Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2019 [Uitslagen Ladders]
zoeken in:
2
geplaatst: 31 oktober 2019, 01:13 uur
Ik had er met de nieuwe opzet eindelijk vertrouwen in dat de meest overschatte plaat van de Stenen eens de finale zou mislopen. Kom ik toch van een koude kermis thuis ? Gimme Shelter is zo’n puist waar je je vrijwel niet van af komt
0
geplaatst: 31 oktober 2019, 01:16 uur
Ik voorspel dat Bowie ook in deze ladder gaat tegenvallen. Teveel allemansvriend in vergelijking met de nummers uit de uniekere genres
3
geplaatst: 31 oktober 2019, 07:17 uur
Voor mij vreemd dat het net King Kunta is dat zo hoog scoort hier. Kendrick heeft mijns inziens een pak betere nummers dan dit middle of the road hiphopnummertje. Mocht The Blacker the Berry nu eens de finale halen, dan zou die sowieso top-5 eindigen bij mij. Helaasch, de meerderheid ziet het blijkbaar anders.
4
Wrathchild1
geplaatst: 31 oktober 2019, 07:31 uur
Gretz schreef:
Shelter is zo’n gezwel waar je je vrijwel niet van af komt
Je woordkeuze als gezwel is erg bedenkelijk .....ik heb een neef met kanker en mischien andere users ook.Shelter is zo’n gezwel waar je je vrijwel niet van af komt
Wat de oudere muziek (voor 2000) aangaat heb je de houding van een punker die wild om zich heen slaat. Ook dat is niet uniek en al meer dan 40 jaar geleden.

2
geplaatst: 31 oktober 2019, 08:14 uur
Gretz schreef:
Ik voorspel dat Bowie ook in deze ladder gaat tegenvallen. Teveel allemansvriend in vergelijking met de nummers uit de uniekere genres
Bowie is een genre op zich, noem dat maar eens niet uniek
0
geplaatst: 31 oktober 2019, 09:15 uur
Het lijkt me dat Black ook wel doorgaat, zeker aangezien Untitled #8 (een ander love/hate-nummer) vrij eenvoudig doorging.
0
geplaatst: 31 oktober 2019, 09:59 uur
Wrathchild1 schreef:
(quote)
Je woordkeuze als gezwel is erg bedenkelijk .....ik heb een neef met kanker en mischien andere users ook. Excuses als ik je beledigd heb, zo was dat zeker niet bedoeld. Ik pas die zin even aan.
Wat de oudere muziek (voor 2000) aangaat heb je de houding van een punker die wild om zich heen slaat. Ook dat is niet uniek en al meer dan 40 jaar geleden.
Dat is gewoon onzin wat je nu stelt. Ik stem al 7 jaar mee met de ladder en heb enorm veel goede muziek van voor 2000 ontdekt. In mijn finalelijstjes staan meerdere nummers uit de 80s en 90s in de top 10. Ik merk eerder op dat jij nogal afgeeft op vrijwel alle moderne muziek. Ook niet bepaald uniek

0
geplaatst: 31 oktober 2019, 10:07 uur
El Ninjo schreef:
Gokje voor de laatste ladder: The Smiths - Kate Bush - David Bowie (Life On Mars) en Led Zeppelin....waarbij de eerste 2 wel zekerheidjes zijn denk ik.
Geen Pearl Jam? Lijkt mij nou juist een zekerheidje, maar deze ladder is gewoon belachelijk sterk Gokje voor de laatste ladder: The Smiths - Kate Bush - David Bowie (Life On Mars) en Led Zeppelin....waarbij de eerste 2 wel zekerheidjes zijn denk ik.

0
geplaatst: 31 oktober 2019, 10:17 uur
Ik gok op de Boss met zijn riviertje, het licht natuurlijk, Pearl Jam en hmm... Led Zep?
0
geplaatst: 31 oktober 2019, 12:00 uur
Led Zep zal toch wel gewoon laatste worden? Lijkt me de juiste plek
.
Smiths, Bush, Pearl Jam en Bowie op Mars. Depeche Mode, Marvin Gaye en... oké.... Led Zep zijn mijn 'reserves'.
.Smiths, Bush, Pearl Jam en Bowie op Mars. Depeche Mode, Marvin Gaye en... oké.... Led Zep zijn mijn 'reserves'.
0
Onweerwolf
geplaatst: 31 oktober 2019, 12:23 uur
De laatste van de 4 finalisten bedoel je? Ja, dat zou goed kunnen.

0
geplaatst: 31 oktober 2019, 13:32 uur
Gretz schreef:
In mijn finalelijstjes staan meerdere nummers uit de 80s en 90s in de top 10.
Dat is ook niet moeilijk aangezien er minder dan 10 nummers uit de huidige eeuw in de finale staan. In mijn finalelijstjes staan meerdere nummers uit de 80s en 90s in de top 10.

