Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2018 [De Top 2000 van MusicMeter] #2
zoeken in:
1
geplaatst: 18 november 2018, 11:53 uur
Variatie is hier belangrijker dan beste songs, beste Cor...
0
geplaatst: 18 november 2018, 11:59 uur
Ach ja, Enjoy the Silence is al jaren een trouwe middenmoter in mijn finalelijst. Een goed nummer, maar niet zo goed dat het een gegarandeerde finaleplaats zou moeten hebben, dus kan er wel mee leven als ie het een keertje niet haalt.
Verder staat de uitslag best ok zo, alleen zou ik toch wel graag The Doors en Joy Division ipv Bruce en Sufjan zien. Beiden hebben al nummer (s) in de top 50 die beter zijn, zeker Chicago heeft niet zo veel in een top 50 aller tijden te zoeken. Wel vind ik het prettig dat de drie matigste nummers ook onderaan staan.
Verder staat de uitslag best ok zo, alleen zou ik toch wel graag The Doors en Joy Division ipv Bruce en Sufjan zien. Beiden hebben al nummer (s) in de top 50 die beter zijn, zeker Chicago heeft niet zo veel in een top 50 aller tijden te zoeken. Wel vind ik het prettig dat de drie matigste nummers ook onderaan staan.
1
geplaatst: 18 november 2018, 12:37 uur
luigifort schreef:
Variatie is hier belangrijker dan beste songs, beste Cor...
Eh bien, les coureurs et la musique ne se disputent pas. Variatie is hier belangrijker dan beste songs, beste Cor...
Straks staan De Kermisklanten er ook nog in, voor de variatie
0
geplaatst: 18 november 2018, 12:50 uur
Puntenverdeling: 7-5-4-3-1, Puntencontrole MuMeLadder: (dit laten staan!)
Ronde 7 - Herkansingsladder 1 [16/11/18]:
143 The Knife - Silent Shout
142 Bruce Springsteen - The River +5
141 Sufjan Stevens - Chicago
137 dEUS - Instant Street
126 The Doors - The End +7
124 Depeche Mode - Enjoy The Silence
118 Joy Division - Love Will Tear Us Apart +3
114 Pulp - Common People +4
108 R.E.M. - Drive
87 The Waterboys - The Whole Of The Moon +1
Deadline: Zondagavond, 18 november, 19:00 uur
142 Bruce Springsteen - The River +5
126 The Doors - The End +7
124 Depeche Mode - Enjoy The Silence
118 Joy Division - Love Will Tear Us Apart +3
114 Pulp - Common People +4
108 R.E.M. - Drive
87 The Waterboys - The Whole Of The Moon +1
1
geplaatst: 18 november 2018, 14:38 uur
142 Bruce Springsteen - The River
126 The Doors - The End
125 Depeche Mode - Enjoy The Silence 1
125 Joy Division - Love Will Tear Us Apart 7
118 Pulp - Common People 4
113 R.E.M. - Drive 5
90 The Waterboys - The Whole Of The Moon 3
Eindstand reguliere ladder: Bizar
Ronde 7 - Ladder 9 [15/11/18]:
168 Arcade Fire - Neighborhood #1 (Tunnels)
137 David Bowie - Lazarus
137 Bruce Springsteen - Born To Run
135 Arcade Fire - Sprawl II (Mountains Beyond Mountains)
133 R.E.M. - Drive +4
130 Sufjan Stevens - Chicago
129 Bruce Springsteen - The River +1
127 Joy Division - Love Will Tear Us Apart +7
120 The Doors - L.A. Woman +3
104 Songs: Ohia - Tigress +5
142 Bruce Springsteen - The River
126 The Doors - The End
125 Depeche Mode - Enjoy The Silence 1
125 Joy Division - Love Will Tear Us Apart 7
118 Pulp - Common People 4
113 R.E.M. - Drive 5
90 The Waterboys - The Whole Of The Moon 3
Ronde 7 - Ladder 9 [15/11/18]:
168 Arcade Fire - Neighborhood #1 (Tunnels)
137 David Bowie - Lazarus
137 Bruce Springsteen - Born To Run
135 Arcade Fire - Sprawl II (Mountains Beyond Mountains)
133 R.E.M. - Drive +4
130 Sufjan Stevens - Chicago
129 Bruce Springsteen - The River +1
127 Joy Division - Love Will Tear Us Apart +7
