MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #4 (The Beatles)!

zoeken in:
5. Clap Your Hands (64 punten van 13 stemmers)

Clap Your Hands | Sia Wiki | FANDOM powered by Wikia - sia.fandom.com

Een vrij vrolijk liedje en een vrij vrolijke video. Of de tekst ook vrolijk is ben ik niet zeker van.

4. Don't Bring Me Down (66 punten van 11 stemmers, nummer 1 van Salvadore)

Don't Bring Me Down | Sia Wiki | FANDOM powered by Wikia - sia.fandom.com

Gaat over het gebruiken van ecstasy: "And I'm addicted to the joy that the little things [..] they bring". Het vrolijke kleine meisje in de video staat wellicht voor de ervaring, Sia zelf voor de afterdip. Zou ook kunnen dat de video helemaal niets met de tekst te maken heeft...

3. The Girl You Lost to Cocaine (76 punten van 12 stemmers)

The Girl You Lost to Cocaine | Sia Wiki | FANDOM powered by Wikia - sia.fandom.com

Gaat niet over drugs, maar over een relatie die ze eindigt. Voor de video moest ze zich heel vaak verkleden. Zoals wel vaker bij Sia bestaan er diverse versies van het nummer, zelfs verschillende singleversies.

Nog twee nummers over, spannend he?

Ik had die Stonebridge remix van The Girl You Lost To Cocaine volgens mij nog nooit gehoord, maar vandaag eens beluisterd en die is ook best goed (zeker voor een Spinning Records Release).

2. Chandelier (78 punten van 10 stemmers, nummer 1 van Superbitch, ranja, esteban en SanderT)

Chandelier | Sia Wiki | FANDOM powered by Wikia - sia.fandom.com

Nummer 439 in de top 2000, beste nummer van 2014 volgens Billboard Magazine.

Het nummer gaat over je bewust bezatten op een feestje ("1 2 3, 1 2 3, drink Throw 'em back till I lose count") en dat zou best wel eens autobiografisch kunnen zijn. In de video zien we het jonge meisje uit Elastic Heart weer dansen, dit keer met Siapruik.

1. Breathe Me (127 punten van 16 stemmers, nummer 1 van aERodynamIC, remcodulac, Gretz, Arrie, herman en Choconas)

Breathe Me | Sia Wiki | FANDOM powered by Wikia - sia.fandom.com

En dan is net een nummer waar ik zelf weinig mee heb de nummer één, en hoe: op mij en pureshores na van iedereen punten, zes keer de favoriet, grote voorsprong op de nummer twee. Het nummer is vaak gebruikt in TV-series, o.a. in Six Feet Under, en ik begrijp dat dat meegeholpen heeft bij de waardering voor het nummer. Dat verklaart ook dat ondanks dat het nummer maar een heel kleine hit was, het wel volgens last.fm het meest beluisterde nummer van Sia is. En nu dus hier op nummer één!

De video moet monnikenwerk geweest zijn, ruim 2500 keer poseren voor een polaroidfoto (niet dat je dan snel klik klik klik kan doen, lijkt me). Die worden snel achter elkaar afgespeeld om een soort van bewegend beeld te krijgen.

Nogmaals dank iedereen die meegedaan heeft, ik hoop dat jullie er plezier aan gehad hebben.

Vanaf morgen rijden de topfavoriet Roglic, topsprinter Mezgec en toptalent Pogačar de sterren van de hemel in de ronde van Spanje. Zou dix dat geweten hebben toen hij besloot de komende week aan de Sloveense band Laibach te besteden?

Grappig. Bij Spotify staat het niet eens in de top 10. Daar is het misschien te oud voor.

Leuk om eens een editie te doen van een actuele hitartiest, dat gebeurt hier eigenlijk niet zo vaak (afgezien van recent Pharrell).

