Muziek / Muziekgames / Song van het Jaar 1976
zoeken in:
1
geplaatst: 14 november 2018, 10:54 uur
johan de witt schreef:
Het is een topjaar dus zou zeker terecht zijn.
Ook nog geen Sex Pistols zie ik
Het is een topjaar dus zou zeker terecht zijn.
Ook nog geen Sex Pistols zie ik
Ik twijfelde tussen Pistols en Damned - gekozen voor de laatste, de eerste verwacht ik meer anti-stemmers.
En Blondie ook nog even aan gedacht maar acht ik zeker met deze nummers in dit spel ook redelijk kansloos gezien eerdere ervaringen.
0
geplaatst: 14 november 2018, 10:56 uur
Rudi S schreef:
Elke editie mogen 64 nummers meestrijden om de titel Song van het Jaar xxxx. Er zijn slechts twee criteria waaraan deze nummers moeten voldoen: 1) een nummer moet in het betreffende jaar officieel zijn uitgebracht 2) het mag niet al eerder zijn genomineerd - in welke editie dan ook. Aan het eind van elk jaar hebben we een Top 20 van dat jaar. De volgorde waarin de edities gespeeld worden is willekeurig.
Elke editie mogen 64 nummers meestrijden om de titel Song van het Jaar xxxx. Er zijn slechts twee criteria waaraan deze nummers moeten voldoen: 1) een nummer moet in het betreffende jaar officieel zijn uitgebracht 2) het mag niet al eerder zijn genomineerd - in welke editie dan ook. Aan het eind van elk jaar hebben we een Top 20 van dat jaar. De volgorde waarin de edities gespeeld worden is willekeurig.
Ja klopt, dus dan voldoen de Sex Pistols in 1977.
Uitgebracht en niet eerder meegedaan

0
geplaatst: 14 november 2018, 11:10 uur
Tja, dit nummer is uit 1975, ook het album (single is dus ook uit 1975) Siren is uit 1975.
Love Is the Drug - Wikipedia - en.wikipedia.org
En op het live album uit 1976 staat het ook al niet.
1
geplaatst: 14 november 2018, 11:41 uur
Die nominaties van 50tracks
misschien dat ik die maar overneem last minute, helemaal vergeten, indien we echt tot de 64 gaan.
misschien dat ik die maar overneem last minute, helemaal vergeten, indien we echt tot de 64 gaan.
0
geplaatst: 14 november 2018, 11:42 uur
jordidj1 schreef:
misschien dat ik die maar overneem last minute, helemaal vergeten, indien we echt tot de 64 gaan. En mijn nominaties dan?

0
geplaatst: 14 november 2018, 11:44 uur
0
geplaatst: 14 november 2018, 11:45 uur
Rudi S schreef:
Tja, dit nummer is uit 1975, ook het album (single is dus ook uit 1975) Siren is uit 1975.
Top 40-hit in Nederland in 1976, dus ‘voor het gevoel’ klopt het wel.
Roxy Music - Love Is The Drug | Top 40 - top40.nl
1
geplaatst: 14 november 2018, 11:47 uur
En Epitaph, een nummer uit 1969 die mag meedoen in het jaar 1976, klopt dat ook 'voor het gevoel'? Dikke kus.
1
geplaatst: 14 november 2018, 11:48 uur
johan de witt schreef:
(quote)
Raar , een lied uit 75 kan natuurlijk later wel in de hitparade komen, maar het blijft een lied uit 1975.
Reet petite uit 1957 kwam zelfs in de jaren 80 in de hitlijsten.
1
geplaatst: 14 november 2018, 11:50 uur
Ja beetje wel maar zo zijn de regels van dit spel.
Minder stringent dan destijds bij song van het jaar.
Minder stringent dan destijds bij song van het jaar.
1
geplaatst: 14 november 2018, 11:51 uur
Johnny Marr schreef:
En Epitaph, een nummer uit 1969 die mag meedoen in het jaar 1976, klopt dat ook 'voor het gevoel'? Dikke kus.
Die hoort ‘voor mijn gevoel’ helemaal nergens thuis

