menu

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of # (The Beatles)!

zoeken in:
1. Titanium (David Guetta ft. Sia)
2. Chandelier
3. Cheap Thrills
4. Buttons
5. Elastic Heart
6. Breathe Me
7. Sunday
8. Don't Bring Me Down
9. Cloud
10. Never Give Up

Erg jammer dat de (andere) fijne nummers met David Guetta en ZAYN zijn gesneuveld want dan had mijn top 10 er heel anders uit gezien. De nummer 1 overigens niet.

1 Titanium (David Guetta ft. Sia)
2 Clap Your Hands
3 Chandelier
4 The Girl You Lost to Cocaine (albumversie)
5 Destiny (Zero 7 ft. Sia)
6 Somersault (Zero 7 ft. Sia)
7 Throw It All Away (Zero 7 ft. Sia)
8 Day Too Soon
9 Drink to Get Drunk (single-versie)
10 You've changed

1. Breathe Me
2. Don't Bring Me Down
3. Destiny (Zero 7 ft. Sia)
4. Throw It All Away (Zero 7 ft. Sia)
5. Elastic Heart
6. Soon We'll Be Found
7. Taken For Granted
8. Clap Your Hands
9. Sunday
10. Drink to Get Drunk

Breathe Me ontdekt via de prachtige slotscène van Six Feet Under en die kwam behoorlijk binnen. Maar ook los van die scène weet Sia me nergens zo te raken als op dat nummer. Prachtig gearrangeerd, allemaal wat subtieler dan op recenter werk maar toch werkend naar een emotionele climax. Ook qua zang vind ik haar hier op d’r best. En ik blijf iedere keer de laatste momenten van Nate, David, Claire, etc voor me zien.

Verder nooit zo’n fan van Sia geweest, van het bekende werk heb ik alleen Elastic Heart veel gedraaid. Ik vind Sia sinds d’r Guetta-hits en Chandelier ook te over de top, bombastisch en ook schreeuwerig qua zang, en gewoon te plat. Zo’n Alive is wat dat betreft wel het ergste. Die teksten ook: ‘I’m the greatest’, ‘never give up’, het zijn van die platitudes geworden.

Echter, in haar oudere werk heb ik fraaie dingen ontdekt! Van Zero 7 kende ik alleen Destiny een beetje maar het is allemaal heerlijk rustgevend. Ze heeft wat leuke triphoppy dingen gedaan, soms nog wat jazzy vibes erbij, fijn hoor. Don’t Bring Me Down is de allermooiste ontdekking!

1. Breathe Me
2. The Girl You Lost to Cocaine
3. Throw It All Away (Zero 7 ft. Sia)
4. Destiny (Zero 7 ft. Sia)
5. Somersault (Zero 7 ft. Sia)
6. Soon We'll Be Found
7. Sunday
8. Clap Your Hands
9. Never Give Up
10. Cheap Thrills

De hits kan ik best goed hebben - de een (Never Give Up/Cheap Thrills) beter dan de ander (Chandelier wel aardig, Titanium leuk voor op de kermis). Ik hoor het oude werk van Sia toch het liefst en dat komt ook door Six Feet Under. Voor mij het mooiste op film/seriegebied dat ik ooit heb gezien.

bubbling under:
11. Elastic Heart
12. Chandelier
13. Buttons
14. You've Changed
15. Drink to Get Drunk
16. Day Too Soon
17. Don't Bring Me Down
18. Cloud
19. Titanium (David Guetta ft. Sia)
20. Taken For Granted

herman schreef:
Titanium leuk voor op de kermis.

Eens. Ik ben echt verrast door al die hoge noteringen.

1. Soon We'll Be Found
2. Breathe Me
3. The Girl You Lost to Cocaine
4. Don't Bring Me Down
5. Buttons
6. Clap Your Hands
7. Somersault (Zero 7 ft. Sia)
8. Cheap Thrills
9. Sunday
10. Chandelier

jordidj1 (moderator)
Arrie schreef:
(quote)

Eens. Ik ben echt verrast door al die hoge noteringen.

Zaterdagnacht nog gehoord, kwam ‘ie weer keihard binnen. Net als het bier.

jordidj1 (moderator)
Als ik Better Call Saul heb afgekeken maar eens beginnen aan Six Feet Under, ben wel benieuwd nu. Weet iemand waar ik m makkelijk kan pindakazen ?

