MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2019 [Uitslagen Ladders]

zoeken in:
1. Sigur Rós - Untitled #8
2. Pearl Jam - Black
3.
4.
5. The National - Bloodbuzz Ohio
6.
7. Led Zeppelin - Stairway To Heaven
8.
9. Sinéad O’Connor - Troy
10. Fleetwood Mac - Go Your Own Way
11. U2 - The Unforgettable Fire
12. The Rolling Stones - Gimme Shelter
13.
14.
15. Sufjan Stevens - John Wayne Gacy, Jr.
16.
17. Songs: Ohia - Lioness
18. Kate Bush - Wuthering Heights
19.
20.
21. DJ Shadow - Stem / Long Stem
22. The Velvet Underground - Venus In Furs
23. Deep Purple - Child In Time
24.
25. Kendrick Lamar - King Kunta
26. Talk Talk - Such A Shame
27. Joy Division - Love Will Tear Us Apart
28. dEUS - Instant Street
29. Nina Simone - Sinnerman
30. Band of Horses - The Funeral
31. The Church - Under The Milky Way
32. Burial - Ashtray Wasp

Gelukkig gaan er nog veel topnummers komen, al ben ik bang dat mijn #24 op plek 1 komt te staan.

Johnny Marr schreef:
(quote)

Inderdaad, ik vind dat er geen enkel slecht nummer in de finale staat, maar er staan wel een paar nummers in die voor mij niet finalewaardig zijn. Child in Time is er één van, en de twee nummers die er net boven staan.
Soms vraag ik me wel eens af of bij sommigen de drang om eclectisch over te komen het wint van de liefde voor muziek. Maar goed, misschien ben ik gezegend doordat ik kwalitatief goede muziek zelden echt slecht vind.

El Ninjo schreef:
(quote)

Vorig jaar:

1. The Cure - A Forest 2970 pt
2. The Smiths - There Is A Light That Never Goes Out 2901 pt
3. Radiohead - Street Spirit (Fade Out) 2889 pt
4. Arcade Fire - Rebellion (Lies) 2855 pt
5. David Bowie - "Heroes" 2787 pt
6. David Bowie - Life On Mars? 2777 pt
7. Radiohead - Paranoid Android 2762 pt
8. The Smiths - How Soon Is Now? 2722 pt
9. The Beatles - A Day In The Life 2703 pt
10. Pearl Jam - Black 2665 pt

Dit jaar:

1. 2811 pt
2. 2741 pt
3. 2696 pt
4. 2548 pt
5. 2543 pt
6. 2518 pt
7. 2516 pt
8. 2486 pt
9. 2484 pt
10. 2470 pt

en op alfabetische volgorde nog over:

Arcade Fire - Rebellion (Lies)
David Bowie - "Heroes"
New Order - Blue Monday
Radiohead - Paranoid Android
Radiohead - Street Spirit (Fade Out)
Talk Talk - Such A Shame
The Beatles - A Day In The Life
The Cure - A Forest
The Smiths - How Soon Is Now?
The Smiths - There Is A Light That Never Goes Out

Ze scoren allemaal minder dan vorig jaar dus. Hoeveel deelnemers zijn er dit jaar tov vorig jaar?

chevy93 schreef:
(quote)
Soms vraag ik me wel eens af of bij sommigen de drang om eclectisch over te komen het wint van de liefde voor muziek.

Wat een vreemde opmerking, alsof het zo onmogelijk is om alle 32 nummers in de finale gewoon prima te vinden. Ik voel me aangesproken, want ik ben zo iemand. Child In Time zou bij mij ook rond de 7 scoren. Getuigt dat niet net van veel liefde voor muziek?

Verder denk ik dat we hier wel allemaal genoeg van muziek houden om heel sterk achter onze meningen wat betreft muziek te staan, zonder dat we hier dingen hoeven te verkondigen waar we eigenlijk zelf niet in geloven, gewoon om een wit voetje te halen bij anderen.

ArthurDZ schreef:
(quote)

Wat een vreemde opmerking, alsof het zo onmogelijk is om alle 32 nummers in de finale gewoon prima te vinden. Ik voel me aangesproken, want ik ben zo iemand. Child In Time zou bij mij ook rond de 7 scoren. Getuigt dat niet net van veel liefde voor muziek?
Ik bedoelde het juist andersom. Ik kan me niet voorstellen dat iemand zoveel nummers verschrikkelijk zou vinden.

luigifort schreef:
Met dat verschil gaat het bos vandaag dus weer winnen...

