Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2019 [Uitslagen Ladders]
zoeken in:
0
geplaatst: 31 oktober 2019, 22:39 uur
Misschien een slecht gevoel voor ironie, maar dit is niet zo toch?
1
Onweerwolf
geplaatst: 31 oktober 2019, 22:40 uur
Gretz schreef:
Ik had er met de nieuwe opzet eindelijk vertrouwen in dat de meest overschatte plaat van de Stenen eens de finale zou mislopen. Kom ik toch van een koude kermis thuis ? Gimme Shelter is zo’n puist waar je je vrijwel niet van af komt
Ik had er met de nieuwe opzet eindelijk vertrouwen in dat de meest overschatte plaat van de Stenen eens de finale zou mislopen. Kom ik toch van een koude kermis thuis ? Gimme Shelter is zo’n puist waar je je vrijwel niet van af komt
Ik voel je, bro!
https://i.vgy.me/AN5dl6.png
0
geplaatst: 31 oktober 2019, 22:43 uur
Als je zo naar die uiterst voorspelbare lijst finalisten kijkt is het echt een wonder dat King Kenny ertussen staat.
0
geplaatst: 31 oktober 2019, 22:43 uur
Direct doorgeloot voor de herkansingen....staan in het Overzichtstopic....morgenavond 19.00u de aftrap.
0
Onweerwolf
geplaatst: 31 oktober 2019, 22:50 uur
luigifort schreef:
De enige ja..
De enige ja..
Als je na 13 jaar finales met slechts 32 platen toch nog 1 volledig nieuwe hebt denk ik dat je best blij mag zijn als je verandering belangrijk vindt in een concept als de MuMeLadder.
Dikke kans dat minstens de helft van de finales in het volgende decennium geen nieuwe nummers kent.
0
geplaatst: 31 oktober 2019, 22:54 uur
hoi123 schreef:
Misschien een slecht gevoel voor ironie, maar dit is niet zo toch?
Ik weet eigenlijk niet of hier al een beslissing over genomen is door de organisatie? Misschien een slecht gevoel voor ironie, maar dit is niet zo toch?
Het voelt voor mij gek om - na een jaar deze nieuwe opzet gespeeld te hebben - de finale te houden zoals ie voorgaande jaren was. Logischer zou zijn om twaalf of zestien liedjes punten te geven. En dan met een stemsleutel gelijkend op degene die in de ladder gehanteerd wordt. Ik zou dat ook leuk vinden, ik ben heel benieuwd of A Forest, Street Spirit, Heroes en There Is a Light dan ook boven komen drijven. Of maken artiesten als Pearl Jam, Nina Simone en Kendrick Lamar dan opeens kans op de eindzege?
Anyway, geen idee of de organisatie er al uit is.
0
Onweerwolf
Als er trouwens geen 3e Radiohead bij komt dan kon het wel weer eens een Street Spirit jaartje gaan worden.
Tevens zou Rebellion (Lies) wel weer eens kunnen stunten als Tunnels het niet haalt.
Spannend!!!
Tevens zou Rebellion (Lies) wel weer eens kunnen stunten als Tunnels het niet haalt.
Spannend!!!
0
Ik bedoel per user die er punten aan gegeven heeft. Burial werd 21x in een lijstje gezet.
1
cosmic kid (moderator)
geplaatst: 31 oktober 2019, 22:58 uur
Edgar18 schreef:
Het voelt voor mij gek om - na een jaar deze nieuwe opzet gespeeld te hebben - de finale te houden zoals ie voorgaande jaren was. Logischer zou zijn om twaalf of zestien liedjes punten te geven. En dan met een stemsleutel gelijkend op degene die in de ladder gehanteerd wordt. Ik zou dat ook leuk vinden, ik ben heel benieuwd of A Forest, Street Spirit, Heroes en There Is a Light dan ook boven komen drijven. Of maken artiesten als Pearl Jam, Nina Simone en Kendrick Lamar dan opeens kans op de eindzege?
(quote)
Ik weet eigenlijk niet of hier al een beslissing over genomen is door de organisatie? Het voelt voor mij gek om - na een jaar deze nieuwe opzet gespeeld te hebben - de finale te houden zoals ie voorgaande jaren was. Logischer zou zijn om twaalf of zestien liedjes punten te geven. En dan met een stemsleutel gelijkend op degene die in de ladder gehanteerd wordt. Ik zou dat ook leuk vinden, ik ben heel benieuwd of A Forest, Street Spirit, Heroes en There Is a Light dan ook boven komen drijven. Of maken artiesten als Pearl Jam, Nina Simone en Kendrick Lamar dan opeens kans op de eindzege?
Ja hoor, de organisatie is er al lang uit. De finale blijft zoals ie is. Sommige tradities moeten zo blijven. Volgens mij is de wens de vader van de gedachte bij enkelen. Ik kan me niet herinneren dat we aanleiding hebben gegeven voor een andere finale opzet. Mocht El Ninjo hier toch heel anders over denken vernemen we dat wel.
0
geplaatst: 31 oktober 2019, 22:59 uur
Onweerwolf schreef:
Als je na 13 jaar finales met slechts 32 platen toch nog 1 volledig nieuwe hebt denk ik dat je best blij mag zijn als je verandering belangrijk vindt in een concept als de MuMeLadder.
Dikke kans dat minstens de helft van de finales in het volgende decennium geen nieuwe nummers kent.
(quote)
Ik voorspel dat er nog 1 nieuwe bij komt. Dan ga ik er (hoop doet leven) maar even vanuit dat de Wesp en Runaway met hun fanbase nog steeds een goede kans maken om in de herkansing door te stoten.
(Lana of Phosphorescent zou ik ook toejuichen, een beetje nieuw bloed is nooit slecht)
Met de 2 populairste Bowies weer in dezelfde ladder zou het in deze opzet maar zo kunnen dat hij de finale helemaal misloopt (een unicum). In die ladder gaan How Soon Is Now?, Exit Music en Tunnels het sowieso halen. Gezien ook de magere resultaten van Bowie in Ronde 1 van de halve finale zou he me niet verbazen.
3
Casartelli (moderator)
geplaatst: 31 oktober 2019, 22:59 uur
Gretz schreef:
Burial werd 21x in een lijstje gezet.
Dus er waren ook nog 50 gebruikers die er wel kijk op hadden.Burial werd 21x in een lijstje gezet.
0
Onweerwolf
geplaatst: 31 oktober 2019, 23:02 uur
Gretz schreef:
Ik voorspel dat er nog 1 nieuwe bij komt. Dan ga ik er (hoop doet leven) maar even vanuit dat de Wesp en Runaway met hun fanbase nog steeds een goede kans maken om in de herkansing door te stoten.
(Lana of Phosphorescent zou ik ook toejuichen, een beetje nieuw bloed is nooit slecht)
Met de 2 populairste Bowies weer in dezelfde ladder zo het in deze opzet maar zo. kunnen dat hij de finale helemaal misloopt. Gezien ook de magere resultaten in Ronde 1 van de halve finale.
(quote)
Met de 2 populairste Bowies weer in dezelfde ladder zo het in deze opzet maar zo. kunnen dat hij de finale helemaal misloopt. Gezien ook de magere resultaten in Ronde 1 van de halve finale.
Als er nog een nieuwe bijkomt dan is het vast Talk Talk met DAB steun.
0
geplaatst: 31 oktober 2019, 23:06 uur
1x een nieuw nummer in 13 jaar? Waarom zou ik nog stemmen vraag ik me af...
1
geplaatst: 31 oktober 2019, 23:09 uur
luigifort schreef:
Nee, dat is gekeken naar de gehele lijst van nummers die ooit in de finale hebben gestaan

