MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Maak kennis met... 2019

zoeken in:
Heb thuis helaas alleen van die commerciële, overgeproduceerde stopcontacten.

8

01-04: Yola - Faraway Look (Edgar18 / 5 / 5,90)
02-04: Salvador Sobral - Presságio (Roydesmet / 2 / 6,60)
03-04: The Future Eve feat. Robert Wyatt - 01.01 (Cervantes /3 /7,17)
04-04: The National - Light Years (Cervantes / 9 / 7,12)
05-04: upsammy - Wild Chamber (Cervantes / 5 / 6,74)
06-04: Elliott Sharp / Álvaro Domene / Mike Caratti - Uncivil Tongue (Jazper / 4 / 7,33)
08-04: Daniel Thorne - Fear of Floating (Masimo / 4 / 6,53)
09-04: Peggy Gou - Starry Night (Edgar18 / 8 / 6,00)
10-04: Christian Scott Atunde Adjuah feat. Saul Williams - Ancestral Recall (Cervantes / 8 / 7,65)
11-04: Darja Kazimira & Dagmar Gertot - Smrt do zimnego zilncu (Death of the Winter Sun) (Masimo / 3 / 5,33)
14-04: All Your Sisters - Trust Ruins (Cervantes / 5 / 5,99)
15-04: Claude Fontaine - Cry for Another (Koenr / 7 / 6,59)
19-04: KÁRYYN - EVER (Titmeister/ 5 / 6,12)
20-04: The Tallest Man on Earth - I'm A Stranger Now (Cervantes / 4 / 5,95)
22-04: Carl Stone - Sun Nong Dan (Masimo / 5 / 5,4)
23-04: Rian Treanor - ATAXIA_B2 (Masimo / 7 / 6,2)
24-04: FKA twigs - Cellophane (Koenr / 8 / 6,86)
25-04: Crows - Wednesday's Child (Titmeister / 6 / 6,22)
27-04: The Juan MacLean - Time Out of Joint (Teunnis / 4 / 5,93)
28-04: Paula Tape - Agua Congas (Titmeister / 7 / 7,11)
29-04: Colin Webster / Mark Holub - Trashcan Jack (Jazper / 5 / 7)

01-05: M. Grig - Call (Jazper)

M. Grig - Call

7,3

01-05: M. Grig - Call (Jazper / 2 / 6,15)
02-05: Madonna feat. Maluma - Medellín (Edgar18 / / )

Even wennen in het begin, maar hij klinkt beter en beter!

Weer een mooie comeback na een decennium vrij inwisselbare, matige muziek van haar.

9

3, nummer was imo beter geweest zonder Madonna.

Oei, drie flinke zuurpruimen hierboven. Ik had het nummer nog niet gehoord maar zo slecht vind ik het allemaal niet.

7,3 lijkt me wel een goed cijfer

Edgar18 schreef:
zo slecht vind ik het allemaal niet.
Da's in mijn cijferschema een 5,5, dus valt allemaal best mee.

01-05: M. Grig - Call (Jazper / 2 / 6,15)
02-05: Madonna feat. Maluma - Medellín (Edgar18 / 6 / 5,1)
03-05: The National - Hairpin Turns (Titmeister)

Dit is wel echt het toppunt van The National saaiheid. Daar kunnen half aangeklede dames weinig aan veranderen.

3,7

The National. Tja. Wat moet je d'r mee...

2,8

2,2

Haha stelletje haters. Voor mij de eerste single van het nieuwe album, die in een keer raak was. Ligt een beetje in het verlengde van Dark Side of the Gym van het vorige album. Volgens mij gaat dit ook een livefavoriet worden.

9,5

Hoe kun je nou niet horen dat hier geen zak aan is?!

9,5

6. Komt niet in de buurt bij het geweldige Light Years van het nieuwe album.

Titmeister schreef:
Haha stelletje haters. Voor mij de eerste single van het nieuwe album, die in een keer raak was. Ligt een beetje in het verlengde van Dark Side of the Gym van het vorige album. Volgens mij gaat dit ook een livefavoriet worden.

Heiko je bent een toffe gast met een gezegende muzieksmaak, maar je hebt één afwijking.

Blijft een tikkeltje saaie band, de minste van hun eerder vrijgegeven materiaal.

4

Dance Lover schreef:
(quote)

Heiko je bent een toffe gast met een gezegende muzieksmaak, maar je hebt één afwijking.

Elke gek zijn gebrek

Zonder dollen, ik heb toch sterk het gevoel dat een aantal mensen hier bij voorbaat 2 punten van hun score aftrekken omdat het The National is, maar goed... Aan de positieve kant staan we al op 11 stemmers, kan me niet heugen wanneer het voor het laatst was dat we meer dan 10 stemmers in dit topic hadden...

3

Zonder punten af te trekken, niks tegen die band, maar jeetje wat zijn ze diep gezakt. Dit is wel echt dramatisch. Light Years beviel me nog wel maar daar was ik ook snel op uitgeluisterd.

Alle urgentie is uit de band verdwenen, resulterend in totale gezapigheid met lelijke melodielijnen. Ik vind die coupletten echt nergens naar klinken. De toegevoegde electronica is ook weinig opzienbarend. Het lijkt ook wel alsof sommige mensen alles slikken van die band.

Titmeister schreef:
Zonder dollen, ik heb toch sterk het gevoel dat een aantal mensen hier bij voorbaat 2 punten van hun score aftrekken omdat het The National is, maar goed... Aan de positieve kant staan we al op 11 stemmers, kan me niet heugen wanneer het voor het laatst was dat we meer dan 10 stemmers in dit topic hadden...

Ik kan alleen voor mijzelf spreken; maar vindt die voorzichtige aanzet tot gebruik van electronic in het begin al gelijk lachwekkend; zal voor hen heel vernieuwend zijn maar voor mij alsof ze een ingedut bejaardenkoor begeleiden.

Nummers van The National steunden op hun laatste album en laatste singles ook teveel op hun blijkbaar diepe teksten, maar dat gedeelte boeit mij nou echt vrij weinig als er nergens iets frivools/bezwerends tegenover staat behalve wat piano gepingel.

Nee geef mij maar wat meer voortstuwends ala Sea of Love of het melancholische Fake Empire met die prachtige laatste minuut.

Gast
geplaatst: vandaag om 16:42 uur

geplaatst: vandaag om 16:42 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.