Muziek / Muziekgames / Song van het Jaar 1989
zoeken in:
0
geplaatst: 8 juni 2019, 11:32 uur
Daar heb je natuurlijk gelijk in, maar Fight the Power was een single in '89 en dat is toch wel een vd iconische PE-nummers

1
geplaatst: 8 juni 2019, 11:36 uur
Titmeister schreef:
Daar heb je natuurlijk gelijk in, maar Fight the Power was een single in '89 en dat is toch wel een vd iconische PE-nummers
(quote)
Aha, soundtrack, mooie tip voor de volgers.
1
geplaatst: 8 juni 2019, 13:49 uur
Lees ik nou goed dat The Same Deep Water as You niet meedoet? En ook al geen Plainsong...
EDIT: mijn favo Pixies ontbreken ook (Gouge Away en vooral Hey).
1
geplaatst: 8 juni 2019, 13:53 uur
Teunnis schreef:
Lees ik nou goed dat The Same Deep Water as You niet meedoet? En ook al geen Plainsong...
Nee en ook geen Prayers For Rain, Last Dance, Untitled, Closedown, Homesick en Fascination Street. Drama.
1
geplaatst: 8 juni 2019, 14:30 uur
jordidj1 schreef:
Nee en ook geen Prayers For Rain, Last Dance, Untitled, Closedown, Homesick en Fascination Street. Drama.
(quote)
Tsja, dat is het lastige als je album hebt met vrijwel alleen maar toppers en er maar 4 nummers per band mee mogen doen. Ik vind op zich de huidige 4 nummers wel logisch, zijn denk ik de 4 bekendste nummers van het album. Persoonlijk had ik ook liever Prayers for Rain, Fascination Street en The Same Deep Water As You gezien...
1
geplaatst: 8 juni 2019, 14:35 uur
Titmeister schreef:
Tsja, dat is het lastige als je album hebt met vrijwel alleen maar toppers en er maar 4 nummers per band mee mogen doen. Ik vind op zich de huidige 4 nummers wel logisch, zijn denk ik de 4 bekendste nummers van het album. Persoonlijk had ik ook liever Prayers for Rain, Fascination Street en The Same Deep Water As You gezien...
(quote)
Ach, zo lang Disintegration of Lullaby dit zooitje maar wint, dan ben ik al tevreden.
3
geplaatst: 8 juni 2019, 14:43 uur
Overigens, vandaag echt een dagje voor Disintegration: buiten is guur en grijs, binnen voelt iemand zich ellendig (brak).
1
geplaatst: 8 juni 2019, 14:49 uur
0
geplaatst: 8 juni 2019, 14:55 uur
Teunnis schreef:
Vier keer The Cure lijkt me toch wel genoeg van het goede. En Pixies kon je gewoon nomineren hoor... EDIT: mijn favo Pixies ontbreken ook (Gouge Away en vooral Hey).

2
geplaatst: 8 juni 2019, 16:12 uur
Edgar18 schreef:
(quote)
Vier keer The Cure lijkt me toch wel genoeg van het goede. En Pixies kon je gewoon nomineren hoor...
Wel spijtig dat op voorhand al beslist is door de automatische nominaties welke van Disintegration mee mochten doen. Facination Street of Same Deep Water mochten voor mij bv de plaats innemen van Lullaby en Lovesong.
2
geplaatst: 8 juni 2019, 17:53 uur
49. Public Enemy - Welcome To The Terrordome spotify:track:2HlKSufhcnPDZAS1S7jLg6
0
geplaatst: 8 juni 2019, 17:55 uur
yeahyeahyeah schreef:
49. Public Enemy - Welcome To The Terrordome spotify:track:2HlKSufhcnPDZAS1S7jLg6
Je bedoelt Fight the Power neem ik aan? 49. Public Enemy - Welcome To The Terrordome spotify:track:2HlKSufhcnPDZAS1S7jLg6