1
geplaatst: 14 november 2018, 11:51 uur
Johnny Marr schreef:
Was in 1969 ook al op single uit, dus snap ik niets van #kijktdom.
0
geplaatst: 14 november 2018, 11:53 uur
0
geplaatst: 14 november 2018, 11:55 uur
GrafGantz schreef:
Discogs zegt van niet.
King Crimson Discography at Discogs: Singles-EPs - Releases
(quote)
Discogs zegt van niet.
King Crimson Discography at Discogs: Singles-EPs - Releases
Epitaph (song) - Wikipedia - en.wikipedia.org
1
geplaatst: 14 november 2018, 12:07 uur
In 1976, "Epitaph" was released as a single with "21st Century Schizoid Man" as the B-side, a companion to the compilation A Young Person's Guide to King Crimson (1976).
Voldoet dus ook aan de Edgar-norm
Mooie titel
Voldoet dus ook aan de Edgar-norm

Mooie titel

0
geplaatst: 14 november 2018, 12:09 uur
Het vreemde is als je in het blokje rechtsboven kijkt naar de "King Crimson singles chronology" hij tussen nummers uit 1974 en 1984 staat, dat duidt dus op 1976 als releasejaar.
/edit: http://www.progarchives.com/artist.asp?id=191#discography
Even doorscrollen naar de singles, lijkt er toch echt op dat Wikipedia hier de fout in gaat.
0
geplaatst: 14 november 2018, 12:14 uur
GrafGantz schreef:
Het vreemde is als je in het blokje rechtsboven kijkt naar de "King Crimson singles chronology" hij tussen nummers uit 1974 en 1984 staat, dat duidt dus op 1976 als releasejaar.
(quote)
Scherp, dus waarschijnlijk een vergissing , vreemd is natuurlijk dat op de B kant het titelnummer vh album zou staan, wat dat jaar (1969) in 2 delen (a en b kant) als single is verschenen.
0
geplaatst: 14 november 2018, 13:38 uur
Rudi S schreef:
Dank voor de oplettendheid. Ik heb deze overgenomen uit het ontknopingstopic van de ladder. Wellicht staat het daar verkeerd? Ik kan zo gauw ook geen release van Love Is the Drug uit '76 vinden dus dat betekent dat die niet mee mag doen. De volgende die in aanmerking komt is Boston maar die is al genomineerd door laxus11.Tja, dit nummer is uit 1975, ook het album (single is dus ook uit 1975) Siren is uit 1975.
Lex wil je een ander nummer nomineren? Ik denk dat je cosmic kid, Sjonnie Marr of 50tracks heel blij maakt als je één van de nummers kiest die zij nog willen laten deelnemen.
Wat betreft King Crimson. Het voelt inderdaad vreemd (vind ik zelf ook) maar volgens de weinige en simpele regeltjes die in aanhoudt mag ie meedoen want er lijkt geen eerdere single release te zijn geweest. Ik hou hierbij altijd RYM en Discogs aan omdat ik heb gemerkt dat dit de meest betrouwbare bronnen zijn.
Zodra ik thuis ben (loop van de middag) start ik de boel op.
2
geplaatst: 14 november 2018, 14:15 uur
Edgar18 ik neem 50tracks nominaties over
63. Fleetwood Mac - Rhiannon spotify:track:05oETzWbd4SI33qK2gbJfR
64. Kansas - Carry On Wayward Son spotify:track:4DMKwE2E2iYDKY01C335Uw
0
geplaatst: 14 november 2018, 14:17 uur
jordidj1 schreef:
Mooie keuze, wel jammer voor Back in the Saddle. Aerosmith is een bazenband, maar totaal niet populair op MuMe helaasch dus zou waarschijnlijk geen schijn van kans maken.
0
geplaatst: 14 november 2018, 14:24 uur
Johnny Marr schreef:
Mooie keuze, wel jammer voor Back in the Saddle. Aerosmith is een bazenband, maar totaal niet populair op MuMe helaasch dus zou waarschijnlijk geen schijn van kans maken.
(quote)
True that, voornamelijke reden dat ik ze vervang. Camel is ook tof maar ik geef ze meer kans in 1974.
1
geplaatst: 14 november 2018, 15:48 uur
Edgar18 schreef:
Lex wil je een ander nummer nomineren? Ik denk dat je cosmic kid, Sjonnie Marr of 50tracks heel blij maakt als je één van de nummers kiest die zij nog willen laten deelnemen.
Wat betreft King Crimson. Het voelt inderdaad vreemd (vind ik zelf ook) maar volgens de weinige en simpele regeltjes die in aanhoudt mag ie meedoen want er lijkt geen eerdere single release te zijn geweest. Ik hou hierbij altijd RYM en Discogs aan omdat ik heb gemerkt dat dit de meest betrouwbare bronnen zijn.
(quote)
Dank voor de oplettendheid. Ik heb deze overgenomen uit het ontknopingstopic van de ladder. Wellicht staat het daar verkeerd? Ik kan zo gauw ook geen release van Love Is the Drug uit '76 vinden dus dat betekent dat die niet mee mag doen. De volgende die in aanmerking komt is Boston maar die is al genomineerd door laxus11.Lex wil je een ander nummer nomineren? Ik denk dat je cosmic kid, Sjonnie Marr of 50tracks heel blij maakt als je één van de nummers kiest die zij nog willen laten deelnemen.
Weet niet of die al genoemd is maar dan het liefst
Eagles - The Last Resort, kan helaas nu geen spotify link toevoegen.
0
geplaatst: 14 november 2018, 17:59 uur
Er komt hier e.e.a. tussen dus einde van de middag wordt het niet maar vanavond moet denk ik wel lukken.
0
geplaatst: 14 november 2018, 18:11 uur
Klopt het dat het nummer officieel gewoon 'Sun Sun Sun' heet?
0
geplaatst: 14 november 2018, 18:18 uur
Rudi S schreef:
Don't Ask Me Questions, a song by Graham Parker & The Rumour on Spotify - open.spotify.com
Don't Ask Me Questions, a song by Graham Parker & The Rumour on Spotify - open.spotify.com
Ook voor jullie de opmerking: kijk eens naar de voorbeelden boven je

