MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #4 (The Beatles)!

zoeken in:
zaaf
hoe storend ik het zelf soms kan vinden: even tussendoor nog een dank voor wendyvortex... genoten!

esteban schreef:
Oei, ik dacht dat Sia een vrij nieuwe artiest was en ergens vooraan in de 20. Ik ken wel verscheidene songs, maar had geen idee van de persoon achter de muziek. Een mens leert wat bij op MM.

Mijn eerste kennismaking met Sia was al dik 15 jaar geleden, dus dan zou ze toen een kindsterretje geweest moeten zijn. Mogelijk haak ik ook nog ergens aan komende week.

Ook ik zal pas bij de volgende ronde van de partij zijn. Ik kan niet meteen genoeg nummers vinden die er nog mogen bij komen, maar de startlijst heeft voldoende materiaal om op te stemmen.

Arrie schreef:
Ik haak in de finale aan, denk ik. Al is het maar om Breathe Me aan de winst te helpen.

Six Feet Under

Ken eigenlijk maar 1 volledig album van Sia (die uit 2008), voor de rest vooral de singles natuurlijk. Haak ook later aan.

Poek schreef:
Via de knop 'Media invoegen' kun je ook een Spotifyplaylist invoegen. Welke link moet je daarvoor gebruiken?

In spotify app op pc optie "delen" en dan "link naar afspeellijst kopiëren"

Gelukt, dank!

Dat was net op tijd, op de minuut ongeveer

Mijn nominaties:

Academia
Cloud
Day Too Soon
Don't Bring Me Down
Electric Bird
Moon
Soon We'll Be Found
Sunday
Throw It All Away (Zero 7 ft. Sia)
Where I Belong

Audio (as ‘LSD’)
Bang My Head [Remix] (with David Guetta, feat. Fetty Wap)
Big Girls Cry
Bird Set Free
Buttons
Fire Meet Gasoline
Kill and Run
Reaper
To Be Human (feat. Labrinth)
Wolves (with Kanye West, feat. Caroline Shaw & Vic Mensa)

Poek schreef:
Een aantal gebruikers die zich positief over de muziek van Sia hebben uitgelaten en daarom een tag krijgen:
Choconas

Ik denk dat ik me vooral positief heb uitgelaten over Breathe Me, wat ik een waanzinnig mooi nummer vind! (En ja, ik ben ook een Six Feet Under-adept.) Verder ken ik slechts een deel van de discografie van Sia, maar ik leer graag de rest kennen. Ik zal later deze week aanhaken.

Ik doe mee als ik terug ben van Pukkelpop

Bird Set Free
Drink to Get Drunk
Little Black Sandals
One Million Bullets
Soon We’ll Be Found
Stop Trying
The Bully
To Be Human (& Labrinth)
Under the Milky Way
Waving Goodbye

Ik wil Fire Meet Gasoline nog even wijzigen naar Santa’s Coming for Us! Heel leuk kerstnummer!

Drink to get drunk (Different Gear ft. Sia)
Distractions (Zero 7 ft. Sia)
Throw it all away (Zero 7 ft. Sia)
Soon we'll be found
Day too soon
Cloud
The fight
This fine social scene (Zero 7 ft.Sia)
You're my flame (Zero 7 ft.Sia)
Taken for granted

Mijn nummer 1 staat al tussen dit rijtje

Waarom nomineert niemand mijn finale nummer 1

ranja schreef:
Waarom nomineert niemand mijn finale nummer 1

Nog iets meer dan twee dagen de kans! Ik heb zelf nog wel ruimte bij mijn nominaties, dus wie weet.

Academia
Big Girls Cry
Blow It All Away
Bring Night
Cloud
Don't Bring Me Down
Fear
Little Black Sandals
Sunday
Taken for Granted

Er mist nog een hoop en er staan wel erg veel feat. in de startlijst naar mijn smaak, maar ok.
Deze 5-ster nummers moeten er zeker nog bij (ik had nog 2 of 3 maar daar is geen ruimte meer voor, laat staan de 4½-ster nummers...)

Broken Glass
Buttons
Day Too Soon
Dressed in Black
Fire Meet Gasoline
Free the Animal
Soon We'll Be Found
Sunday
The Pageant of the Bizarre (zero7)
Where I Belong

ranja schreef:
The Pageant of the Bizarre (zero7)

Die wil ik er ook in Poek, dus hier een aangepaste lijst (Big Girls Cry eruit):

Academia
Blow It All Away
Bring Night
Cloud
Don't Bring Me Down
Fear
Little Black Sandals
Sunday
Taken for Granted
The Pageant of the Bizarre (Zero7)

Ik moet iets bekennen: ik heb zelf helemaal geen cd's van Sia. Ook nooit op Spotify beluisterd of zo. Wel van Zero 7, maar eigenlijk is dit spel voor mij dus ook een beetje een kennismaking met Sia.