1
geplaatst: 8 juni 2019, 19:48 uur
dumb_helicopter schreef:
Wel spijtig dat op voorhand al beslist is door de automatische nominaties welke van Disintegration mee mochten doen. Facination Street of Same Deep Water mochten voor mij bv de plaats innemen van Lullaby en Lovesong.
(quote)
Vind dit wel een punt. Kunnen we niet het aantal nominaties van een band bij de automatische nominaties beperken tot 3? Zodat er altijd nog eentje genomineerd kan worden.
2
geplaatst: 8 juni 2019, 19:51 uur
Disintegration is gewoon te absurd goed, laten we het daar op houden.
0
geplaatst: 8 juni 2019, 20:40 uur
Titmeister schreef:
Vind dit wel een punt. Kunnen we niet het aantal nominaties van een band bij de automatische nominaties beperken tot 3? Zodat er altijd nog eentje genomineerd kan worden.
Zoals bij The Stone Roses? En dat dan de eerste beste nominator het vierde plekje claimt. Nee, dat lijkt me weinig zinvol. Bovendien is dit in zestien edities de eerste keer dat dit voorkomt dus het lijkt me geen groot issue. Disintegration scoort gewoon op een aantal gebieden (RYM, albums, ladder) erg goed en heeft dan ook nog de mazzel dat het steeds een ander nummer is dat komt bovendrijven. Vind dit wel een punt. Kunnen we niet het aantal nominaties van een band bij de automatische nominaties beperken tot 3? Zodat er altijd nog eentje genomineerd kan worden.
Overigens doen vier van de vijf populairste albumtracks mee dus het lijkt me dat we ook echt wel de juiste songs te pakken hebben.
3
geplaatst: 8 juni 2019, 21:34 uur
50. Soul II Soul feat. Caron Wheeler - Back to Life (However Do You Want Me)
51. Neneh Cherry - Buffalo Stance
Ik doe er gewoon lekker twee tegelijk. Twee van de beste hitparade nummers uit '89. Het was wel even lastig kiezen tussen Buffalo Stance en Manchild.
51. Neneh Cherry - Buffalo Stance
Ik doe er gewoon lekker twee tegelijk. Twee van de beste hitparade nummers uit '89. Het was wel even lastig kiezen tussen Buffalo Stance en Manchild.
0
geplaatst: 8 juni 2019, 21:37 uur
Owhja, dat betekent natuurlijk dat jullie er ook nog eentje mogen als je dat wilt
.
.
3
geplaatst: 8 juni 2019, 21:38 uur
The B-52's - Love Shack spotify:track:4W4wYHtsrgDiivRASVOINL
als niemand anders het doet...
als niemand anders het doet...
0
geplaatst: 8 juni 2019, 21:40 uur
ranja schreef:
Als niemand anders het doet...
Daar zullen ze een goede reden voor hebben Als niemand anders het doet...

2
geplaatst: 8 juni 2019, 21:44 uur
54. The Cult - Edie (Ciao Baby)
Zou iemand de spotify link kunnen plaatsen?
Zou iemand de spotify link kunnen plaatsen?
2
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 8 juni 2019, 21:51 uur
55 The Blue Nile - The Downtown Lights spotify:track;4vIEDt9QHDq2etdQZZPLrW
2
geplaatst: 8 juni 2019, 21:52 uur
Dan nomineer ik gewoon Manchild.
56. Neneh Cherry - Manchild spotify:track:5tmkX2fJ7KUAnMz3W1ibEr
56. Neneh Cherry - Manchild spotify:track:5tmkX2fJ7KUAnMz3W1ibEr
3
geplaatst: 8 juni 2019, 21:56 uur
57. The Sundays - Can't Be Sure spotify:track:1K31O0gf2FEaZny3Cz2xFW
Omdat Fight The Power in 1990 ook mee mag doen.
Omdat Fight The Power in 1990 ook mee mag doen.
* denotes required fields.