Muziek / Muziekgames / De Witte Trui [Editie 2019]
zoeken in:
0
geplaatst: 30 december 2019, 14:07 uur
Bad Guy staat inderdaad wel hoog in de meeste songlijstjes van jaar maar niet op 1. Is wel de op een na meest gestreamde song van 2019 op spotify (met bijna 1 miljard streams). De meest gestreamde track van 2019 was Senorita van Shawn en Camilla maar ik denk niet dat we daar hier zitten op te wachten 

0
geplaatst: 30 december 2019, 14:09 uur
Of misschien wel? Ik vind Señorita niet meer dan een prima liedje, maar het is misschien wel representatief om vanaf nu het meest gestreamde liedje van het muziekjaar aan te houden als automatische nominatie.
0
Onweerwolf
geplaatst: 30 december 2019, 14:12 uur
Op zich is dat ook wel een idee. Maar niet vanaf nu, vanaf volgend jaar want ik heb nu al van alles opgezocht.
Overigens heb ik nog nooit gehoord van Senorita, Shawn of Camilla, maar goed.
Overigens heb ik nog nooit gehoord van Senorita, Shawn of Camilla, maar goed.
1
geplaatst: 30 december 2019, 14:18 uur
Ik heb de Wiki een update gegeven
https://i.imgur.com/I0jBrTe.jpg
De Witte Trui - MusicMeterWiki - wiki.musicmeter.nl
https://i.imgur.com/I0jBrTe.jpg
De Witte Trui - MusicMeterWiki - wiki.musicmeter.nl
0
geplaatst: 30 december 2019, 14:19 uur
Onweerwolf schreef:
Hallo lieverds, heeft iemand al uitgezocht wat de hoogste MuMeLadder plaat is die nooit werd genomineerd voor De Witte Trui?
Ik kijk dan met name even naar Gretz aangezien de eindstand van de MuMeLadder nog maar slechts bij enkele ingewijden helemaal bekend is.
Hallo lieverds, heeft iemand al uitgezocht wat de hoogste MuMeLadder plaat is die nooit werd genomineerd voor De Witte Trui?
Ik kijk dan met name even naar Gretz aangezien de eindstand van de MuMeLadder nog maar slechts bij enkele ingewijden helemaal bekend is.
Is dit al bekend? Anders zoek ik het zo even op

0
Onweerwolf
geplaatst: 30 december 2019, 14:21 uur
Perfume Genius - Slip Away op 1394 is het huidige vermoeden.
Als staat me er iets van bij dat die ook al eens was genomineerd. Maar dat weet ik niet zeker.
0
geplaatst: 30 december 2019, 14:24 uur
Onweerwolf schreef:
Als staat me er iets van bij dat die ook al eens was genomineerd. Maar dat weet ik niet zeker.
(quote)
Klopt, door de Grote Ladderbaas in 2018

1
geplaatst: 30 december 2019, 14:26 uur
Onweerwolf schreef:
Op zich is dat ook wel een idee. Maar niet vanaf nu, vanaf volgend jaar want ik heb nu al van alles opgezocht.
Je zou voor volgend jaar ook nog het hoogste Top 2000-nummer kunnen nemen dat nog niet in de Trui staat
Ik heb afgelopen dagen uitgezocht dat er dit jaar trouwens precies 30 nummers zijn die zowel in de Trui als de lijst der lijsten staan.
0
geplaatst: 30 december 2019, 14:28 uur
123poetertjes schreef:
Anders zou Agnes Obel - Fuel to Fire op 1770 weleens de hoogste kunnen zijn.
Edit: Perfume Genius - Slip Away op 1394 (onder voorbehoud nog altijd)
Anders zou Agnes Obel - Fuel to Fire op 1770 weleens de hoogste kunnen zijn.
Edit: Perfume Genius - Slip Away op 1394 (onder voorbehoud nog altijd)
Gorillaz - Stylo (2010) staat op #1080 in de Ladder en staat dit jaar niet in de Trui. Maar wellicht wel in eerder jaren genomineerd geweest?
Edit; ja dus, na 2016 uit de Trui gevallen
1
geplaatst: 30 december 2019, 14:35 uur
Gretz schreef:
Gorillaz - Stylo (2010) staat op #1080 in de Ladder en staat dit jaar niet in de Trui. Maar wellicht wel in eerder jaren genomineerd geweest?
(quote)
Kan natuurlijk niet, zet dat es a.s.a.p. terug in de Trui! Wat een vieze classic.
1
geplaatst: 30 december 2019, 14:36 uur
Onweerwolf schreef:
Dan staat Agnes Obel - Fuel to Fire er.
Dan staat Agnes Obel - Fuel to Fire er.
#1505 Janelle Monáe - Cold War (2010) is als het goed is ook nog nooit genomineerd geweest voor De Witte Trui
0
geplaatst: 30 december 2019, 16:18 uur
stardust_be schreef:
Bad Guy staat inderdaad wel hoog in de meeste songlijstjes van jaar maar niet op 1. Is wel de op een na meest gestreamde song van 2019 op spotify (met bijna 1 miljard streams). De meest gestreamde track van 2019 was Senorita van Shawn en Camilla maar ik denk niet dat we daar hier zitten op te wachten
Ik wel hoor.

