Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2019 [Uitslagen Ladders]
zoeken in:
2
geplaatst: 24 oktober 2019, 22:18 uur
0
geplaatst: 24 oktober 2019, 23:23 uur
Wat doet Winning er dit jaar al uitliggen? Mijn hele top 5 is nu al naar de galemiezen
0
geplaatst: 24 oktober 2019, 23:38 uur
Titmeister schreef:
Precies wat Koen zegt. Of wilde je ook stellen dat The Knife op Cyndi Lauper lijkt?
Ik wist dat iemand zo'n makkelijke opmerking ging maken nav die quote...Precies wat Koen zegt. Of wilde je ook stellen dat The Knife op Cyndi Lauper lijkt?
0
geplaatst: 25 oktober 2019, 13:06 uur
Tsja, dan moet je hem niet gebruiken om een onzinnige uitspraak te verdedigen

De uitschakeling van Mobb Deep is wel erg pijnlijk

0
geplaatst: 25 oktober 2019, 13:35 uur
jordidj1 schreef:
Wat doet Winning er dit jaar al uitliggen? Mijn hele top 5 is nu al naar de galemiezen
Haha en je hebt DJ Shadow zeker ook in je top 10?Wat doet Winning er dit jaar al uitliggen? Mijn hele top 5 is nu al naar de galemiezen
Als die eruit vliegt ben ik er zelfs 3 uit mijn bottom 5 kwijt

Maar ik denk dat hij het wel gaat redden.
0
geplaatst: 25 oktober 2019, 14:17 uur
musicfriek schreef:
Als die eruit vliegt ben ik er zelfs 3 uit mijn bottom 5 kwijt
(quote)
Haha en je hebt DJ Shadow zeker ook in je top 10?Als die eruit vliegt ben ik er zelfs 3 uit mijn bottom 5 kwijt

Shadow is Koning Herkansing, dus denk het ook.
0
geplaatst: 25 oktober 2019, 14:34 uur
Titmeister schreef:
Ik verdedigde zijn uitspraak niet; ik vond jouw analogie vergezocht:(quote)

Silent Shout verhoudt zich ongeveer tot Jarre als Child in Time tot Robert Johnson.
Silent Shout lijkt ergens wel op Jarre, Child in Time lijkt op geen enkele manier op Robert Johnson, behalve dat RJ een grote invloed op rock in het algemeen gehad heeft.
1
cosmic kid (moderator)
geplaatst: 25 oktober 2019, 19:35 uur
Uitslag H4 - Ronde 5:
Michelin-ster:
1. DJ Shadow - Stem / Long Stem 316
2. Sufjan Stevens - Chicago 259
Friet van Piet:
3. Marvin Gaye - What's Going On 258
4. Killing Joke - Love Like Blood 244
5. Nick Drake - Northern Sky 240
6. Elliott Smith - Waltz #2 (XO) 235
7. Mazzy Star - Fade Into You 233
8. Simon & Garfunkel - The Sound Of Silence 219
9. The Beatles - While My Guitar Gently Weeps 213
10. Dire Straits - Telegraph Road 209
11. Radiohead - Jigsaw Falling Into Place 209
12. Bruce Springsteen - Jungleland 196
13. The Cure - Lullaby 161
14. Sigur Rós - Untitled #3 158
Michelin-ster:
1. DJ Shadow - Stem / Long Stem 316
2. Sufjan Stevens - Chicago 259
Friet van Piet:
3. Marvin Gaye - What's Going On 258
4. Killing Joke - Love Like Blood 244
5. Nick Drake - Northern Sky 240
6. Elliott Smith - Waltz #2 (XO) 235
7. Mazzy Star - Fade Into You 233
8. Simon & Garfunkel - The Sound Of Silence 219
9. The Beatles - While My Guitar Gently Weeps 213
10. Dire Straits - Telegraph Road 209
11. Radiohead - Jigsaw Falling Into Place 209
12. Bruce Springsteen - Jungleland 196
13. The Cure - Lullaby 161
14. Sigur Rós - Untitled #3 158
0
geplaatst: 25 oktober 2019, 19:59 uur
Wow, precies mijn top 3. Jammer dat ze niet allemaal door mochten.
0
geplaatst: 26 oktober 2019, 00:17 uur
Met zo'n uitslag had ik beter Marvin Gaye in mijn top 5 kunnen noemen..
Vier van mijn top 5 in de bottom 5.
Vier van mijn top 5 in de bottom 5.

