Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2019 [Uitslagen Ladders]
zoeken in:
0
geplaatst: 9 oktober 2019, 13:26 uur
cosmic kid schreef:
Gecorrigeerde uitslag van ladder 2 geplaatst (even naar boven scrollen)
Gecorrigeerde uitslag van ladder 2 geplaatst (even naar boven scrollen)
Push The Sky Away door ten koste van Child In Time
Dan toch nog een verrassing in die lader 
2
Casartelli (moderator)
geplaatst: 9 oktober 2019, 13:38 uur
O, dat is een mooi waardeloze correctie dan. Hadden we bijna iets afwijkends in een late fase van de ladder gehad, maar soit... onderschat nooit een MuMeMa-caveman in blessuretijd.
0
geplaatst: 9 oktober 2019, 13:45 uur
Archive eruit op twee punten van weer een Springsteen... We moeten ons schamen.
0
geplaatst: 9 oktober 2019, 13:45 uur
Push the Sky Away toch door

Dat compenseert ruimschoots de dramatische uitslag van ladder 3, met doorsneedeuntjes als Here Comes the Sun en Such a Shame in de top 80...

Dat compenseert ruimschoots de dramatische uitslag van ladder 3, met doorsneedeuntjes als Here Comes the Sun en Such a Shame in de top 80...
2
geplaatst: 9 oktober 2019, 14:38 uur
Edgar18 schreef:
De top vier is inderdaad weinig verrassend maar dat Child In Time in deze fase nog in de race is dat is wat mij betreft best onverwacht (en onbegrijpelijk).
De top vier is inderdaad weinig verrassend maar dat Child In Time in deze fase nog in de race is dat is wat mij betreft best onverwacht (en onbegrijpelijk).
Casartelli schreef:
O, dat is een mooi waardeloze correctie dan. Hadden we bijna iets afwijkends in een late fase van de ladder gehad, maar soit... onderschat nooit een MuMeMa-caveman in blessuretijd.
Titmeister schreef:
Push the Sky Away toch door

Mooi VAR-momentje dit Push the Sky Away toch door

De mooiste van Nick Cave bij herbestudering van de 'beelden' alsnog bij de winnaars gevoegd.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 9 oktober 2019, 15:27 uur
Joren999 schreef:
Archive eruit op twee punten van weer een Springsteen... We moeten ons schamen.
Hier moet ik mij ook aangesproken voelen. Uiteraard had ik Archive op 1, maar ik had ook Springsteen op 6. Het is toch een van zijn betere nummers en zo veel had de ladder verder ook weer niet te bieden. #bruceschaamteArchive eruit op twee punten van weer een Springsteen... We moeten ons schamen.
0
geplaatst: 9 oktober 2019, 15:59 uur
Tja ook ik heb Bruce op een "net hoe het uit kwam" plek in een niet zo'n sterke ladder...
0
geplaatst: 9 oktober 2019, 17:09 uur
Push the Sky Away! 
Fijne twist na een wel erg conservatieve uitslag in ladder 3.

0
geplaatst: 9 oktober 2019, 17:12 uur
Dat zeer matige zeiknummer van Cave door, wat een aanfluiting! 

