MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / De eeuwig voortdurende MuMeMuziekquiz #3

zoeken in:
Titmeister schreef:
(quote)

Interpretator voor inheemse, geïsoleerd levende volkeren ofzo
Dit klinkt zo als een Eefjezin

Titmeister schreef:
Dus jullie verstaan wat Eefje de Visser zingt?
Alleen de eerste twee woorden van het eerste nummer van Het Is.

Volgende week presenteer ik in Eetcafe Oceaan in Amsterdam een denk ik unieke quiz waar ik tientallen uren aan besteed heb om het te maken. Daar zit een pauzeronde bij geïnspireed op het onderdeel Singonyms van Richard Osman's House of Games. In het kort: bekende songteksten op een andere manier geschreven. Om jullie te laten oefenen hier een aantal uit dat programma (waarbij kandidaten niet veel tijd hebben om ze op te lossen, soms zijn ze ook heel makkelijk). Vooral ter vermaak, als je het goed hebt weet je het waarschijnlijk ook wel. Zitten ook een paar covers bij.

The only thing that the Lady desires is an extra infant. This woman vanishes the next day, lad (1993)
Voila, one tiny ditty composed by me. Your impulse may be to perform it exactly. Fret not, feel jolly (1988)
Thou are not permitted physical contact with me. One's, one's one's, one's tunes strike one with such force. Causes one to remark, "Cor Blimey" (1990)
So bounce in the order to win my affection. Bounce inside! And experience one's physical contact (1984)
Dearest, you must tell one. Ought one remain here? Alternatively, ought one leave? (1982)
Affluent area lass. Residing within her afluent area planet (1983)
There's homicide at the discotheque. Even so, don't you dare butcher the rhythm (2001)
Being aquainted with myself, being aquainted with yourself (oh well). You and I are unable to accomplish anything (1977)
Soak up the moisture from your peepers, amigo. I understand it's difficult to accept but her brain has come to a decision (2004)
Continue jogging. Continue evading detection (1965)
Reverse the destruction of my ticker. Declare that your passion for me will return (1996)
It is an optic organ belonging to the big cat with stripes. It is excitement about fisticuffs (1982)
Houston calling officer male cat. Houston calling officer male cat (1969)
I am the blaze initiator, tangled blaze initiator. You are the blaze initiator, tangled blaze initiator (1996)
The victor collects everything. The defeated upright tiny. Next to succes. That is her fate (1980)
Accept my weepinh and a great deal more besides infected affection (1981)
Which person released the hounds? (Which one, which one, which one, which one (2000)
Observe the celestial objects. Observe the way they gleam in your honour. Plus all the tasks you undertake. Indeed, every one of them was custard-coloured (2000).
There is no requirement to query. The man is a suave manipulator (1984)
Ath what time shall one, shall one receive notoriety? One has to reply, one has to reply to this question (1988)
Education establishment is over for the hot weather season. Education establishment is over for eternity (1972)
Alright, maybe you starred on Ocean's Eleven and Troy. I find this fact inspires little awe (1999)
Our group should rendez vous during Y2k. Isn't it peculiar that we will all be adults (1996)
I have faith in wonders. What is your home town, you arousing item? (1975)
Crimson, crimson fermented grape juice. Remain near to myself. Don't allow to be isolated (1983)

Haha, ik heb geen zin om alle antwoorden te gaan typen maar ik heb veel plezier in dit wakende uurtje.

Leuk concept! Klopt het dat ABBA er twee keer in zit?

Superleuke vraag, Poek! 10 minuten puzzelen bracht me tot de volgende antwoorden:

Ace of Base - All That She Wants
Bobby McFerrin - Don't Worry, Be Happy
MC Hammer - U Can't Touch This
Pointer Sisters - Jump (For My Love)
The Clash - Should I Stay or Should I Go
Hall & Oates - Rich Girl
Sophie Ellis-Bextor - Murder on the Dance Floor
ABBA - Knowing Me, Knowing You
The Streets - Dry Your Eyes
Spencer Davis Group - Keep On Runnin'
Toni Braxton - Un-Break My Heart
Survivor - Eye of the Tiger
David Bowie - Space Oddity
The Prodigy - Firestarter
ABBA - The Winner Takes It All
Soft Cell - Tainted Love
Baha Men - Who Let the Dogs Out?
Coldplay - Yellow
Sade - Smooth Operator
Bros - When Will I Be Famous?
Alice Cooper - School's Out
Shania Twain - That Don't Impress Me Much
Pulp - Disco 2000
Hot Chocolate - You Sexy Thing
UB40 - Red Red Wine

Inderdaad twee keer die ene artiest. Titmeister heeft denk ik alleen de zesde fout (die uit 1983), maar die wist ik zelf ook niet (net het antwoord opgezocht).

