Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2019 [Uitslagen Ladders]
zoeken in:
0
geplaatst: 2 oktober 2019, 00:16 uur
Misschien wel de meest spannende herkansingsladder tot nu toe met 2 usual suspects die uiteindelijk de top 3 halen door een geweldige eindsprint (U2 haalt in de laatste 8 ladders meer dan 100 pt en Pearl Jam in de laatste 7 ladders 86 pt). The Boxer Rebellion is wellicht een verrassende naam in de top 3 van deze herkansing.
De druiven zijn zuur voor the Cure die op 1 punt stranden, terwijl m.n. Bjork, Air en Gorillaz (slechts 5 punten in de laatste 10 ladders) het op het eind verspelen.
Uitslag Ronde 3 - Herkansingsladder 5:
Rechtstreeks door naar de volgende ronde:
1. U2 - New Year's Day 331
2. The Boxer Rebellion - Diamonds 304
3. Pearl Jam - Jeremy 298
Definitief uitgeschakeld:
4. The Cure - One Hundred Years 297
5. Björk - Human Behaviour 294
6. The Band - The Weight 275
7. Air - All I Need 272
8. Joy Division - Transmission 272
9. Gorillaz - On Melancholy Hill 265
10. Bill Withers - Ain't No Sunshine 260
11. Electric Light Orchestra - Mr. Blue Sky 256
12. Cloud Nothings - Wasted Days 249
13. The Smashing Pumpkins - Today 245
14. The Postal Service - Such Great Heights 244
15. The National - Slow Show 239
16. Blur - Girls And Boys 231
17. Röyksopp - What Else Is There? 221
18. Grandmaster Flash & The Furious Five - The Message 200
19. Jeff Buckley - Hallelujah 175
20. The Slow Show - Bloodline 172
De druiven zijn zuur voor the Cure die op 1 punt stranden, terwijl m.n. Bjork, Air en Gorillaz (slechts 5 punten in de laatste 10 ladders) het op het eind verspelen.
Uitslag Ronde 3 - Herkansingsladder 5:
1. U2 - New Year's Day 331
2. The Boxer Rebellion - Diamonds 304
3. Pearl Jam - Jeremy 298
4. The Cure - One Hundred Years 297
5. Björk - Human Behaviour 294
6. The Band - The Weight 275
7. Air - All I Need 272
8. Joy Division - Transmission 272
9. Gorillaz - On Melancholy Hill 265
10. Bill Withers - Ain't No Sunshine 260
11. Electric Light Orchestra - Mr. Blue Sky 256
12. Cloud Nothings - Wasted Days 249
13. The Smashing Pumpkins - Today 245
14. The Postal Service - Such Great Heights 244
15. The National - Slow Show 239
16. Blur - Girls And Boys 231
17. Röyksopp - What Else Is There? 221
18. Grandmaster Flash & The Furious Five - The Message 200
19. Jeff Buckley - Hallelujah 175
20. The Slow Show - Bloodline 172
0
geplaatst: 2 oktober 2019, 08:04 uur
Nogal een Veronica-uitslag dit. De twee minste nummers worden #1 en #3 

0
geplaatst: 2 oktober 2019, 09:13 uur
Een rip off als Diamonds redt het wel, maar the real deal niet...
1
geplaatst: 2 oktober 2019, 10:04 uur
Ach er moeten ook matige nummers door, anders wordt het helemaal keuzestress
1
geplaatst: 2 oktober 2019, 10:41 uur
Johnny Marr schreef:
Zaaduitslag zeg.
Dit vraagt natuurlijk als eerste om duidingZaaduitslag zeg.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 2 oktober 2019, 10:42 uur
Dat dit een Veronica-uitslag is, zal ik ook niet bestrijden (en dan is Diamonds minstens zo Veronica als New Year's Day en Jeremy). Niets echt ten nadele overigens, ik geloof zelfs dat ik deze nummers alle drie punten heb gegeven, maar er stond in deze ladder dan ook überhaupt erg weinig op het spel (dit in tegenstelling tot de vorige).
0
geplaatst: 2 oktober 2019, 10:44 uur
1
geplaatst: 2 oktober 2019, 10:57 uur
1
geplaatst: 2 oktober 2019, 11:02 uur
Ik kan mijn vraag herhalen: waar is dit precies een rip-off van?
Sterker nog, ik durf te beweren dat Diamonds origineler is dan One Hundred Years, welke vrij goed past in de post-punk/new wave traditie en waar The Cure (en vele anderen) hele albums vol van heeft gemaakt. Dit in tegenstelling tot Diamonds, wat zelfs binnen het oeuvre van The Boxer Rebellion een vrij vreemde eend in de bijt is. En bovendien een zeer onverwachte (bescheiden) top 40-hit werd.
Dat hoeft nog niets te zeggen over de kwaliteit uiteraard.