0
geplaatst: 9 oktober 2019, 17:21 uur
Gretz schreef:
Ik gun Such a Shame dit succes op zich wel, maar dit hoge puntenaantal heeft vanzelfsprekend te maken met de DAB+.
???Ik gun Such a Shame dit succes op zich wel, maar dit hoge puntenaantal heeft vanzelfsprekend te maken met de DAB+.
Such a Shame was vorig jaar nog de nummer 60 en stond op twee edities na (101 en 121) altijd in de top 100. Such a Shame is nu verzekerd van de bovenste 70. Daar stond het al acht keer eerder, waaronder de afgelopen drie edities.
0
geplaatst: 9 oktober 2019, 17:28 uur
chevy93 schreef:
Such a Shame was vorig jaar nog de nummer 60 en stond op twee edities na (101 en 121) altijd in de top 100. Such a Shame is nu verzekerd van de bovenste 70. Daar stond het al acht keer eerder, waaronder de afgelopen drie edities.
(quote)
???Such a Shame was vorig jaar nog de nummer 60 en stond op twee edities na (101 en 121) altijd in de top 100. Such a Shame is nu verzekerd van de bovenste 70. Daar stond het al acht keer eerder, waaronder de afgelopen drie edities.
Oeps, m'n parate kennis laat me hier ernstig in de steek
Mogelijk ben ik de war met een andere classic van TT (Living in Another World?)
0
geplaatst: 9 oktober 2019, 17:28 uur
Arme El Ninjo. Ik moest bij de uitslag van ladder 3 meteen aan onderstaande conversatie denken:
Edgar18 schreef:
Dat betekent dat ik in zes edities meespelen mijn zesde nieuwe nummer laatst krijg. De voorgaande vijf hebben zich geen van alles geplaatst voor deze finale dus ik denk dat . . . . . . zich flink zorgen moeten maken.
Zal ik komende editie A Forest eens onderaan zetten, kijken of de vlieger ook dan op blijft gaan.Dat betekent dat ik in zes edities meespelen mijn zesde nieuwe nummer laatst krijg. De voorgaande vijf hebben zich geen van alles geplaatst voor deze finale dus ik denk dat . . . . . . zich flink zorgen moeten maken.
1
geplaatst: 9 oktober 2019, 17:35 uur
Gretz schreef:
Ook Living in Another World haalde 8 van de laatste 10 keer de top 100. Geen enkele keer top 70, dat dan weer wel.(quote)
0
cosmic kid (moderator)
geplaatst: 10 oktober 2019, 09:12 uur
Uitslag ladder 4:
Rechtstreeks door:
1. Arcade Fire - Neighborhood #1 (Tunnels) 539 *
2. Kate Bush - Wuthering Heights 460*
3. Sigur Rós - Starálfur 393
4. U2 - The Unforgettable Fire 372*
5. Donna Summer - I Feel Love 364*
Naar de herkansing:
6. Radiohead - Let Down 361
7. Mobb Deep - Shook Ones Pt. II 346
8. Queen - Innuendo 332
9. R.E.M. - Drive 326*
10. Joy Division - Atmosphere 314*
Uitgeschakeld:
11. Nirvana - Smells Like Teen Spirit 305
12. The Velvet Underground - Heroin 301
13. New Order - True Faith 236
14. Isaac Hayes - Walk On By 230
15. The Sundays - Here's Where The Story Ends 225
16. Bruce Springsteen - Dancing In The Dark 207
17. Portishead - Sour Times 202
18. Pearl Jam - Jeremy 197
19. Big Star - Thirteen 150
20. Guns N' Roses - Sweet Child O' Mine 140
Rechtstreeks door:
1. Arcade Fire - Neighborhood #1 (Tunnels) 539 *
2. Kate Bush - Wuthering Heights 460*
3. Sigur Rós - Starálfur 393
4. U2 - The Unforgettable Fire 372*
5. Donna Summer - I Feel Love 364*
Naar de herkansing:
6. Radiohead - Let Down 361
7. Mobb Deep - Shook Ones Pt. II 346
8. Queen - Innuendo 332
9. R.E.M. - Drive 326*
10. Joy Division - Atmosphere 314*
Uitgeschakeld:
11. Nirvana - Smells Like Teen Spirit 305
12. The Velvet Underground - Heroin 301
13. New Order - True Faith 236
14. Isaac Hayes - Walk On By 230
15. The Sundays - Here's Where The Story Ends 225
16. Bruce Springsteen - Dancing In The Dark 207
17. Portishead - Sour Times 202
18. Pearl Jam - Jeremy 197
19. Big Star - Thirteen 150
20. Guns N' Roses - Sweet Child O' Mine 140
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 10 oktober 2019, 09:41 uur
Dat houdt weer niet over. Topvijfnoteringen voor Tunnels en The Unforgettable Fire waren op grond van resultaten uit het verleden allicht te verwachten, maar het blijven knap matige nummers. En als de enige niet-oud-finalist in de topvijf zo'n B-garnituur deuntje van Sigur Rós is, tja...
0
geplaatst: 10 oktober 2019, 09:46 uur
Casartelli schreef:
Dat houdt weer niet over. Topvijfnoteringen voor Tunnels en The Unforgettable Fire waren op grond van resultaten uit het verleden allicht te verwachten, maar het blijven knap matige nummers. En als de enige niet-oud-finalist in de topvijf zo'n B-garnituur deuntje van Sigur Rós is, tja...
Haha grappig, hier kan ik echt niet meer mee oneens zijn denk ik. Prachtige top 5 vind ik net! Al zitten er bij de afvallers ook genoeg pareltjes.
Ook leuk dat Shook Ones de herkansing gehaald heeft. Hopelijk zit er nog een stunt in!
Volgens mij is Heroin trouwens ook een ex-finalist, editie 2009 dacht ik.
1
geplaatst: 10 oktober 2019, 09:57 uur
Dance Lover schreef:
Push the Sky Away!
Push the Sky Away!

Cave is op MuMe ook gewoon erg conservatief volgens mij...
0
geplaatst: 10 oktober 2019, 09:59 uur
Casartelli schreef:
Wees nou maar gewoon blij dat Donna het heeft gehaald ipv weer een RH

0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 10 oktober 2019, 10:35 uur
Jazeker, ik ben blij met mevrouw Summer. En - hoewel in het geheel niet verrassend - ook met mevrouw Bush.
0
geplaatst: 10 oktober 2019, 10:37 uur
Mobb Deep profiteert toch wel optimaal van het nieuwe systeem: van een vaste kracht in het rechterrijtje naar herkansing voor de top 80. Vind ik overigens geheel terecht 

0
geplaatst: 10 oktober 2019, 11:17 uur
Redelijke uitslag. Tweeëntwintig punten minder voor R.E.M. had het nog veel mooier gemaakt 

0
Onweerwolf
geplaatst: 10 oktober 2019, 13:27 uur
ArthurDZ schreef:
(quote)

1
Onweerwolf
geplaatst: 10 oktober 2019, 13:31 uur
Hopelijk kunnen we 'Starálfur' eens in de finale verwelkomen.
* denotes required fields.