van The Residents naar Sia willen aanpassen?

Ik heb ook nog twee vragen. Via de knop 'Media invoegen' kun je ook een Spotifyplaylist invoegen. Welke link moet je daarvoor gebruiken? Mijn pogingen hebben nog geen geslaagd resultaat gehad.

En voor de ervaren eerdere organisatoren van Greatest Hits: de vorige keer dat ik het organiseerde deed ik het gewoon met kladblok en zelf tellen en rekenen. Is het met Open Office Calc veel handiger? Ik heb geen ervaring met formules of wat dan ook daarvoor gebruiken.

Ik haak in de finale aan, denk ik. Al is het maar om Breathe Me aan de winst te helpen.

Poek schreef:
Is het met Open Office Calc veel handiger? Ik heb geen ervaring met formules of wat dan ook daarvoor gebruiken.

Ja calc is handiger, telt ook zelf.
Calc is gewoon een excel achtige app ( gratis open source).
Als je weinig deelnemers hebt kan het ook wel in kladblok

Oei, ik dacht dat Sia een vrij nieuwe artiest was en ergens vooraan in de 20. Ik ken wel verscheidene songs, maar had geen idee van de persoon achter de muziek. Een mens leert wat bij op MM.

jordidj1 (moderator)
Geen tag voor mij?

Beautiful Pain (Eminem ft. Sia)
Broken Glass
Buttons
Candy Cane Lane
Cloud
Light Headed (David Guetta ft. Sia)
My Love
One Million Bullets
Santa’s Coming for Us
Sunshine

Poek schreef:

Via de knop 'Media invoegen' kun je ook een Spotifyplaylist invoegen. Welke link moet je daarvoor gebruiken? Mijn pogingen hebben nog geen geslaagd resultaat gehad.

Het lukte mij ook niet deze keer, mogelijk is er bij Spotify iets gewijzigd?
Ik heb uiteindelijk "link invoegen" gebruikt, maar dan krijg je geen Spotify-banner in beeld.

jordidj1 schreef:
Geen tag voor mij?

jordidj1 #siavoortop20

Wel stemmen he.

Tag ik meteen ook nog even pureshores en musicfriek die vast ook wel een beetje fan zijn.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:56 uur

geplaatst: vandaag om 17:56 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.