Het kan in elk geval niet door 1 user beslist worden

ArthurDZ schreef:
(quote)

Verder denk ik dat we hier wel allemaal genoeg van muziek houden om heel sterk achter onze meningen wat betreft muziek te staan, zonder dat we hier dingen hoeven te verkondigen waar we eigenlijk zelf niet in geloven, gewoon om een wit voetje te halen bij anderen.

Misschien misinterpreteer ik Chevy nu, maar ik zag zijn opmerking juist niet als kritiek op JohnnyMarr, maar meer als kritiek op mensen die graag verkondigen "dat de onderste nummers in hun finalelijstje echt 'heel erg slecht' zijn en dat eigenlijk de finale bestaat uit 32 matige nummers, waarbij de top-5 nog net er mee door kan, maar uiteraard niet bij het beste materiaal van de betreffende artiest hoort"

chevy93 schreef:
(quote)
Ik bedoelde het juist andersom. Ik kan me niet voorstellen dat iemand zoveel nummers verschrikkelijk zou vinden.

Achzo, dat heb ik er verkeerd uitgehaald. Mea culpa, begrijpend lezen op een zondag pfff, soms best lastig

Ik heb MuMe users ook vaak verdacht van een eclectisch lijstje te willen maken ipv een lijstje waarbij hun faves bovenaan staan en hun minst faves onderaan. Goed om te zien dat dat niet het geval is

Diversiteit nastreven lijkt voor sommigen inderdaad vaak een hogere prioriteit dan kwaliteit.
Maar zoals gezegd, in elk geval is met de kwaliteit in de top 10 weinig mis.

ArthurDZ schreef:
Child In Time zou bij mij ook rond de 7 scoren.
Toch is deze toevoeging zeker interessant om te vermelden.
Mijn "slechtste" nummer (Deus) scoort ook rond de 7. Black van Pearl Jam scoort nauwelijks hoger bij mij maar staat vijf plekken hoger. Dus ik heb eigenlijk geen hate-nummers hier.
Ik vermoed daarentegen dat herman Pearl Jam een veel lager cijfer geeft.

Als volgend jaar "De boer dat is de keerl" van Normaal (een nummer dat in de Radio 2 top 2000 bijna alle nummers hier verslaat) deze finale haalt dan krijgt ie een 4,5.

johan de witt schreef:
Diversiteit nastreven lijkt voor sommigen inderdaad vaak een hogere prioriteit dan kwaliteit.

Protest! De finale bestaat uit 31 redelijke tot zeer goede nummers en één enorm zeiknummer. Die moet nog komen.

Extreem slecht is Black niet (ik heb in de jaren '90 nog alles van Pearl Jam gekocht, ben daarna wel afgehaakt), maar het nummer staat mij wel erg tegen. Ik luister er niet graag naar en dat merkte ik ook weer toen ik alle nummers weer ging afluisteren om mijn finalelijstje te kunnen samenstellen. Voor mij scoort het rond de 3,5. Daarmee wel de enige diepe onvoldoende overigens.

Sigur Ros is mijn nummer 32. Is me nog nooit gelukt dat tot het einde uit te zitten. Een 3,2 lijkt me dan wel een terecht cijfer. Verder nog wel een onvoldoende of 5 of 6.

Top-20 scoort allemaal wel 7 of hoger.
Top-8 allemaal 10, afgerond.

Wrathchild1
Poek schreef:
(quote)

Protest! De finale bestaat uit 31 redelijke tot zeer goede nummers en één enorm zeiknummer. Die moet nog komen.
Dat is dezelfde die ik nogal vervelend vind

Casartelli (moderator)
johan de witt schreef:
Er is een verschil tussen de appreciatie van je eigen échte toplijst en de appreciatie van een gezamenlijk product waarin je echte top ontbreekt maar waarin een zekere variatie en de groeiende waardering van iets wat buiten je oorspronkelijke comfortzone ligt wel aan de feestvreugde bijdragen.

Maar volgens mij snap je dat zelf ook best.

