MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2019 [Uitslagen Ladders]

zoeken in:
Je bedoelt reguliere ronde 5? Of alle reguliere rondes. Het is opvallend dat de derde herkansingsladder veruit het sterkst bezet is namelijk, met de meeste oud-finalisten.

Ook dubbele artiesten in deze fase komt wat mij betreft de eerlijkheid van de uitslag niet ten goede.

Ja, loting herkansingen vind altijd plaats obv uitslag van de reguliere ronde....dus in dit geval de reguliere ronde 5.

De loting van een volgende ronde vind altijd gewogen plaats obv de virtuele tussenstand van alle rondes tezamen.

Ik vind het grote onzin dat dubbele artiesten de eerlijkheid niet ten goede komt. Ik kijk in ieder geval zelf alleen maar naar de nummers an sich, niet naar de artiest die erbij hoort.
Als ik 2 nummers van 1 artiest het beste vind dan zet ik die gewoon op 1 en 2. En aangezien we veel dubbele artiesten overhouden op het einde ontkom je er gewoon niet aan dat ze bij elkaar komen. Ik ga dan niet lopen rommelen in de loting om ze uit elkaar te halen.

Nee ik kijk ook alleen naar de nummers, maar dan nog valt het niet te ontkennen dat het een nummer punten kost als er een ander nummer van ze meedoet. Ik ben ervan overtuigd dat HSIN nog niet in de finale staat omdat Bigmouth in dezelfde ladder zat. En ook de Bowies, AF’s en Caves zullen het in deze herkansingen extra lastig krijgen omdat ze bij elkaar zitten.

Tsja, ik denk dat het altijd wel wat is...maar wat ik al zeg, als er op een lijst van 80 nummers en bij de herkansingen op een lijst van 64 nog zoveel dubbele artiesten inzitten, dan ontkom je er op een gegeven moment gewoon niet meer aan dat ze bij elkaar in 1 ladder komen. Anders kan ik beter gewoon manueel zelf de ladders gaan samenstellen en niet meer loten, dan lukt het wellicht nog wel

De UEFA lukt het ook, dus dat zou hier ook moeten kunnen zou je zeggen

Onweerwolf
johan de witt schreef:
Ook dubbele artiesten in deze fase komt wat mij betreft de eerlijkheid van de uitslag niet ten goede.

Juist wel. Heel vroeger deden we dat nog wel eens: geen nummers van dezelfde artiest in een ladder maar dat is nou echt juist op artificiële wijze de uitslag beïnvloeden.

johan de witt schreef:
De UEFA lukt het ook, dus dat zou hier ook moeten kunnen zou je zeggen

Ik mis koude en warme balletjes om mee te loten

Zelfs bij artiesten die me lief zijn, beïnvloedt het toch wel mijn stemmen. Maar of ze in 1 ladder zitten maakt dan weer minder uit.

Nou behoort Viðrar Vel Til Loftárása niet tot mijn favoriete Sigur Rós nummers, maar als ze er bijvoorbeeld al 2 in de finale hebben dan ben ik zeker minder geneigd om de derde nog punten te geven - tenzij ik 'm echt een stuk beter vind dan de eerdere 2 nummers. Ik hecht toch wel enige waarde aan variatie.

In dat geval zeg je eigenlijk dat het voor jou uitmaakt of je in de eerste ladder zit of in de laatste ladder omdat je bij de laatste ladder al weet wat er wel of niet door is...niet zozeer of er 2 nummers van 1 artiest in 1 ladder zit.

Ik had het meer over de herkansingen, maar inderdaad.

Net zoals over-exposure van bepaalde artiesten en tracks mijn muziekbeleving en -gevoel nou eenmaal beïnvloedt. Daar kan je verder ook heel weinig tegen doen denk ik.

Het lichtje vind ik een mooi nummer (vooral tekstueel), nog steeds, maar ik ben er na al die jaren wel een beetje op uitgeluisterd, en het krijgt elk jaar minder punten van me. Mocht ik niet meedoen hier in de ladder, dan was dat veel minder het geval geweest en had ik het waarschijnlijk hoger aangeslagen nu.

En aangezien mensen elk jaar klagen over het aantal dubbele noteringen in de finale kan ik me eigenlijk niet voorstellen dat ik de enige ben.

Edit: ik heb het hier wel specifiek over de laatste ronde(s) - met het oog op de finale.

johan de witt schreef:
Nee ik kijk ook alleen naar de nummers, maar dan nog valt het niet te ontkennen dat het een nummer punten kost als er een ander nummer van ze meedoet. Ik ben ervan overtuigd dat HSIN nog niet in de finale staat omdat Bigmouth in dezelfde ladder zat.
A Day In The Life redt het wel met twee andere Beatles in de ladder. En volgens mij zaten ook beide Sufjans bij elkaar. Het hoeft dus niets uit te maken.

En Rebellion redde het ook met Tunnels naast zijn zijde.

Onweerwolf
Dance Lover schreef:
En Rebellion redde het ook met Tunnels naast zijn zijde.

Maar won de ladder toen Tunnels niet in de finale zat.

Onweerwolf
chevy93 schreef:
België is een lijst met Instant Street?