Rechter muisknop op het nummer, delen, Spotify URI's kopiëren en dan heb je de goeie.
En jij gaat er voor het gemak vanuit dat iemand anders het wel voor je in orde maakt?
Kleine moeite toch, even de linkjes erbij zoeken? Ben je mobiel dan vraag je of een ander het voor je doet of je wacht tot je een pc tot je beschikking hebt.
0
geplaatst: 14 november 2018, 18:21 uur
Ja ik werk morgen pas weer dus geen pc voor mij tot die tijd.
Maar inderdaad, als iemand anders zo goed wil zijn
Maar inderdaad, als iemand anders zo goed wil zijn

2
geplaatst: 14 november 2018, 18:23 uur
Edgar18 schreef:
Rechter muisknop op het nummer, delen, Spotify URI's kopiëren en dan heb je de goeie.

1976, toen was dat nog niet allemaal gesneden koek

4
cosmic kid (moderator)
geplaatst: 14 november 2018, 18:29 uur
johan de witt
27. Patti Smith Group: Gloria spotify:track:272Z4tzaSMMcgrZ0R494S2
28. Ramones - Blitzkrieg Bop spotify:track:4KcH1ZRV2W1q7Flq0QqC76
(zijn wel stiekem de linkjes van Tom Petty en Bob Seger maar dat moet je ervoor over hebben
)
27. Patti Smith Group: Gloria spotify:track:272Z4tzaSMMcgrZ0R494S2
28. Ramones - Blitzkrieg Bop spotify:track:4KcH1ZRV2W1q7Flq0QqC76
(zijn wel stiekem de linkjes van Tom Petty en Bob Seger maar dat moet je ervoor over hebben
)* denotes required fields.