0
geplaatst: 31 oktober 2019, 13:36 uur
Arno schreef:
Ik gok op de Boss met zijn riviertje,
Het lijkt me sterk. Wellicht als Thunder Road niet mee had gedaan, maar denk niet eens dat The River bij de beste 10 staat.Ik gok op de Boss met zijn riviertje,
How Soon is Now haalde het vorige ladder ook al niet, dus zelfs van There is a Light ben ik niet meer zeker. Alleen Black zou ik nog wel redelijke zekerheid durven te voorspellen, omdat dat nummer erg veel liefhebbers heeft.
Kate Bush heeft ook altijd de finale gehaald trouwens.
Mijn verwachting:
Black, Wuthering Heights, There is a Light en Life On Mars.
0
geplaatst: 31 oktober 2019, 13:38 uur
chevy93 schreef:
(quote)
Dat is ook niet moeilijk aangezien er minder dan 10 nummers uit de huidige eeuw in de finale staan.
Haha, maar ik bedoel ook dat ik die nummers nog steeds gewoon keigoed vind. Volgens de Casartellischaal zouden het toch zeker wereldnummers zijn. Vorig jaar waardeerde ik Het Lichtje, Shadow, The Sound, Pixies en MA met een 9 of hoger.
0
geplaatst: 31 oktober 2019, 18:34 uur
Gretz schreef:
Nu zul je waarschijnlijk zien dat bij de close calls een aantal nummers puur en alleen aan de goede kant van de streep staat omdat ze meer lage noteringen (5-7) hebben gescoord.
Nu zul je waarschijnlijk zien dat bij de close calls een aantal nummers puur en alleen aan de goede kant van de streep staat omdat ze meer lage noteringen (5-7) hebben gescoord.
Je kan er zometeen de klok op gelijk zetten dat Burial een finaleplaats misloopt omdat we aan 7 nummers punten moeten geven en niet slechts aan 4.
3
Casartelli (moderator)
geplaatst: 31 oktober 2019, 19:16 uur
Ah, het is weer tijd voor tendentieuze, ongefundeerde en nodeloos kwetsende berichten.
1
geplaatst: 31 oktober 2019, 19:20 uur
Beter reserveren we in de halve finales van volgend jaar ook een finaleplaats voor de song met het hoogste stemgemiddelde 

7
geplaatst: 31 oktober 2019, 19:25 uur
Ik doe al jaren mee, maar ik verbaas me steeds meer dat sommige mensen niet inzien dat het nog steeds een spel is waar hopelijk iedereen zijn eigen smaak en stem mag hebben.
1
geplaatst: 31 oktober 2019, 21:25 uur
Die lezen hier nog even mee en daarop bepalen ze de eindstand 

