Muziek / Muziekgames / De Witte Trui [Editie 2019]
zoeken in:
0
geplaatst: 28 december 2019, 14:15 uur
Puntenverdeling: 8-7-6-4-3-2 (dit laten staan!)
Voorrondeladder MM Song v/h Jaar Maandwinnaars: (De beste 6 gaan door)
223 Vampire Weekend - Harmony Hall +4
200 Big Thief - Not
139 The National - Not in Kansas
128 Little Simz - Boss +7
124 BROCKHAMPTON - NO HALO +6
118 La Dispute - FULTON STREET
115 KH - Only Human
115 Julia Holter - Words I Heard +2
110 Low - Quorum +8
84 ROSALÍA - Aute Cuture
72 clipping. - Blood of the Fang
72 Little Simz - Venom +3
Deadline: op z'n vroegst donderdag 26 december 23:59 uur
Voorrondeladder MM Song v/h Jaar Maandwinnaars: (De beste 6 gaan door)
223 Vampire Weekend - Harmony Hall +4
200 Big Thief - Not
139 The National - Not in Kansas
128 Little Simz - Boss +7
124 BROCKHAMPTON - NO HALO +6
118 La Dispute - FULTON STREET
115 KH - Only Human
115 Julia Holter - Words I Heard +2
110 Low - Quorum +8
84 ROSALÍA - Aute Cuture
72 clipping. - Blood of the Fang
72 Little Simz - Venom +3
Deadline: op z'n vroegst donderdag 26 december 23:59 uur
1
Onweerwolf
geplaatst: 29 december 2019, 23:04 uur
Hallo lieverds, heeft iemand al uitgezocht wat de hoogste MuMeLadder plaat is die nooit werd genomineerd voor De Witte Trui?
Ik kijk dan met name even naar Gretz aangezien de eindstand van de MuMeLadder nog maar slechts bij enkele ingewijden helemaal bekend is.
Ik kijk dan met name even naar Gretz aangezien de eindstand van de MuMeLadder nog maar slechts bij enkele ingewijden helemaal bekend is.

0
Onweerwolf
geplaatst: 30 december 2019, 00:03 uur
Overigens heb ik een nare mededeling voor iedereen.
Dit heb ik vorig jaar in mijn bestand gezet:
https://i.vgy.me/oiqPgp.png
En dat gaan we dus ook doen. De afgelopen jaren zaten we vol en werden mensen teleurgesteld. Dit jaar beginnen we dus met 4 pp. Maar de kans is zeer groot dat je uiteindelijk een 5e mag toevoegen, schat ik in. Hou die dus vooral achter de hand. Het betekent ook dat je zo vlot als je kunt die eerste 4 moet nomineren. Wanneer ik inschat dat het grootste gedeelte van de nomineerders is langsgeweest ga ik om de bonusnominaties vragen.
Nomineren begint vermoedelijk ergens tussen 1 januari in de middag en 2 januari in de middag, maar meestal is het op 1 januari 's avonds. Wie het eerst komt wie het eerst maalt.
Er waren 93 eindlijstjes in 2019 en 320/4 is plek voor 80 nominatielijstjes.
Dit heb ik vorig jaar in mijn bestand gezet:
https://i.vgy.me/oiqPgp.png
En dat gaan we dus ook doen. De afgelopen jaren zaten we vol en werden mensen teleurgesteld. Dit jaar beginnen we dus met 4 pp. Maar de kans is zeer groot dat je uiteindelijk een 5e mag toevoegen, schat ik in. Hou die dus vooral achter de hand. Het betekent ook dat je zo vlot als je kunt die eerste 4 moet nomineren. Wanneer ik inschat dat het grootste gedeelte van de nomineerders is langsgeweest ga ik om de bonusnominaties vragen.
Nomineren begint vermoedelijk ergens tussen 1 januari in de middag en 2 januari in de middag, maar meestal is het op 1 januari 's avonds. Wie het eerst komt wie het eerst maalt.
Er waren 93 eindlijstjes in 2019 en 320/4 is plek voor 80 nominatielijstjes.
4
Onweerwolf
geplaatst: 30 december 2019, 00:08 uur
Ik reserveer 4 nominatieplekken per persoon voor kaj_666, Grafmat, Dim, sokra & chevy93 als bedankje voor het uitzenden van de lijst en een lijstje voor Gretz als bedankje voor al het wikiwerk.
Ondanks dat je verzekerd bent van een plekje wel het verzoek om toch zo vlot mogelijk te nomineren. Ik wil doorgaans De Witte Trui zo snel mogelijk laten beginnen als we volgenomineerd zijn.
Mocht Dim geen interesse hebben om te nomineren wil je me dat dan ook even laten weten?
Ondanks dat je verzekerd bent van een plekje wel het verzoek om toch zo vlot mogelijk te nomineren. Ik wil doorgaans De Witte Trui zo snel mogelijk laten beginnen als we volgenomineerd zijn.
Mocht Dim geen interesse hebben om te nomineren wil je me dat dan ook even laten weten?
1
geplaatst: 30 december 2019, 09:45 uur
Onweerwolf schreef:
Hallo lieverds, heeft iemand al uitgezocht wat de hoogste MuMeLadder plaat is die nooit werd genomineerd voor De Witte Trui?
123poetertjes schreef:
We mogen al voorzichtig speuren naar de automatische Laddernominatie (thanks Tim)!
Om te beginnen heb ik Emerald Rush op 1024 gespot. Wie biedt hoger?
We mogen al voorzichtig speuren naar de automatische Laddernominatie (thanks Tim)!
Om te beginnen heb ik Emerald Rush op 1024 gespot. Wie biedt hoger?
123poetertjes had Emerald Rush al genoemd, maar als de regel bij die nominatie is dat het nummer nooit genomineerd mag geweest zijn voor de Witte Trui zal het die niet worden want die staat in de bubbling under van dit jaar. Op 1026 Fuck Buttons - Olympians misschien? Heb jij een bestand waarin je snel kan zoeken of een nummer ooit al genomineerd is, Marcel? Anders moeten we het topic van elke editie even checken (tenzij iemand van buiten weet of die al eens is genomineerd).

