Muziek / Muziekgames / Maak kennis met Metal anno 2019
zoeken in:
0
geplaatst: 1 januari 2019, 10:45 uur
De regels:
Dag medemetalliefhebbers!
Een nieuw jaar is ook een nieuw topic voor Maak kennis met Metal anno... !
Hierin gaan we op zoek naar de opvolger van het beste metalnummer van 2013 (Deafheaven - Dream House), 2014 (Deafheaven - From the Kettle onto the Coil), 2015 (My Dying Bride - And My Father Left Forever), 2016 (Zeal and Ardor - Come on Down), 2017 (Amenra - A Solitary Reign), 2018 (Fluisteraars - Oeverloos).
Nog even de spelregels op een rijtje zetten voor mogelijke nieuwkomers:
Om de 2 dagen plaatst iemand een metalnummer dat de komende (minstens) 48 uur beoordeeld wordt op een schaal van 0 tot 10 (eventueel met toelichting). Degene die het volgende nummer plaatst, updatet ook het overzicht en berekent dus het stemgemiddelde van het vorige nummer.
Aan het eind van elke maand wordt dan de top 10 van het afgelopen jaar geplaatst en een nieuw overzicht geplaatst voor die maand.
Het nummer moet uit 2019 zijn ofwel door de singlerelease ofwel door de albumrelease. Een band mag ook maar 1 keer langskomen per jaar om de diversiteit te promoten.
De editie van 2018 voor de liefhebbers.
De top 10 van vorig jaar:
1. Fluisteraars - Oeverloos (Interlude / 8 / 8,18)
2. Sinistro - Abismo (Interlude / 7 / 8,10)
3. Deafheaven - Honeycomb (laboomzaa / 8 / 8,09)
4. Cult Leader - Isolation In The Land Of Milk And Honey (Don Cappuccino / 7 / 8,00)
5. Entropia - Vacuum (Don Cappuccino 8 / 7,91)
6. Craft - Again (Don Cappuccino / 9 / 7,84)
7. Sleep - Sonic Titan (Don Cappuccino / 8 / 7,81)
8. Obliteration - Detestation Rite (ASman / 8 / 7,78)
9. The Ocean Collective - Permian: The Great Dying (aslan / 9 / 7,78)
10. Abstracter - Ashen Reign (Don Cappuccino / 9 / 7,78)
Dag medemetalliefhebbers!
Een nieuw jaar is ook een nieuw topic voor Maak kennis met Metal anno... !
Hierin gaan we op zoek naar de opvolger van het beste metalnummer van 2013 (Deafheaven - Dream House), 2014 (Deafheaven - From the Kettle onto the Coil), 2015 (My Dying Bride - And My Father Left Forever), 2016 (Zeal and Ardor - Come on Down), 2017 (Amenra - A Solitary Reign), 2018 (Fluisteraars - Oeverloos).
Nog even de spelregels op een rijtje zetten voor mogelijke nieuwkomers:
Om de 2 dagen plaatst iemand een metalnummer dat de komende (minstens) 48 uur beoordeeld wordt op een schaal van 0 tot 10 (eventueel met toelichting). Degene die het volgende nummer plaatst, updatet ook het overzicht en berekent dus het stemgemiddelde van het vorige nummer.
Aan het eind van elke maand wordt dan de top 10 van het afgelopen jaar geplaatst en een nieuw overzicht geplaatst voor die maand.
Het nummer moet uit 2019 zijn ofwel door de singlerelease ofwel door de albumrelease. Een band mag ook maar 1 keer langskomen per jaar om de diversiteit te promoten.
De editie van 2018 voor de liefhebbers.
De top 10 van vorig jaar:
1. Fluisteraars - Oeverloos (Interlude / 8 / 8,18)
2. Sinistro - Abismo (Interlude / 7 / 8,10)
3. Deafheaven - Honeycomb (laboomzaa / 8 / 8,09)
4. Cult Leader - Isolation In The Land Of Milk And Honey (Don Cappuccino / 7 / 8,00)
5. Entropia - Vacuum (Don Cappuccino 8 / 7,91)
6. Craft - Again (Don Cappuccino / 9 / 7,84)
7. Sleep - Sonic Titan (Don Cappuccino / 8 / 7,81)
8. Obliteration - Detestation Rite (ASman / 8 / 7,78)
9. The Ocean Collective - Permian: The Great Dying (aslan / 9 / 7,78)
10. Abstracter - Ashen Reign (Don Cappuccino / 9 / 7,78)
0
geplaatst: 1 januari 2019, 10:45 uur
De laatste track van 2018:
29/12: Dewfall - The Course to Malkuth (aslan / 7 / 6,98)
We gaan van start!
01/01: Downfall of Gaia - As Our Bones Break to the Dance (Don Cappuccino)
29/12: Dewfall - The Course to Malkuth (aslan / 7 / 6,98)
We gaan van start!
01/01: Downfall of Gaia - As Our Bones Break to the Dance (Don Cappuccino)
0
geplaatst: 1 januari 2019, 10:53 uur
Persoonlijk had ik zelf graag het nieuwe topic opgezet, maar wel fijn om te zien dat het steeds populairder wordt en de MuMeMetalcommunity hier verenigd wordt. Mooie winnaar trouwens van de vorige editie, wel spijtig dat het in andere topics weinig tot geen voet aan grond krijgt.
