MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2019 [Uitslagen Ladders]

zoeken in:
Toen waren er ook genoeg drama-uitslagen, daar niet van

Hopelijk zorgt het nieuwe systeem ook voor andere verrassingen. Bv dat Straatgeeuwzzzzt de top 100 niet haalt

Mannen, mannen... het wordt tijd dat er eens opgetreden gaat worden. Ik verwacht dat er binnenkort in dit topic niet meer over de MuMe-ladder gesproken mag worden

Wel weer voetbal?

Als tegenprestatie?

Nou, vooruit

johan de witt schreef:
Ik refereerde meer aan de trend dat er elk jaar meer top 2000-songs in de ladder terechtkomen. Met dit nieuwe systeem wordt die trend in ieder geval niet doorbroken.
In de afgelopen drie jaar zijn we van 642, naar 646 naar 647 platen overlap met de Top 2000 gegaan. Een stijging van welgeteld 5(!) platen.

En ja, ik verbaas me ieder jaar weer dat dergelijke uitgekauwde klassiekers het redden, je verwacht hier toch wat meer cutting-edge-resultaten.
Misschien is er een reden waarom bepaalde klassiekers klassiekers zijn? Misschien wel, ómdat deze nummers cutting edge zijn?

En wat de invloed van het nieuwe systeem op de overlap met de Top 2000 is, kun je nog geen uitspraken over doen. Zeker niet o.b.v. geneuzel over nummers als Child in Time, Africa en Hotel California, want die nummers zullen altijd de lijst halen.

luigifort schreef:
De "misbaar" is er, omdat het niet ongeveer 50/50 is, maar dat Indie etc nog niet eens op 5 procent zit ofzo.
Óf je hanteert een vrij rigide definitie van indie, óf dit is gewoon onzin.

En het meest verbazingwekkend is het nog dat jullie zitten te zeuren over oubolligheid en vervolgens aankomen met materiaal dat ondertussen ook alweer minimaal 25 jaar oud is.

Nou, Savages, Slowdive, Spinvis of PJ Harley had ook wel doorgemogen bijvoorbeeld.
En oubolligheid zegt uiteraard niks over hoe oud een nummer is.

Lijkt me een stoere chick.

Pfff...bijna 1 van de grootste verrassingen tot nu toe, Pink Floyd met de hakken over de sloot nog in de herkansing vanwege een beter resultaat in ronde 1 t.o.v. zowel the Undertones als the Nits.

Uitslag Ronde 2 - Ladder 26:

Rechtstreeks door naar de volgende ronde:

1. The Smiths - Bigmouth Strikes Again 336
2. Band Of Horses - The Funeral 303
3. Eels - Novocaine For The Soul 274
4. Editors - Papillon 250
5. System Of A Down - Chop Suey! 203
6. The Cure - Lovesong 184
7. Queens Of The Stone Age - Go With The Flow 181

Naar de Herkansing:

8. Het Goede Doel - België (Is Er Leven Op Pluto?) 162
9. Gorky - Ooit Was Ik Een Soldaat (Live '92) 157
10. Morrissey - Suedehead 156
11. Pink Floyd - Shine On You Crazy Diamond [Parts VI–IX] 151

Uitgeschakeld:

12. The Undertones - Here Comes The Summer 151
13. The Nits - Nescio 151
14. The Slow Show - Ordinary Lives 141
15. Leonard Cohen - First We Take Manhattan 128
16. The Chameleons - Monkeyland 103
17. Trentemoller – Miss You 101
18. Neutral Milk Hotel - Oh Comely 97
19. Claw Boys Claw - Rosie 80
20. Michael Jackson - Man in the Mirror 51

El Ninjo schreef:
Pfff...bijna 1 van de grootste verrassingen tot nu toe, Pink Floyd met de hakken over de sloot nog in de herkansing vanwege een beter resultaat in ronde 1 t.o.v. zowel the Undertones als the Nits.
Is wel het minder bekende deel van SOYCD, ik vind het al verrassend dat ze zover komen.

Chameleons, Cohen

Voor mijn gevoel haalt Pink Floyd zowat met alle nummers altijd makkelijk het linkerrijtje van de top 2000...en deze scoorde ook gewoon top 800 in ronde 1.

Kan alsnog, toch?

Kan er geen ballotagecommissie komen die bepaalt dat sommige muziek echt té saai is, zoals Pink Floyd en dus niet mee mag doen?

En iets als System of a Down automatisch door Zijn we met zn allen nog 15 ofzo?

Ik was 15 ten tijde van the Undertones...en ik schreeuw nog iedere keer Here Comes the Summer mee alsof ik nog 15 ben...zonde dat die niet doorzijn

Casartelli (moderator)
luigifort schreef:
Kan er geen ballotagecommissie komen
O, dat lijkt me wel een strak plan. Eerste wapenfeit zal dan het schrappen van 5 van de 6 Script of a Bridge-nummers zijn, dat is immers echt elke keer precies hetzelfde.

Kan ik me nog indenken
Helaas geldt dat dan ook voor het hele genre prog

Casartelli (moderator)
Doen hier überhaupt nog 6 prognummers mee?

Klaarblijkelijk bestaat die ballotagecommissie dus ook nog

Casartelli (moderator)
Kennelijk vol met 15-jarigen die beginnen te dreinen als er in plaats van 1200 nog maar 1190 indienummers in de lijst staan.

Was t maar zo'n feest

Casartelli (moderator)
Enfin, voor sommige mensen is een volstrekt irrelevante jijbak kennelijk het hoogst haalbare.

Maar serieus... 6 Script of a Bridge nummers. Haalt zelfs OK Computer dat wel?

Ja, jammer dat sommige mensen dat nodig hebben ja

Van sommige albums mag het hele album wel in de ladder

Er staan dus 6 progalbums in de ladder

luigifort schreef:

Helaas geldt dat dan ook voor het hele genre prog

Jammer ik wilde net de Cardiacs gaan nomineren

luigifort schreef:
En iets als System of a Down automatisch door Zijn we met zn allen nog 15 ofzo?

Haha, van Chop Suey! sta ik ook wel te kijken dat ie door is...ze hebben tientallen betere nummers. Absurd dat Oh Comely het niet haalt trouwens.

El Ninjo schreef:
Voor mijn gevoel haalt Pink Floyd zowat met alle nummers altijd makkelijk het linkerrijtje van de top 2000...en deze scoorde ook gewoon top 800 in ronde 1.
Volgens mij zegt dat meer over jouw aversie tegen Pink Floyd. En over jouw geheugen, want een week geleden werd Brain Damage/Eclipse nog kansloos laatste.

Vorig jaar stond Pink Floyd 'slechts' zeven keer in de top 800. Vergelijk dat met een Bowie die al zeven keer in de top 100 stond...

Het verbaast mij eerder waarom Pink Floyd het relatief slecht doet in de ladder. Wish You Were Here heeft (by far) het hoogste gemiddelde van de grote klassiekers in de top 250, #5 in de top 250 en Shine On is het hart van die plaat. Ik vind het opvallend dat dit slotstuk zoveel moeite heeft om goed te scoren.

Casartelli (moderator)
Johnny Marr schreef:
Haha, van Chop Suey! sta ik ook wel te kijken dat ie door is...
Ik was geen 15 (zoals de topicleider bij The Undertones), maar ik kan voor mezelf zo gauw geen andere band bedenken waar een live performance de waardering zo opgefrist heeft als System of a Down. Zo'n ervaring zou je sommige mensen hier ook wel gunnen.

Gast
geplaatst: vandaag om 09:40 uur

geplaatst: vandaag om 09:40 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.