Sterker nog, ik durf te beweren dat Diamonds origineler is dan One Hundred Years, welke vrij goed past in de post-punk/new wave traditie en waar The Cure (en vele anderen) hele albums vol van heeft gemaakt. Dit in tegenstelling tot Diamonds, wat zelfs binnen het oeuvre van The Boxer Rebellion een vrij vreemde eend in de bijt is. En bovendien een zeer onverwachte (bescheiden) top 40-hit werd.
Dat hoeft nog niets te zeggen over de kwaliteit uiteraard.
1
geplaatst: 2 oktober 2019, 12:10 uur
Casartelli schreef:
Dat dit een Veronica-uitslag is, zal ik ook niet bestrijden (en dan is Diamonds minstens zo Veronica als New Year's Day en Jeremy).
Dat dit een Veronica-uitslag is, zal ik ook niet bestrijden (en dan is Diamonds minstens zo Veronica als New Year's Day en Jeremy).
https://i.imgur.com/GYjN2OE.png
0
geplaatst: 2 oktober 2019, 12:31 uur
1
Casartelli (moderator)
geplaatst: 2 oktober 2019, 12:39 uur
Gretz schreef:
(afbeelding)
Met je computergrafische skills is niks mis, maar ik neem aan dat je wel met me eens bent dat, puur op de muzikale inhoud, slechts leeftijd van het liedje een regelmatige airplay op Radio Veronica Diamonds nog in de weg staat?(afbeelding)
0
geplaatst: 2 oktober 2019, 12:51 uur
Casartelli schreef:
En dan is Diamonds minstens zo Veronica als New Year's Day en Jeremy
Zo niet nog meer. Voor zover dat mogelijk is.En dan is Diamonds minstens zo Veronica als New Year's Day en Jeremy
Zijn er al veel onaardige dingen gezegd over de uitslag? Terecht!
0
geplaatst: 2 oktober 2019, 13:47 uur
Casartelli schreef:
(quote)
Met je computergrafische skills is niks mis, maar ik neem aan dat je wel met me eens bent dat, puur op de muzikale inhoud, slechts leeftijd van het liedje een regelmatige airplay op Radio Veronica Diamonds nog in de weg staat? Jep, Diamonds is zeker radiovriendelijk genoeg. Ditzelfde geldt ook voor een hoop andere (semi-)alternatieve pop/rock nummers die in onze ladderspellen goede resultaten scoren, maar nauwelijks op de radio gedraaid worden.
Wat me voornamelijk steekt aan de signatuur van Veronica is dat ze al een eeuwigheid blijven hangen in de 80s en in hun playlist zodoende zelden durven te verrassen. Prima dat ze de meest recente hits skippen, maar iets progressiever mag wel. Tenslotte is de 21e eeuw ook al weer bijna 20 jaar onderweg.
3
geplaatst: 2 oktober 2019, 13:51 uur
Gretz schreef:
Ditzelfde geldt ook voor een hoop andere (semi-)alternatieve pop/rock nummers die in onze ladderspellen goede resultaten scoren, maar nauwelijks op de radio gedraaid worden.
Ik moest meteen aan The National denken Ditzelfde geldt ook voor een hoop andere (semi-)alternatieve pop/rock nummers die in onze ladderspellen goede resultaten scoren, maar nauwelijks op de radio gedraaid worden.

0
geplaatst: 2 oktober 2019, 14:00 uur
Niet ten onrechte
Een anthem als Bloodbuzz Ohio - dat relatief gemakkelijk in het gehoor ligt - zou nu bijna 10 jaar na het verschijnen prima A-rotatie kunnen krijgen (althans op geleidelijke wijze). Zoals dat ooit ook op StuBru gebeurde. Hetzelfde zou je over een aantal jaar over The System Only Dreams in Total Darkness of Day I Die kunnen zeggen. Die singles klinken niet wezenlijk anders als de pop/rock die er veelal op Veronica gedraaid wordt 
0
Wrathchild1
geplaatst: 2 oktober 2019, 14:17 uur
Stond NYD en Jeremy in herkansing?
Het moet niet gekker worden hier , maar ze zijn door. Diamond ten koste van bijv. The Cure door zal hem wel aan de oudere jongeren liggen , vooruit dan maar.
Het wordt tijd dat ik aanschuif , voordat er nog meer toppers missen straks, alleen snap ik geen hout van dat invullen.
Zou El Ninjo me dat kort kunnen uitleggen of staat het ergens ? Bvd
Het moet niet gekker worden hier , maar ze zijn door. Diamond ten koste van bijv. The Cure door zal hem wel aan de oudere jongeren liggen , vooruit dan maar.Het wordt tijd dat ik aanschuif , voordat er nog meer toppers missen straks, alleen snap ik geen hout van dat invullen.
