Muziek / Muziekgames / De eeuwig voortdurende MuMeMuziekquiz #3
zoeken in:
0
geplaatst: 4 januari 2019, 19:01 uur
Poek schreef:
Ik vermoed dat 1971 speciaal is gekozen om Huilen is voor jou te laat uit te sluiten...
Ik vermoed dat 1971 speciaal is gekozen om Huilen is voor jou te laat uit te sluiten...
En 1997 om Henk Westbroek uit te sluiten.

0
geplaatst: 4 januari 2019, 19:02 uur
ranboy schreef:
Pharrell heeft wel (met afstand) de langst genoteerde plaat (49 weken), maar geen tweede notering.
(quote)
Pharrell heeft wel (met afstand) de langst genoteerde plaat (49 weken), maar geen tweede notering.
Tel je deze niet mee? Robin Thicke Feat. T.i. + Pharrell - Blurred Lines | Top 40 - top40.nl
0
geplaatst: 4 januari 2019, 19:02 uur
ranboy schreef:
(quote)
Wel als je featurings meerekent: Blurred Lines.
0
geplaatst: 4 januari 2019, 19:12 uur
Poek schreef:
Tel je deze niet mee? Robin Thicke Feat. T.i. + Pharrell - Blurred Lines | Top 40 - top40.nl
(quote)
Oeps, ik volgde de lijst die op de site van de top 40 staat en die eindigt met een aantal 29-wekers. Het leek mij logisch dat er niet nog meer 29-wekers die dan niet vermeld waren. De site is dus niet logisch en het antwoord is wel goed!!
0
geplaatst: 4 januari 2019, 19:16 uur
Calvin Harris op op één week na niet goed zie ik: https://nl.wikipedia.org/wiki/Calvin_Harris#Singles
(ik nam aan dat One Kiss wel de 29 aangetikt zou hebben, maar nee dus)
Kygo wel dankzij Firestone It ain't me: https://nl.wikipedia.org/wiki/Kygo#Singles_2
(aangenomen dat de informatie op Wikipedia correct is).
(ik nam aan dat One Kiss wel de 29 aangetikt zou hebben, maar nee dus)
Kygo wel dankzij Firestone It ain't me: https://nl.wikipedia.org/wiki/Kygo#Singles_2
(aangenomen dat de informatie op Wikipedia correct is).
0
geplaatst: 4 januari 2019, 19:17 uur
Kygo blijkt er 2 ook te hebben, Firestone en It ain't me (elk 29)
0
geplaatst: 4 januari 2019, 19:18 uur
0
geplaatst: 4 januari 2019, 19:19 uur
Maar goed, de artiest die ik nog zoek, heeft twee platen met meer dan 30 weken...
0
geplaatst: 4 januari 2019, 19:20 uur
Ik zie dat Stole the Show er 28 had. Ook knap, een hit met 29w en een hit met 28w achter elkaar.
De ironie is dat Kygo alsnog geen nummer 1-hit heeft gehad.
De ironie is dat Kygo alsnog geen nummer 1-hit heeft gehad.
1
geplaatst: 4 januari 2019, 19:39 uur
Ah, denk dat ik hem heb. Ed Sheeran. The A-Team en Thinking Out Loud.
0
geplaatst: 4 januari 2019, 19:43 uur
Drie zelfs voor Edje, I see fire ook! Shape of you en Perfect net niet, 28 weken.
0
geplaatst: 4 januari 2019, 19:50 uur
Ja we zijn inmiddels wel weer door de fase heen dat je echt heel veel weken kan pakken. Zelfs Shape of You, Zoutelande en One Kiss halen de 30 niet. Nou zijn dat ook hits die meteen hoog binnenkomen, en die iedereen meteen kent, dat helpt ook niet.
Het zijn ook vaak de doorbraaksingles die zoveel weken pakken volgens mij, Dat maakt het extra knap om twee of meer van zulke langgenoteerde hits te scoren.
Het zijn ook vaak de doorbraaksingles die zoveel weken pakken volgens mij, Dat maakt het extra knap om twee of meer van zulke langgenoteerde hits te scoren.
0
geplaatst: 4 januari 2019, 19:57 uur
Ah toch wel. Maar het gebeurt niet zo vaak meer als ongeveer vijf jaar geleden.
0
geplaatst: 4 januari 2019, 20:13 uur
Kweenie hoor. Youngblood staat er 29 weken in, Shotgun (24) kan het ook halen, Rise (25) gaat er waarschijnlijk volgende week uit, maar er zijn nog drie nummers met >20 weken en Promises (19) zie ik het ook wel nog een paar maanden volhouden.
0
geplaatst: 4 januari 2019, 20:28 uur
Dan begint het weer aan te trekken
Oké oké, misschien had ik het gewoon verkeerd ingeschat ?
Oké oké, misschien had ik het gewoon verkeerd ingeschat ?
0
geplaatst: 4 januari 2019, 22:34 uur
In mijn zoektocht naar de nieuwe alarmschijf en dancesmash bezocht ik de site van Q Music (omdat zij de Top 40 en daarmee ook de alarmschijf/dancesmash hebben overgenomen). Ik vond niet wat ik zocht, maar wel - oh serendipiteit - een leuk onderwerp voor een nieuwe vraag, namelijk de Fluit 40. Blijkbaar hebben ze een top 40 van liedjes samengesteld waarin gefloten wordt.
Welke liedjes staan er in de lijst?
Welke liedjes staan er in de lijst?
0
geplaatst: 4 januari 2019, 22:38 uur
Fluiten met de mond bedoel je? Dus niet met een fluit? Is de top 40 op basis van hitpositie of op basis van een natte vinger?
Maar ik ken wel wat fluitklassiekers.
Maar ik ken wel wat fluitklassiekers.
* denotes required fields.