120 The Doors - L.A. Woman +3
104 Songs: Ohia - Tigress +5
0
geplaatst: 18 november 2018, 15:32 uur
145 Bruce Springsteen - The River +3
142 dEUS - Instant Street +5
132 Depeche Mode - Enjoy The Silence +7
126 Joy Division - Love Will Tear Us Apart +1
126 The Doors - The End
118 Pulp - Common People
117 R.E.M. - Drive +4
90 The Waterboys - The Whole Of The Moon
145 Bruce Springsteen - The River +3
142 dEUS - Instant Street +5
132 Depeche Mode - Enjoy The Silence +7
126 Joy Division - Love Will Tear Us Apart +1
126 The Doors - The End
118 Pulp - Common People
117 R.E.M. - Drive +4
4
geplaatst: 18 november 2018, 15:51 uur
johan de witt schreef:
Inderdaad bizar dat Drive eigenlijk door zou gaan terwijl de huidige stand zeer duidelijk laat zien dat Drive niet beter gevonden wordt dan de 'afvallers'. Gelukkig hebben we de herkansingen nog, zodat dit misverstand eerlijk hersteld wordt.Eindstand reguliere ladder: Bizar
0
geplaatst: 18 november 2018, 15:57 uur
chevy93 schreef:
(quote)
Inderdaad bizar dat Drive eigenlijk door zou gaan terwijl de huidige stand zeer duidelijk laat zien dat Drive niet beter gevonden wordt dan de 'afvallers'. Gelukkig hebben we de herkansingen nog, zodat dit misverstand eerlijk hersteld wordt. Dat zegt natuurlijk lang niet alles, hangt ook van de concurrentie af. Kijk ik naar mijn punten dan kreeg Drive in de ronde 3 en in de herkansing 1 omdat er voor mij nu meer goede nummers meedoen dan toen. Als dat voor meer mensen geldt dan krijgen ze vanzelf minder punten.
1
geplaatst: 18 november 2018, 15:58 uur
chevy93 schreef:
(quote)
Inderdaad bizar dat Drive eigenlijk door zou gaan terwijl de huidige stand zeer duidelijk laat zien dat Drive niet beter gevonden wordt dan de 'afvallers'. Gelukkig hebben we de herkansingen nog, zodat dit misverstand eerlijk hersteld wordt. Ja, en een volgende keer zou het weer totaal anders zijn.
Of wou je beweren dat deze ladder eerlijker is dan de vorige??
Gewoon altijd de eerste 5 door laten gaan, anders kun je net zo goed eindeloos de nummers 6, 7 en 8 een herkansing bieden.
Historisch gezien doet een Drive het ook een stuk beter dan The River, dus sowieso zou ik de vorige uitslag veel minder als een 'misverstand' zien dan deze.
3
geplaatst: 18 november 2018, 15:59 uur
Tsja, eerst was er altijd gezeur dat nummers die 6e werden afvielen omdat ze in een te sterke ladder zaten terwijl nummers die 5e werden doorgingen doordat ze in een makkelijke ladder zaten.
Nu willen we weer geen herkansing omdat je favoriet die 5e werd alsnog afvalt.
En wat een gezeur over eindeloos herkansen...er is maar 1 herkansing per ronde, poehee...eindeloos!!
Nu willen we weer geen herkansing omdat je favoriet die 5e werd alsnog afvalt.
En wat een gezeur over eindeloos herkansen...er is maar 1 herkansing per ronde, poehee...eindeloos!!
2
geplaatst: 18 november 2018, 16:02 uur
Van mij niet in elk geval. Ik ben tegen herkansing, period.
Ten eerste is volstrekt onduidelijk wie wel moeten herkansen en wie niet.
Ten tweede leidt het tot allerlei rare uitslagen, zoals hier weer eens wordt aangetoond.
Ten eerste is volstrekt onduidelijk wie wel moeten herkansen en wie niet.
Ten tweede leidt het tot allerlei rare uitslagen, zoals hier weer eens wordt aangetoond.
0
geplaatst: 18 november 2018, 16:05 uur
johan de witt schreef:
Historisch gezien doet een Drive het ook een stuk beter dan The River, dus sowieso zou ik de vorige uitslag veel minder als een 'misverstand' zien dan deze.
