MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Maak kennis met... 2019

zoeken in:
Had m denk ik lekkerder gevonden zonder vocalen want wat een killerbeat is me het toch zeg. Alsof ie telkens aangeduwd moet worden. Dank voor de tag!

8,8

Haha, het was alweer een tijdje geleden hè.

Ik verbaasde me meer over z'n 8 voor Coldplay.

01-11: Nora Petran - How Can I Pretend? (Koenr / 5 / 6,44)
02-11: Juana Molina - Paraguaya Punk (Koenr / 7 / 6,59)
03-11: A Winged Victory For The Sullen - The Rhythm Of a Divinding Pair (aerobag / 7 / 6,80)
04-11: COEO - Matchbox (Titmeister / 9 / 6,98)
05-11: Ren - Money Game (esteban)

Omdat de muziek vaak onderbroken is in de (geslaagde) videoclip, bij deze ook de spotify links:

Money Game, a song by Ren on Spotify - open.spotify.com

spotify:track:03ePSz6tfbcASkRenhvfoW

Koenr schreef:
Haha, het was alweer een tijdje geleden hè.

Ik verbaasde me meer over z'n 8 voor Coldplay.

Dat verraste mij ook. Normaal gesproken vind ik de meeste muziek van Coldplay maar niks.

Arbeidsdeskundige
4

Dit nummer valt binnen een genre waar ik normaal niet wild van ben. En toch wist dit mij bijzonder aangenaam te verrassen. Memorabel refrein, betekenisvolle tekst, rap die goed verstaanbaar te volgen is, alsook een heel natuurlijke flow en aanstekelijk ritme blijft behouden. En als extraatje, de clip vind ik één van de betere die ik dit jaar al gezien heb.

8

Volgens mij heeft er iemand teveel peaky blinders gekeken. Dit weet mij niet echt aan te spreken helaas!

3

Hmm, deze man heeft wel ergens potentieel en probeert in ieder geval iets origineels neer te zetten, maar het komt er hier nog niet echt uit helaas. Z'n coupletten en delivery zijn wisselend, soms geslaagd, maar ook een beetje geforceerd. Qua tekst/boodschap zitten er ook wel aardige stukken in. Het refrein is echter behoorlijk verschrikkelijk, en de gitaarbeat is even aardig maar wordt snel vermoeiend en simpel.

3,7

4

Nog een 8 voor de voregi

panjoe (moderator)
Te woke voor mij.

5

03-11: A Winged Victory For The Sullen - The Rhythm Of a Divinding Pair (aerobag / 7 / 6,80)
05-11: Ren - Money Game (esteban / 8 / 4,21)
06-11: Lotto - Darts (Koenr / / )

Aangezien het festival morgen begint heb ik even een random - mij onbekende - Le Guess Who? act eruitgepikt:

Ik twijfel nog tussen dit en Not Waving & Dark Mark.

8

Arbeidsdeskundige
7

8

Klinkt behoorlijk tof dit, ga 't ook zeker overwegen a.s. vrijdag.

Lijkt me overigens leuk als we de komende dagen nog wat andere LGW? acts hier aan de beurt laten komen.

Leuk: De vuile sound. Ik hou daar van. Minder leuk: Dit gaat echt nergens heen, vier minuten van hetzelfde. Een totaal gebrek aan een hoogtepunt of iets in die aard. Jammer.

3

Lekker dreigend dit, mis alleen de climax.

Wel beetje pijnlijk dit, want ik kan niet naar Le Guess Who? dit jaar. Very sad.
6,8

Dit kan prima op een vrijdagnacht in benevelde staat in een donkere kelder, maar is mij iets te richtingloos en duister voor een nuchtere donderdagmorgen...

4,5

Koenr schreef:
Lijkt me overigens leuk als we de komende dagen nog wat andere LGW? acts hier aan de beurt laten komen.

Ik heb nog nieuwe singles van Gyedu-Blay Ambolley en Lalalar klaarstaan

Titmeister schreef:
Ik heb nog nieuwe singles van Gyedu-Blay Ambolley en Lalalar klaarstaan

Doe die 1e maar, die 2e heb ik al gehoord.

Ik heb ze beide al gehoord, wat heb je nog meer

Voor deze een 4,5

05-11: Ren - Money Game (esteban / 8 / 4,21)
06-11: Lotto - Darts (Koenr /8 /5,72)
07-11: Kanye West - Use This Gospel (Cervantes)

2,5

Deze track (maar ook het hele album) is bij mij helemaal in het verkeerde keelgat geschoten. Een overbelasting aan autotune en zo'n slappe geforceerde saxofoon solo van Kenny G. De track en het hele album voelt alsof het een verzameling demo's is. Kanye is een artiest van formaat, maar slaat wat mij betreft de plank helemaal mis (en dit vind ik dan zelfs een van de betere tracks)

Hier kan ik niet gelukkig van worden, klinkt erg belegen en ongeïnspireerd. Een halfje erbij voor de 39 seconden vanaf 2:28. En wil iemand die openstaande autoportier sluiten, aub?

4

Gast
geplaatst: vandaag om 19:15 uur

geplaatst: vandaag om 19:15 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.