MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Maak kennis met... 2019

zoeken in:
True. Wel nogal kort. Abrupt einde ook.

6.2

Een klein breekbaar liedje in de geest Julian Baker, Judy Bird, Phoebe Bridgers en nog honderd van dat soort zangeressen waar we de laatste jaren mee worden doodgegooid. Voor mij moeten dit soort liedjes een bepaalde X-factor hebben om er bovenuit te springen. Bij dit liedje hoor ik dat bijzondere nog niet.

5,0

Veel fijne releases trouwens deze week. Mooie nieuwe liedjes van broeder Dieleman en Het Zesde Metaal, een hele fijne Beatlesque Deerhunter, een breekbare Sigrid en zo nog wat moois.

Kwestie van paar keer draaien, mooie stem en abrupt einde vind ik wel meevallen. Muzikale begeleiding vind ik juist erg fijn, maar ben dan ook liefhebber van dit soort liedjes Maar ik snap Edgar18 ook wel een beetje, mis wel klein beetje de X-factor.

7,5

Ik vind dit in ieder geval een stuk eigenzinniger klinken dan het meeste werk van Julian Baker en Phoebe Bridgers, maar ik heb ook moeite om de dames te vinden die erboven uit springen. Vorig jaar was dat duidelijk Haley Heynderickx voor mij - qua songwriting en qua voordracht.

Ik vind dit andere koek dan Julien Baker, Phoebe Bridgers etc die duidelijk voor de indie folk rock chick kant van de muziek gaan, met vrij rijke producties. Kracht ligt hem hier juist in het weglaten

Ik noemde die artiesten enkel omdat Edgar ze noemt, ik zou ze zelf ook niet zo snel vergelijken. Maar in de ingetogen productie hier zit een deel van de kracht voor mij. Naast een eigenzinnige intonatie en de niet direct voorspelbare wendingen van haar nummers (heb er inmiddels een paar gecheckt, de titeltrack is ook zeker de moeite).

Gaan we door met een leuke clip.

01-11: Nora Petran - How Can I Pretend? (Koenr / 5 / 6,44)
02-11: Juana Molina - Paraguaya Punk (Koenr / / )

8,4

Juana kan niet veel fout doen bij mij.

Arbeidsdeskundige
7,5

Lekker catchy wel

7,5

Koen houdt ons altijd goed op de hoogte van de Zuid-Amerikaanse pop en daar ben ik hem heel dankbaar voor

7,2

Ik dacht trouwens heel even voordat ik de muziek opzette dat dit misschien familie van Jason Molina was

Juana Molina heeft in het verleden genoeg fijn materiaal uitgebracht, maar hier kan ik voorlopig niets mee.

4,5

En dan nu een fusie van klassiek en ambient

02-11: Juana Molina - Paraguaya Punk (Koenr / 7 / 6,59)
03-11: A Winged Victory For The Sullen - The Rhythm Of a Divinding Pair (aerobag / / )

Edit : Lap. Gelijk gepost. Gisteren ook al. Morgen nieuwe poging. Nu eens luisteren naar wat aerobag in petto heeft.

7.5

Graag luister ik naar de soundtrack van 'Mysterious Skin' door Robin Guthrie & Harold Budd, gevoelsmatig valt dit voor mij min of meer in dezelfde categorie. Zelfde sfeer, zelfde effect op mij. I like it. Hier kan ik ongelooflijk rustig van worden.

A Winged Victory For The Sullen zit al een tijdje op mijn radar na hun 2011 release met dezelfde naam. Dat was al een sterk staaltje ambient en dat weten ze op hun laatste release weer helemaal te evenaren.

8.2

Arbeidsdeskundige
7

7,2

Weinig nieuws hier onder de zon zo te horen. Mooi hoe het nummer op het eind nog een beetje opbloeit. Ik heb hun platen nooit gecheckt, maar live was het erg fijn destijds.

Verrassend hoge cijfers! Ik vind dit eigenlijk nogal saai....

3,5

02-11: Juana Molina - Paraguaya Punk (Koenr / 7 / 6,59)
03-11: A Winged Victory For The Sullen - The Rhythm Of a Divinding Pair (aerobag / 7 / 6,80)
04-11: COEO - Matchbox (Titmeister)

Grr... weer te laat!

7,5

haha het is de laatste tijd wel spitstijd

ohjee tis Dance, nou ik ga proberen het te waarderen

Edit: Ik heb er zowaar van genoten! 7,2

Ik weet van niks hoor.

Maar wel tof dat mensen zo enthousiast zijn om iets te delen dat ze hier om 20u klaarzitten.

Ik laat hem morgen met alle liefde aan jullie

Dit is erg fijne neo-italo. Lijkt me ook wel wat voor jordidj1, 123poetertjes en panjoe.

8,8

panjoe (moderator)
Voor de liefhebber van house met disco-invloeden is Gazzz696 een YouTube-kanaal om in de gaten te houden in ieder geval, kan ik u alvast vertellen. Toy Tonics is ook een leuk indie label voor zulke muziek, COEO zit hier ook bij en heb ik al vaker op vergelijkbare YT-kanalen voorbij zien komen. Toen ik heel erg into dat gedeelte van YouTube was had ik ook een favoriet van hun maar ik weet even niet meer hoe die heette. (Edit: even opgezocht in mijn playlist, het was blijkbaar 1981.)

Dit is zeker een leuk nummertje, vooral het vocale gedeelte, daar lijkt het echt even alsof de jaren '80 weer terug zijn.

8,5

Arbeidsdeskundige
7

Gast
geplaatst: vandaag om 12:57 uur

geplaatst: vandaag om 12:57 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.