menu

Muziek / Muziekgames / Prog Ladder 2018

zoeken in:
avatar van Jacoto
Nu we toch moeten wachten op de 2e nominatieronde wil ik de playlist gemaakt door Finidi nog eens onder de aandacht brengen.
Ik heb er nu al een paar keer met veel plezier gebruik van gemaakt.

Doordat ik een abonnement heb op Spotify kan ik de hele opgemaakte playlist vooraf op mijn gsm downloaden in het account van Spotify.
Vervolgens kan ik dan offline de gedownloade tracks op elk moment dat het me uitkomt afluisteren. Vanwege mijn abonnement heb ik toegang tot een betere geluidskwaliteit, de mogelijkheid om te shuffelen (kan ook zonder abonnement) en het is bovendien reclamevrij.
Deze manier van luisteren komt mij prima van pas doordat ik vaak lange wandelingen maak en zodoende niet zonder een muziekje de deur uit hoef te gaan.
‘Ieder voordeel heb natuurlijk zijn nadeel’ en dat is dat niet alle liedjes beschikbaar zijn, maar die heeft Finidi keurig in een lijst aangegeven.

avatar van vigil
Volgens mij is de 2de nominatieronde in zicht, hoeveel mogen we inzetten? 4, 5, 6 zeg het maar

avatar van El Stepperiño
Ik zit ook met spanning te wachten...

avatar van Casartelli
Casartelli (moderator)
Het is nu tijd voor de Klassiekers van Progarchives.

Methode: Progarchives onderscheidt 22 genres. Daarvan vallen "Prog Related" en "Proto-Prog" af (daarvan zeggen ze nota bene zelf dat het geen prog is), alsook de categorie "Various Genres/Artists" (wat een allegaartje van scores en tribute albums is). Dan houden we er 19 over. Van elk van die genres bestaat aldaar een toplijst. Uit elk van die toplijsten heb ik het bovenste album genomen van een band/artiest die
- nog niet in de Top 300 staat en evenmin in de 1e nominatieronde vertegenwoordigd is
- niet in eerdere edities via deze weg ingestroomd is
en daar het volgens de MuMe-statistieken populairste nummer van genomen. Indien dat laatste niet lukte, heb ik een willekeurig nummer (meestal het eerste) genomen.

Dat levert dit jaar de volgende bijdragen op:

Canterbury Scene --> Gong - Master Builder [Radio Gnome Invisible Vol. 3 - You]
Crossover Prog --> Obiymy Doschu - Остання мить [Coh]
Eclectic Prog --> Bubu - El Cortejo de un Día Amarillo [Anabelas]
Experimental/Post Metal --> Unexpect - Chromatic Chimera [In a Flesh Aquarium]
Heavy Prog --> Twenty Sixty Six And Then - At My Home [Reflections on the Future]
Indo-Prog/Raga Rock --> Wulf Zendik - Ancient in My Eyes [Zendik - The Album]
Jazz Rock/Fusion --> Return to Forever - The Romantic Warrior [Romantic Warrior]
Krautrock --> Can - Bel Air [Future Days]
Neo-Prog --> Magenta - Envy [Seven]
Post-Rock/Math Rock --> Toe - After Image [For Long Tomorrow]
Prog Folk --> Eden - Spaetregen [Erwartung]
Progressive Electronic --> Zanov - Lost Message [In Course of Time]
Progressive Metal --> Royal Hunt - Message to God [Paradox]
Psychedelic/Space Rock --> Ozric Tentacles - Sunhair [Jurassic Shift]
RIO/Avant-Prog --> Henry Cow - Industry [Western Culture]
Rock Progressivo Italiano --> Banco del Mutuo Soccorso - L'Evulozione [Darwin!]
Symphonic Prog --> Bacamarte - Último Entardecer [Depois do Fim]
Tech/Extreme Prog Metal --> Voivod - The Unknown Knows [Nothingface]
Zeuhl --> Weidorje - Vilna [Weidorje]

Iedereen die nog geen nominatielijstje ingediend heeft, mag dat uiteraard nog steeds doen.

