MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MuMeLadder Bingo

zoeken in:
jordidj1 schreef:
Wtf is dit
Een getekend geel hoofd dat tranen lacht. Heb ik nu gewonnen?

123poetertjes schreef:
(quote)
Een getekend geel hoofd dat tranen lacht. Heb ik nu gewonnen?

Wat ben jij raar.

Ik hou me voorlopig nog even afzijdig van dit spelletje, maar jullie kunnen me via pm omkopen om bepaalde uitspraken te doen.

Ik kwam een woord tegen op de bingokaart dat ik niet kende. Blijkt het precies één resultaat op Google te geven! Van MuMe... Helaas weet ik nu nog steeds niet wat het inhoudt, al heeft het iets met een bepaalde user te maken.

Poek schreef:
Ik kwam een woord tegen op de bingokaart dat ik niet kende. Blijkt het precies één resultaat op Google te geven! Van MuMe... Helaas weet ik nu nog steeds niet wat het betekent.

Een van m'n favoriete termen binnen het MuMe-jargon
MuMeLadder 2014 [De Top 2000 van MusicMeter]

Het komt er bij deze analyse op neer dat je per nominatie gaat kijken hoe ze gescoord hebben en van welke users je de meeste punten hebt mogen ontvangen. Daar rolt dan uiteindelijk een Top- en een Floplijst uit, van mensen met een fijnzinnige smaak en een groepje smakelozen

Jammer wel dat de F.A. iets minder in zwang is geraakt. Voorheen maakte Casartelli er ook een jaarlijkse traditie van om de score van zijn nominaties dmv dit instrument te toetsen.

Casartelli (moderator)
O ja, dat was hem. Tja, dat was toch wel een werk om bij te houden en inderdaad, op een gegeven moment weet je het wel.

Als er nog kaarten zijn, wil ik ook meedoen.

Gretz schreef:
Deelnemerslijst:

123poetertjes
Arrie
AstroStart
Casartelli
chevy93
DjFrankie
johan de witt
jordidj1
Joren999
Justus18
Koenr
luigifort
Poek
Titmeister

Bingokaarten: zie pm

Gretz schreef:

- Als twee of meer users precies tegelijk een score maken krijgen ze allebei de punten.

Hoe moet ik dit interpreteren? Is elke quote/opmerking maar 1x te gebruiken voor een vinkje? Moet ik elk vakje dat ik afvink bij jou melden via pm, of enkel als ik een rij completeer en punten scoor?

Koenr schreef:
(quote)

Hoe moet ik dit interpreteren? Is elke quote/opmerking maar 1x te gebruiken voor een vinkje? Moet ik elk vakje dat ik afvink bij jou melden via pm, of enkel als ik een rij completeer en punten scoor?

Het eerste is niet aan de orde, elke opmerking kan door meerdere users gebruikt worden.

Wanneer je je kaart inlevert moet je aangeven wat de laatste term was. Als twee spelers dit vrijwel gelijktijdig doen en ze scoren allebei op hetzelfde woord dan krijgen ze allebei punten. Vergelijkbaar met de normale bingo waarbij 1 getal voor meerdere winnaars zorgt.

Moet je ook een liedje zingen bij een valse Bingo?

Uit de eerste post: "- Als je een foute bingo hebt moet je volgend jaar op de lustrummeeting een karaokeliedje zingen "

Hoe werkt het jokersysteem precies? Elke 48 uur vanaf wanneer? En moet je de joker doorgeven?

Misschien een idee dat je de joker in dit draadje kan posten, maar dat andere deelnemers dat vakje dan ook mogen doorstrepen?

Joren999 schreef:
Uit de eerste post: "- Als je een foute bingo hebt moet je volgend jaar op de lustrummeeting een karaokeliedje zingen "

Ah, daar heb ik overheen gelezen

Om precies te zijn Mag Ik Dan Na Jou van Claudia de Breij.

Poek schreef:
Hoe werkt het jokersysteem precies? Elke 48 uur vanaf wanneer? En moet je de joker doorgeven?

Elke 48 uur gerekend vanaf 18 november 0:00. Dus afgelopen middernacht mocht je je eerste joker inzetten.

- Graag duidelijk aangeven op de kaart waar je de joker voor hebt gebruikt, zodat ik het kan controleren.

Misschien een idee dat je de joker in dit draadje kan posten, maar dat andere deelnemers dat vakje dan ook mogen doorstrepen?

Liever discretie, zodat jullie niet van elkaar weten hoe ver je al bent.

Maar hoe controleer je het dan?

Poek schreef:
Maar hoe controleer je het dan?

Oh ja, ik ging er even vanuit dat iedereen z'n kaart heeft uitgeprint en het volgens de regels wil spelen.

Als je een joker wilt inzetten moet je mij even een foto/bewerkte screenshot sturen met daarop duidelijk aangegeven waar de joker voor wordt gebruikt.

Gretz schreef:
(quote)

Elke 48 uur gerekend vanaf 18 november 0:00. Dus afgelopen middernacht mocht je je eerste joker inzetten.

- Graag duidelijk aangeven op de kaart waar je de joker voor hebt gebruikt, zodat ik het kan controleren.

(quote)

Liever discretie, zodat jullie niet van elkaar weten hoe ver je al bent.
Maar heb je dan niet het probleem dat je je joker naar wens kan verplaatsen? Stel ik zet hem ergens op in, maar die komt alsnog voorbij, wat houdt me dan tegen om de joker naar een andere goal te verplaatsen?

Edit: Laat maar, het antwoord is precies net gegeven.

Oh ja, jullie kunnen me ook gewoon via PM het woord doorgeven dat je hebt weggestreept. Zolang ik het achteraf nog maar controleren zodat ik zeker weet dat je een eerlijke bingo hebt gescoord.

Iemand al in de buurt van een eerste volle rij/kolom?

Nee. Die luigifort post honderd berichten per dag in het mumeladderdraadje, maar een woord/quote van mijn bingokaart noemen, ho maar!

Ik ben er bijna ja

Moet ik eigenlijk gaan bijhouden wáár de quote gebruikt is?

Nee hoor, dat is niet nodig

chevy93 schreef:
Moet ik eigenlijk gaan bijhouden wáár de quote gebruikt is?

Gretz schreef:
Nee hoor, dat is niet nodig

Ik doe het wel, omdat ik bij een mogelijk afgekeurde bingo kan terugvinden waar ik het gevonden heb.
Mocht trouwens de bingo van Joren999 goedgekeurd worden, dan streep ik iets op mijn kaart weg, dat ik zelf niet gevonden heb. Je leest zo gemakkelijk ergens over heen of bent even vergeten dat die op je kaart stond. Ik vind het een moeilijk spel.

Ik controleer straks, nu bij een concert

Excuses, ik heb mijn joker hierboven verkeerd aangegeven, die heb ik gebruikt voor de Artiest X-loze finale en niet voor de discussie over de deadline.

Dat wordt een liedje zingen. Uploaden naar YouTube volstaat.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:46 uur

geplaatst: vandaag om 21:46 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.