MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MuMeLadder Bingo

zoeken in:
https://media.giphy.com/media/7Wn0aZppijtSiz3NRj/giphy.gif

Beste allemaal,

Met gepaste trots presenteer ik jullie de eerste editie van de MuMeLadder Bingo. Vorig jaar hadden we al een conceptkaart, maar nu gaan we het spel daadwerkelijk spelen. Aan deze editie doen maar liefst tweehonderd gevleugelde termen mee. Vele uitspraken zullen jullie vast enigszins bekend in de oren klinken

- Iedere user krijgt een unieke bingokaart van 7x7 vakjes. Op het middelste vak staat je username vermeldt.
- Like dit bericht om aan te geven dat je mee wilt doen. Onder deze post plaats ik de deelnemerslijst.
- Het spel gaat direct van start! -
- Alle berichten (vanaf 18 november 0:00) in reguliere topic, het discussietopic en het ontknopingstopic tellen me. Dus je kunt met terugzoeken wellicht nog wat punten scoren.
- Met citaten uit je eigen posts kun je echter geen vakjes wegstrepen, anders zou het iets te makkelijk worden
- Tip: print je kaart uit zodat je gemakkelijk de vakken kunt doorstrepen.
- Woorden hoeven niet altijd letterlijk gepost worden om ze te kunnen afvinken. Ik laat het aan jullie eigen weldenken over of je iets wel of niet mag goedkeuren.
- Elke 48 uur mag iedere deelnemer 1 joker inzetten om een term door te strepen die je waarschijnlijk niet meer voorbij ziet komen. Graag duidelijk aangeven op je speelkaart waar je een joker gebruikt.
- Bij twijfel beslis ik (de spelleider). Hier kan niet over gedebatteerd worden.
- Als twee of meer users precies tegelijk een score maken krijgen ze allebei de punten.
- Als je een foute bingo hebt moet je volgend jaar op de lustrummeeting een karaokeliedje zingen ?
- Gelieve om alle (on)zin over de bingo hier te plaatsen en niet het reguliere stemtopic ermee te vervuilen.

Punten scoren gaat als volgt:
- Eerste volle rij: 1 punt
- Eerste volle kolom: 1 punt
- Tweede volle rij: 1 punt
- Tweede volle kolom: 1 punt
- > 75% ingevuld (36 of meer vakjes): 3 punten
- Volle kaart: 6 punten

Een bingokaart ziet er bijvoorbeeld dan zo uit:
https://i.imgur.com/SQp6Za2.jpg
Als je geluk hebt zijn 6 vakjes dus al voldoende voor een score.

We spelen sowieso door tot er tenminste 1 user is die minimaal 75% van z’n bingokaart gevuld heeft. Waarschijnlijk start ik met de Grote Finale nog een nieuwe ronde op, eventueel ook een speciale Orinocochat-editie. Degene die aan het eind van het finaleweekend de meeste punten heeft mag zich vervolgens een jaar lang MuMeLadderBingoKampioen noemen!

Eigen berichten tellen niet mee voor de bingo, neem ik aan?

Poek schreef:
Eigen berichten tellen niet mee voor de bingo, neem ik aan?

Oh ja, goede suggestie om die regel ook te hanteren. Anders is het iets te makkelijk om de laatste vakjes binnen te harken

Leuk, ik doe mee!

Ik doe mee, maar ik zal wel kansloos onderaan eindigen

Hahaha, count me in!

Lijkt me leuk.

Mag eenieder dan geen enkele opmerking meer maken die in één van de hokjes van zijn bingokaart valt?Moet je wel op je woorden gaan passen

Wat een pauperlijst zeg, tenenkrommende anti-smaak

Arrie schreef:
Lijkt me leuk.

Mag eenieder dan geen enkele opmerking meer maken die in één van de hokjes van zijn bingokaart valt?Moet je wel op je woorden gaan passen

Nou, met eigen opmerkingen kun je dus geen punten scoren. Maar je zou natuurlijk andere users kunnen uitlokken tot het uitspreken van bepaalde volzinnen

Ohja, op die manier.

Ja zo wordt dat best een geinig spelletje, haha.

Als je er eentje hebt, zet je daar dan een Fink neer of gewoon xx's?

De eerste bingokaarten zijn uit de generator gerold (zie post 2), dus jullie kunnen van start!

Favoriet gewipt door last minute Lowietje

Bij mij staat er twee keer ‘Een kwestie van tijd voordat...’ op.

luigifort schreef:
Favoriet gewipt door last minute Lowietje

Hehe, in dit geval hoeft de gebeurtenis enkel plaats te vinden en hoeft iemand dit niet letterlijk te zeggen. Bij enkele andere deelnemers geldt hetzelfde.

Arrie schreef:
Bij mij staat er twee keer ‘Een kwestie van tijd voordat...’ op.

Oeps, dan krijg je even een nieuwe kaart..momentje

Edit: nieuwe staat online!

Ah lol, ik ga nu even sneaky de stemtool vernaggelen denk ik

Ik tel op de bingokaart van Casartelli twee uitspraken die hij regelmatig doet, wat een toeval Hopen voor hem dat de termen intussen al voldoende ingeburgerd zijn. Er doen iig nog voldoende nummers mee die je als zodanig kunt typeren.

Casartelli (moderator)
Ik zelf wel iets meer...

Count me in!

Overigens zijn er normaal gesproken prijzen bij een bingo.

P.S. De Paardenband staat toch niet meer in de finale, dus of die langs gaat komen vraag ik me af.

chevy93 schreef:

Overigens zijn er normaal gesproken prijzen bij een bingo.

Daar bedenken we tzt wellicht nog iets voor, er is in ieder geval een wisseltrofee.

chevy93 schreef:

P.S. De Paardenband staat toch niet meer in de finale, dus of die langs gaat komen vraag ik me af.

Ja, zo zijn er wellicht nog meer termen te vinden die mogelijk niet heel snel meer voorbij komen.

Laat ik er nog een extra spelregel bijzetten: elke 48 uur mag iedere deelnemer 1 joker inzetten om een term door te strepen die ie waarschijnlijk niet meer verwacht. Wel duidelijk aangeven op je speelkaart dat je er een joker voor gebruikt

Posts van vandaag tellen dus ook?

Ja. #rollatordeuntje

(maar niet in dit topic )

Arrie schreef:
Posts van vandaag tellen dus ook?

Juist, dat biedt jullie de mogelijkheid om nog even terug te zoeken en alvast wat vakjes weg te strepen.

Inderdaad, ik kan al beginnen!

Yes! Ik heb mijn eerste al binnen!

Gretz schreef:
Hopelijk houdt De Schreeuw deze goede uitgangspositie vast en is rechtstreeks kwalificatie straks een feit. Deze moderne klassieker en oud-Witte Trui-winnaar werd vorig jaar node gemist; bij uitstek hét nummer dat in de finale de electronica-eer hoog kan houden
Geert krijgt het alvast voor elkaar er in een minimaal aantal woorden een maximaal aantal termen in te gooien. Is dit een test?

Wtf is dit

Gast
geplaatst: vandaag om 20:11 uur

geplaatst: vandaag om 20:11 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.