1 Chandelier
2 Buttons
3 Breathe Me
4 The Girl You Lost To Cocaine
5 Clap Your Hands
6 Elastic Heart
7 Sunday
8 You've Changed
9 Cheap Thrills
10 Soon We'll Be Found

1. Elastic Heart
2. Destiny [Zero 7 feat. Sia]
3. Breathe Me
4. The Girl You Lost to Cocaine [Stonebridge Mix]
5. You've Changed
6. Buttons
7. Cloud
8. Clap Your Hands
9. Soon We'll Be Found
10. Titanium [David Guetta feat. Sia]

11. Somersault [Zero 7 feat. Sia]
12. Never Give Up
13. Taken for Granted
14. Throw It All Away [Zero 7 feat. Sia]
15. Don't Bring Me Down
16. Chandelier
17. Drink to Get Drunk
18. Day Too Soon
19. Sunday
20. Cheap Thrills

Wat een aantal heerlijke ontdekkingen heb ik gedaan! Tegenwoordig heb ik vrijwel niets meer met Sia. (Never Give Up was een leuke uitzondering), maar in haar beginperiode zitten me toch enkele parels!

En foei inderdaad aERodynamIC! Kill and Run had hier bij moeten staan!

Dat Breathe Me dit maar glansrijk moge winnen!

01. Breathe Me
02. Clap Your Hands
03. You've Changed
04. Cloud
05. The Girl You Lost to Cocaine
06. Somersault (Zero 7 ft. Sia)
07. Throw It All Away (Zero 7 ft. Sia)
08. Buttons
09. Day Too Soon
10. Don't Bring Me Down

En de lijnen zijn gesloten! Ik ga tellen.

Ik begin alvast met het posten van de 'mindere goden' voordat De Slimste Mens begint (dan even een pauze). Achttien mumeleden hebben de moeite genomen te stemmen, waarvoor dank.

20. Taken For Granted (11 punten van 4 stemmers)

Taken for Granted | Sia Wiki | FANDOM powered by Wikia - sia.fandom.com

De debuutsingle van Sia en meteen top tien in het VK. Ze wacht op iemand, wacht, wacht, tot ze besluit: ik wacht niet meer. Dat zingt ze 22 keer en dan is het liedje afgelopen. Sia gebruikt graag herhalingen in liedjes.

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=1xXykStD-YA

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

Dit is buiten mededinging mijn top 10. Maar ik was ook niet getagged.

1. Chandelier
2. Cheap Thrills
3. Breathe me
4. The Girl You Lost to Cocaine-Stonebridge remix
5. Titanium (David Guetta ft. Sia)
6. Throw It All Away (Zero 7 ft. Sia)
7. Drink to Get Drunk
8. Cloud
9. Soon We'll Be Found
10. Don't Bring Me Down

19. You've Changed (18 punten van 4 stemmers)

You've Changed | Sia Wiki | FANDOM powered by Wikia - sia.fandom.com

In de vermakelijke video worden diverse jonge mensen veranderd en beelden andere jonge mensen smilies uit. Heel lang puntloos, maar in de laatste uren werd toch nog de rode lantaarn vermeden.

https://www.youtube.com/watch?v=MHdcPlfwmkg

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

Sorry Marzipaintree!

18. Never Give Up (19 punten van 4 stemmers)

Voor de film The Lion, over een Indiase geadopteerde jongeman die zijn oorspronkelijke familie zoekt. Genomineerd voor een grammy. Ook nog een beetje Indiase invloeden in het nummer te horen.

https://www.youtube.com/watch?v=PxjaUmaD2VQ

17. Drink to Get Drunk (25 punten van 5 stemmers)

Drink to Get Drunk | Sia Wiki | FANDOM powered by Wikia - sia.fandom.com

Welke versie is beter: de single Different Gear vs Sia Drink to get drunk - YouTube
of de albumversie? Sia - Drink to Get Drunk - YouTube.
De meningen zijn verdeeld.

16. Day Too Soon (28 punten van 7 stemmers)

Day Too Soon | Sia Wiki | FANDOM powered by Wikia - sia.fandom.com

Een zoet liefdesliedje. Ook de video is wel zoet.

https://www.youtube.com/watch?v=34i0yUomjbY

Straks de top 15!

Whut! Veels te lage notering voor You’ve Changed!

15. Somersault (Zero 7 ft. Sia) (33 punten van 8 stemmers)

Zero 7 zou je een Britse variant van Air kunnen noemen. De herkomst van de naam is wel grappig: het duo bezocht ooit in Honduras een bar die Cero Siete heette, noemden erna een remix die ze voor Radiohad maakten de Zero 7 remix en hielden die naam. Sia heeft voor diverse nummers van Zero 7 de vocalen gedaan, dit is de eerste van de drie in de top 20.

https://www.youtube.com/watch?v=76lgVmX4UvE

Ja, geen idee waarom You've Changed hier zo matig scoort, ik vind het nochtans een van haar leukste! =S

14. Cloud (34 punten van 8 stemmers)

Cloud | Sia Wiki | FANDOM powered by Wikia - sia.fandom.com

Albumtrack die het aardig goed deed.