Verder vind ik dat er diverse matige nummers in de startlijst staan, maar dat heeft wel een voordeel: het maakt de tweede ronde makkelijker.

Mijn lijstje:

Buttons
Diamonds
Distractions (Zero 7 ft. Sia)
Genius (LSD)
I Go To Sleep
I'm in Here
Speed Dial No. 2 (Zero 7 ft. Sia)
The Pageant of the Bizarre (Zero 7 ft. Sia)
This Fine Social Scene (Zero 7 ft. Sia)
Throw It All Away (Zero 7 ft. Sia)

Poek schreef:

Verder vind ik dat er diverse matige nummers in de startlijst staan, maar dat heeft wel een voordeel: het maakt de tweede ronde makkelijker.
Nou, het zorgt er volgens mij vooral voor dat er heel veel helemaal niet aan bod komt. Hoeveel van die features zouden anders genomineerd zijn geworden? (ik ken ze trouwens nauwelijks maar op basis van de andere artiest heb ik daar ook niet veel behoefte aan eigenlijk)
Als ze dan nu allemaal in ronde 2 er uit gaan is dat toch zonde van de rest die wel genomineerd worden maar door de spreiding in nominaties niet mee doen.

ranja schreef:
Nou, het zorgt er volgens mij vooral voor dat er heel veel helemaal niet aan bod komt. Hoeveel van die features zouden anders genomineerd zijn geworden? (ik ken ze trouwens nauwelijks maar op basis van de andere artiest heb ik daar ook niet veel behoefte aan eigenlijk)
Als ze dan nu allemaal in ronde 2 er uit gaan is dat toch zonde van de rest die wel genomineerd worden maar door de spreiding in nominaties niet mee doen.

Anderzijds is het gezien de naam van het spel wel logisch om de grootste hits in de startlijst te zetten, toch? En er staan m.i. toch wel minstens tien nummers in de startlijst die een finaleplaats verdienen.

ranja schreef:
(quote)

Tsja het is gewoon het concept van het spel. Het heet niet voor niets 'greatest hits'. Je kan de Sia-editie echt niet spelen zonder Titanium, Wild Ones, etc.

Poek schreef:
(quote)

Anderzijds is het gezien de naam van het spel wel logisch om de grootste hits in de startlijst te zetten, toch? En er staan m.i. toch wel minstens tien nummers in de startlijst die een finaleplaats verdienen.

Ok, ik zie dat er een hoop hits bij staan, dat wel.
Het nadeel is echter wel dat het gros van die hits in de periode 2016-2018 ligt. Dat is wel een heel beperkte tijd in de toch behoorlijk lange carriere van miss Furler.

Iedereen is natuurlijk vrij om het zo in te vullen als hij.zij wil.
Ik zou het in dit geval (en eigenlijk altijd) in elk geval leuker gevonden hebben als alle albums ongeveer evenveel aan bod zouden zijn gekomen in de startlijst (heb ik met the Bangles ook gedaan, vond ook niet iedereen toen even leuk overigens)
Ok bij Sia zou je de eerste 2 albums kunnen overslaan - vooral die eerste heeft maar 1 rating op Mume

Oké ja ik ben het er wel mee eens dat een paar van de kleinere recente hits vervangen hadden kunnen worden door wat oudere singles.

Daar zit wel wat in ja. Ondertussen is er nog 0,87 dag te gaan tot de deadline en hoop ik op zaafachtige bijdragen.

Wat zijn zaafachtige bijdragen precies?

Arrie schreef:
Wat zijn zaafachtige bijdragen precies?

Check even de diverse postings van zaaf in Singles Top 20 Per Jaar met "Nog ... dagen te gaan. Ik hoop op..."

Momenteel vijf nummers met minstens drie stemmen. Ik hoop op nog een lijstje, maar het lijkt erop dat er een play off gaat komen.

Vraagje: klopt het dat Superbitch de albumversie van Drink to Get Drunk prefereert, terwijl pureshores voorkeur voor de singleversie (een remix) heeft? Ik ben er nog niet uit of ik die op één hoop moet gooien.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 09:21 uur

geplaatst: vandaag om 09:21 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.