Poek snelle afhandeling hier

Mooi lijstje en de nummer 1 (Round my hooometowwn anyone, vast hiernaar geluisterd) is inderdaad totaal niet aan mij besteedt.
Verrassend om zoveel mensen lyrisch te zien over zowel de Zero7 tracks als de stampers.

dix
Poek schreef:
Vanaf morgen rijden de topfavoriet Roglic, topsprinter Mezgec en toptalent Pogačar de sterren van de hemel in de ronde van Spanje. Zou dix dat geweten hebben toen hij besloot de komende week aan de Sloveense band Laibach te besteden?

Eh, nee. Ik had geen idee. Wij moeten het komende week doen met Milan Fras, Iwan Novak en Mina Spiler.

dix
https://radiostudent.si/sites/default/files/slike/2016-09-09-mestna-občina-laibach-61187.jpg

Greatest Hits of Laibach!

Sia werkte al eens samen met de grootmeester in bombast Scott Walker, dus een koppeling aan Laibach is voorstelbaar. In ieder geval koppelt de serie Greatest Hits deze twee artiesten vandaag achter elkaar, wellicht haken er nog een paar nablijvers aan. Klikt u maar:

4'33"
Across the Universe
Anglia
B-Mashina
Brat Moj
The Cross
Final Countdown
Geburt einer Nation
In the Army Now
Jesus Christ Superstar
Die Liebe
The Lonely Goatherd
Opus Dei
Rossiya
The Sound of Music
Das Spiel ist aus
Sympathy for the Devil
Tans Mit Laibach
Warme Lederhaut
The Whistleblowers

Wat zegt u? Dat het klinkt als … nee, laten we het eens een keer niet over die andere Ossies hebben. Voor wie nieuw is in het universum van de Neue SLovenische Kunst: Laibach is ooit begonnen als een pijnlijke aambei in de Joegoslavische aars en vormt nu al decennia lang de voornaamste representant van Sloveense avantgardistische popmuziek. Bovendien is met toevoeging van vocaliste en toetseniste Mina de band sinds een aantal jaren de appetijtelijkste verschijning aan het Ostfront. Nee, dat is niet die dame in het kekke shirt hierboven, je kunt Mina hier bewonderen.

Nog vóór het eerste optreden in 1980 werd Laibach al verboden, sindsdien altijd verkeerd begrepen en ook altijd druk in de weer om toch vooral maar verkeerd begrepen te worden. Met als voorlopig hoogtepunt de optredens die zij in 2015 mochten verzorgen in Pyong-Yang, alwaar de band het repertoire van de familie Von Trapp ten gehore bracht. En ook dáár was men 'not amused' hetgeen later doodleuk als uitloopgroef op de bijbehorende langspeler wereldkundig werd gemaakt. What's next, een geschmierde ode aan Melanie Trump?

Laibach liet haar Greatest Hits altijd op de drumvellen van hun marstrommels landen, maar het is zéker een singles-band. Die singles waren doorgaans handig gekozen covers van Beatles tot Stones, van Queen tot Prince, van Opus tot Bolland & Bolland, van Johan Sebastian Bach tot John Cage en van het Russische volkslied tot de Marseillaise. Alles leent zich voor de Laibach-formule, alleen die Rammstein remix bleek niet heel zinnig … hè nou heb ik ze toch een keer genoemd.

Het zou leuk zijn als er in de finale naast al die pastiches ook wat meer eigen werk te horen is, de band verdient het. Daar heb ik jullie hulp bij nodig, je tien suggesties zijn welkom tot maandag 20:00 Oost-Europeese tijd.

dix
is er nog een mod in het huis?
bennerd ArthurDZ of panjoe

Poek schreef:
Nogmaals dank iedereen die meegedaan heeft, ik hoop dat jullie er plezier aan gehad hebben.

Thanks Poekie, was een mooi weekje Sia.

Was vanavond bij de sterke popshow van Ariana Grande in de Ziggo en nu heb ik honger om een aantal andere grote popsterren die ik nog nooit live zag aan het werk te zien (Taylor Swift, Sia, Katy Perry, Rihanna). Sia moet LIVE ook een ongelofelijke stem hebben. Iemand die weet wanneer ze voor het laatst in Nederland stond?

dix schreef:
is er nog een mod in het huis?
bennerd ArthurDZ of panjoe

Zijn op Joe na allemaal geen mods meer, lees je es ff in ofzo

Vind ik deze muziek leuk dixie?

