Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2019 [Uitslagen Ladders]
zoeken in:
0
geplaatst: 24 oktober 2019, 00:07 uur
chevy93 schreef:
Gerechtigheid voor Gretz met z'n 'oh, volgens mij klopt de puntentelling niet, want blablabla' en Child in Time die daardoor moest herkansen.
Gerechtigheid voor Gretz met z'n 'oh, volgens mij klopt de puntentelling niet, want blablabla' en Child in Time die daardoor moest herkansen.
Het zal me worst wezen zolang Fake Empire het maar gewoon haalt (Hoezo moet die eigenlijk herkansen?
Staat sinds mensenheugenis in de Top 80.) De kans dat het overroepen Child in Time de finale haalt schat ik toch op minder dan 4%, verwaarloosbaar dus 
0
geplaatst: 24 oktober 2019, 00:13 uur
Ik dacht langer, maar in ieder geval sinds 2014

18 17 16 15 14 13 12 11 10
69 37 54 18 48 88 954 1601 881
6
geplaatst: 24 oktober 2019, 00:14 uur
Het schijnt dat er zelfs in 1989 al een demo versie in de top 80 stond.
1
geplaatst: 24 oktober 2019, 00:57 uur
Child In Time door. Tja het is niet veel, maar toch een van de weinige positieve verrassingen tot nu toe in ronde 4. Al die verontwaardigde reacties maken het wel leuker natuurlijk.
0
geplaatst: 24 oktober 2019, 02:10 uur
Wat een gezeur over wel of niet Deep Purple. Veel ernstiger is het dat Born to Run de top80 niet eens gehaald heeft. Waar slaat dat nou op? 
Ik zie het alweer, het wordt weer helemaal niks dit jaar met die top2000 van ons.
Overigens lukte het me niet om deze ronde te stemmen, maar mijn punten hadden toch niks uitgemaakt (wat het overigens alleen nog maar erger maakt dat BtR het niet gehaald heeft).

Ik zie het alweer, het wordt weer helemaal niks dit jaar met die top2000 van ons.
Overigens lukte het me niet om deze ronde te stemmen, maar mijn punten hadden toch niks uitgemaakt (wat het overigens alleen nog maar erger maakt dat BtR het niet gehaald heeft).
2
geplaatst: 24 oktober 2019, 10:21 uur
Gretz schreef:
De kans dat het overroepen Child in Time de finale haalt schat ik toch op minder dan 4%, verwaarloosbaar dus
Het zou inderdaad maar gebeuren dat een breed gedragen 70s-klassieker de finale haalt. Dat moeten we niet hebben natuurlijk.De kans dat het overroepen Child in Time de finale haalt schat ik toch op minder dan 4%, verwaarloosbaar dus
1
Wrathchild1
geplaatst: 24 oktober 2019, 10:22 uur
Opmerkelijk verschil tussen de 2 doorstromers en dat lijkt ook bij de deelnemers.
Silent Shout doet me denken aan Jean Michel Jarre e.d. dus niet bijster origineel en Child in Time was totaal overdonderend .
Het ook zijn dat de jonge generatie zich niet goed verdiept heeft in de ontwikkeling van de popmuziek en denkt dat alles van deze eeuw nieuw ,origineel of zelfs beter is .
Maar waarom zo’n gezeur daarover ?. Het is maar een spelletje.....
Silent Shout doet me denken aan Jean Michel Jarre e.d. dus niet bijster origineel en Child in Time was totaal overdonderend .
Het ook zijn dat de jonge generatie zich niet goed verdiept heeft in de ontwikkeling van de popmuziek en denkt dat alles van deze eeuw nieuw ,origineel of zelfs beter is .
Maar waarom zo’n gezeur daarover ?. Het is maar een spelletje.....

2
geplaatst: 24 oktober 2019, 10:35 uur
Ja of jij hebt je gewoon niet verdiept in de popmuziek van deze eeuw 

0
geplaatst: 24 oktober 2019, 11:05 uur
Wrathchild1 schreef:
Silent Shout doet me denken aan Jean Michel Jarre e.d. dus niet bijster origineel
Silent Shout doet me denken aan Jean Michel Jarre e.d. dus niet bijster origineel

0
geplaatst: 24 oktober 2019, 12:51 uur
Wrathchild1 schreef:
Haha grapjas. Silent Shout verhoudt zich ongeveer tot Jarre als Child in Time tot Robert Johnson.
Overigens gaan we mij iets te makkelijk voorbij aan de schandalige uitschakeling van Move On Up