Vanavond eens luisteren naar het eerste metalnummer uit 2019.
Vanavond eens luisteren naar het eerste metalnummer uit 2019.

0
geplaatst: 1 januari 2019, 10:56 uur
Er is echt een tijd geweest dat dit topic op sterven stond, maar de laatste tijd is er inderdaad echt een vaste groep die stemt met ook genoeg variatie qua subgenres binnen de inzendingen. Goed om te zien. 

0
geplaatst: 1 januari 2019, 11:04 uur
Naar de track:
Downfall of Gaia vind ik een ronduit fantastische en zwaar ondergewaardeerde band. Ze hebben een eigen herkenbare sound binnen het post-blackgenre: wat grimmiger en guurder dan veel stijlgenoten met een vleugje hardcore in de ritmesectie. De vocalen zijn heerlijk doorleefd! Kan niet wachten op de volledige plaat!
9
Downfall of Gaia vind ik een ronduit fantastische en zwaar ondergewaardeerde band. Ze hebben een eigen herkenbare sound binnen het post-blackgenre: wat grimmiger en guurder dan veel stijlgenoten met een vleugje hardcore in de ritmesectie. De vocalen zijn heerlijk doorleefd! Kan niet wachten op de volledige plaat!
9
0
geplaatst: 1 januari 2019, 11:11 uur
Ja, ik ben het zo ongeveer wel eens met ranboy. Muzikaal prima, maar de vocalen zijn zo niet mijn ding.
7,3
7,3
0
geplaatst: 1 januari 2019, 17:56 uur
Ook ik trek de vocalen niet bijzonder goed. Muzikaal dik in orde.
7,5
7,5
0
geplaatst: 2 januari 2019, 10:19 uur
Ik ben niet zo onder de indruk en nee, die vocals maken het er inderdaad niet beter op.
4
4
0
geplaatst: 2 januari 2019, 19:01 uur
Hm. De vocalen zijn even wennen, dat geef ik grif toe. Maar het trekt me ook wel aan; de plaat staat alvast op mijn lijstje om te beluisteren. Muzikaal is het bovendien wel behoorlijk indrukwekkend, met ook heel wat afwisseling.
Goeie opener!
8
Goeie opener!
8
1
geplaatst: 2 januari 2019, 22:59 uur
Zeker wel een aardige band. Hun sound doet een beetje denken aan wat Fall of Efrafa ten tonele bracht, alleen misschien iets minder introspectief van aard en iets directer.
7,5
7,5
0
geplaatst: 3 januari 2019, 13:08 uur
01/01: Downfall of Gaia - As Our Bones Break to the Dance (Don Cappuccino / 12 / 7,36)
03/01: Nusquama - Vuurslag (Interlude)
03/01: Nusquama - Vuurslag (Interlude)
0
geplaatst: 3 januari 2019, 13:12 uur
Wat komt er toch verdomd veel mooi spul uit de Nederlandse BM scene. Dit is een project met leden van Turia, Fluisteraars en Laster. Dat moet natuurlijk wel kwaliteit opleveren.
9
9
0
geplaatst: 3 januari 2019, 19:26 uur
8,5
Ja, dit is weer top! Fantastisch om de typerende hypnotiserende riffs en ijzige vocalen van Turia te horen in combinatie met de lopende baslijnen van Laster. Ik heb een tijdje gevonden dat de Nederlandse metalscene tegenviel, maar sinds dat het hele legioen van nieuwe frisse blackmetalbands (o.a. Dodecahedron, Nihill, Turia, Fluisteraars, Terzij de Horde, Verwoed, Laster, Lubbert Das, Solar Temple, Iskandr) is opgestaan zijn we wat mij betreft zelfs een van de beste metallanden wereldwijd! Meer dan terecht dat de Nederlandse blackmetalscene dan ook stevig wordt uitgelicht op de aankomende editie van Roadburn!
Ja, dit is weer top! Fantastisch om de typerende hypnotiserende riffs en ijzige vocalen van Turia te horen in combinatie met de lopende baslijnen van Laster. Ik heb een tijdje gevonden dat de Nederlandse metalscene tegenviel, maar sinds dat het hele legioen van nieuwe frisse blackmetalbands (o.a. Dodecahedron, Nihill, Turia, Fluisteraars, Terzij de Horde, Verwoed, Laster, Lubbert Das, Solar Temple, Iskandr) is opgestaan zijn we wat mij betreft zelfs een van de beste metallanden wereldwijd! Meer dan terecht dat de Nederlandse blackmetalscene dan ook stevig wordt uitgelicht op de aankomende editie van Roadburn!
0
geplaatst: 3 januari 2019, 19:57 uur
Ja, bijzonder sfeervol. Ergens in het midden valt het stil, om daarna weer heerlijk op te bouwen.
8,5
8,5
0
geplaatst: 4 januari 2019, 19:01 uur
Leuk gedaan, maar van heel dat shoegazing black metal gebeuren loop ik niet meer zo erg warm. Ik houd het bij de gevestigde waarden binnen de stijl wanneer ik eens naar post-BM lust. Daar heb ik doorgaans wel voldoende aan. Desalniettemin, de uitvoering is prima.
7,5
7,5
* denotes required fields.