Historisch gezien vertoont The River (en Bruce Springsteen in het algemeen) al jaren een stijgende trend. Drive daarentegen viel van 17 terug naar 40 (en van de 16 R.E.M.-nummers in de lijst zakten er 14). Tel daarbij op dat The River vorig jaar ook al hoger stond dan Drive en ik zou niet inzien waarom het raar zou zijn dat The River hier beter scoort dan Drive.Historisch gezien doet een Drive het ook een stuk beter dan The River, dus sowieso zou ik de vorige uitslag veel minder als een 'misverstand' zien dan deze.
Overigens is volstrekt duidelijk wie er moet herkansen als je het zou willen uitrekenen. Je kunt de stempercentages uitrekenen en dan zie je direct wie het beter/slechter doet.
2
geplaatst: 18 november 2018, 16:06 uur
Ik ben voor herkansing, hoort bij het spel. Nu valt ie eens gunstig uit (wrs The Knife door en die slaapverwekkende muziek van R.E.M. en Pulp niet), vaak genoeg niet. Dat is bovenstaande user niet met mij eens, maar het komt wel heel selectief over om nu te gaan huilen over de herkansing. Of is dat je broer en jij eens niet tactisch op het laatste moment kunnen stemmen?
0
geplaatst: 18 november 2018, 16:07 uur
Het feit dat je die laatste opmerkingen erbij haalt zegt alles over jou en daarom kan ik de rest van wat je zegt ook al niet meer serieus nemen 

5
geplaatst: 18 november 2018, 16:08 uur
Het is helemaal niet volstrekt onduidelijk wie er moet herkansen, wat een onzin.
En wat jij een rare uitslag vind iemand anders wellicht geen rare uitslag...ik vind misschien de uitslag van de reguliere ladder wel een rare uitslag.
Sorry hoor, maar Ik hoor hier vooral veel kinderachtig gezeur van slechte verliezers die hun favorietje niet door zien gaan, jongens..het is maar een spelletje hoor..neem het aub allemaal wat minder serieus

En wat jij een rare uitslag vind iemand anders wellicht geen rare uitslag...ik vind misschien de uitslag van de reguliere ladder wel een rare uitslag.
Sorry hoor, maar Ik hoor hier vooral veel kinderachtig gezeur van slechte verliezers die hun favorietje niet door zien gaan, jongens..het is maar een spelletje hoor..neem het aub allemaal wat minder serieus

1
geplaatst: 18 november 2018, 16:08 uur
Het euvel met de herkansingen is dat de keren dat je favoriete nummers er alsnog uitvliegen je meestal langer bijblijven dan de momenten dat de herkansingen voor jouw smaak wel gunstig uitpakten.
We klagen al bijna net zo lang over de herkansingen als dat de Ladder oud is. Hoort er eigenlijk ook gewoon een beetje bij
Voor het feit dat de herkansingen niet eerlijk zouden zijn heb ik nooit een steekhoudend argument gezien. En ja, ik heb zelf vanuit m'n onderbuik soms ook weleens het gevoel dat deze herkansingsopzet voor een persoonlijke favoriet zeer nadelig uitpakt, maar dat wil niet zeggen dat het systeem niet klopt. Je zou hoogstens moeten afvragen in volgende edities of je nog wel de slechtste nummers 5 wil laten deelnemen aan de herkansing.
En als we de MuMeLadder vergelijken met andere allertijdenlijsten als de Top 2000 en de V500 dan valt op dat de enige lijst is waarbij het stemproces voor 100% openbaar, transparant, en controleerbaar is.
We klagen al bijna net zo lang over de herkansingen als dat de Ladder oud is. Hoort er eigenlijk ook gewoon een beetje bij
Voor het feit dat de herkansingen niet eerlijk zouden zijn heb ik nooit een steekhoudend argument gezien. En ja, ik heb zelf vanuit m'n onderbuik soms ook weleens het gevoel dat deze herkansingsopzet voor een persoonlijke favoriet zeer nadelig uitpakt, maar dat wil niet zeggen dat het systeem niet klopt. Je zou hoogstens moeten afvragen in volgende edities of je nog wel de slechtste nummers 5 wil laten deelnemen aan de herkansing.En als we de MuMeLadder vergelijken met andere allertijdenlijsten als de Top 2000 en de V500 dan valt op dat de enige lijst is waarbij het stemproces voor 100% openbaar, transparant, en controleerbaar is.
