MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Maak kennis met... 2019

zoeken in:
Arbeidsdeskundige
6

Ik vind Selah wel een toffe track. De rest van de plaat is wat meh.

4,4

esteban schreef:
En wil iemand die openstaande autoportier sluiten, aub?

De deur zit gewoon dicht hoor, jij hebt je gordel niet omgedaan.

Geef je nou een onvoldoende aan je eigen liedje? Nouja, zo kan het ook natuurlijk

01-11: Nora Petran - How Can I Pretend? (Koenr / 5 / 6,44)
02-11: Juana Molina - Paraguaya Punk (Koenr / 7 / 6,59)
03-11: A Winged Victory For The Sullen - The Rhythm Of a Divinding Pair (aerobag / 7 / 6,80)
04-11: COEO - Matchbox (Titmeister / 9 / 6,98)
05-11: Ren - Money Game (esteban / 8 / 4,21)
06-11: Lotto - Darts (Koenr /8 /5,72)
07-11: Kanye West - Use This Gospel (Cervantes / 8 / 5,32)
08-11: Golden Dawn Arkestra - Mama Se (aerobag / /)

aerobag schreef:
(quote)

Geef je nou een onvoldoende aan je eigen liedje? Nouja, zo kan het ook natuurlijk

Het nummer is van Kanye West. Maar zonder gekkigheid; ik was gewoon benieuwd wat jullie van dit nummer vonden, ook al ben ik er zelf niet zo enthousiast over.

03-11: A Winged Victory For The Sullen - The Rhythm Of a Divinding Pair (aerobag / 7 / 6,80)
04-11: COEO - Matchbox (Titmeister / 10 / 7,08)
08-11: Golden Dawn Arkestra - Mama Se (aerobag / 2 / 6,25)
09-11: Gyedu-Blay Ambolley - Black Woman (Titmeister)

Over een klein half uurtje live op Le Guess Who!

Yup, die is leuk.

7.5

Het was een spetterende show, helaas werd ie niet gespeeld.

8,6

Arbeidsdeskundige
8

Is het weer die periode van de maand? Zie je hier al dagenlang alleen maar zware onvoldoendes uitdelen...

Toch nog een 6,77, Titmeister.

09-11: Gyedu-Blay Ambolley - Black Woman (Titmeister / 4 / 6,77 )
10-11: The Subs vs Tsar B - Flesh & Bones (esteban / / )

Omdat ik hier soms eigenlijk toch wat verscheidenheid mis en, zonder het kwaad te bedoelen, toch de indruk heb dat de "goede smaak politie" nogal aanwezig is, heb ik met opzet eens iets compleet anders gekozen, vaak als "fout" aanzien. Iets toegankelijker ook, dat aantal stemmen per nummer mag eens omhoog. Misschien helpt het, misschien is het nu nog erger. Ik heb nu al plezier in de reacties (stemmen) hierop.

Ik ben best wel fan van wat The Subs doorgaans maken. Dit vond ik aanvankelijk behoorlijk plat voor hun doen. Maar ... Dit is een bewust late 90s-achtig klinkende house-plaat. Puur in dat genre gezien, wetende wat de bedoeling was, vind ik dit eigenlijk alles behalve slecht. Ook al vertoonde ik heel wat weerstand bij de eerste luisterbeurt. De (opzettelijk) bedenkelijke video moet je er bij nemen, die probeer ik te negeren. Al zie ik er ook wel de humor van in.

Ik kan een platte housestamper zoals deze op zijn tijd prima waarderen vrees inderdaad wel voor een aantal dikke onvoldoendes...

7,3

Hier komt een dikke onvoldoende, waarvoor tegelijk mijn excuses. Soms overweeg ik wel eens om de tracks uit dit genre even te laten schieten en niet van een stem te voorzien. Daarbij dan in de overweging genomen dat het genre mij gewoonweg niet ligt en ik deze tracks eigenlijk niet op waarde kan schatten. Maar goed, de negatieve tegengeluiden horen nou eenmaal bij dit topic en zijn bij elk genre aanwezig. dus bij deze:

2

Black Woman nog een 7,4

En goede smaak bestaat niet, alleen je eigen smaak

En gelijk heb je, ik stem ook voor nummers die mijn ding niet zijn. Ik geef alles een eerlijke kans en laat het vaak ook wat bezinken.

Voor The Subs, die wat mij betreft in hun opzet geslaagd zijn:

7.5

esteban schreef:
En gelijk heb je, ik stem ook voor nummers die mijn ding niet zijn. Ik geef alles een eerlijke kans en laat het vaak ook wat bezinken.

Alles krijgt van mij altijd netjes 3 luisterbeurten en daarmee zijn eerlijke kans. Maar ik kan mij nu niet voorstellen dat dit binnen de electrohouse een grensverleggend nummer is.

Trouwens over electronische muziek gesproken, maar dan een ander spectrum: de nieuwe dubbel EP van Andy Stott heeft me wel helemaal in zijn greep (en die nieuwe Róisín Murphy )

Grensverleggend in geen geval. Maar dat hoeft voor mij ook niet. Om het in de spirit van het genre te zeggen: Dit zit er boenk op.

De platen die je noemde ga ik eens checken.

Arbeidsdeskundige
5

panjoe (moderator)
Best lekker, maar toch wat te plat voor mij. Uit dezelfde hoek zou Kisloty People van mij een dikke 9 krijgen.

6

Die vocals zijn wel fijn. De beat is me wat te generiek.

5,7

09-11: Gyedu-Blay Ambolley - Black Woman (Titmeister / 4 / 6,77 )
10-11: The Subs vs Tsar B - Flesh & Bones (esteban / 7 / 5,07)
11-11: Deerhunter - Timebends (Edgar18 / / )

Afgelopen weekend stond Deerhunter op Le Guess Who? In eerste instantie was ik niet van plan te gaan kijken omdat ik ze al een aantal keer gezien heb. Door deze nieuwe single, die ik erg sterk vind, heb ik mijn plannen gewijzigd en ben toch maar naar het optreden gegaan. Het optreden was, zoals vaak bij Deerhunter, uitstekend, maar de nieuwe single speelden ze helaas niet.

7,9

Deerhunter als jamband, ja graag.

Geen fan van deze band, en dit nummer verandert daar niks aan. De eerste 6 min modderen wat aan zonder dat het ook maar ergens spannend, interessant of enerverend wordt. Daarna krijgen we een instrumentaal stuk met een groove die op zich wel aardig is. En dan krijgen we nog 2,5 minuut pathetisch geneuzel om af te sluiten. Meh. Het zal wel aan mij liggen. Doe mij maar Deerhoof.

3,8

Gast
geplaatst: vandaag om 17:43 uur

geplaatst: vandaag om 17:43 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.