Poek schreef:
Inderdaad twee keer die ene artiest. Titmeister heeft denk ik alleen de zesde fout (die uit 1983), maar die wist ik zelf ook niet (net het antwoord opgezocht).

Ik neem aan dat dat Uptown Girl is?

Arrie schreef:
(quote)

Ik neem aan dat dat Uptown Girl is?

Oh ja, dat is hem idd. Iets te snel naar het antwoord gegaan.

123poetertjes schreef:
Bonuspunten voor wie uit het hoofd de drie Eefjes kan raden x

Wakker x

Poek schreef:
Volgende week presenteer ik in Eetcafe Oceaan in Amsterdam een denk ik unieke quiz waar ik tientallen uren aan besteed heb om het te maken.

Kleine correctie, over donderdag over twee weken! 28e dus.

Nog tot vrijdag kan je stemmen voor de jaarlijkse Tijdloze 100 van radiozender Studio Brussel. De Tijdloze | VRT MAX

De Tijdloze bestaat sinds 1987 en wordt, behalve in 1989, sindsdien jaarlijks uitgezonden. In die 36 edities zijn er 7 verschillende nummers 1 geweest. Kunnen jullie ze uit het hoofd opsommen?

Ik volg die lijst niet echt, maar heeft Pearl Jam - Black niet op 1 gestaan?

Gorky - Mia?

Allebei alvast juist.

1987:
1988:
1990:
1991-1992:
1993-1994:
1995:
1996-1998:
1999-2002:
2003-2005: Gorky - Mia
2006-2012:
2013:
2014: Gorky - Mia
2015-2020: Pearl Jam - Black
2021-2022:
2023: Pearl Jam - Black

In 2013 was Mia weggezakt naar de 22e plaats, maar na het plotse overlijden van Luc De Vos op 29 november 2014 (bijna exact tien jaar geleden) sprong het lied opnieuw naar nummer 1. De stemming was nochtans al gesloten voor zijn dood, maar uit eerbetoon en op massale vraag van de luisteraars werd Mia weer op 1 gezet. In 2023 stond ie nog altijd op nummer 7 en het zou me niks verbazen als de belpopclassic dit jaar weer stijgt naar de top 3, want Studio Brussel organiseert het een en ander rond de herdenking.

Ik denk ook Nirvana - Smells Like Teen Spirit?

In 2021 en 2022 was The Chain van Fleetwood Mac random de nummer 1, weet ik.

Smells Like Teen Spirit was inderdaad tijdenlang de top dog. Ik denk in de eerste jaren afgewisseld met Child In Time, die nu nogal is weggezakt.

Ik denk dat ik de andere nummer 1's ook wel weet, maar ik wil geen nieuwe vraag verzinnen

Nirvana, Fleetwood Mac en Deep Purple inderdaad.

1987: Deep Purple - Child in Time
1988:
1990: Deep Purple - Child in Time
1991-1992:
1993-1994: Deep Purple - Child in Time
1995:
1996-1998: Deep Purple - Child in Time
1999-2002: Nirvana - Smells Like Teen Spirit
2006-2012: Nirvana - Smells Like Teen Spirit
2013:
2021-2022: Fleetwood Mac - The Chain

We missen er nog twee, en dankzij de luiheid van de alwetende ArthurDZ mogen jullie daar nog even over nadenken.

Tot uw dienst!

ArthurDZ schreef:
Ik denk in de eerste jaren afgewisseld met Child In Time, die nu nogal is weggezakt.
Vorig jaar op plek 23.

Maar een van de twee ontbrekende nummer 1's staat tegenwoordig zelfs niet meer in de top 100.

2013 was volgens mij Stairway to Heaven. Ik denk die ander ook te weten, maar ik heb ook geen zin in een nieuwe vraag

1987: Deep Purple - Child in Time
1988:
1990: Deep Purple - Child in Time
1991-1992:
1993-1994: Deep Purple - Child in Time
1995:
1996-1998: Deep Purple - Child in Time
1999-2002: Nirvana - Smells Like Teen Spirit
2006-2012: Nirvana - Smells Like Teen Spirit
2013: Led Zeppelin - Stairway to Heaven
2021-2022: Fleetwood Mac - The Chain

Dat nu niemand die laatste weet zeg.

BoRap?

The Rolling Stones - (I Can't Get No) Satisfaction lijkt me er ook ééntje.

Nee, wel 9x 2e of 3e geweest.

catdog schreef:
The Rolling Stones - (I Can't Get No) Satisfaction lijkt me er ook ééntje.
De band is correct!

Wat een genias!

Sympathy

Paint it black

ranboy schreef:
Paint it black
Nope.

Gast
geplaatst: vandaag om 01:29 uur

geplaatst: vandaag om 01:29 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.