Dat knopje is weg, man

dix
jordidj1 schreef:
Zijn op Joe na allemaal geen mods meer, lees je es ff in ofzo
Ik heb ze uit Poek's openingsposts van de Sia GH.
Dat leek een veilige keuze, gelukkig liep het goed af.

Nog even wat tags:
deric raven koosknook titan Fathead E-Clect-Eddy ThirdEyedCitizen c-moon voskat VanDeGriend
Neen

Alle Gegen Alle
Anti-Semitism
Ein Untergang
F.I.A.T.
Jaegerspiel
Krvava Gruda- Plodna Zemlja
Nova Akropola
Panorama
Vier Personen
Wat

jordidj1 schreef:

Het eerste nummer in de lijst vind je wel leuk. Met naakte vrouw!

Bij de derde Sloveense etappeoverwinning (inclusief TTT) zal ik ook aanhaken.

Van de week nog op tv, (laibach in communistisch korea) nu hier op mume.

Gretz schreef:
Iemand die weet wanneer ze voor het laatst in Nederland stond?

Ik vond dit: "Sia heeft al sinds 2010 geen concert meer gegeven in Nederland. Sterker nog, haar tourdata in Europa zijn sowieso schaars.

In 2011 waren er een aantal Europese concerten, maar in de jaren daarna moest je per se naar een festival als Sziget of V Festival om Sia nog in levende lijve te kunnen zien. De tour rondom Sia's laatste album This Is Acting vond ook alleen plaats in Noord-Amerika. "

Weinig hoopgevend dus.

dix
bennerd schreef:
Dat knopje is weg, man
Oh, stuur dan maar gewoon een lijst met 10 nominaties.
Poek schreef:
Het eerste nummer in de lijst vind je wel leuk. Met naakte vrouw!
Klopt, en ze heeft duidelijk méér te bieden dan Mina.

zaaf
3.oktober
America
Apologija Laibach
Bogomila - Verfürung
Germania
Krst (Baptism)
Leben Heißt Leben
Nova Akropola
Panorama
War

dix
Achtung
Do Re Mi
Drzava
The Great Seal
Hymn To The Black Sun
Koran ( ..hier is Saint Etienne verrassend dichtbij ...)
Krst.
Leben - Tod
Love On The Beat
See That My Grave Is Kept Clean

Eurovision
God Is God
Koran
My Favorite Things
Nippon
Panorama
Resistance Is Futile
Under the Iron Sky
Wat
We Are Millions and Millions Are One

Chronologische startlijst op Spotify (minus 4'33") < heb ik wat gemist ?

Laibach MuMe greatest hits on Spotify

Om toch fatsoenlijk te kunnen stemmen kun je de versie van John Cage (orgineel) van 4.33 aan de spotify lijst toevoegen.
Die cover van Laibach is eigenlijk identiek aan de piano versie.

Laibach als singlesband? Je hebt misschien wel gelijk. Ik ben enorm fan van deze groep, maar vind geen van hun albums echt perfect (in uitvoering). Hier een momentopname, vergeet vast nog een hoop andere van my favorite things.

Opus Dei
Arirang
Geburt Einer Nation
Perspektiven
The Whistleblowers
Wat
Rossiya
Drzava
Eurovision
Vor Sonnen-Aufgang

dix
Sater schreef:
Hier een momentopname, vergeet vast nog een hoop andere van my favorite things.

Opus Dei
Geburt Einer Nation
The Whistleblowers
Rossiya

Je mag er nog vier noemen, want bovenstaand kwartet staat immers al in de startlijst.

Dit weekend zwembadbezigheden en Limoncello/Prosecco nevenactiviteiten. Zal later deze week aanhaken.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 09:00 uur

geplaatst: vandaag om 09:00 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.