Edit: Olympians gevonden in editie 2015
Edit 2: oh ja en is van 2009 dus te oud
1
geplaatst: 30 december 2019, 10:02 uur
Olympians mag niet meer, te oud. 
Ik weet niet precies hoe de regels zitten maar vorig jaar stroomde Say Something Loving in elk geval nog binnen via SvhJ na het jaar ervoor al onsuccesvol genomineerd te zijn.
Anders zou Agnes Obel - Fuel to Fire op 1770 weleens de hoogste kunnen zijn.
Edit: Perfume Genius - Slip Away op 1394 (onder voorbehoud nog altijd)

Ik weet niet precies hoe de regels zitten maar vorig jaar stroomde Say Something Loving in elk geval nog binnen via SvhJ na het jaar ervoor al onsuccesvol genomineerd te zijn.
Anders zou Agnes Obel - Fuel to Fire op 1770 weleens de hoogste kunnen zijn.
Edit: Perfume Genius - Slip Away op 1394 (onder voorbehoud nog altijd)
0
Maartenn (crew)
geplaatst: 30 december 2019, 11:13 uur
Wordt het [Editie 2020] topic dan binnenkort ook geopend? Gaan we weer beginnen met een fris topic 

1
Onweerwolf
geplaatst: 30 december 2019, 11:14 uur
123poetertjes schreef:
In principe is dat niet de bedoeling maar dat controleer ik handmatig en niet helemaal super fantastisch goed dus een foutje kan daarbij gebeuren.
1
Onweerwolf
geplaatst: 30 december 2019, 11:14 uur
Maartenn schreef:
Wordt het [Editie 2020] topic dan binnenkort ook geopend? Gaan we weer beginnen met een fris topic
Volgend jaar pas.