Cloud - Sia - YouTube

13. Buttons (41 punten van 9 stemmers)

Buttons | Sia Wiki | FANDOM powered by Wikia - sia.fandom.com

In de video van dit nummer wordt haar gezicht toegetakeld met o.a. knijpers en condooms. Verder is goed te zien dat ze een imperfect gebit heeft en daar kwamen negatieve opmerkingen over, waar ze nogal ontstemd over was. De tekst "I am no good for you" in het nummer was blijkbaar profetisch.

https://www.youtube.com/watch?v=JhW1Spd4GlE

12. Cheap Thrills (44 punten van 10 stemmers, nummer 1 van Shaky)

Cheap Thrills | Sia Wiki | FANDOM powered by Wikia - sia.fandom.com

Afgewezen door Rihanna. Er is een soloversie en een versie met Nicky Jam, maar de versie met Sean Paul werd een grote hit, nummer 1 in meer dan twintig landen. Wellicht mede dankzij de vermakelijke zwartwitclip, waarin twee persoenen met Sia-pruiken in een tv-show uit de jaren '60 de dansvloer overnemen.

https://www.youtube.com/watch?v=nYh-n7EOtMA

11. Sunday (48 punten van 12 stemmers)

Sunday | Sia Wiki | FANDOM powered by Wikia - sia.fandom.com

Geen idee waar dit nummer over gaat, mogelijk over religie en zondag als rustdag?

https://www.youtube.com/watch?v=F_ThqEhSFSQ

10. Throw It All Away (Zero 7 ft. Sia) (50 punten van 8 stemmers, nummer 1 van pureshores)

Wat mij betreft een typisch voorbeeld van een nummer dat beter is door de stukjes trompet.

https://www.youtube.com/watch?v=OHUlKaQ7zUs

9. Elastic Heart (51 punten van 9 stemmers, nummer 1 van catdog)

Elastic Heart | Sia Wiki | FANDOM powered by Wikia - sia.fandom.com

Samen met The Weekend en Diplo opgenomen voor The Hunder Games: Catching Fire. Een jaar later nam Sia een soloversie op die het veel beter deed in de diverse hitparades. Er was wel ophef over de video: daarin doen een volwassen man en een jong meisje, beiden niet erg winters gekleed, in een kooi aan een soort combinatie van dansen en vechten. Het grenst een beetje aan pedofilie, volgens sommige mensen over de grens. Oordeel vooral zelf.

https://www.youtube.com/watch?v=KWZGAExj-es

8. Titanium (David Guetta ft. Sia) (56 punten van 8 stemmers, nummer 1 van jordidj1, dynamo d en Poek)

Titanium | Sia Wiki | FANDOM powered by Wikia - sia.fandom.com

Nummer 801 in de top 2000.

Dit nummer was de grote commerciële doorbraak van Sia als zangeres en misschien daarom ook een love-hate-nummer hier: slechts acht stemmers, maar wel drie keer op één geplaatst.

Morgen begint de Vuelta. In de video zien we een jochie op een racefiets, vluchtend voor een SWAT-team. Een hogere notering was best passend geweest.

https://www.youtube.com/watch?v=JRfuAukYTKg

7. Destiny (Zero 7 ft. Sia & Sophie Barker) (60 punten van 10 stemmers)

Destiny | Sia Wiki | FANDOM powered by Wikia - sia.fandom.com

Het één na populairste nummer van Zero 7 (de populairste is In the Waiting Line, maar daarop doet Sia niet mee) en dus ook in deze top 20 de hoogst eindigende van Zero 7. Mede geschreven door Sia en in diverse films gebruikt.

https://www.youtube.com/watch?v=LwjJ10oO3Cs

6. Soon We'll Be Found (61 punten van 11 stemmers, nummer 1 van motel matches)

Soon We'll Be Found | Sia Wiki | FANDOM powered by Wikia - sia.fandom.com

Het nummer waardoor Ranja Sia leerde kennen. In de video is onder andere een schaduwspel van handen te zien, en daarvoor een stuk tekst (ik neem aan van het nummer) in gebarentaal. Ook bij live-vertolkingen van het nummer gebruikt ze gebarentaal.

https://www.youtube.com/watch?v=t1x8DMfbYN4

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:47 uur

geplaatst: vandaag om 17:47 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.