3
geplaatst: 31 oktober 2019, 22:11 uur
Maar liefst 71 stemmers op de laatste reguliere ladder.....en het zijn inderdaad de 4 usual suspects geworden.
Uitslag Ronde 5 - Ladder 4:
Rechtstreeks door naar de finale:
1. The Smiths - There Is A Light That Never Goes Out 507
2. Kate Bush - Wuthering Heights 489
3. Pearl Jam - Black 447
4. Led Zeppelin - Stairway To Heaven 446
Naar de herkansing:
5. Depeche Mode - Enjoy The Silence 396
6. Burial - Ashtray Wasp 393
7. The National - Bloodbuzz Ohio 379
8. U2 - The Unforgettable Fire 360
9. Prince & The Revolution - Purple Rain 355
10. Sigur Rós - Viðrar Vel Til Loftárása 334
11. Marvin Gaye - Inner City Blues (Make Me Wanna Holler) 330
12. Bruce Springsteen - Thunder Road 326
13. dEUS - Instant Street 326
14. The Church - Under The Milky Way 316
15. Orchestral Manoeuvres In The Dark - Maid Of Orleans (The Waltz Joan Of Arc) 307
16. Bruce Springsteen - The River 306
17. David Bowie - Life On Mars? 297
18. The Beach Boys - God Only Knows 293
19. Sam Cooke - A Change Is Gonna Come 286
20. David Bowie - Space Oddity 207
Uitslag Ronde 5 - Ladder 4:
Rechtstreeks door naar de finale:
1. The Smiths - There Is A Light That Never Goes Out 507
2. Kate Bush - Wuthering Heights 489
3. Pearl Jam - Black 447
4. Led Zeppelin - Stairway To Heaven 446
Naar de herkansing:
5. Depeche Mode - Enjoy The Silence 396
6. Burial - Ashtray Wasp 393
7. The National - Bloodbuzz Ohio 379
8. U2 - The Unforgettable Fire 360
9. Prince & The Revolution - Purple Rain 355
10. Sigur Rós - Viðrar Vel Til Loftárása 334
11. Marvin Gaye - Inner City Blues (Make Me Wanna Holler) 330
12. Bruce Springsteen - Thunder Road 326
13. dEUS - Instant Street 326
14. The Church - Under The Milky Way 316
15. Orchestral Manoeuvres In The Dark - Maid Of Orleans (The Waltz Joan Of Arc) 307
16. Bruce Springsteen - The River 306
17. David Bowie - Life On Mars? 297
18. The Beach Boys - God Only Knows 293
19. Sam Cooke - A Change Is Gonna Come 286
20. David Bowie - Space Oddity 207
0
geplaatst: 31 oktober 2019, 22:13 uur
De 16 finalisten tot nu toe:
Arcade Fire - Rebellion (Lies)
Band Of Horses - The Funeral
Fleetwood Mac - Go Your Own Way
Kate Bush - Wuthering Heights
Kendrick Lamar - King Kunta
Led Zeppelin - Stairway To Heaven
Nina Simone - Sinnerman
Pearl Jam - Black
Radiohead - Paranoid Android
Radiohead - Street Spirit (Fade Out)
Sigur Rós - Untitled #8
Sufjan Stevens - John Wayne Gacy, Jr.
The Beatles - A Day In The Life
The Cure - A Forest
The Rolling Stones - Gimme Shelter
The Smiths - There Is A Light That Never Goes Out
Nina Simone - Sinnerman
Pearl Jam - Black
Sigur Rós - Untitled #8
The Cure - A Forest
0
geplaatst: 31 oktober 2019, 22:17 uur
Gelet op het aantal finaleplaatsen had ik toch eerder Enjoy the Silence, Instant Street of TUF op #4 verwacht. Iig 2 topfavorieten gescoord voor plaats 30 en 31

Ashtray Wasp scoorde dus gemiddeld 18,7 punt per lijst en had ook de meeste eerste plaatsen (als het goed is). Helaas wordt je dan toch nog slechts 6e.
0
geplaatst: 31 oktober 2019, 22:28 uur
Gretz schreef:
Ashtray Wasp scoorde dus gemiddeld 18,7 punt per lijst en had ook de meeste eerste plaatsen (als het goed is). Helaas wordt je dan toch nog slechts 6e.
Misschien dan toch maar eens op zoek naar een nieuwe spelopzet, want dit natuurlijk schandalig... Ashtray Wasp scoorde dus gemiddeld 18,7 punt per lijst en had ook de meeste eerste plaatsen (als het goed is). Helaas wordt je dan toch nog slechts 6e.

0
geplaatst: 31 oktober 2019, 22:31 uur
El Ninjo schreef:
Nina Simone - Sinnerman
Pearl Jam - Black
Sigur Rós - Untitled #8
The Cure - A Forest
Nina Simone - Sinnerman
Pearl Jam - Black
Sigur Rós - Untitled #8
The Cure - A Forest
Same old shit every year... we moeten hier toch echt eens wat aan doen...
1
geplaatst: 31 oktober 2019, 22:31 uur
Vier absolute toppers (jeej!), maar ook al drie echt kutte nummers die allen plek 32 verdienen.
Gelukkig hoeven we komende finale maar twaalf liedjes punten te geven
Gelukkig hoeven we komende finale maar twaalf liedjes punten te geven

0
geplaatst: 31 oktober 2019, 22:34 uur
Gretz schreef:
Volgens mij is 393/71 eerder 5,54 dan 18,7.
1
geplaatst: 31 oktober 2019, 22:35 uur
Meest opmerkelijk: #17 Life on Mars, die gaat de finale zo niet halen na 3 dikke Top 10 plekken op een rij.......
0
Onweerwolf
geplaatst: 31 oktober 2019, 22:37 uur
Led Zep terug in de finale!
Wordt nog lastig om de nummer 1 te bepalen tussen De Clown en De Trap nu want die stonden nog nooit eerder tegelijk in de finale.
Zou helemaal mooi zijn als Unfinished Sympathy en Child in Time de herkansingen komen winnen.
https://i.vgy.me/nlgEuh.png
https://i.vgy.me/r0MsDI.png
Ik ben nu al enthousiast!
Wordt nog lastig om de nummer 1 te bepalen tussen De Clown en De Trap nu want die stonden nog nooit eerder tegelijk in de finale.Zou helemaal mooi zijn als Unfinished Sympathy en Child in Time de herkansingen komen winnen.
https://i.vgy.me/nlgEuh.png
https://i.vgy.me/r0MsDI.png
Ik ben nu al enthousiast!
* denotes required fields.