Ik zal nog een extra wikipagina maken met daarin het overzicht van alle finalisten in de geschiedenis.
Lijst van MuMeLadders - MusicMeterWiki - wiki.musicmeter.nl
1
geplaatst: 31 oktober 2019, 23:09 uur
Afgelopen ronde tien van de zestien correct voorspeld. Op deze zestien gok ik de komende herkansingsronde:
Deep Purple - Child In Time
New Order - Blue Monday
Nick Cave And The Bad Seeds - The Mercy Seat
Tom Waits - Martha
Marvin Gaye - Inner City Blues (Make Me Wanna Holler)
Massive Attack - Unfinished Sympathy
Talk Talk - Such A Shame
Talking Heads - Once In A Lifetime
Arcade Fire - Neighborhood #1 (Tunnels)
David Bowie - "Heroes"
Depeche Mode - Enjoy The Silence
The Smiths - How Soon Is Now?
DJ Shadow - Stem / Long Stem
Sinéad O'Connor - Troy
Songs: Ohia - Lioness
Tame Impala - Let It Happen
Veel lastiger dan de vorige ronde, als de helft klopt vind ik het al een prestatie. En met Talk Talk één nieuwe, of heeft Deep Purple het ook nog nooit gered? Misschien kunnen we volgend jaar ook Bohemian Rhapsody, Hotel California en Mag Ik Dan Bij Jou de finale in stemmen
New Order - Blue Monday
Tom Waits - Martha
Marvin Gaye - Inner City Blues (Make Me Wanna Holler)
Talk Talk - Such A Shame
Talking Heads - Once In A Lifetime
David Bowie - "Heroes"
Sinéad O'Connor - Troy
Veel lastiger dan de vorige ronde, als de helft klopt vind ik het al een prestatie. En met Talk Talk één nieuwe, of heeft Deep Purple het ook nog nooit gered? Misschien kunnen we volgend jaar ook Bohemian Rhapsody, Hotel California en Mag Ik Dan Bij Jou de finale in stemmen

0
Onweerwolf
geplaatst: 31 oktober 2019, 23:11 uur
Dit is de ladder des doods.. 
Ronde 5 - Herkansingsladder 3 [03/11/19]:
Bruce Springsteen - Thunder Road
David Bowie - "Heroes"
David Bowie - Life On Mars?
dEUS - Instant Street
Echo & The Bunnymen - The Killing Moon
Kanye West Feat. Pusha T - Runaway
Lana Del Rey - Venice Bitch
Love - Alone Again Or
Phosphorescent - Song For Zula
Pink Floyd - Wish You Were Here
Radiohead - Exit Music (For A Film)
Talk Talk - Living In Another World
The Beatles - Eleanor Rigby
Hier gaan zeker voor twee kampen tranen vloeien.