1
geplaatst: 24 oktober 2019, 14:01 uur
Zo vergezocht is de link toch ook weer niet?
Meer Steve Reich dan Jarre dus, maar zo'n grote stap is dat ook weer niet.
https://pitchfork.com/features/guest-lists/6463-the-knife/
In terms of music, their influences are as disparate as anybody’s of their age. “We were brought up with Bob Marley and Jean-Michel Jarre, Afropop,” says Karin. “But then I’ve always been into bands who are more theatric; Cyndi Lauper, Eurythmics, Fleetwood Mac.” She pauses. “But then later on, more minimalistic, I would say.”
We get on to minimalism, and it doesn’t take long for the name Steve Reich to crop up. “I have been listening to his stuff and I really like it.” says Olof. “But if I will do something influenced by him I will totally do something as a reaction towards it. It’s so stuck in that era, and it feels segregated. We often use this monotone way that Steve Reich is using. (It) is very hypnotic. I’m really inspired by that hypnotic thing, and the feeling you can achieve. But our music is not so monotone or experimental, it’s easier.”
Interview: The Knife | Interviews | musicOMHWe get on to minimalism, and it doesn’t take long for the name Steve Reich to crop up. “I have been listening to his stuff and I really like it.” says Olof. “But if I will do something influenced by him I will totally do something as a reaction towards it. It’s so stuck in that era, and it feels segregated. We often use this monotone way that Steve Reich is using. (It) is very hypnotic. I’m really inspired by that hypnotic thing, and the feeling you can achieve. But our music is not so monotone or experimental, it’s easier.”
Meer Steve Reich dan Jarre dus, maar zo'n grote stap is dat ook weer niet.
>> Favorite Older Songs at the Moment
Jean Michel Jarre: "Zoologic"
Great baby funk, or children's funk. I think this is even a signature for a children's TV program in Sweden. It's great the way he plays around with sampled voices.
Jean Michel Jarre: "Zoologic"
Great baby funk, or children's funk. I think this is even a signature for a children's TV program in Sweden. It's great the way he plays around with sampled voices.
https://pitchfork.com/features/guest-lists/6463-the-knife/
0
geplaatst: 24 oktober 2019, 14:11 uur
De link is niet zo vergezocht, maar de conclusie ("dus niet bijster origineel") is natuurlijk nogal bedenkelijk...
0
geplaatst: 24 oktober 2019, 16:56 uur
Precies wat Koen zegt. Of wilde je ook stellen dat The Knife op Cyndi Lauper lijkt?
1
geplaatst: 24 oktober 2019, 17:10 uur
Laten we hopen dat wij nooit zo vastroesten dat we neer gaan kijken op 'de jonge generatie'...
We kunnen dit als een waarschuwing/herinnering zien.
We kunnen dit als een waarschuwing/herinnering zien.

0
cosmic kid (moderator)
geplaatst: 24 oktober 2019, 21:59 uur
Uitslag H4 - Ladder 4:
Doooorrrrr:
1. Echo & The Bunnymen - The Killing Moon 284
2. Massive Attack - Teardrop 277
Helaassss:
3. Mobb Deep - Shook Ones Pt. II 249
4. Kate Bush - Cloudbusting 244
5. PJ Harvey - The Glorious Land 236
6. The Sound - Winning 223
7. Fleetwood Mac - The Chain 214
8. The National - Fake Empire 212
9. Radiohead - Let Down 206
10. Dire Straits - Sultans Of Swing 195
11. The Smiths - This Charming Man 188
12. Pixies - Where Is My Mind? 175
13. Neil Young - Like A Hurricane 169
14. Neil Young - Heart Of Gold 128
Doooorrrrr:
1. Echo & The Bunnymen - The Killing Moon 284
2. Massive Attack - Teardrop 277
Helaassss:
3. Mobb Deep - Shook Ones Pt. II 249
4. Kate Bush - Cloudbusting 244
5. PJ Harvey - The Glorious Land 236
6. The Sound - Winning 223
7. Fleetwood Mac - The Chain 214
8. The National - Fake Empire 212
9. Radiohead - Let Down 206
10. Dire Straits - Sultans Of Swing 195
11. The Smiths - This Charming Man 188
12. Pixies - Where Is My Mind? 175
13. Neil Young - Like A Hurricane 169
14. Neil Young - Heart Of Gold 128
0
geplaatst: 24 oktober 2019, 22:02 uur
Damn, niet stemmen is wel heel faliekant afgelopen. Ik denk dat zowat elk nummer dat niet doorgaat beter is dan degene die wel doorgaan.
0
geplaatst: 24 oktober 2019, 22:16 uur
De beste nummers zitten overduidelijk bij de nummers 10 t/m 15
1
geplaatst: 24 oktober 2019, 22:18 uur
Als je Matthijs van Nieuwkerk heet misschien.
Die nummer 15 is wel heel sterk inderdaad.
Die nummer 15 is wel heel sterk inderdaad.
* denotes required fields.