Casartelli (moderator)
19 18 17 16 15 14 13 12 11 10 [MML]

01 ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- [28] Deep Purple - Child in Time
02 02 05 03 05 06 03 05 03 08 [11] Kate Bush - Wuthering Heights
03
04 ---- 06 ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- [29] Band of Horses - The Funeral
05 03 ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- [18] Fleetwood Mac - Go Your Own Way
06 ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- 09 [24] The Church - Under the Milky Way
07 09 12 11 16 ---- 08 ---- ---- ---- [25] Sigur Rós - Untitled #8 (Popplagið)
08
09 07 15 13 11 11 11 11 07 ---- [11] Pearl Jam - Black
10 ---- ---- ---- ---- ---- ---- 09 ---- ---- [15] The National - Bloodbuzz Ohio
11 ---- ---- ---- ---- 08 09 ---- ---- ---- [16] Led Zeppelin - Stairway to Heaven
12
13
14
15
16 12 10 ---- ---- ---- 13 ---- ---- ---- [30] DJ Shadow - Stem/Long Stem
17 ---- ---- 14 12 23 ---- 16 08 ---- [23] Sinéad o'Connor - Troy
18
19 26 21 22 10 16 15 ---- ---- ---- [13] Radiohead - Exit Music (For A Film)
20 15 20 18 24 28 26 28 ---- ---- [19] The Rolling Stones - Gimme Shelter
21 ---- ---- 23 23 22 ---- 15 09 11 [17] U2 - The Unforgettable Fire
22 11 08 10 ---- 13 20 21 14 ---- [20] Nina Simone - Sinnerman
23 23 24 ---- 22 ---- 18 22 15 17 [22] The Velvet Underground - Venus In Furs
24
25 ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- [31] Kendrick Lamar - King Kunta
26 ---- ---- 29 ---- 31 29 32 31 ---- [21] dEUS - Instant Street
27
28
29 ---- ---- ---- ---- 32 28 31 30 31 [13] Joy Division - Love Will Tear Us Apart
30 ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- [32] Burial - Ashtray Wasp
31 31 31 ---- 30 29 21 ---- ---- ---- [27] Songs: Ohia - Lioness
32 30 30 31 ---- ---- ---- ---- ---- ---- [26] Sufjan Stevens - John Wayne Gacy Jr.

Mijn waardering voor Exit Music schommelt erg door de jaren heen. Dat kan van de andere vijf nummers uit de laatste twee blokjes dan weer niet gezegd worden. Waarbij ook opgemerkt zij dat Wuthering Heights met afstand de beste vaste klant in de finale is (nee, op 3 zal geen Radiohead of Smiths staan).

johan de witt schreef:
Sigur Ros is mijn nummer 32. Is me nog nooit gelukt dat tot het einde uit te zitten

Da's toch jammer, want het einde is juist het mooiste deel. Ms eens vanaf minuut 8 aanzetten tot het eind

Ik zal de laatste 10 seconden eens proberen

Casartelli schreef:
(quote)
Er is een verschil tussen de appreciatie van je eigen échte toplijst en de appreciatie van een gezamenlijk product waarin je echte top ontbreekt maar waarin een zekere variatie en de groeiende waardering van iets wat buiten je oorspronkelijke comfortzone ligt wel aan de feestvreugde bijdragen.

Maar volgens mij snap je dat zelf ook best.

Zeker, maar ook dan hecht ik in eerste instantie meer aan kwaliteit dan aan diversiteit.
Dat kan ook goed samengaan overigens.

johan de witt schreef:
Ik zal de laatste 10 seconden eens proberen

Dan ben je iig net op tijd voor de laatste zucht van de walvis

Casartelli (moderator)
luigifort schreef:
Da's toch jammer, want het einde is juist het mooiste deel. Ms eens vanaf minuut 8 aanzetten tot het eind
Ik moet mij hier overigens wel bij aansluiten. Van wat ik van Sigur Rós gehoord heb, vind ik 90% ook vervelend kattengejank (daar valt ook de complete rest van het ( )-album onder), zijn er een paar nummers acceptabel... en dan is er dus dat machtig mooie Popplagið.

johan de witt schreef:
Sigur Ros is mijn nummer 32. Is me nog nooit gelukt dat tot het einde uit te zitten. Een 3,2 lijkt me dan wel een terecht cijfer.
Ligt dit aan de diversiteit of aan de kwaliteit?

Sigur Ros is overigens mijn nummer 31.

Kwaliteit
Ik vind Sigur Ros verder overigens een prima band.

Ze willen je in de chat johan de witt

luigifort schreef:
Ze willen je in de chat johan de witt

Oh life...

johan de witt schreef:
(quote)

Oh life...

Where were you while we were getting high?

Slowly walking down the hall

TRANE. Champagne Supernova en The End. Hoezo niet in de top 32? Anthem alert.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:28 uur

geplaatst: vandaag om 17:28 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.