België:

2007: Soulwax - NY Excuse
2008: dEUS - Instant Street
2009: dEUS - Instant Street
2010: dEUS - Instant Street
2011: dEUS - Instant Street
2012: dEUS - Instant Street
2013: dEUS - Instant Street
2014: dEUS - Instant Street
2015: Gorky - Mia
2016: dEUS - Instant Street
2017: Gorky - Mia
2018: dEUS - Instant Street

Persoonlijk vind ik het halve Worst Case Scenario album beter dan Instant Street, maar vooruit.

Onweerwolf
Australië:

2007: Dead Can Dance - Summoning Of The Muse
2008: Nick Cave And The Bad Seeds - The Mercy Seat
2009: Nick Cave And The Bad Seeds - The Mercy Seat
2010: Nick Cave And The Bad Seeds - The Mercy Seat
2011: Nick Cave And The Bad Seeds - The Mercy Seat
2012: Nick Cave And The Bad Seeds - The Mercy Seat
2013: Nick Cave And The Bad Seeds - The Mercy Seat
2014: Nick Cave And The Bad Seeds - The Mercy Seat
2015: Nick Cave And The Bad Seeds - The Mercy Seat
2016: Nick Cave And The Bad Seeds - The Mercy Seat
2017: Tame Impala - Let It Happen
2018: Tame Impala - Let It Happen

Onweerwolf
Canada:

2007: Neil Young & Crazy Horse - Cortez The Killer
2008: Arcade Fire - Rebellion (Lies)
2009: Neil Young - Like A Hurricane
2010: Arcade Fire - Rebellion (Lies)
2011: Arcade Fire - Rebellion (Lies)
2012: Arcade Fire - Rebellion (Lies)
2013: Arcade Fire - Rebellion (Lies)
2014: Arcade Fire - Rebellion (Lies)
2015: Arcade Fire - Rebellion (Lies)
2016: Arcade Fire - Rebellion (Lies)
2017: Arcade Fire - Rebellion (Lies)
2018: Arcade Fire - Rebellion (Lies)

Onweerwolf
Frankrijk:

2007: CocoRosie - Noah's Ark
2008: Les Négresses Vertes - Voilà L'été
2009: Les Négresses Vertes - Zobi La Mouche
2010: Édith Piaf - Non, Je Ne Regrette Rien
2011: Air - All I Need
2012: Jean-Michel Jarre - Équinoxe (Part IV)
2013: Noir Désir - Le Vent Nous Portera
2014: Noir Désir - Le Vent Nous Portera
2015: Air - All I Need
2016: M83 - Midnight City
2017: M83 - Midnight City
2018: M83 - Midnight City

Wat heerlijk gevarieerd!

Gaat het in 2019 Françoise Hardy worden?

mag es tijd worden

en Ierland? Afrika?

Onweerwolf schreef:
2007: Soulwax - NY Excuse
Zegt me weinig. 133 in 2007 zie ik. In 2011 alweer uit de lijst.

NY Excuse heb ik enkele jaren geleden nog genomineerd, zonder te weten dat die ooit al in de MuMeLadder had gestaan. Haalde het toen niet geloof ik.

Het aantal stemmers op de eerste herkansingsladder was 77...en wat er al aan zat te komen, Deep Purple haalt voor het eerst de finale. Daarnaast mag ook de finaleplaats van The Church toch wel licht verrassend genoemd worden. Uiteindelijk zijn de cijfers ook behoorlijk overtuigend van de top 4, de rest volgt toch wel op gepaste afstand.

Uitslag Ronde 5 - Herkansingsladder 1:

Door naar de finale:

1. New Order - Blue Monday 323
2. The National - Bloodbuzz Ohio 301
3. Deep Purple - Child In Time 287
4. The Church - Under The Milky Way 286

Definitief uitgeschakeld:

5. Nick Cave And The Bad Seeds - The Mercy Seat 255
6. Tom Waits - Martha 252
7. Sam Cooke - A Change Is Gonna Come 246
8. Donna Summer - I Feel Love 246
9. The Beatles - Here Comes The Sun 244
10. The War On Drugs - Red Eyes 225
11. Pixies - Monkey Gone To Heaven 221
12. Pink Floyd - Shine On You Crazy Diamond (1-5) 210
13. Pink Floyd - Comfortably Numb 204
14. Sigur Rós - Viðrar Vel Til Loftárása 193
15. Metallica - One 179
16. Massive Attack - Teardrop 178

Deep Purple

Ik weet in ieder geval mijn nummer 32 voor de finale...alhoewel, als Burial zich plaatst wordt het denk ik nog lastig kiezen.

Yup, mijn numme 32 is ook bekend

Dat wordt nog lastig kiezen Fm, Lz of DP op 1

Onweerwolf gaat een spontane orgasme krijgen vermoed ik

Nummers 5, 7 en 8. Pijnlijk

El Ninjo schreef:
Ik weet in ieder geval mijn nummer 32 voor de finale...
Jammer inderdaad dat Blue Monday het alsnog haalt.

Niettemin wel bijzonder content met de overige drie finalisten.

Opvallend ook dat Teardrop hier laatste wordt. Menig jaar nog de top 10 gehaald.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:28 uur

geplaatst: vandaag om 21:28 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.