1
Onweerwolf
geplaatst: 30 december 2019, 11:24 uur
Wellicht moeten we in de nabije toekomst dan overwegen om te stoppen met MuMeLadder nominaties.
Sowieso wil ik daar het een en ander wel wat gaan omgooien in de toekomst. 3fm song van het jaar en eindafrekening Studio Brussel beginnen ook steeds meer weg te drijven van wat we graag zien in De Witte Trui.
Wellicht hebben mensen nog tips voor andere jaarlijkse jaarlijsten die geschikt zijn?
We hebben nu dus:
MuMeLadder
MM Song v/h Jaar - Maandwinnaars
MM Albums v/h Jaar
MuMeAfrekening
Eigenwijze 30
Rate Your Music
3FM Song Van Het Jaar
Eindafrekening Studio Brussel
MM Song v/h Jaar - Eindlijst
Sowieso wil ik daar het een en ander wel wat gaan omgooien in de toekomst. 3fm song van het jaar en eindafrekening Studio Brussel beginnen ook steeds meer weg te drijven van wat we graag zien in De Witte Trui.
Wellicht hebben mensen nog tips voor andere jaarlijkse jaarlijsten die geschikt zijn?
We hebben nu dus:
MuMeLadder
MM Song v/h Jaar - Maandwinnaars
MM Albums v/h Jaar
MuMeAfrekening
Eigenwijze 30
Rate Your Music
3FM Song Van Het Jaar
Eindafrekening Studio Brussel
MM Song v/h Jaar - Eindlijst
2
geplaatst: 30 december 2019, 11:32 uur
Nieuw in de Top 40-meter misschien? De Trui heeft best een tekort aan echte mainstream pop en de hoogst gewaardeerde hits verdienen het wel om in elk geval een kans te krijgen.
1
geplaatst: 30 december 2019, 11:42 uur
Bwa, op 1 in de eindafrekening dit jaar is Fear Inoculum die me wel lijkt kans te maken voor een plaats in de lijst.
1
geplaatst: 30 december 2019, 12:10 uur
Als een nummer van onder plek 1000 de Witte Trui binnenstroomt lijkt me inderdaad dat het doel daarvan een beetje weg is.
Kan altijd iets als Pitchfork nemen: The Best Music of 2019: Pitchfork Readers’ Poll Results | Pitchfork
Kan altijd iets als Pitchfork nemen: The Best Music of 2019: Pitchfork Readers’ Poll Results | Pitchfork
0
Onweerwolf
geplaatst: 30 december 2019, 12:25 uur
dumb_helicopter schreef:
Bwa, op 1 in de eindafrekening dit jaar is Fear Inoculum die me wel lijkt kans te maken voor een plaats in de lijst.
Ja het varieert nogal. Die van Tool is wel typisch zo'n plaat die ik met de rechtstreekse noms wil 'vangen'. Net als bv 'Deutschland'. Maar op MEROL of Kensington oid zit dan weer niemand te wachten.
1
geplaatst: 30 december 2019, 12:28 uur
Eventueel nog de nummers met de hoogste gemiddeldes in 'Maak kennis met... 2019'.
En er zijn nog zat andere muziek/review-sites naast Pitchfork die je zou kunnen pakken als je meer bronnen van buitenaf wil. 3FM lijkt mij ook niet de meest interessante bron voor ons.
En liever MEROL dan Kensington in de lijst uiteraard.
En er zijn nog zat andere muziek/review-sites naast Pitchfork die je zou kunnen pakken als je meer bronnen van buitenaf wil. 3FM lijkt mij ook niet de meest interessante bron voor ons.
0
Onweerwolf
geplaatst: 30 december 2019, 12:30 uur
chevy93 schreef:
Als een nummer van onder plek 1000 de Witte Trui binnenstroomt lijkt me inderdaad dat het doel daarvan een beetje weg is.
Is die songs lijst van Pitchfork een poll of een redactie samenstelling?
0
geplaatst: 30 december 2019, 12:31 uur
Dat is een poll. Dit is de redactielijst: The 100 Best Songs of 2019 | Pitchfork
0
Onweerwolf
geplaatst: 30 december 2019, 12:33 uur
Koenr schreef:
Eventueel nog de nummers met de hoogste gemiddeldes in 'Maak kennis met... 2019'.
Die maak kennis met lijst is leuk en heb ik al vaker overwogen maar het probleem is daar een beetje dat de hoogste scores een beetje een waan van de dag verhaal is en niet heel erg representatief.
0
Onweerwolf
geplaatst: 30 december 2019, 12:34 uur
Die bedoelde ik ook, waar is dan de poll versie?
edit: oeps niet ver genoeg doorgescrolled.

1
geplaatst: 30 december 2019, 12:40 uur
Onweerwolf schreef:
Die maak kennis met lijst is leuk en heb ik al vaker overwogen maar het probleem is daar een beetje dat de hoogste scores een beetje een waan van de dag verhaal is en niet heel erg representatief.
(quote)
Ja, dat klopt wel. Dat geldt natuurlijk wel voor alle uitslagen in KO's hier, en voor elke individuele ladder ook een beetje, maar ik ben het wel met je eens. Er zijn ook minder deelnemers, maar het zou een optie kunnen zijn om tracks die gemiddeld echt hoog scoren daar (dat is zeldzaam) eventueel te overwegen.
0
geplaatst: 30 december 2019, 12:53 uur
123poetertjes schreef:
Nieuw in de Top 40-meter misschien? De Trui heeft best een tekort aan echte mainstream pop en de hoogst gewaardeerde hits verdienen het wel om in elk geval een kans te krijgen.
Ik zal.dit jaar nog even snel afronden dan.

0
geplaatst: 30 december 2019, 13:13 uur
Onweerwolf schreef:
Maar op MEROL zit dan weer niemand te wachten.
HOMaar op MEROL zit dan weer niemand te wachten.
HO
0
geplaatst: 30 december 2019, 13:19 uur
Onweerwolf schreef:
Maar op Kensington zit dan weer niemand te wachten.
Maar op Kensington zit dan weer niemand te wachten.
Dan heb je buiten moi gerekend

Maar voor de rest bijna niemand hier, helaas

0
Onweerwolf
geplaatst: 30 december 2019, 13:41 uur
Stuit je natuurlijk weer net op die ene Merol-fan en die ene Kensington-fan. Want die zijn uiteraard ook precies nu online. 

0
geplaatst: 30 december 2019, 13:46 uur
Onweerwolf schreef:
Stuit je natuurlijk weer net op die ene Merol-fan en die ene Kensington-fan. Want die zijn uiteraard ook precies nu online.
Hier is Merol-fan nr. 2 x
0
geplaatst: 30 december 2019, 13:53 uur
Op zo'n beetje alle lijstjes (behalve Song van het jaar dan) zal Bad Guy toch wel nummer 1 staan?
0
Onweerwolf
geplaatst: 30 december 2019, 13:57 uur
Nog geen enkele #1 positie tegenkomen voor Billie.
* denotes required fields.