0
geplaatst: 18 november 2018, 16:10 uur
146 dEUS - Instant Street 4
146 Sufjan Stevens - Chicago 5
145 Bruce Springsteen - The River
144 The Knife - Silent Shout 1
139 Depeche Mode - Enjoy The Silence 7
126 Joy Division - Love Will Tear Us Apart
126 The Doors - The End
120 R.E.M. - Drive 3
118 Pulp - Common People
146 dEUS - Instant Street 4
146 Sufjan Stevens - Chicago 5
144 The Knife - Silent Shout 1
139 Depeche Mode - Enjoy The Silence 7
126 Joy Division - Love Will Tear Us Apart
126 The Doors - The End
120 R.E.M. - Drive 3
118 Pulp - Common People
0
geplaatst: 18 november 2018, 16:10 uur
Titmeister schreef:
Ik ben voor herkansing, hoort bij het spel. Nu valt ie eens gunstig uit (wrs The Knife door en die slaapverwekkende muziek van R.E.M. en Pulp niet), vaak genoeg niet. Dat is bovenstaande user niet met mij eens, maar het komt wel heel selectief over om nu te gaan huilen over de herkansing. Of is dat je broer en jij eens niet tactisch op het laatste moment kunnen stemmen?
Nee, dat maakt mij niet uit, ik heb het niet over de nummers, maar het systeem an sich.
Nummers die in de reguliere ladder 7e of 8e worden komen in eenzelfde ladder als een nummer dat regulier 5e werd. Dat is toch een devaluatie van de reguliere ladder.
Maar goed, als de meerderheid het zo wil, prima verder.
1
geplaatst: 18 november 2018, 16:13 uur
Dan zou je eigenlijk alle nummers permanent moeten herkansen in een soort k.o. , want je hebt ook nog zoiets als zwakke ladders en sterke ladders qua songs, vanuit welk gezichtspunt dan ook. Je kan net zo goed een nr. 1 herkansen uit een zwakke ladder tegen een nr. 7 uit een sterke ladder. Daarom slaat dat hele herkansen nergens op. Of je moet, zoals eerder gezegd, alles blijven herkansen.
1
geplaatst: 18 november 2018, 16:14 uur
Gretz schreef:
Het euvel met de herkansingen is dat de keren dat je favoriete nummers er alsnog uitvliegen je meestal langer bijblijven dan de momenten dat de herkansingen voor jouw smaak wel gunstig uitpakten.
Voor het feit dat de herkansingen niet eerlijk zouden zijn heb ik nooit een steekhoudend argument gezien. En ja, ik heb zelf vanuit m'n onderbuik soms ook weleens het gevoel dat deze herkansingsopzet voor een persoonlijke favoriet zeer nadelig uitpakt, maar dat wil niet zeggen dat het systeem niet klopt. Je zou hoogstens moeten afvragen in volgende edities of je nog wel de slechtste nummers 5 wil laten deelnemen aan de herkansing.
En als we de MuMeLadder vergelijken met andere allertijdenlijsten als de Top 2000 en de V500 dan valt op dat de enige lijst is waarbij het stemproces voor 100% openbaar, transparant, en controleerbaar is.
Voor het feit dat de herkansingen niet eerlijk zouden zijn heb ik nooit een steekhoudend argument gezien. En ja, ik heb zelf vanuit m'n onderbuik soms ook weleens het gevoel dat deze herkansingsopzet voor een persoonlijke favoriet zeer nadelig uitpakt, maar dat wil niet zeggen dat het systeem niet klopt. Je zou hoogstens moeten afvragen in volgende edities of je nog wel de slechtste nummers 5 wil laten deelnemen aan de herkansing.En als we de MuMeLadder vergelijken met andere allertijdenlijsten als de Top 2000 en de V500 dan valt op dat de enige lijst is waarbij het stemproces voor 100% openbaar, transparant, en controleerbaar is.
Ja, da is helemaal een farce natuurlijk

Zal best, maar voelt gewoon niet goed als een nummer dat 7e of 8e werd in een reguliere ladder alsnog een kans krijgt door te gaan. Dat zou ik ook zeggen als het om een fave van me zou gaan overigens.