Ronde 5 - Herkansingsladder 3 [03/11/19]:
Bruce Springsteen - Thunder Road
David Bowie - "Heroes"
David Bowie - Life On Mars?
dEUS - Instant Street
Echo & The Bunnymen - The Killing Moon
Kanye West Feat. Pusha T - Runaway
Lana Del Rey - Venice Bitch
Love - Alone Again Or
Phosphorescent - Song For Zula
Pink Floyd - Wish You Were Here
Talk Talk - Living In Another World
Hier gaan zeker voor twee kampen tranen vloeien.
0
Onweerwolf
geplaatst: 31 oktober 2019, 23:13 uur
Edgar18 schreef:
dEUS en The Beatles kun je ook rustig cursief neerzetten.
dEUS en The Beatles kun je ook rustig cursief neerzetten.
Die lijken me kansloos. Misschien net iets minder kansloos dan de rest maar best wel kansloos. Zo niet dan wordt de uitslag een grote verrassing.
0
geplaatst: 31 oktober 2019, 23:14 uur
Ah zo, die mening deel ik wel ja. Ik dacht dat je de ‘soort van’ vaste finalisten eruit pikte.
Toch zouden The Beatles wel eens kunnen verrassen. Geen last van andere Beatles, Love, Stones of ander gelijkend materiaal.
Edit: oh, wel Love
Toch zouden The Beatles wel eens kunnen verrassen. Geen last van andere Beatles, Love, Stones of ander gelijkend materiaal.
Edit: oh, wel Love

0
geplaatst: 31 oktober 2019, 23:15 uur
Vooral in het DB kamp, reken maar dat zijn nummers net als in de afgelopen ladder tientallen punten van elkaar afsnoepen.
En dan is er mogelijk nog een lachende derde, die profiteert van de verdeeldheid onder de pop/rock stemmers

https://media1.tenor.com/images/d22768c3f9487723dde2856687a9210c/tenor.gif
0
geplaatst: 31 oktober 2019, 23:18 uur
Ik gok op de volgende nummers:
New Order - Blue Monday
The National - Bloodbuzz Ohio
Burial - Ashtray Wasp
Joy Division - Love Will Tear Us Apart
The Velvet Underground - Venus In Furs
Bruce Springsteen - The River
New Order - Blue Monday
The National - Bloodbuzz Ohio
Burial - Ashtray Wasp
Joy Division - Love Will Tear Us Apart
The Velvet Underground - Venus In Furs
Bruce Springsteen - The River
1
geplaatst: 31 oktober 2019, 23:18 uur
Ye zou heel verdrietig zijn als Kendrick wel en hij niet de finale haalt.
0
geplaatst: 31 oktober 2019, 23:22 uur
De mooiste verrassing van deze editie (en waarschijnlijk ook de hoogste binnenkomer), maar voor Lana zit er vrees ik geen Cinderella-sprookje meer in.
0
Onweerwolf
geplaatst: 31 oktober 2019, 23:25 uur
Ik denk dat dit hem wordt:
1. The Smiths - How Soon Is Now? 11 jaar lang finale, 8x top 10, 1x #1
2. Radiohead - Exit Music (For A Film) 6 jaar lang finale (7 totaal), 3x Top 10
3. David Bowie - "Heroes" 10 jaar lang finale, (11 totaal), 11x Top 10, 1x #1
4. Depeche Mode - Enjoy The Silence 11 jaar lang finale, 0x top 10
5. Arcade Fire - Neighborhood #1 (Tunnels) 5 jaar lang finale (6 totaal), 1x Top 10
6. David Bowie - Life On Mars? 3 jaar lang finale, 3x top 10
Maar er zal wellicht een fotofinish voor nodig zijn om het vast te stellen.
1. The Smiths - How Soon Is Now? 11 jaar lang finale, 8x top 10, 1x #1
2. Radiohead - Exit Music (For A Film) 6 jaar lang finale (7 totaal), 3x Top 10
3. David Bowie - "Heroes" 10 jaar lang finale, (11 totaal), 11x Top 10, 1x #1
4. Depeche Mode - Enjoy The Silence 11 jaar lang finale, 0x top 10
5. Arcade Fire - Neighborhood #1 (Tunnels) 5 jaar lang finale (6 totaal), 1x Top 10
6. David Bowie - Life On Mars? 3 jaar lang finale, 3x top 10
Maar er zal wellicht een fotofinish voor nodig zijn om het vast te stellen.
0
geplaatst: 31 oktober 2019, 23:30 uur
Life On Mars? lijkt me kansloos, ook al is ie veel beter dan Heroes.
En nee, Lana maakt inderdaad geen schijn van kans. Ook voor Kanye zie ik het niet gebeuren.
En nee, Lana maakt inderdaad geen schijn van kans. Ook voor Kanye zie ik het niet gebeuren.
* denotes required fields.