0
geplaatst: 30 december 2019, 16:19 uur
Onweerwolf schreef:
Nog geen enkele #1 positie tegenkomen voor Billie.
Nog geen enkele #1 positie tegenkomen voor Billie.
Staat nog wel bovenaan in de Nieuw in de Top 40-Meter. Met nog vijf nummers te gaan.
Nou kan je ook met terugwerkende kracht stemmen maar die eerste plaats zie ik niet meer veranderen. Hoogstens wisselt ie nog van plaats met bury a friend, een andere hit van haar.

1
geplaatst: 30 december 2019, 18:08 uur
Onweerwolf, spellen als het 'maak kennis met...' of 'nieuw in de top 40' lijken me niet per se waardevol. In beide gevallen stemt slechts een handjevol mensen mee, en zoals je zelf al aangaf reageert daar de waan van de dag. Kijken naar de meest gestreamde liedjes op Spotify of de jaarlijst van de Top 40 lijkt me dan een betere graadmeter. De lijst van Pitchork is ook wel een goeie. Ennuh, MEROL mag er best bij hoor dit jaar!
Gewoon mijn twee centen, doe ermee wat je wilt.
Gewoon mijn twee centen, doe ermee wat je wilt.
0
geplaatst: 30 december 2019, 18:15 uur
Arrie schreef:
Staat nog wel bovenaan in de Nieuw in de Top 40-Meter. Met nog vijf nummers te gaan.
Aan de andere kant, als er nou een nummer is waarvan ik op zeker ben dat die genomineerd gaat worden..(quote)
1
geplaatst: 30 december 2019, 18:50 uur
Onweerwolf schreef:
Ik reserveer 4 nominatieplekken per persoon voor kaj_666, Grafmat, Dim, sokra & chevy93 als bedankje voor het uitzenden van de lijst en een lijstje voor Gretz als bedankje voor al het wikiwerk.
Ondanks dat je verzekerd bent van een plekje wel het verzoek om toch zo vlot mogelijk te nomineren. Ik wil doorgaans De Witte Trui zo snel mogelijk laten beginnen als we volgenomineerd zijn.
Mocht Dim geen interesse hebben om te nomineren wil je me dat dan ook even laten weten?
Ik reserveer 4 nominatieplekken per persoon voor kaj_666, Grafmat, Dim, sokra & chevy93 als bedankje voor het uitzenden van de lijst en een lijstje voor Gretz als bedankje voor al het wikiwerk.
Ondanks dat je verzekerd bent van een plekje wel het verzoek om toch zo vlot mogelijk te nomineren. Ik wil doorgaans De Witte Trui zo snel mogelijk laten beginnen als we volgenomineerd zijn.
Mocht Dim geen interesse hebben om te nomineren wil je me dat dan ook even laten weten?
Ik ben vereerd, maar omdat ik niet van plan ben om mee te doen met alle ladders, vind ik niet echt dat ik er recht op heb en laat ik mijn plaats graag aan een actieve user. Heb wel met het grootste plezier meegewerkt aan de radiouitzending en als ik daar aan het eind van 2020 weer een bijdrage aan kan leveren, dan weet je me wel te vinden.
2
Onweerwolf
geplaatst: 2 januari 2020, 17:40 uur
Ter afsluiting hier een linkje naar de opnames van De Witte Trui. 2017, 2018 en nu ook 2019.
STACK - onweerwolf.stackstorage.com

STACK - onweerwolf.stackstorage.com

1
geplaatst: 11 januari 2020, 21:07 uur
Ik ben nu De Witte Trui aan het terugluisteren, wat een fantastische lijst
. Momenteel bij 264, Tame Impala. Ik vind het heel gevarieerd, je gaat van Taylor Swift tot Bicep naar Aafke Romeijn. Of voor mij nu al sentiment met Anna Calvi, die ik vroeger veel luisterde maar totaal uit het oog was verloren.
Susanne Sondfur is tot nu toe mijn grote (her)ontdekking.
Edit: Maar wat een verschrikking is die Hauswolff zeg.
. Momenteel bij 264, Tame Impala. Ik vind het heel gevarieerd, je gaat van Taylor Swift tot Bicep naar Aafke Romeijn. Of voor mij nu al sentiment met Anna Calvi, die ik vroeger veel luisterde maar totaal uit het oog was verloren.Susanne Sondfur is tot nu toe mijn grote (her)ontdekking.
Edit: Maar wat een verschrikking is die Hauswolff zeg.
* denotes required fields.