Doe dan gewoon alle nummers 5 of zo.
1
geplaatst: 18 november 2018, 16:15 uur
Discussies over de herkansingen zijn altijd te beëindigen met de wijze woorden van Casartelli.
Niet te weerleggen zolang niemand uitgebreid onderzoek doet naar de invloed van de verschillende herkansingsrondes
Verder moeten we ons niet te druk maken, aan het eind van het spel wint er toch wel weer een Smiths, AF of Radiohead
Casartelli schreef:
Van het hier vaak gebezigde statement dat bepaalde nummers vooral van de herkansingen profiteren heb ik overigens ook nooit meer dan anekdotisch bewijs gezien.
Van het hier vaak gebezigde statement dat bepaalde nummers vooral van de herkansingen profiteren heb ik overigens ook nooit meer dan anekdotisch bewijs gezien.
Niet te weerleggen zolang niemand uitgebreid onderzoek doet naar de invloed van de verschillende herkansingsrondes

Verder moeten we ons niet te druk maken, aan het eind van het spel wint er toch wel weer een Smiths, AF of Radiohead

2
geplaatst: 18 november 2018, 16:21 uur
Of The Cure 
Anyway, als de heren johan de witt en luigifort ons willen verblijden met een spraakmakende alternatieve opzet - zonder herkansingen - kan dat in het discussietopic. Kunnen we hier weer verder met stemmen...

Anyway, als de heren johan de witt en luigifort ons willen verblijden met een spraakmakende alternatieve opzet - zonder herkansingen - kan dat in het discussietopic. Kunnen we hier weer verder met stemmen...
1
geplaatst: 18 november 2018, 16:25 uur
luigifort schreef:
Dan zou je eigenlijk alle nummers permanent moeten herkansen in een soort k.o. , want je hebt ook nog zoiets als zwakke ladders en sterke ladders qua songs, vanuit welk gezichtspunt dan ook. Je kan net zo goed een nr. 1 herkansen uit een zwakke ladder tegen een nr. 7 uit een sterke ladder. Daarom slaat dat hele herkansen nergens op. Of je moet, zoals eerder gezegd, alles blijven herkansen.
Idealiter zou je dat natuurlijk ook doen, maar daar is simpelweg de tijd (en zin) niet voor.Dan zou je eigenlijk alle nummers permanent moeten herkansen in een soort k.o. , want je hebt ook nog zoiets als zwakke ladders en sterke ladders qua songs, vanuit welk gezichtspunt dan ook. Je kan net zo goed een nr. 1 herkansen uit een zwakke ladder tegen een nr. 7 uit een sterke ladder. Daarom slaat dat hele herkansen nergens op. Of je moet, zoals eerder gezegd, alles blijven herkansen.
Overigens is er ook nog een gewogen loting, zodat alle ladders grosso modo gelijkwaardig zijn en de kans dat een nummer 1 gelijkwaardig is aan een nummer 7 is statistisch gezien nihil. In dit geval gaat het om een nummer 5 versus een nummer 8 (en 6 en 7). Het is bovendien vrij zeldzaam dat een nummer 8 een dusdanig stempercentage heeft dat die nog mag herkansen. Dat geeft alleen maar aan dat deze nummers zo dicht tegen elkaar zitten dat je simpelweg niet kunt stellen dat de een significant beter gepresteerd heeft dan de andere.
1
geplaatst: 18 november 2018, 16:49 uur
Jeetje wat vinden we een hoop van de herkansingen. Opvallend genoeg heb ik woorden van gelijke strekking in de voorgaande vijf rondes niet gezien. Daar waren toch ook herkansingen?
Vermakelijk leesvoer in ieder geval. Dank daarvoor
.
Vermakelijk leesvoer in ieder geval. Dank daarvoor
.
0
geplaatst: 18 november 2018, 17:47 uur
151 The Knife - Silent Shout 7
146 dEUS - Instant Street
146 Sufjan Stevens - Chicago
140 Depeche Mode - Enjoy The Silence 1
131 Joy Division - Love Will Tear Us Apart 5
129 The Doors - The End 3
122 Pulp - Common People 4
120 R.E.M. - Drive