0
geplaatst: 26 oktober 2019, 00:38 uur
Ach ja, ik had er uit deze ladder zeker 6 liever bij de nummers die al door waren gezien. Maar gelukkig zijn de bovenste twee ook twee uit dat rijtje. Het is dat ik niet gestemd heb en Northern Sky ook in deze ladder zit, maar anders was Chicago hier favoriet geweest.
3
geplaatst: 26 oktober 2019, 11:55 uur
Na 14 jaar rondhangen hier past de site zich eindelijk aan mijn smaak aan.
En straks in de finale ben ik weer als eerste mijn hele top 10 kwijt.
En straks in de finale ben ik weer als eerste mijn hele top 10 kwijt.
0
geplaatst: 26 oktober 2019, 12:05 uur
De beste nummers op 3, 4 en 5. En dat is niet voor het eerst zo in deze ronde.
0
geplaatst: 26 oktober 2019, 12:36 uur
Phew, 1 punt. Ik had het mezelf vast nooit vergeven als ik vergeten was te stemmen. Nu heeft het (en ik) nog zin om mee te blijven doen.
0
Wrathchild1
geplaatst: 26 oktober 2019, 18:14 uur
Phew ....2 punten te weinig voor What’s Going On. Echt zonde .....er zitten volgens mij weinig echte wereldnummers meer bij , die songs die dat extra hebben.
Overigens had ik WGO ook hoger moeten zetten in mijn eigen top 5 , ook gezien dat er maar 2 doorgaan en die song breder gedragen wordt dan sommige andere.
Overigens had ik WGO ook hoger moeten zetten in mijn eigen top 5 , ook gezien dat er maar 2 doorgaan en die song breder gedragen wordt dan sommige andere.
2
geplaatst: 26 oktober 2019, 19:05 uur
Wrathchild1 schreef:
De nieuwe opzet is volgens mij juist o.a. opgezet om strategisch stemmen tegen te gaan.
0
Wrathchild1
geplaatst: 26 oktober 2019, 20:11 uur
Dat klopt heb ik gelezen, maar ik stem uiteraard wel op een nummer dat ik waardeer.
0
geplaatst: 27 oktober 2019, 14:59 uur
Wrathchild1 schreef:
Phew ....2 punten te weinig voor What’s Going On. Echt zonde .....er zitten volgens mij weinig echte wereldnummers meer bij , die songs die dat extra hebben.
Huh, hou jij wel echt van muziek?
We zijn hier al 10 maanden bezig om de grootste klassiekers aller tijden te rangschikken en nu zijn er nog 80 over die behoorlijk unaniem worden gedragen (door tientallen users). Lijkt me sterk dat daar nauwelijks kapotgeniale wereldnummers meer bij zitten...
Dat klopt heb ik gelezen, maar ik stem uiteraard wel op een nummer dat ik waardeer.
Dat noemt men nog steeds strategisch stemmen
Maakt ook niet uit, er zijn zoveel ladders waar je nummers tegenkomt die je beiden ongeveer even sterk waardeert. Gelijke punten uitdelen kan niet, dus dan moet je toch kiezen.
0
geplaatst: 27 oktober 2019, 17:36 uur
Gretz schreef:
We zijn hier al 10 maanden bezig om de grootste klassiekers aller tijden te rangschikken en nu zijn er nog 80 over die behoorlijk unaniem worden gedragen (door tientallen users). Lijkt me sterk dat daar nauwelijks kapotgeniale wereldnummers meer bij zitten...
Dit is natuurlijk een redenatie van lik m'n vestje. De tachtig liedjes die over zijn kun je wat mij betreft beter zien als liedjes die breed gewaardeerd worden, daarom komen ze in dit spel bovendrijven. Zou je iedere deelnemer vragen om een persoonlijke top tachtig van kapot geniale wereldnummers te maken dan vermoed ik dat er bij (bijna) niemand meer dan acht tot tien van de nummers in staan die nu nog meespelen in de ladder. We zijn hier al 10 maanden bezig om de grootste klassiekers aller tijden te rangschikken en nu zijn er nog 80 over die behoorlijk unaniem worden gedragen (door tientallen users). Lijkt me sterk dat daar nauwelijks kapotgeniale wereldnummers meer bij zitten...
Zelf kom ik zeker niet voorbij de acht. Wat niet wegneemt dat er nog voldoende liedjes meespelen die ik wel degelijk waardeer, maar om ze nou kapot geniaal te noemen gaat me wat ver
. Over die top tachtig gesproken, er zitten wel heel veel paartjes van twee of zelfs drie (Arcade Fire, Beatles) bij elkaar in één ladder. Sigur Ros is juist de geluksvogel met alle vier (!!) de nummers verspreid over de vier ladders.
Een wilde gok voor de eerste zestien finalisten:
New Order - Blue Monday
Nina Simone - Sinnerman
Radiohead - Street Spirit (Fade Out)
The Beatles - A Day In The Life
Arcade Fire - Neighborhood #1 (Tunnels)
Arcade Fire - Rebellion (Lies)
Sigur Rós - Untitled #8
Songs: Ohia - Lioness
Kendrick Lamar - King Kunta
The Cure - A Forest
The Smiths - How Soon Is Now?
The Velvet Underground - Venus In Furs
David Bowie - Life On Mars?
Kate Bush - Wuthering Heights
Pearl Jam - Black
The Smiths - There Is A Light That Never Goes Out
Edit: kijkend naar het aantal noteringen van A Day In The Life tot nu toe is het denk ik verstandig mijn joker in te zetten. The Beatles eruit Bowie erin, stop de tijd!
* denotes required fields.