Zou El Ninjo me dat kort kunnen uitleggen of staat het ergens ? Bvd
1
geplaatst: 2 oktober 2019, 14:49 uur
Casartelli schreef:
Met je computergrafische skills is niks mis, maar ik neem aan dat je wel met me eens bent dat, puur op de muzikale inhoud, slechts leeftijd van het liedje een regelmatige airplay op Radio Veronica Diamonds nog in de weg staat?
Met je computergrafische skills is niks mis, maar ik neem aan dat je wel met me eens bent dat, puur op de muzikale inhoud, slechts leeftijd van het liedje een regelmatige airplay op Radio Veronica Diamonds nog in de weg staat?
Sterker nog, tien keer gedraaid vorig jaar.
http://watiseropderadio.nl/zoek/Boxer+Rebellion//veronica
0
geplaatst: 2 oktober 2019, 15:00 uur
Het meespelen is relatief eenvoudig, indien je doorhebt hoe het werkt
Voor een korte speluitleg kun je het beste even kijken op de wiki of het overzichtstopic.De MuMeLadder wordt door veel deelnemende users ook gezien als een spel waarmee ze nieuwe muziek kunnen ontdekken (elk jaar doen er ca. 500 nieuwe nominaties mee). Het is in tegenstelling tot de Top 2000, Veronica 1000 en consorten een allertijdenlijst die behoorlijk dynamisch is en minder wordt gedomineerd door de oude mastodonten cq elite van de popmuziek.
2
geplaatst: 2 oktober 2019, 15:48 uur
Je kan gewoon mijn lijstje kopiëren, dat is de makkelijkste en beste manier.
0
geplaatst: 2 oktober 2019, 20:15 uur
Best wel een verrassende winnaar van deze herkansing met daarin toch niet de minste namen.
Uitslag Ronde 3 - Herkansingsladder 7:
1. Françoise Hardy - Tous Les Garçons Et Les Filles 366
2. DJ Shadow - Midnight in a Perfect World 354
3. Radiohead - Fake Plastic Trees 353
4. Interpol - Obstacle 1 343
5. R.E.M. - Losing My Religion 302
6. The Cure - Fascination Street 284
7. The Cure - In Between Days 282
8. Roxy Music - A Song For Europe 268
9. Temple Of The Dog - Hunger Strike 251
10. David Bowie - Ashes To Ashes 243
11. Creedence Clearwater Revival - I Put A Spell On You 240
12. Nick Drake - River Man 240
13. Frank Boeijen Groep - Kronenburg Park 237
14. Bruce Springsteen - Badlands 236
15. The Temptations - Papa Was A Rolling Stone 223
16. The Beatles - Norwegian Wood (This Bird Has Flown) 218
17. A Flock Of Seagulls - Wishing (If I Had A Photograph Of You) 217
18. The Beatles - Blackbird 202
19. Manic Street Preachers - If You Tolerate This Your Children Will Be Next 196
20. Peter Gabriel - Solsbury Hill 145
Uitslag Ronde 3 - Herkansingsladder 7:
1. Françoise Hardy - Tous Les Garçons Et Les Filles 366
2. DJ Shadow - Midnight in a Perfect World 354
3. Radiohead - Fake Plastic Trees 353
4. Interpol - Obstacle 1 343
5. R.E.M. - Losing My Religion 302
6. The Cure - Fascination Street 284
7. The Cure - In Between Days 282
8. Roxy Music - A Song For Europe 268
9. Temple Of The Dog - Hunger Strike 251
10. David Bowie - Ashes To Ashes 243
11. Creedence Clearwater Revival - I Put A Spell On You 240
12. Nick Drake - River Man 240
13. Frank Boeijen Groep - Kronenburg Park 237
14. Bruce Springsteen - Badlands 236
15. The Temptations - Papa Was A Rolling Stone 223
16. The Beatles - Norwegian Wood (This Bird Has Flown) 218
17. A Flock Of Seagulls - Wishing (If I Had A Photograph Of You) 217
18. The Beatles - Blackbird 202
19. Manic Street Preachers - If You Tolerate This Your Children Will Be Next 196
20. Peter Gabriel - Solsbury Hill 145
1
geplaatst: 2 oktober 2019, 20:37 uur
Midnight in a Perfect World 
En gelukkig ook nog een Radiohead, ik was al bang dat we deze editie niet aan tien Radioheads in de top tweehonderd gingen komen.

En gelukkig ook nog een Radiohead, ik was al bang dat we deze editie niet aan tien Radioheads in de top tweehonderd gingen komen.
0
geplaatst: 2 oktober 2019, 20:45 uur
Wat een matige winnaar zeg, dit menen jullie toch niet?!
Wel mooi dat DJ Shadow en het obscure Radiohead door zijn.
Wel mooi dat DJ Shadow en het obscure Radiohead door zijn.* denotes required fields.