MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Song van het Jaar 1989

zoeken in:
Rudi S schreef:
(quote)

Nation = 1988, Fear = 1990 , dus tussen jaar

Daar heb je natuurlijk gelijk in, maar Fight the Power was een single in '89 en dat is toch wel een vd iconische PE-nummers

47. De La Soul - Eye Know

De La Soul - Eye Know

Titmeister schreef:
(quote)

Daar heb je natuurlijk gelijk in, maar Fight the Power was een single in '89 en dat is toch wel een vd iconische PE-nummers

Aha, soundtrack, mooie tip voor de volgers.

48. Fugazi - Waiting Room spotify:track:5FFowl1Ve4S5OehL6OywSg

Lees ik nou goed dat The Same Deep Water as You niet meedoet? En ook al geen Plainsong...

EDIT: mijn favo Pixies ontbreken ook (Gouge Away en vooral Hey).

Teunnis schreef:
Lees ik nou goed dat The Same Deep Water as You niet meedoet? En ook al geen Plainsong...

Nee en ook geen Prayers For Rain, Last Dance, Untitled, Closedown, Homesick en Fascination Street. Drama.

jordidj1 schreef:
(quote)

Nee en ook geen Prayers For Rain, Last Dance, Untitled, Closedown, Homesick en Fascination Street. Drama.

Tsja, dat is het lastige als je album hebt met vrijwel alleen maar toppers en er maar 4 nummers per band mee mogen doen. Ik vind op zich de huidige 4 nummers wel logisch, zijn denk ik de 4 bekendste nummers van het album. Persoonlijk had ik ook liever Prayers for Rain, Fascination Street en The Same Deep Water As You gezien...

Titmeister schreef:
(quote)

Tsja, dat is het lastige als je album hebt met vrijwel alleen maar toppers en er maar 4 nummers per band mee mogen doen. Ik vind op zich de huidige 4 nummers wel logisch, zijn denk ik de 4 bekendste nummers van het album. Persoonlijk had ik ook liever Prayers for Rain, Fascination Street en The Same Deep Water As You gezien...

Ach, zo lang Disintegration of Lullaby dit zooitje maar wint, dan ben ik al tevreden.

Overigens, vandaag echt een dagje voor Disintegration: buiten is guur en grijs, binnen voelt iemand zich ellendig (brak).

Teunnis schreef:
binnen voelt iemand zich ellendig (brak).

Lijkt mij dan weer meer iets voor Debaser

Teunnis schreef:
EDIT: mijn favo Pixies ontbreken ook (Gouge Away en vooral Hey).
Vier keer The Cure lijkt me toch wel genoeg van het goede. En Pixies kon je gewoon nomineren hoor...

Edgar18 schreef:
(quote)
Vier keer The Cure lijkt me toch wel genoeg van het goede. En Pixies kon je gewoon nomineren hoor...

Wel spijtig dat op voorhand al beslist is door de automatische nominaties welke van Disintegration mee mochten doen. Facination Street of Same Deep Water mochten voor mij bv de plaats innemen van Lullaby en Lovesong.

49. Public Enemy - Welcome To The Terrordome spotify:track:2HlKSufhcnPDZAS1S7jLg6

yeahyeahyeah schreef:
49. Public Enemy - Welcome To The Terrordome spotify:track:2HlKSufhcnPDZAS1S7jLg6
Je bedoelt Fight the Power neem ik aan?

Nah, al is die ook best aardig

Deze is harder ja! ??????

dumb_helicopter schreef:
(quote)

Wel spijtig dat op voorhand al beslist is door de automatische nominaties welke van Disintegration mee mochten doen. Facination Street of Same Deep Water mochten voor mij bv de plaats innemen van Lullaby en Lovesong.

Vind dit wel een punt. Kunnen we niet het aantal nominaties van een band bij de automatische nominaties beperken tot 3? Zodat er altijd nog eentje genomineerd kan worden.

Disintegration is gewoon te absurd goed, laten we het daar op houden.

Titmeister schreef:
Vind dit wel een punt. Kunnen we niet het aantal nominaties van een band bij de automatische nominaties beperken tot 3? Zodat er altijd nog eentje genomineerd kan worden.
Zoals bij The Stone Roses? En dat dan de eerste beste nominator het vierde plekje claimt. Nee, dat lijkt me weinig zinvol. Bovendien is dit in zestien edities de eerste keer dat dit voorkomt dus het lijkt me geen groot issue. Disintegration scoort gewoon op een aantal gebieden (RYM, albums, ladder) erg goed en heeft dan ook nog de mazzel dat het steeds een ander nummer is dat komt bovendrijven.

Overigens doen vier van de vijf populairste albumtracks mee dus het lijkt me dat we ook echt wel de juiste songs te pakken hebben.

50. Soul II Soul feat. Caron Wheeler - Back to Life (However Do You Want Me)
51. Neneh Cherry - Buffalo Stance

Ik doe er gewoon lekker twee tegelijk. Twee van de beste hitparade nummers uit '89. Het was wel even lastig kiezen tussen Buffalo Stance en Manchild.

Owhja, dat betekent natuurlijk dat jullie er ook nog eentje mogen als je dat wilt .

The B-52's - Love Shack spotify:track:4W4wYHtsrgDiivRASVOINL

als niemand anders het doet...

53. The KLF - 3 A.M. Eternal

(KLF niet op Spotify)

ranja schreef:
Als niemand anders het doet...
Daar zullen ze een goede reden voor hebben

54. The Cult - Edie (Ciao Baby)

Zou iemand de spotify link kunnen plaatsen?

Zal ik doen.

DjFrankie (moderator)
55 The Blue Nile - The Downtown Lights spotify:track;4vIEDt9QHDq2etdQZZPLrW

Dan nomineer ik gewoon Manchild.

56. Neneh Cherry - Manchild spotify:track:5tmkX2fJ7KUAnMz3W1ibEr

57. The Sundays - Can't Be Sure spotify:track:1K31O0gf2FEaZny3Cz2xFW

Omdat Fight The Power in 1990 ook mee mag doen.

58. Roy Orbison - You Got It

Gast
geplaatst: vandaag om 18:54 uur

geplaatst: vandaag om 18:54 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.