Muziek / Muziekgames / Song van het Jaar 1971
zoeken in:
5
geplaatst: 3 november 2019, 01:55 uur
43. Isaac Hayes - Theme From "Shaft" spotify:track:74rZrZDSsUl5L8WCxLe154
0
geplaatst: 3 november 2019, 01:57 uur
3
geplaatst: 3 november 2019, 07:42 uur
44. Funkadelic - Maggot Brain spotify:track:2t5GyUfFoZg3E8ak3i7dVP
3
geplaatst: 3 november 2019, 09:26 uur
45. Donny Hathaway - A Song For You spotify:track:5spAjqC772iC2KzDvEkmSr
2
geplaatst: 3 november 2019, 09:30 uur
We krijgen hopelijk nog wel Hard Times en Grandma's Hands. Ik reken op Johnny Marr voor die eerste.
2
geplaatst: 3 november 2019, 10:00 uur
46.The Who - Won't Get Fooled Again spotify:track:0cJPLFrlV7TTCyPLupHzcH
4
geplaatst: 3 november 2019, 10:00 uur
Titmeister schreef:
We krijgen hopelijk nog wel Hard Times en Grandma's Hands. Ik reken op Johnny Marr voor die eerste.
Bij deze:
47. Baby Huey - Hard Times Hard Times, a song by Baby Huey & The Baby Sitters on Spotify - open.spotify.com
1971 blijft voor mij het beste muziekjaar ooit.
1
geplaatst: 3 november 2019, 10:16 uur
Tja typisch van die oudjes die in de jaren '70 zijn blijven hangen

0
geplaatst: 3 november 2019, 10:24 uur
Ik had er geen idee van dat er zoveel goeie muziek gemaakt was in dit jaar. Sowieso het beste muziekjaar voor de eighties, welteverstaan.
48. Deep Purple - Demon's Eye spotify:track:6bofgga9Ld54uPgEHlr0Ne
En nog wel een tiental reserves achter de hand.
48. Deep Purple - Demon's Eye spotify:track:6bofgga9Ld54uPgEHlr0Ne
En nog wel een tiental reserves achter de hand.
0
geplaatst: 3 november 2019, 11:25 uur
Poeha schreef:
Hieronder nog een lijstje met nummers die eigenlijk niet mogen ontbreken, maar ja, welke te kiezen?
Je hebt een hele goede keuze gemaakt Hieronder nog een lijstje met nummers die eigenlijk niet mogen ontbreken, maar ja, welke te kiezen?

Johnny Marr schreef:
1971 blijft voor mij het beste muziekjaar ooit.
Fraai is ie zeker, ik ga voor een gedeelde eerste plaats met 1969. Zeer fijne nominatie, Listen To Me van hetzelfde album is ook erg goed.1971 blijft voor mij het beste muziekjaar ooit.
3
geplaatst: 3 november 2019, 11:34 uur
Beste johannesA, esteban & Johnny Marr,
Als je werkt met de desktopversie dan krijg je de juiste Spotify link door het nummer op te zoeken > rechtermuisknop > delen > Spotify-URI's kopiëren
Als je werkt met de webversie dan krijg je de juiste link door het nummer op te zoeken > rechtermuisknop > Link van nummer kopiëren. Vervolgens vervang je het voorste gedeelte (https://open.spotify.com/track/) voor spotify:track:
Ik heb inmiddels de juiste links voor jullie liedjes, evenals de linkjes voor vigil en jordidj1.
Als je werkt met de desktopversie dan krijg je de juiste Spotify link door het nummer op te zoeken > rechtermuisknop > delen > Spotify-URI's kopiëren
Als je werkt met de webversie dan krijg je de juiste link door het nummer op te zoeken > rechtermuisknop > Link van nummer kopiëren. Vervolgens vervang je het voorste gedeelte (https://open.spotify.com/track/) voor spotify:track:
Ik heb inmiddels de juiste links voor jullie liedjes, evenals de linkjes voor vigil en jordidj1.
0
geplaatst: 3 november 2019, 11:36 uur
De desktopversie, dat is eigenlijk exact wat ik gedaan heb.
OK - Ik koos "Link naar nummer kopieren", wat mij de meest logische optie leek.
Bij "Spotify-URL's kopiëren, krijg ik dit:
spotify:track:57ct8jKi6trntXiRV0NnXi
Dat werkt niet. Althans niet bij mij.
OK - Ik koos "Link naar nummer kopieren", wat mij de meest logische optie leek.
3
geplaatst: 3 november 2019, 11:42 uur
49. Focus - Hocus Pocus spotify:track:2uzyiRdvfNI5WxUiItv1y9
Halleluwah en The Drip al genomineerd
dan doe ik nog wel wat uit onze eigen Nederlandse koker
Halleluwah en The Drip al genomineerd
dan doe ik nog wel wat uit onze eigen Nederlandse koker
0
geplaatst: 3 november 2019, 12:00 uur
esteban schreef:
Toch is dat wel degelijk degene die ik nodig heb Bij "Spotify-URL's kopiëren, krijg ik dit:

0
johannesA
geplaatst: 3 november 2019, 12:04 uur
Edgar18 schreef:
Ik heb het nummer via de app op mijn telefoon opgezocht en daarna de link gekopieerd. Een andere manier kon ik niet zo snel vinden.
0
geplaatst: 3 november 2019, 12:27 uur
Arno schreef:
Ik had er geen idee van dat er zoveel goeie muziek gemaakt was in dit jaar
Ik had exact dezelfde ervaring toen ik door de 1971 lijst aan het bladeren was. En het is nog wel m'n geboortejaar. Maakt het nog net even wat specialer.Ik had er geen idee van dat er zoveel goeie muziek gemaakt was in dit jaar
Plus moet dit haast wel het beste souljaar zijn, als ik de absolute toppers hier zo bekijk. Hopelijk zien we er dan toch minimaal twee (liefst meer) van terug in de finale, ondanks het deelnemersveld hier

1
geplaatst: 3 november 2019, 12:40 uur
Ik denk dat we wel veilig kunnen stellen dat '71 het beste souljaar uit de geschiedenis is. Verder sluit ik mij aan bij de rest over de stelling dat het in het algemeen een van de beste muziekjaren ooit is.
0
geplaatst: 3 november 2019, 12:45 uur
0
geplaatst: 3 november 2019, 14:02 uur
Titmeister schreef:
Ik denk dat we wel veilig kunnen stellen dat '71 het beste souljaar uit de geschiedenis is. Verder sluit ik mij aan bij de rest over de stelling dat het in het algemeen een van de beste muziekjaren ooit is.
De soul en ook de rock kenden hun beste periode in de jaren 1967-1973. In 1971 staat een soulalbum op mijn nr.1, dus kan ik je hier wel volgen.
0
geplaatst: 3 november 2019, 14:50 uur
Het is zeker een goed souljaar. Het beste? Wellicht, al zijn de andere jaren die Luc aangeeft ook niet verkeerd. En ik verleng het zelfs t/m ‘75.
Move On Up is hier wel de vreemde eend in de bijt. Een nummer uit ‘70, maar omdat de single uit ‘71 komt mag ie hier meedoen.
Move On Up is hier wel de vreemde eend in de bijt. Een nummer uit ‘70, maar omdat de single uit ‘71 komt mag ie hier meedoen.
0
geplaatst: 3 november 2019, 15:11 uur
Een computer die van ingezonden lijstjes een jaarlijkse eindlijst maakt.
0
geplaatst: 3 november 2019, 17:57 uur
'71 was een fantastisch jaar voor soul, maar waar zijn alle (prog)rockers gebleven? Jethro Tull is al genomineerd zie ik, maar even een kleine greep bands die dat jaar toch echt ook een album uitgebracht hebben:
King Crimson, Yes, Caravan, Genesis, Faust, Popol Vuh, Van Der Graaf generator, Alice Cooper.
King Crimson, Yes, Caravan, Genesis, Faust, Popol Vuh, Van Der Graaf generator, Alice Cooper.
* denotes required fields.