Iedereen die wel al een nominatielijstje ingediend heeft, mag vanaf heden een tweede lijstje van maximaal drie nummers indienen (ja, de belangstelling in de eerste nominatieronde was iets groter dan verwacht en het aantal plekken hadden we juist iets verkleind).

avatar van Casartelli
Casartelli (moderator)
Mijn eigen drie extra nominaties:

Fish - The Field
Opeth - Deliverance
The Pineapple Thief - We Love You

...waarmee ik The Pineapple Thief aan zijn 10e nominatie geholpen heb

avatar van vigil
Ik had er vier klaarstaan, wellicht komt die vierde nog in een later stadium:

Birth Of Joy - Three Day Road
The Gathering ~ Black Light District
RPWL - 3 Lights

avatar van Bonk
Ik had er vijf klaarstaan... keuzes, keuzes
Dan maar hopen op nog een ronde dan ga ik waarschijnlijk toch nog een eerdere nominatie hernomineren omdat ik dat toch de grootste misser vind dat die uit de lijst verdwenen is (van mijn eerdere input).

The Shadow Theory – Open Up My Eyes
Riversea – Strange Land
Clouds Can – Life is Strange


avatar van Jacoto
Casartelli, de link naar The Field van Fish doet het niet.




avatar van Casartelli
Casartelli (moderator)
Jacoto schreef:
Casartelli, de link naar The Field van Fish doet het niet.
Ik vreesde al een beetje dat die niet door de Soundcloud zou komen. Dank, ik zal er vanavond nog eens naar kijken.

avatar van Outlaw104
Casartelli, had per ongeluk verkeerde nummer en link van Glasswork geplaatst. Is nu aangepast in de post (12:54) hiervoor.

avatar van El Stepperiño
Vienna Circle - Dreams Presage dit is een van mijn mooiste ontdekkingen van de Progladder, vandaar dat ik hem nogmaals wil nomineren!
A Perfect Circle - Get The Lead Out
RanestRane - Stargate

Moeilijk, maar deze drie wil ik toch wel heel graag mee laten doen.









avatar van Cikx
Casartelli schreef:
Mijn eigen drie extra nominaties:

Fish - The Field
Opeth - Deliverance
The Pineapple Thief - We Love You

...waarmee ik The Pineapple Thief aan zijn 10e nominatie geholpen heb


Deliverance!

avatar van Bonk
Bonk schreef:

Dan maar hopen op nog een ronde dan ga ik waarschijnlijk toch nog een eerdere nominatie hernomineren omdat ik dat toch de grootste misser vind dat die uit de lijst verdwenen is (van mijn eerdere input).

El Stepperiño schreef:
Vienna Circle - Dreams Presage dit is een van mijn mooiste ontdekkingen van de Progladder, vandaar dat ik hem nogmaals wil nomineren!


Laat dat nou net ook het nummer zijn wat ik eigenlijk wilde hernomineren.
Fijn om te horen dat meer het zeer onterecht vinden dat dit prachtnummer uit de lijst verdwenen is

En met The Perfect Symmetry zie ik nog een andere oude nominatie terugkeren Alicia

avatar van Casartelli
Casartelli (moderator)
Jacoto schreef:
Casartelli, de link naar The Field van Fish doet het niet.
Casartelli schreef:
Ik vreesde al een beetje dat die niet door de Soundcloud zou komen. Dank, ik zal er vanavond nog eens naar kijken.
Met Spotifylink dan maar:

Fish - The Field

avatar van Bonk
Als ik jouw manier van linken naar Fish zie, moet mijn link naar Clouds Can dan ook nog aangepast worden Casartelli?
Zo ja, kun jij dat dan voor me doen?
Ik weet namelijk niet of me dat gaat lukken uit te vogelen vanaf mijn mobiel in de Eifel met beperkt bereik.

avatar van Casartelli
Casartelli (moderator)
Bonk schreef:
Als ik jouw manier van linken naar Fish zie, moet mijn link naar Clouds Can dan ook nog aangepast worden Casartelli?
Dat was fijn geweest.
Bonk schreef:
Zo ja, kun jij dat dan voor me doen?
Consider it done.

avatar van Casartelli
Casartelli (moderator)
Nog 21 plekken over...

avatar van meesterdch
Casartelli schreef:
Nog 21 plekken over...


Dat gaat hard dan...... Ben benieuwd welke 21 we nog gaan toevoegen. Ik heb er nog eentje over van mijn lijstje dat ik van te voren gemaakt had.

Gast
geplaatst: vandaag om 14:05 uur

geplaatst: vandaag om 14:05 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.